Οσκαρ 2025 και η ταινία «Anora», η ιστορία μιας Νεοϋρκεζας σεξεργάτριας που κερδίζει την ευκαιρία για μια νέα ζωή, αφού παντρεύεται έναν πλούσιο Ρώσο πελάτη της, γιο ολιγάρχη, αλλά απογοητεύεται από την περιφρόνηση των πεθερικών της, ήταν η μεγάλη νικήτρια της χθεσινής τελετής απονομής βραβείων Οσκαρ, συγκεντρώνοντας πέντε αγαλματίδια, μεταξύ των οποίων αυτό και της Καλύτερης Ταινίας.
Η 25χρονη πρωταγωνίστρια της ταινίας, η Μάικι Μάντισον, τιμήθηκε με το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, ενώ ο σκηνοθέτης της Σον Μπέικερ βραβεύθηκε με Οσκαρ Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Μοντάζ.
Η ταινία «Anora» κόστισε μόλις 6 εκατομμύρια δολάρια, ένα πολύ μικρό ποσό για τα δεδομένα του Χόλιγουντ και αναδείχθηκε η μεγάλη νικήτρια στη βραδιά των Οσκαρ, απέναντι σε ταινίες όπως το «Κονκλάβιο», «The Brutalist» και το μιούζικαλ «Wicked».

«Αν προσπαθείτε να κάνετε ανεξάρτητες ταινίες, σας παρακαλώ συνεχίστε να τις κάνετε. Χρειαζόμαστε περισσότερες. Αυτή είναι η απόδειξη», δήλωσε ο Μπέικερ γνωστός για τις μικρού μήκους ταινίες του με θέμα ανθρώπους του περιθωρίου.
Η Μάντισον κατάφερε να επικρατήσει της Ντέμι Μουρ, που θεωρούνταν φαβορί για το Οσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «The Substance», η οποία απέσπασε το βραβείο για το Καλύτερο Μακιγιάζ για την εντυπωσιακή μεταμόρφωση της Μουρ.
«Μεγάλωσα στο Λος Άντζελες, αλλά το Χόλιγουντ μου φαινόταν πάντα τόσο μακρινό», είπε η 25χρονη Μάντισον στην ομιλία της. «Το να βρίσκομαι σήμερα εδώ, σε αυτό τον χώρο, είναι πραγματικά απίστευτο».
Η νεαρή ηθοποιός πρόσθεσε ότι θέλει «να ευχαριστήσει και να τιμήσει την κοινότητα των σεξεργατών», «θα συνεχίσω να είμαι σύμμαχός σας», τόνισε.
Ο Έιντριεν Μπρόντι κέρδισε το δεύτερο Οσκαρ της καριέρας του, καθώς χθες τιμήθηκε με το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως ένας Εβραίος μετανάστης και αρχιτέκτονας που κυνηγά το αμερικανικό όνειρο στην ταινία «The Brutalist». Το πρώτο του Οσκαρ το είχε κερδίσει πριν 22 χρόνια, σε ηλικία 29 ετών, για την ταινία «Ο Πιανίστας», όπου υποδυόταν έναν Εβραίο πιανίστα που προσπαθεί να επιβιώσει στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Αν το παρελθόν μπορεί να μας διδάξει κάτι, αυτό είναι να μας υπενθυμίσει να μην επιτρέπουμε το μίσος να εκφράζεται ανεξέλεγκτα», τόνισε στην ομιλία του ο 51χρονος Μπρόντι, κάνοντας έκκληση για έναν «πιο λογικό, πιο χαρούμενο και πιο συμπεριληπτικό κόσμο», μια έμμεση αναφορά στην προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ.
Η Ζόι Σαλντάνια κέρδισε το βραβείο Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ισπανόφωνη ταινία «Emilia Perez» και δήλωσε στην ομιλία της ότι είναι «περήφανη που είναι παιδί μεταναστών που έχουν όνειρα, αξιοπρέπεια και χέρια που εργάζονται σκληρά».
Οι δύο αυτές ομιλίες ήταν οι δύο πιο πολιτικές στη διάρκεια της βραδιάς.

Ο Κίραν Κάλκιν βραβεύθηκε με το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Αληθινός Πόνος», στην οποία υποδύεται έναν άνδρα που ταξιδεύει στην Πολωνία για να ανακαλύψει τις ρίζες της οικογένειάς του.
Το ντοκιμαντέρ «No other land» που αναφέρεται στον εβραϊκό εποικισμό στη Δυτική Όχθη κέρδισε το βραβείο Οσκαρ στην κατηγορία του. Οι σκηνοθέτες του ντοκιμαντέρ, ο Παλαιστίνιος ακτιβιστής Μπάσελ Άντρα και ο Ισραηλινός δημοσιογράφος Γιουβάλ Αμπραάμ, χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να ολοκληρώσουν την ταινία.

«Το ‘No other land’ αντικατοπτρίζει τη σκληρή πραγματικότητα που υφιστάμεθα εδώ και δεκαετίες και στην οποία ακόμη αντιστεκόμαστε, καθώς καλούμε τον κόσμο να αναλάβει σοβαρή δράση για να σταματήσει την αδικία και να σταματήσει την εθνοκάθαρση του παλαιστινιακού λαού», τόνισε ο Άντρα από τη σκηνή των Οσκαρ.
«Κάναμε αυτή την ταινία, Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί, διότι μαζί οι φωνές μας είναι πιο ισχυρές», πρόσθεσε ο Αμπραάμ.
Η λεττονικής παραγωγής ταινία κινουμένων σχεδίων «Flow» απέσπασε το Οσκαρ στην κατηγορία της, ενώ η βραζιλιάνικη «Είμαι ακόμη εδώ» κέρδισε το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Η ταινία αφηγείται την αληθινή ιστορία της Εουνίσε Πάιβα που αγωνίστηκε να μάθει την αλήθεια για την εξαφάνιση του συζύγου της, ενός πρώην βουλευτή, το 1971 κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στη Βραζιλία (1964-1985).
Αναλυτικά η λίστα με τους νικητές:
Καλύτερη Ταινία: Anora
Σκηνοθεσία: Σον Μπέικερ (Anora)
Α’ Ανδρικός Ρόλος: Έιντριεν Μπρόντι (The Brutalist)
A’ Γυναικείος Ρόλος: Μάικι Μάντισον (Anora)
Πρωτότυπο Σενάριο: Σον Μπέικερ (Anora)
Διασκευασμένο Σενάριο: Πίτερ Στρόαν (Κονκλάβιο)
Μοντάζ: Σον Μπέικερ (Anora)
Β’ Ανδρικός Ρόλος: Κιέραν Κάλκιν (Αληθινός Πόνος)
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Ζόι Σαλντάνια (Emilia Perez)
Φωτογραφία: Λολ Κρόλεϊ (The Brutalist)
Διεθνής Ταινία: Είμαι Ακόμα Εδώ, Βάλτερ Σάλες (Βραζιλία)
Καλύτερο Τραγούδι: El Mal, Κλεμάν Ντουκόλ – Camille (Emilia Perez)
Ντοκιμαντέρ: Καμία Άλλη Γη
Κινούμενα Σχέδια: Flow (Η Γάτα που Δεν Φοβόταν το Νερό)
Μικρού Μήκους Ταινία – Κινούμενα Σχέδια: In the Shadow of the Cypress
Μικρού Μήκους Ταινία – I’m not a Robot
Σκηνογραφία: Wicked
Κοστούμια: Πολ Τάζγουελ (Wicked)
Μακιγιάζ και Κομμώσεις: Πιερ – Ολιβιέ Περσάν, Στεφανί Γκιγόν (The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης)
Μουσική: Ντάνιελ Μπλουμπεργκ (The Brutalist)
Ήχος: Γκάρεθ Τζον, Ρίτσαρντ Κινγκ, Ρον Μπάτλερ, Ντουγκ Χέμφιλ (Dune: Μέρος Δεύτερο)
Ειδικά Εφέ: Στίβεν Τζέιμς, Πολ Λάμπερτ, Ρις Σάλκομπ (Dune: Μέρος Δεύτερο)
Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: The Only Girl in the Orchestra, Μόλι Ο’ Μπράιν – Λίζα Ρέμινγκτον
Με πληροφορίες από τη σελίδα ΑΠΕ – ΜΠΕ (kathimerini.gr)