Σάββατο, 29 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΘεοδωράτος: "Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι...

Θεοδωράτος: “Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή”

|

Ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα έρθουν τα επόμενα χρόνια, όπως εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Attica Group, Διονύσης Θεοδωράτος, με αφορμή την προχθεσινή ανακήρυξη του ως επίτιμο δημότη Πάτμου, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την πολύτιμη και διαχρονική προσφορά του στην ανάπτυξη του νησιού.

«Δεν είναι πολύ συνηθισμένο και είναι ιδιαίτερες στιγμές, πραγματικά πολύ συγκινητικές, όμως θεωρώ ότι δεν τίμησαν εμένα αλλά στο πρόσωπό μου όλα τα παιδιά τους ναυτικούς που είναι στα πλοία και όλοι αυτοί δίνουν καθημερινά μάχη και προσφέρουν ποιότητας υπηρεσίες σε όλους τους επιβάτες, όπου κι αν ταξιδεύουν στο Αιγαίο και στην Αδριατική. Είναι η τρίτη εκδήλωση στα Δωδεκάνησα είχαν προηγηθεί Σύμη και Λέρος και τώρα η Πάτμος» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κόσμος 93,8 fm» και τον Τέρη Χατζηιωάννου.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ και ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας κ. Θεοδωράτος μίλησε για την επιβάρυνση της ακτοπλοΐας από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες που εφαρμόζονται το 2024 σε Κρήτη και Αδριατική. «Φέτος από την 1η Μαΐου 2025 θα πρέπει να αλλάξει ο τύπος καυσίμου που θα επιφέρει μια αύξηση περίπου 100-120% τον τόνο. Γίνεται μία συζήτηση με το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση, αναζητώντας φόρμουλα ώστε να επιφέρει την μικρότερη επιβάρυνση στο κόστος των επιβατών, αλλά και των οχημάτων, καθώς η πράσινη μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας, άρα και της ακτοπλοΐας, που έχει στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κοστίζει και θα πλήξει οικονομικά τις εταιρείες.

Το θετικό στην υπόθεση είναι η εξαίρεση μέχρι το 2030 των δρομολογιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που αφορούν τη σύνδεση νησιών με πληθυσμό μικρότερο από 200.000 μόνιμους κατοίκους με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας. Τα επόμενα χρόνια θα χρειασθεί να μπουν νεότερα πλοία στην ακτοπλοΐα, πιο πράσινα, ποιο φιλικά, γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες και με την ελληνική πολιτεία να βρούμε τους μηχανισμούς για να μπορέσουμε να δούμε νεότευκτα πλοία στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές. Οι συζητήσεις με την πολιτεία για κάποιες δρομολογιακές γραμμές είναι σε εξέλιξη, το πώς θα μπορέσουν μέσω ΣΔΙΤ να κατασκευασθούν πλοία για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχει ξεκαθαρισθεί το ζήτημα των επενδύσεων» αναφέρει ο κ. Θεοδωράτος.

Βελτίωση πλοίων αλλά και υποδομών λιμένων

«Στις βασικές γραμμές της Δωδεκάνησου, νομίζω ότι έχουμε τον καλύτερο μέσο όρο ηλικίας και ποιότητας πλοίων που ταξιδεύουν στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, σαφώς χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια να αναπτυχθούν και τα περιφερειακά δρομολόγια να αναπτυχθούν, να εκσυγχρονίσουν τα πλοία περισσότερο, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και στον εκσυγχρονισμό των λιμένων. Δεν μπορεί να ζητάμε πλοία και τα λιμάνια να μην μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας στον επιβάτη και υπηρεσίες ασφάλειας στα πλοία. Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή ή μόλους εκτεθειμένους στο Αιγαίο πέλαγος» καταλήγει ο κ. Θεοδωράτος.

Οι νησιώτες απαιτούν σύγχρονα πλοία στα νησιά που αναβαθμίζουν τις συγκοινωνίες, όμως ακτοπλόοι και πλοίαρχοι αγωνιούν όταν προσεγγίζουν τους ακατάλληλους προβλήτες. Ο προέδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, ζήτησε από το ΥΠΝΝΠ την επιτάχυνση των διαδικασιών για την βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοδωράτος ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων, που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα ή μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές.

Έθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί. Για τη συντριπτική πλειονότητα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, η ακτοπλοΐα αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς συνδέοντας τα περίπου 115 μικρά και μεγάλα νησιά με την ηπειρωτική χώρα σε καθημερινή βάση. Οι ενδονησιωτικές μεταφορές εκτελούνται μόνο με ακτοπλοϊκά πλοία. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν είναι μόνο για τις μετακινήσεις των τουριστών (70% του ελληνικού τουρισμού αφορά τα νησιά μας) και των νησιωτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές και την τροφοδοσία των νησιών που εξυπηρετούνται σε ποσοστό 82% από τα ακτοπλοϊκά πλοία.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

ΠΑΣΟΚ: Με Σαλτερή, Πολυχρονάκο και Χάλαρη από Νάξο, η “σκιώδης” κυβέρνηση

Ο Νίκος Ανδρουλάκης προχώρησε σε αλλαγές στους τομείς του Κινήματος και Σαλτερή - Πολυχρονάκος και Χάλαρης ανέλαβαν σημαντικούς τομείς

Πάρος: Επίσκεψη Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και Προϊσταμένου του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου

Επίσκεψη της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και του Προϊσταμένου του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου στην Πάρο

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Τα ευρήματα της αυτοψίας στη παραλία του Αγίου Προκοπίου (photos)

Ποια είναι τα ευρήματα από την πρώτη αυτοψία για το 2025 στην παραλία του Αγίου Προκοπίου. Ποιες προτάσεις κατατέθηκαν προς αρμόδιους (photos)

Εμμ. Λιανόπουλος: «Ο προληπτικός καρδιολογικός έλεγχος είναι απαραίτητος, πρέπει να γίνεται μετά από ώριμη σκέψη» (video)

Ο καρδιολογικός έλεγχος θα πρέπει να γίνεται για όλους του πολίτες ανεξαρτήτως ηλικίας ακόμα και για μικρά παιδιά

Αμοργός – Κέντρο Υγείας: Επέστρεψε και έπιασε δουλειά, η γιατρός Αναστασία Κιοσσέ

Η Γενική Ιατρός Κιοσσέ Αναστασία επιστρέφει στο Κέντρο Υγείας Αμοργού! - Με ποιο .. καθεστώς θα εργάζεται

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση Πρωτοπριλιά με θέμα το δίκτυο πεζοπορικού τουρισμού

Πρώτη Απριλίου και συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με οκτώ θέματα

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο παίρνει .. πράσινο φως

Επενδύσεις: "Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο στη Νάξο - Που βρίσκεται; τι αλλάζει;

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος – Εγγαρές: Εφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία

Σε ηλικία 45 ετών έφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, σύζυγος του γιατρού Δημήτρη Μπάκαλου - Αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία στις Εγγαρές

Νάξος: Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά ή, αλλιώς, “γήπεδο εκρήξεων”…

Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά: Ή, αλλιώς, «γήπεδο εκρήξεων»… Το σπασμένο τζάμι και η πετρούκλα μες στο σπίτι…

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

“HighSpeed 3”: θα ενώνει καθημερινά τον Πειραιά με την Κρήτη μέσω Κυκλάδων

Τα δρομολόγια του HIGHSPEED 3 στην γραμμή Ηράκλειο-Κυκλάδες-Πειραιά (πίνακας)

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Νάξος – Σπ. Παπαδόπουλος: “Πολλοί λένε πως το τρέξιμο είναι προπόνηση, για μένα είναι ψυχανάλυση”

Κυριακάτικη ψυχοθεραπεία - Ο Σπύρος Παπαδόπουλος μοιράζεται τις σκέψεις του για το τρέξιμο στην επαρχεία και δη στη Νάξο

Προεδρική Φρουρά- Εύζωνας: Ο Ναξιώτης Δημήτρης Μουστάκης μιλάει για την εμπειρία του

"Έρχονται όσοι θέλουν, μένουν όσοι μπορούν": Ο Δημήτρης Μουστάκης από τη Νάξο και το Φιλώτι μιλάει για την εμπειρία του στην Προεδρική Φρουρά

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...