Δευτέρα, 25 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοϊκά Εισιτήρια: Εως 12% οι αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, ποιος ο...

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Εως 12% οι αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, ποιος ο λόγος;

|

Ερχονται…  Αυξήσεις έως 15% των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα μεταφερόμενα οχήματα, φέρνει η εφαρμογή του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της Ε.Ε. για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου της επιβατηγού ναυτιλίας στη Μεσόγειο. Χρόνος έναρξης; Ο Μάιος του 2025.

Στην αγορά μιλούν για νέο, υψηλότατο ενεργειακό πληθωρισμό στις θαλάσσιες μεταφορές και ανύπαρκτα περιθώρια στις επιχειρήσεις να απορροφήσουν το επιπλέον κόστος.

Ορισμένες ακτοπλοϊκές έχουν ήδη ανακοινώσει στους εμπορικούς συνεργάτες τους αυτές τις αυξήσεις, ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να προβούν σε ανάλογες ανακοινώσεις και άλλες εταιρείες.

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Η αύξηση στα καύσιμα αλλάζει το σκηνικό προς το …χειρότερο

Οι συγκεκριμένες αυξήσεις προκύπτουν από την άνοδο των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (ETS), στις οποίες επί του παρόντος υπάγονται οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, την έναρξη εφαρμογής του κανονισμού SECA (Sulfur Emissions Control Area) στη Μεσόγειο, την εφαρμογή του κανονισμού Fuel EU που επιβάλλει την καύση ακριβότερης ποιότητας καυσίμου ή την υποκατάστασή του με αυξημένη προσθήκη βιοκαυσίμου (το οποίο ωστόσο δεν είναι ακόμη επαρκώς διαθέσιμο) για να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, αλλά και τις αυξήσεις στο μισθολογικό κόστος κατά 5%, σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας που υπεγράφη με τα ναυτεργατικά σωματεία στα τέλη του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, στις Κυκλάδες αλλά και στις άλλες γραμμές του Αιγαίου, που δεν υπόκεινται ακόμη στο σύστημα εμπορίας ρύπων της Ε.Ε. –αλλά θα ενταχθούν από το 2029–, οι αυξήσεις αναμένεται να είναι κατά τι ηπιότερες, της τάξης του 10% έως 12%.

Δηλαδή, για παράδειγμα, τα απλά εισιτήρια μετάβασης στη Μύκονο με συμβατικά ακτοπλοϊκά από 50 ευρώ θα ανέβουν στα 56 ευρώ. Οι αυξήσεις πάντως αναμένεται να διαφοροποιηθούν ανά δρομολόγιο, ωστόσο μεσοσταθμικά πρόκειται να κινηθούν μεταξύ 10% και 12%, όπως πληροφορείται η «Κ».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Κ», πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας αναφέρουν πως είναι αδύνατο να απορροφηθεί αυτό το επιπλέον κόστος, καθώς ήδη η χρήση του 2024 για πολλές από τις εταιρείες θα είναι ζημιογόνος.

Την ίδια ώρα οι διεθνείς τιμές πετρελαίου σημειώνουν ανοδικές τάσεις, που ενδέχεται να μεγεθύνουν έτι περαιτέρω τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ενώ οι επιχειρήσεις επιβατηγού ναυτιλίας καλούνται να επενδύσουν σημαντικότατα κεφάλαια για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και την πράσινη μετάβασή του.

Για παράδειγμα, τα εισιτήρια των φορτηγών οχημάτων στα δρομολόγια Πειραιάς – Κρήτη θα επιβαρυνθούν κατά 2,5 ευρώ ανά γραμμικό μέτρο, σύμφωνα με επιστολή που απέστειλαν ήδη στους εμπορικούς συνεργάτες τους οι «Μινωικές Γραμμές».

Αντίστοιχα, η τιμή καμπίνας ανά άτομο για το ίδιο δρομολόγιο υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί και σε άλλες εταιρείες από τα 96 ευρώ πέρυσι τον Αύγουστο στα 110,4, ενώ για απλή μετάβαση με το εισιτήριο οικονομικής θέσης από τα 37 ευρώ στα 42,5. Κάποιοι από τους προαναφερθέντες κανονισμούς, όπως τα δικαιώματα εκπομπής ρύπων (ETS), δεν αφορούν όλα τα δρομολόγια, καθώς επί του παρόντος εφαρμόζονται μόνο στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης. Ωστόσο, από τέλη του 2029 θα επεκταθούν σε όλο το Αιγαίο.

Το θέμα απασχόλησε την Τρίτη ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που έγινε υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο «Η επίδραση από την εφαρμογή της νομοθεσίας “Fit for 55” στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα». Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών κατά περίπου 320 εκατ. ευρώ έως το 2031.

Οι πιθανές συνέπειες αυτής της αύξησης του κόστους περιλαμβάνουν τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων και την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 10,4% το 2031.

«Δηλαδή οι επιχειρήσεις καλούνται να επενδύσουν για να πετύχουν την πράσινη μετάβαση σε άγνωστες επί του παρόντος τεχνολογίες και καύσιμα, γεγονός που θα φέρει ακριβότερα εισιτήρια, που με τη σειρά τους θα μειώσουν τη ζήτηση, με αποτέλεσμα τον περιορισμό και την αναστροφή της ήδη ισχνής κερδοφορίας τους», ανέφερε στην «Κ» επιχειρηματίας του κλάδου.

«Δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο που δεν μπορεί να σπάσει χωρίς μέτρα στήριξης αλλά και τροποποίηση των κανονισμών και των σχετικών προθεσμιών τους», συμπληρώνει.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η εφαρμογή των μέτρων θα επιφέρει και απώλεια θέσεων εργασίας λόγω της συνολικής μείωσης της δραστηριότητας της ακτοπλοΐας. Η μελέτη εκτιμά επίσης ότι η συνολική απώλεια του ΑΕΠ θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 650 εκατ. έως το 2031, ενώ οι απώλειες θέσεων εργασίας να ανέλθουν σε 16.000 σε ολόκληρη την ελληνική οικονομία.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στο πλαίσιο της ημερίδας υπογράμμισε την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα πράσινα πλοία, σημειώνοντας πως από την πλευρά του το υπουργείο έχει καταφέρει να εξασφαλίσει κάποια από τα απαραίτητα κεφάλαια, μεταξύ άλλων και μέσω ΣΔΙΤ, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 265 εκατ. για τη ναυπήγηση πράσινων πλοίων.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσιος Θεοδωράτος εξήγησε πως οι ακτοπλοϊκές έχουν ήδη επενδύσει περισσότερο από 1 δισ. για την αναβάθμιση του στόλου. Αξίζει να σημειωθεί πως το συνολικό κόστος της πράσινης μετάβασης και ανανέωσης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εγκρίθηκε: Δωρεάν μετακίνηση για τα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα

Μεγάλη νίκη για τον νησιωτικό αθλητισμό μετά το αίτημα του Γ. Λεονταρίτη – Τα σωματεία θα ταξιδεύουν χωρίς κόστος με τα επιδοτούμενα πλοία.

Νάξος – Κατερίνα Καμπανέλλη: «Στόχος η δημιουργία φεστιβάλ στη Νάξο με επίκεντρο το έργο του πατέρα μου» (video)

Συγκινητική συνέντευξη της κόρης του Ιάκωβου Καμπανέλλη για το Θεατρικό Μουσείο στη Νάξο και τα σχέδια για ένα ετήσιο φεστιβάλ.

Ιστότοποι στοιχημάτων που δέχονται Skrill (2025): ο απόλυτος οδηγός

Παρακάτω θα βρεις https://lesvoscuba.gr/betting-websites-accept-skrill/ ιστορία, στατιστικά, τέλη, όρια, καθώς και βιβλιοθήκη από στοιχηματικές που δέχονται Skrill—με έμφαση σε ταχύτητα και αξιοπιστία.

Γιάννης Βλασσερός: «Η Κόρωνος δεν μπορεί να είναι μόνο καλοκαιρινό χωριό»

Στη γενική συνέλευση της Κορώνου, ο γιατρός και πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ ζήτησε μέτρα στήριξης, καλύτερη συγκοινωνία και σταθερή υγειονομική κάλυψη.

Σαντορίνη: Αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο στο «8ο Φεστιβάλ Στρογγύλη» (αφίσα)

Γιάννης Ζουγανέλης, Λευτέρης Ελευθερίου, Ελένη Καρακάση και Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος παρουσιάζουν τα τραγούδια του μεγάλου συνθέτη στις 26 Αυγούστου.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Σαντορίνη – Γ. Βρούτσης: Ανακατασκευή τεσσάρων γηπέδων, έρχεται νέο στάδιο το 2026 (video)

Με προϋπολογισμό 326.000 ευρώ ξεκινά η αναβάθμιση των γηπέδων σε Εμπορείο, Ακρωτήρι, Βόθωνα και Θηρασιά, ενώ προχωρά το σχέδιο για σύγχρονο στάδιο στη Σαντορίνη.

Θεατρική Παράσταση στο Φιλώτι: «Ο Επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη Χήρα» (αφίσα)

Μια κωμωδία μυστηρίου του David Tristram ζωντανεύει στο Αθλοθέατρο Φιλωτίου, με τους Μάριο Αθανασίου, Βαλέρια Κουρούπη και Σπύρο Πούλη.

Αλλαγές στο ΕΚΑΒ: Νέα ασθενοφόρα και ελικόπτερα – Παραμένει το πρόβλημα του προσωπικού

Το υπουργείο Υγείας σχεδιάζει ενίσχυση στόλου και καλύτερο συντονισμό, όμως η έλλειψη διασωστών παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο.

Αεροδρόμια: Επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε Αθήνα, Κρήτη, Καλαμάτα και 22 περιφερειακά

Από το φιλόδοξο σχέδιο των 1,28 δισ. ευρώ στο «Ελ. Βενιζέλος» έως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τις παραχωρήσεις στην Καλαμάτα και σε 22 περιφερειακά, η Ελλάδα επενδύει στρατηγικά για να στηρίξει την άνοδο του τουρισμού.

Εκτακτο: Δυστύχημα με έναν νεκρό στη πόλη της Νάξου

Νάξος και δυστύχημα με έναν νεκρό και έναν σοβαρά τραυματία στη πόλη της Νάξου -τι συνέβη;

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Νάξος: Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε ηλικιωμένος από τη θάλασσα

Χθες το απόγευμα σε περιοχή της Ανατολικής Νάξου ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του ηλικιωμένος ενώ είχε πάει για ψάρεμα

Εσπερινό ΓΕ.Λ. Νάξου: Θλίψη για τον άδικο χαμό του μαθητή Χύκα Μικέλ

H σχολική κοινότητα αποχαιρετά τον 20χρονο μαθητή με λόγια αγάπης και συγκίνησης – Συλλυπητήρια στην οικογένεια και ευχές ανάρρωσης στον τραυματισμένο φίλο του.

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί