Το θέμα των αυξήσεων των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενόψει της χρήσης ακριβότερου τύπου καυσίμου για τα πλοία της ακτοπλοΐας από την 1η Μαΐου, συζητήθηκε σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου σε συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ο αρμόδιος υπουργός ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για το συγκεκριμένο θέμα.
Στους στόχους του υπουργείου Ναυτιλίας είναι επίσης η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου ο κλάδος των ακτοπλόων να μπορέσει να προχωρήσει πιο γρήγορα στη πράσινη μετάβαση.
Παράλληλα υπάρχει και συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να χαρτογραφηθεί το θέμα της τιμής του νέου καυσίμου και του κόστους λειτουργίας των πλοίων και για το πόσο μπορεί το κρατικό ταμείο να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Πάντως θα καταβληθούν όλες οι δυνατές προσπάθειες ώστε να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων από 1η Μαΐ 2025.
Στην εν λόγω συνάντηση δεν πάρθηκε κάποια απόφαση επί των θεμάτων και είπε πως οι συνομιλίες με τους ακτοπλόους θα συνεχιστούν στο πλαίσιο μία ενδεικτικής λύσης ώστε να μην επιβαρυνθούν οι επιβάτες.
Υπάρχει λύση;
Όπως έγραψε σήμερα το newmoney.gr η πρόταση των ακτοοπλόων είναι να καλυφθεί με επιδότηση προς τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων η διαφορά της τιμής μεταξύ του καυσίμου που καίνε τώρα τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας και του ακριβότερου MGO με περιεκτικότητα μόλις 0,001% σε θείο, το οποίο θα καταναλώνουν υποχρεωτικά από 1η Μαΐου 2025 τα πλοία, προκειμένου να αποφευχθεί η αναγκαστική εκ των πραγμάτων αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 12%.
«Την πρόταση αυτή την έχω πει στον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη» αποκάλυψε στο newmoney ο Διονύσης Θεοδωράτος πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας:
«Αν αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα κόστος πετρελαίου για το VLSFO στα 100 ευρώ. Το MGO κάνει 130. Τα 30 ευρώ που είναι η διαφορά προτείνουμε να τα επιδοτήσει το κράτος στις εταιρείες πετρελαιειδών και να μας το πουλάει σε τιμή VLSFO ώστε να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου. Ας επιδοτηθούν οι εταιρείας εμπορίας και όχι οι ακτοπλοϊκές. Να το κοιτάξουν τα υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Ναυτιλίας» και προσέθεσε: «Κάποια άλλη άμεση λύση δεν βλέπω».
Συνοπτικά οι προτάσεις
- η κάλυψη της διαφοράς τιμής του νέου καυσίμου (MGO) από το υφιστάμενο VLSFO κατευθείαν στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων ώστε οι ακτοπλοϊκές να προμηθεύονται το νέο καύσιμο στην τιμή του παλιού
- η κάλυψη των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως κάνουν και οι Ιταλοί και
- η κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους , ΑΜΕΑ , φοιτητές κλπ όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ