Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαAFISO - Κωνσταντινάκης: "Σε Πάρο ή Κάρπαθο με 1500 πτήσεις το καλοκαίρι...

AFISO – Κωνσταντινάκης: “Σε Πάρο ή Κάρπαθο με 1500 πτήσεις το καλοκαίρι εργάζονται ένα ή δύο υπάλληλοι”

|

Για παιχνίδια με την ασφάλεια των πτήσεων μέσω «εκπτώσεων» στην εκπαίδευση κρίσιμων ειδικοτήτων για την αεροναυτιλία καταγγέλλει τη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων (AFISO), ο οποίος εκπροσωπεί τους υπαλλήλους που εργάζονται στους Πύργους Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου στα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας και παρέχουν υπηρεσίες Εναερίου Κυκλοφορίας σε άλλους τομείς του αεροπορικού έργου.

Μόλις λίγες εβδομάδες μετά τις καταγγελίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για επικίνδυνες ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και πεπαλαιωμένο εξοπλισμό, τον οποίο έχουν αποσύρει εδώ και χρόνια χώρες όπως η Αίγυπτος, ο σύλλογος των τηλεπικοινωνιακών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για αλλαγές στην εκπαίδευση, οι οποίες δημιουργούν προβλήματα ασφαλείας αντί να τα λύνουν.

Σημειώνουν ότι για πρώτη φορά εδώ και 29 χρόνια επαφίεται στη διοίκηση της ΥΠΑ ο χρόνος εκπαίδευσης των υπαλλήλων που μεταφέρονται σε αερολιμένα όπου δεν έχουν ξαναδουλέψει χωρίς να αναφέρεται ρητά στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) που τους έχει παρουσιαστεί, την ώρα μάλιστα που η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται ραγδαία χρόνο με τον χρόνο.

Έρχεται να προστεθεί στις τρομερές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό στον κλάδο, αλλά και στο όριο ηλικίας των υπηρετούντων υπαλλήλων σε περίπου 15 μικρούς αερολιμένες, το οποίο υπερβαίνει πλέον τα 60 έτη!

Ύστερα από τα πολλαπλά περιστατικά του παρελθόντος όταν ολόκληρα αεροδρόμια έκλειναν διότι αρρώσταινε ο μοναδικός υπάλληλος, η ΥΠΑ φέρεται να επιχειρεί να κρατήσει για τον εαυτό της τη δυνατότητα να αποφασίζει επί των ημερών εκπαίδευσης των μεταφερόμενων υπαλλήλων προκειμένου να έχει την ευχέρεια να «κλείνει τρύπες όπου υπάρχουν κενά», όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Μόλις λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στην ελλιπή εκπαίδευση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο και τις συνέπειές της, οι εργαζόμενοι AFISO ξεκαθαρίζουν πως δεν πρόκειται να γίνουν «οι Ιφιγένειες σε αεροπορικά Τέμπη», καταγγέλλοντας την ΥΠΑ ότι παρά το εθνικό τραύμα που έχει προκαλέσει το δυστύχημα των Τεμπών, «δεν διστάζει να υποβαθμίζει την ασφάλεια τοποθετώντας την σε δεύτερη μοίρα».

Στο ψήφισμα της Γενικής τους Συνέλευσης μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Η τοποθέτηση των χρονικών διαστημάτων της εκπαίδευσης στην ΟΜ εκτός της προστασίας του νέου ΠΔ, δίνει τη δυνατότητα στην Διοίκηση κατόπιν Εισήγησης της Αρμόδιας Διεύθυνσης να τα τροποποιεί για να επιτυγχάνει την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων του AFIS (όπως ακριβώς ισχυρίζονται οι εκφραστές της πρότασης), αδιαφορώντας για την Ασφάλεια των πτήσεων, των επιβαινόντων και των υπαλλήλων που παρέχουν την υπηρεσία AFIS. Δεν θα υπάρξουμε “Ιφιγένειες” στον βωμό των σκοπιμοτήτων και δεν θα επιτρέψουμε να δημιουργηθούν ”Αεροπορικά Τέμπη” στην Εναέρια Κυκλοφορία», αναφέρουν.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Γιώργο Κωνσταντινάκη, μέχρι σήμερα εκτός από τη βασική εκπαίδευση που λαμβάνουν οι υπάλληλοι AFISO, το Π.Δ 304/1996 εξασφάλιζε την χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης (15 ημέρες) στην Οργανική Μονάδα AFIS, όταν ο υπάλληλος πήγαινε για πρώτη φορά να υπηρετήσει στην συγκεκριμένη Μονάδα.

«Με το νέο ΠΔ που προτείνει η Διοίκηση της ΥΠΑ, αυτό το χρονικό διάστημα εκπαίδευσης στην Μονάδα AFIS θεωρείται λεπτομέρεια που δεν χρειάζεται να οριστεί εκ των προτέρων και να αναφερθεί στο Νόμο – Π.Δ, αλλά θα οριστεί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης κι επιχειρησιακής επάρκειας αφού ψηφιστεί ο Νόμος-ΠΔ».

Και ενώ η ΥΠΑ ανακοινώνει την ολοκλήρωση της πιστοποίησης 10 κρατικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι υπογραμμίζουν πως η διοίκησή της εστιάζει περισσότερο στη μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα AFIS (Πύργο Αεροδρομίου), θέτοντας υποκειμενικά κριτήρια στην εκπαίδευση, τα οποία διευκολύνουν «την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων».

Το σχέδιο Π.Δ. που προτείνεται από τη Διοίκηση αναφέρει μόνο ότι: «Το πρόγραμμα επιχειρησιακής επάρκειας καταρτίζεται, υλοποιείται και τροποποιείται με απόφαση Διοικητή ΥΠΑ κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης του κλάδου….»

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, με τον τρόπο αυτόν τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης των AFISO στην οργανική Μονάδα AFIS θα υπολείπονται κατά πολύ αυτών που ισχύουν εδώ και 29 χρόνια και θα υπάρχει αναντιστοιχία με την αύξηση της Εναέριας Κυκλοφορίας και την πολυπλοκότητα του παρεχόμενου έργου.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν μεθόδευση, ώστε τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην πράξη, να ορίζονται, κατά το δοκούν, σύμφωνα με τις ανάγκες της Διοίκησης της ΥΠΑ εις βάρος της εκπαίδευσης των υπαλλήλων και κατ΄επέκταση της ίδιας της ασφάλειας των πτήσεων.

Αεροδρόμιο Μήλου
Αεροδρόμιο Μήλου

Κι αυτό την ώρα που σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινάκη, «αεροδρόμια όπως της Πάρου και της Καρπάθου με περισσότερες από 1.500 πτήσεις το καλοκαίρι δουλεύουν με έναν ή δύο υπαλλήλους». Σήμερα στη συγκεκριμένη ειδικότητα εργάζονται 105 άτομα με μέσο όρο ηλικίας άνω των 60 ετών. Πέρυσι προστέθηκαν μέσω ΑΣΕΠ 14 άτομα και άλλα 6 από μετατάξεις, ενώ επίκειται και η έλευση ακόμα 4-5 υπαλλήλων. Ωστόσο μόνο την προηγούμενη χρονιά αποχώρησαν από την Υπηρεσία περί τα 60 άτομα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου.

Εκτός των προβλημάτων στελέχωσης, σύμφωνα με τους εργαζομένους, η παρέμβαση στο ζήτημα της εκπαίδευσης επιχειρεί να καλύψει νομικά «και άλλες σκοπιμότητες, όπως την παραβίαση του ισχύοντος Π.Δ στο πρόσφατο παρελθόν από τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών ο οποίος πήγε χωρίς 15θήμερη εκπαίδευση στο αεροδρόμιο της Καστοριάς, όπως καταγγέλλουν προσθέτοντας ότι για το ζήτημα έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας και καταγγελία στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Στην ίδια τροχιά και επερχόμενη τροπολογία

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, στην ίδια ακριβώς τροχιά κινείται και η τροπολογία που απέστειλε πρόσφατα η Διοίκηση της ΥΠΑ για ψήφιση και αφορά το μηνιαίο επίδομα του Eurocontrol των AFISO. Οπως σημειώνουν, με γνώμονα την κάλυψη προβλημάτων στελέχωσης των αεροδρομίων οι εργαζόμενοι εκβιάζονται:

«Ο εξαναγκασμός των συναδέλφων σε μετακίνηση για να καλύψουν μέρος της «χασούρας» από το αφαιρεθέν εισόδημα, σε συνάρτηση με την μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην μονάδα που δρομολογείται και τον υψηλό μέσο όρο ηλικίας του προσωπικού (60+) δημιουργεί επικίνδυνο περιβάλλον στην Ασφάλεια των Πτήσεων, των επιβαινόντων και των συναδέλφων που παρέχουν την Υπηρεσία AFIS», τονίζουν.

Απεργία την ερχόμενη εβδομάδα

Για τους λόγους αυτούς ο Σύλλογος προσανατολίζεται στην κήρυξη 24ωρης απεργίας, την Τρίτη 11/3/2025 ζητώντας:

# Να αποσυρθεί η πρόταση που κατατέθηκε απ την Ομάδα Εργασίας και έγινε αποδεκτή απ την Διοίκηση/ΥΠΑ με σκοπό την αντικατάσταση του ΠΔ 304/1996 που αφορά την εκπαίδευση των AFISO. Τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα πρέπει να αναφέρονται στο Νέο ΠΔ για να προστατεύονται από τροποποιήσεις της Διοίκησης και της οικίας Διεύθυνσης και να είναι συμβατά με την αυξανόμενη Εναέρια Κυκλοφορία, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των πτήσεων.

# Άμεσες προσλήψεις τόσο για τα αεροδρόμια AFIS, τα υπόλοιπα περιφερειακά, όσο και τις υπηρεσίες των Αθηνών (ΚΕΠΑΘΜ/Α3, Δ5). Κανένα αεροδρόμιο με έναν υπάλληλο, καμιά βάρδια κενή.

# Να επικρατήσει ισονομία με τους άλλους κλάδους της Αεροναυτιλίας αναφορικά με την σύνδεση του πιστοποιητικού Υγείας και τις πρόσθετες αμοιβές, εφαρμόζοντας τους νόμους που διέπουν τον ισχύοντα οργανισμό της ΥΠΑ.

# Να αποσυρθεί η τροπολογία που επιδοτεί την Υπηρεσία AFIS με εισόδημα που αφαιρείται από τις αποδοχές των υπολοίπων, βαπτίζοντάς το «κίνητρο». Εφαρμογή της νομοθεσίας για την ακέραια κατανομή του μηνιαίου επιδόματος του Eurocontrol και στον κλάδο μας, όπως και στους υπόλοιπους κλάδους της Αεροναυτιλίας (ΕΕΚ, ATSEP) με απόδοση 5%, ακέραια κατανομή και επίδομα AFIS 50%, για να γίνει κίνητρο προσέλκυσης προσλήψεων-μετατάξεων στον κλάδο.

Πηγή: ethnos.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Attica Group: Στο δρόμο για την .. ανακύκλωση το “Κρήτη ΙΙ”

Το «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» πουλήθηκε και αναχωρεί από την ντάνα της Ελευσίνας για τα διαλυτήρια και για ανακύκλωση. - Η τιμή πώλησής του

Πρόταση Ημέρας: Πίτσα “λευκή¨ με μανιτάρια και … μπροκολίνα

Μία άλλη πίτσα. Μας έρχεται από την Ιταλία με την αρωγή του "Γαστρονόμου" και βασίζεται στο "λευκό"

ΟΠΕΚΕΠΕ: Διώξεις σε 100 υπόπτους για απάτη (!!!)

Ασκήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και αφορούν την εκταμίευση ποσού 2,9 εκατ. ευρώ με βάση πλαστές αιτήσεις.

Σίφνος – Δήμος: Συναντήσεις στην Αθήνα με παράγοντες του Υπουργείο Περιβάλλοντος

Συνάντηση Δημάρχου Σίφνου και Ομάδας Εργασίας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - ποια θέματα έπεσαν στο τραπέζι

Τέμπη – Σύρος: Κάλεσμα φοιτητών για κινητοποίηση την Παρασκευή

Σύρος - Φοιτητικός Σύλλογος: "Συνεχίζουμε τον αγώνα μας ώστε το έγκλημα αυτό να μην συγκαλυφθεί, νέα μαζική κινητοποίηση Παρασκευή 7/3 και ώρα 18:00 στην Πλατεία Μιαούλη"

Express Skopelitis: Στο δρόμο για τα Αμπελάκια της Σαλαμίνας

Το Express Skopelitis εδώ και μερικές ημέρες είναι εκτός .. δράσης ελέω ετήσιας ακινησίας.. Προορισμός τα Αμπελάκια και η ξεκούραση

Νόμπελ Ειρήνης 2025: 338 υποψήφιοι, ανάμεσά τους Τραμπ, Γκουτέρες και Πάπας

Οι υποψηφιότητες για το φετινό Νόμπελ Ειρήνης ανέρχονται σε 338, εκ των οποίων 244 φυσικά πρόσωπα και 94 οργανώσεις

Καστράκι: Πωλείται ακίνητο με μικρή αυλή κοντά στη θάλασσα

Ακίνητο πωλείται στο Καστράκι - Διαθέτει αυλή και είναι σε απόσταση .. αναπνοής από τη θάλασσα (δείτε εντός πληροφορίες)

Σύρος: Καίγεται (ανεξέλεγκτα) η περιοχή Κοράκι, κοντά στο ΧΥΤΑ

Φωτιά σε εξέλιξη στην περιοχή Κοράκι - Ισχυρές δυνάμεις για τη κατάσβεση ενώ δυσχεραίνουν τις προσπάθειες πυροσβεστών οι δυνατοί άνεμοι

Νάξος: Αύξηση 20% στις φυτεύσεις πατάτας, φετινός στόχος τα 55 λεπτά

Αύξηση 20% στις φυτεύσεις πατάτας Νάξου και Αχαΐας, φετινός στόχος τα 55 λεπτά

Εύη Νομικού – SANTORY: Οι μετρήσεις στην καλδέρα της Σαντορίνης θα εμπλουτίσουν τη βάση δεδομένων των Επιτροπών

Θα συνδυαστούν με τις μετρήσεις που θα γίνουν στο ενεργό υδροθερμικό πεδίο του Κολούμπου κ στη ΒΑ πλευρά της καλδερας της Σαντορίνης με ρομποτικό όχημα κ ειδικούς δειγματολήπτες τις επόμενες ημέρες

Τέμπη : Ηχηρό μήνυμα από την πανέμορφη Ηρακλειά (photos)

Ούτε στην Ηρακλειά ξεχνούν - Και το Μήνυμα τους ηχηρό προς κάθε κατεύθυνση (Photos)

Απόκριες – Νάξος: “Πάρκινγκ” ο χώρος μπάσκετ δίπλα στο Δημαρχείο;

Μία εικόνα ... χίλιες λέξεις και αρκετές αντιδράσεις δημιουργήθηκαν από το γεγονός ότι δεκάδες αυτοκίνητα γέμισαν τον ανοιχτό χώρο μπάσκετ δίπλα από το Δημαρχείο

ΑΜΣ Φιλωτίου: Αγιοβασιλόπιττα αφιερωμένη σε Δημήτρη Ημελλο και Μαργαρίτα Οικονομοπούλου

Την Αγιοβασιλόπιττα του Α.Μ.Σ. Φιλωτίου ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Καλλίνικος - Ποιοι έδωσαν το "παρών" (φωτογραφίες)

Δυτικές Κυκλάδες: Χωρίς πλοίο (“Αικατερίνη Π”) για δύο ημέρες λόγω τεχνικού προβλήματος

Ανεκτέλεστα θα παραμείνουν τα δρομολόγια του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. το χρονικό διάστημα 4-5 Μαρτίου λόγω τεχνικού προβλήματος

Υπόθεση “Blue Horizon”: Ποινές κάθειρξης 12 και 7 ετών σε Υπαρχο και Πλοίαρχο για το θάνατο του Αντώνη Καργιώτη

Θάνατος Αντώνη Καργιώτη: Πολυετείς ποινές στους καταδικασθέντες - Απορρίφθηκε το αίτημα αναστολής της ποινής έως την εκδίκαση της έφεσης

Τέμπη – Νάξος: Χιλιάδες κατέκλυσαν την πλατεία Μανδηλαρά, ανατριχίλα όταν ακούστηκαν τα ονόματα των θυμάτων (video – photos)

Χωρίς προηγούμενo η πρωτοφανής σημερινή (28/02) συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Νάξο για την τραγωδία των Τεμπών (δείτε φωτογραφίες και video)

Φιλώτι: Η σημασία του εθίμου των κουδουνάτων και το .. παράπονο

Τι είναι οι Κουδουνάτοι για τους κατοίκους του Φιλωτίου - Η αναφορά στη κτηνοτροφία και τη παράδοση

Μητρόπολη Παροναξίας: Η Νάξος ετοιμάζεται να γιορτάσει τον Άγιο Νικόλαο Πλανά (πρόγραμμα)

Κυριακή 2 Μαρτίου και η Νάξος γιορτάζει τον άγιο της, Νικόλαο Πλανά (πρόγραμμα εκδηλώσεων)