Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΘεοδωράτος: "Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι...

Θεοδωράτος: “Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή”

|

Ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα έρθουν τα επόμενα χρόνια, όπως εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Attica Group, Διονύσης Θεοδωράτος, με αφορμή την προχθεσινή ανακήρυξη του ως επίτιμο δημότη Πάτμου, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την πολύτιμη και διαχρονική προσφορά του στην ανάπτυξη του νησιού.

«Δεν είναι πολύ συνηθισμένο και είναι ιδιαίτερες στιγμές, πραγματικά πολύ συγκινητικές, όμως θεωρώ ότι δεν τίμησαν εμένα αλλά στο πρόσωπό μου όλα τα παιδιά τους ναυτικούς που είναι στα πλοία και όλοι αυτοί δίνουν καθημερινά μάχη και προσφέρουν ποιότητας υπηρεσίες σε όλους τους επιβάτες, όπου κι αν ταξιδεύουν στο Αιγαίο και στην Αδριατική. Είναι η τρίτη εκδήλωση στα Δωδεκάνησα είχαν προηγηθεί Σύμη και Λέρος και τώρα η Πάτμος» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κόσμος 93,8 fm» και τον Τέρη Χατζηιωάννου.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ και ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας κ. Θεοδωράτος μίλησε για την επιβάρυνση της ακτοπλοΐας από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες που εφαρμόζονται το 2024 σε Κρήτη και Αδριατική. «Φέτος από την 1η Μαΐου 2025 θα πρέπει να αλλάξει ο τύπος καυσίμου που θα επιφέρει μια αύξηση περίπου 100-120% τον τόνο. Γίνεται μία συζήτηση με το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση, αναζητώντας φόρμουλα ώστε να επιφέρει την μικρότερη επιβάρυνση στο κόστος των επιβατών, αλλά και των οχημάτων, καθώς η πράσινη μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας, άρα και της ακτοπλοΐας, που έχει στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κοστίζει και θα πλήξει οικονομικά τις εταιρείες.

Το θετικό στην υπόθεση είναι η εξαίρεση μέχρι το 2030 των δρομολογιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που αφορούν τη σύνδεση νησιών με πληθυσμό μικρότερο από 200.000 μόνιμους κατοίκους με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας. Τα επόμενα χρόνια θα χρειασθεί να μπουν νεότερα πλοία στην ακτοπλοΐα, πιο πράσινα, ποιο φιλικά, γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες και με την ελληνική πολιτεία να βρούμε τους μηχανισμούς για να μπορέσουμε να δούμε νεότευκτα πλοία στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές. Οι συζητήσεις με την πολιτεία για κάποιες δρομολογιακές γραμμές είναι σε εξέλιξη, το πώς θα μπορέσουν μέσω ΣΔΙΤ να κατασκευασθούν πλοία για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχει ξεκαθαρισθεί το ζήτημα των επενδύσεων» αναφέρει ο κ. Θεοδωράτος.

Βελτίωση πλοίων αλλά και υποδομών λιμένων

«Στις βασικές γραμμές της Δωδεκάνησου, νομίζω ότι έχουμε τον καλύτερο μέσο όρο ηλικίας και ποιότητας πλοίων που ταξιδεύουν στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, σαφώς χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια να αναπτυχθούν και τα περιφερειακά δρομολόγια να αναπτυχθούν, να εκσυγχρονίσουν τα πλοία περισσότερο, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και στον εκσυγχρονισμό των λιμένων. Δεν μπορεί να ζητάμε πλοία και τα λιμάνια να μην μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας στον επιβάτη και υπηρεσίες ασφάλειας στα πλοία. Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή ή μόλους εκτεθειμένους στο Αιγαίο πέλαγος» καταλήγει ο κ. Θεοδωράτος.

Οι νησιώτες απαιτούν σύγχρονα πλοία στα νησιά που αναβαθμίζουν τις συγκοινωνίες, όμως ακτοπλόοι και πλοίαρχοι αγωνιούν όταν προσεγγίζουν τους ακατάλληλους προβλήτες. Ο προέδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, ζήτησε από το ΥΠΝΝΠ την επιτάχυνση των διαδικασιών για την βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοδωράτος ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων, που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα ή μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές.

Έθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί. Για τη συντριπτική πλειονότητα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, η ακτοπλοΐα αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς συνδέοντας τα περίπου 115 μικρά και μεγάλα νησιά με την ηπειρωτική χώρα σε καθημερινή βάση. Οι ενδονησιωτικές μεταφορές εκτελούνται μόνο με ακτοπλοϊκά πλοία. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν είναι μόνο για τις μετακινήσεις των τουριστών (70% του ελληνικού τουρισμού αφορά τα νησιά μας) και των νησιωτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές και την τροφοδοσία των νησιών που εξυπηρετούνται σε ποσοστό 82% από τα ακτοπλοϊκά πλοία.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γκίκας Γκίκας: «Χτίζουμε μέλλον στην Ίο χωρίς να ξεχνάμε το παρελθόν» (video)

Ο Γκίκας Γκίκας μιλά στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3 για τουρισμό, παιδεία, υγεία, τις υποδομές που δοκιμάζονται και την ανάγκη να παραδώσουμε την Ίο αυθεντική στις επόμενες γενιές.

Η «Λυσιστράτη» ταξιδεύει στο Φιλώτι, απόψε (01/07) η τελευταία παράσταση, δωρεάν μεταφορά μέσω του ΚΤΕΛ

Η απολαυστική κωμωδία του Αριστοφάνη ανεβαίνει στο αθλοθέατρο Φιλωτίου – Δωρεάν μεταφορά θεατών από τη Χώρα με στάση στον Άγιο Νικόδημο.

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Η Νάξος στο επίκεντρο της πρώτης εκπομπής του Ιουλίου (video)

Η Ευλαμπία Ρέβη και ο Γιώργος Κουρδής ξεκινούν τον Ιούλιο από τη Νάξο – Τοπία, πολιτισμός, προβλήματα και πρόσωπα στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων. (video)

Σαντορίνη: Κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Αθηνιού ενάντια στο ψηφιακό πελατολόγιο

Αντίδραση στον νέο ψηφιακό κανονισμό – Πορεία στο λιμάνι και απόπειρα αποκλεισμού της πρόσδεσης του Blue Star Delos στις 15:00. Παρέμβαση σε ζωντανή σύνδεση με ΣΚΑΪ.

Σύρος: «Έφυγε» ο Γιώργος Παπαμανώλης, πρώην Βουλευτής Κυκλάδων

Σε ηλικία 69 ετών απεβίωσε ο πρώην βουλευτής Κυκλάδων και ενεργός πολιτικός Γιώργος Παπαμανώλης – Θλίψη στη Σύρο και στις Κυκλάδες

Αναγέννηση στο παλιό σχολείο της Σικίνου, ένα νέο μουσείο γεννιέται

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εργασιών για τη μετατροπή του παλιού σχολείου σε μουσείο που θα «φιλοξενήσει» τη Νεικώ και τους αρχαίους θησαυρούς της Σικίνου – Από τον Σεπτέμβριο συνεχίζεται δυναμικά το έργο.

«Αλλαξημάρια»: Ένα πρότυπο εργαστήριο ξερολιθιάς εμπνέεται από την αμοργιανή σοφία

Ένα νέο έργο πολιτιστικής και τεχνικής βιωματικής εκπαίδευσης ξεκινά από τις Κυκλάδες – με ρίζες στη συλλογικότητα και το πνεύμα ανταλλαγής των νησιωτικών κοινωνιών.

Ο Κώστας Μακεδόνας στη Νάξο, μία καλοκαιρινή βραδιά γεμάτη συναίσθημα και τραγούδι

Στις 16 Ιουλίου, το Γυμνάσιο Νάξου υποδέχεται τον Κώστα Μακεδόνα και τη Χριστιάνα Γαλιάτσου σε μια συναυλία με άρωμα Ελλάδας και μελωδίες που μιλούν στην ψυχή

«DMMO Σαντορίνη»: Νέος Οργανισμός διαχείρισης και προώθησης γίνεται πραγματικότητα

Ξεκινά η λειτουργία του Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού «Σαντορίνη» με στόχο τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας – Προγραμματική σύμβαση 70.000 ευρώ για το πρώτο έτος.

Υπουργείο Ναυτιλίας: 300 εκατ. ευρώ για τον πράσινο εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας

Με έμφαση στη μείωση εκπομπών, την κατασκευή νέων πλοίων και την ενεργειακή αναβάθμιση υπαρχόντων, η κυβέρνηση ενεργοποιεί Ταμείο Εκσυγχρονισμού 300 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας τον δρόμο για βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές.

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Νάξος: Ο Νέστορας Νέστορας, ο νέος MasterChef 2025, ξεκινά μαγειρικό ταξίδι στο “Avaton 1739”

Ο μεγάλος νικητής του φετινού διαγωνισμού μαγειρικής ξεκινά συνεργασία με το εστιατόριο "Avaton 1739" στο εμβληματικό Κάστρο της Νάξου.

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

Πάρος: Αποχαιρετισμός με δάκρυα για την Πρεσβυτέρα Ευαγγελία Βιώνη – Ανουσάκη

Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα η εξόδιος ακολουθία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νάουσα – Συγκλονιστικά λόγια από τον Μητροπολίτη Λεοντοπόλεως

Algérie Ferries: Καθησυχαστική ανακοίνωση για την κράτηση του “El Venizelos” στη Μασσαλία

Η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι οι θερινές διαδρομές δεν επηρεάζονται – Πρόκειται για προγραμματισμένο τεχνικό έλεγχο.

Πανελλαδικές 2025: «Γράψατε Ιστορία», οι μαθητές του Φροντιστηρίου Αντώνη Χερουβείμ στην κορυφή

Μια αληθινή γιορτή γνώσης, προσήλωσης και ονείρων – Ένα μεγάλο «μπράβο» σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς που μοιράστηκαν το ταξίδι της επιτυχίας

Νάξος: Έφυγε ο “Κρινακογιώργης”, η Κωμιακή αποχαιρετά έναν δικό της άνθρωπο

Ο Γιώργος Χωριανόπουλος, ο άνθρωπος του ταξί, του κυνηγιού και της καθημερινότητας του χωριού, φεύγει πλήρης ημερών, αφήνοντας πίσω του αναμνήσεις, χαμόγελα και μια σιωπηλή απουσία.

Νάξος – Τρίποδες: “Sea Breeze”, μια νέα επιχείρηση με άρωμα καθαριότητας

Στηρίζουμε τη νέα προσπάθεια στο χωριό μας – Ένα καθαριστήριο με επαγγελματισμό, αγάπη και ρίζες στον τόπο