Μεγάλη συζήτηση γίνεται αυτές τις ημέρες για την επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια με βάση το γεγονός ότι ολοκληρώθηκε το 2024 και συνολική αύξηση στα περιφερειακά αεροδρόμια ήταν στο 6%…
Την εικόνα της επέκτασης της τουριστικής περιόδου (σ.σ. αναφερόμαστε ουσιαστικά στο 4ο τρίμηνο του 2024 με έμφαση στον Οκτώβριο) μέσω της αεροπορικής κίνησης παρουσιάζει η MTC GROUP μέσα από τα στατιστικά που ανακοίνωσε η ΥΠΑ.
Ποιο αεροδρόμιο στις Κυκλάδες είχε το πρώτο λόγο; Χάνει τη πρωτοκαθεδρία η Σαντορίνη; Μπορεί η Νάξος να ακολουθήσει το ρυθμό της Πάρου ή κινδυνεύει από τη Μήλο;
Συγκεκριμένα, στη Σαντορίνη τον Οκτώβριο 2024 διακινήθηκαν 293.428, το Νοέμβριο 65.449 και το Δεκέμβριο 37.320. Δεύτερη έρχεται η Μύκονος με 96.350 τον Οκτώβριο, 14.181 το Νοέμβριο και 7740 το Δεκέμβριο. Τρίτη η Πάρος με 30.182 τον Οκτώβριο, 11.665 το Νοέμβριο και 8.823 το Δεκέμβριο. Ακολουθεί η Νάξος με 17.493 τον Οκτώβριο, 5.961 το Νοέμβριο και 5.040 το Δεκέμβριο. Τέλος, η Μήλος κατέγραψε 8.947 τον Οκτώβριο, 2.450 το Νοέμβριο και 1.878 το Δεκέμβριο.
Σε συνολικούς αριθμούς για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η Σαντορίνη είχε 396.247 διακινήσεις επιβατών, η Μύκονος 118.271, η Πάρος 50.670, η Νάξος 28.494 και η Μήλος 13.275.
Ειδικά τον Οκτώβριο που, στην ουσία, αποτελεί το βασικό στόχο επέκτασης της τουριστικής περιόδου, διαπιστώνουμε ότι προηγείται μακράν η Σαντορίνη και ακολουθεί η Μύκονος, η Πάρος, η Νάξος και η Μήλος.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στο “δίδυμο” Σαντορίνης – Μυκόνου υπάρχει υπερτριπλασιασμός της κίνησης της Σαντορίνης έναντι της Μυκόνου, ενώ στο αντίστοιχο της Πάρου με τη Νάξο σχεδόν διπλασιασμός της πρώτης από τη δεύτερη. Και να σκεφτεί κανείς ότι το αεροδρόμιο της Νάξου φέτος κάνει ρεκόρ…
Παρατηρούμε επίσης ότι ακόμα και το Νοέμβριο διαπιστώνεται ικανοποιητική κίνηση στην Πάρο (11.665) με την αντίστοιχη στη Νάξο να βρίσκεται στις 5961 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών.