Με τον “εσπερινό της συγγνώμης”, που τελείται το εσπέρας της Κυριακής της Τυρινής, η Εκκλησία του Χριστού μας ανοίγει την Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Η κατανυκτική αυτή περίοδος μετανοίας προσφέρεται ως τρόπος ζωής. Τρόπος ζωής που θα φέρει την συγχώρηση από τον Θεο, αλλά και από τούς άλλους αδελφούς μας.
Και είναι πολύ χαρακτηριστικό αυτό που έχει γραφεί: «το συγ-χωρώ σημαίνει πως χωρώ μαζί με τον Θεο, μαζί με τούς συνανθρώπους μου». Με τη συγ-χώρεση δεν παίρνουμε μια απλή άφεση αμαρτιών – που είναι μια νομική αντίληψη της σωτηρίας. Αλλά με τη συγ-χώρηση με το Θεο ο ωκεανός της θείας αγαθότητος εξαφανίζει τις ανθρώπινες αμαρτίες. Και έτσι στην πλήρη της πραγματικότητα η συγχώρηση γίνεται κοινωνία Χριστού και της Βασιλείας Αυτού.
Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ζωοδόχου Πηγής πόλεως Νάξου τελέστηκε ο πρώτος Κατανυκτικός Εσπερινός την Κυριακή 2 Μαρτίου, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Καλλινίκου.
Στην ακολουθία συμμετείχε η πλειονότητα των κληρικών της Νάξου με τη συμμετοχή πιστών και από τις τρεις ενορίες της πόλεως.
Μετά το πέρας του εσπερινού ομίλησε ο Ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Πανοσ. Αρχιμ. Αρσένιος Μελισσιανός με θέμα “Το σταυροδρόμι της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής”.
Προ του Δι’ευχών ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, αφού ευχαρίστησε τον π. Αρσένιο για την ομιλία του, αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής αλλά και στη σημασία του Κατανυκτικού Εσπερινού ή αλλιώς του Εσπερινού της “Συγγνώμης”, ο οποίος όπως ανέφερε σηματοδοτεί και την προϋπόθεση της Αγίας Τεσσαρακοστής που καλείται ο πιστός να βιώσει αφού η συγχώρεση αποτελεί και την απαρχή του πνευματικού αγώνα.
Μετά το πέρας της ακολουθίας ο Σεβασμιώτατος, οι κληρικοί αλλά και οι συμμετέχοντες πιστοί, αντάλλαξαν τον καθιερωμένο ασπασμό της Συγγνώμης, όπως ορίζεται από την Εκκλησιαστική τάξη και παράδοση.
Με πληροφορίες από τη σελίδα της Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας