Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣΕΕΝ σε ΠΝΟ: "Το αίτημά μας για αύξηση 12% στο μισθό είναι...

ΣΕΕΝ σε ΠΝΟ: “Το αίτημά μας για αύξηση 12% στο μισθό είναι εκτός Ελληνικής πραγματικότητας”

|

Κορυφώνεται η σύγκρουση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τους ακτοπλόους (ΣΕΕΝ) με αφορμή την προειδοποιητική απεργία που έχει εξαγγείλει η ΠΝΟ για τις 22 και 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης.

Ο ΣΕΕΝ με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, Εμμ. Τσικαλάκη, ζήτησε να ανασταλεί η απεργία και να καθίσουν εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων «με ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πράσινης μετάβασης των πλοίων, που ήδη εφαρμόζονται όπως γνωρίζετε από το 2024 και θα ενταθούν το 2025». Υπενθυμίζεται ότι η ΠΝΟ ζητά την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ για το 2025 με αυξήσεις 12% αλλά και τη συζήτηση για μια σειρά άλλων σοβαρών θεσμικών αιτημάτων, ενώ οι ακτοπλόοι προτείνουν αύξηση 3%.

Η ΠΝΟ με επιστολή  απάντησε στην πρόταση του ΣΕΕΝ, λέγοντας ότι πρώτο και κύριο αίτημά τους είναι η κατάργηση του «κατάπτυστου» νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες.

Ο ίδιος νόμος, όπως τονίζει, έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν με τον Ν.4150, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειονότητα των ναυτικών να εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα να διαιρείται διά 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), το οποίο κυμαίνεται στο «εξευτελιστικό ποσό» των 350 ευρώ.

Εξηγεί ότι στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις δύο πλευρές στις 2 Οκτωβρίου 2024 κατέθεσαν τα αιτήματά τους και τις προτάσεις τους, ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση 3% αρνούμενος να συζητήσει οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα και ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε τη διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ομόφωνα την κήρυξη της απεργίας. Η διοίκηση της ΠΝΟ υπενθυμίζει ότι οι αυξήσεις τους το 2018 ήταν 2%, το 2019 ήταν 2%, το 2020 ήταν 0%, το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών έχουν πάει στα ύψη.

«Προφανώς και γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, γι’ αυτό λοιπόν μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στις αποφάσεις της ΠΝΟ για την απεργία που έχει εξαγγείλει, προβάλλοντας τεχνηέντως και χαρακτηρίζοντας εξωπραγματικό το ποσοστό της αύξησης 12% που περιλαμβάνουν τα εξώδικά μας», αναφέρει η ΠΝΟ και καλεί τους ακτοπλόους να αποστείλουν εγγράφως μια πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των ναυτεργατών και των οικογενειών τους.

Τι απαντούν οι ακτοπλόοι

Ο ΣΕΕΝ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι «ουδέποτε αρνήθηκε τη συζήτηση των όσων αιτημάτων κατέθεσε η ΠΝΟ», ενώ αναφορικά με το αίτημα αύξησης 12% από 1.1.2025, επαναλαμβάνει ότι αυτό «βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειονότητα των ΣΣΕ των εργαζομένων της χώρας μας».

Οσον αφορά τα περί κερδοφορίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, υποστηρίζει ότι από «τα επισήμως δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, με σαφήνεια προκύπτει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ».

Τέλος, ως προς την αναφορά της ΠΝΟ για την «είσπραξη επιδοτήσεων άγονων γραμμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ύψους 150 εκατ. ευρώ ετησίως», διευκρινίζει ότι «τα ποσά αυτά αποτελούν αποζημιώσεις για εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του λειτουργικού κόστους των πλοίων που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση στις λεγόμενες άγονες γραμμές».

Προσθέτει δε ότι «η εξόφληση των αποζημιώσεων λαμβάνει χώρα με μεγάλη καθυστέρηση και συγκεκριμένα σήμερα, Οκτώβριο 2024, έχουν εξοφληθεί αποζημιώσεις για υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί έως τον Μάρτιο 2024».

Πληροφορίες από την “Εφημερίδα των Συντακτών”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Ψήφισμα για την εκδημία της Βάσως Παπανδρέου

Το ψήφισμα που εξέδωσε ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την εκδημία της Βάσως Παπανδρέου

Φιλ. Φόρτωμας: Παρέμβαση για εντοπιότητα, ΑΜΕΑ και bonus παραγωγικότητας

Παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα στην Βουλή για εντοπιότητα, ΑΜΕΑ και bonus παραγωγικότητας

Blue Star Ferries: Αλλαγή δρομολογίων λόγω απεργίας και η αναχώρηση του Paros το βράδυ της 23ης Οκτωβρίου

Δείτε πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια της Blue Star Ferries το διήμερο 22 και 23 Οκτωβρίου

Τα μεγαλύτερα κέρδη στην ιστορία των διαδικτυακών καζίνο

Αν ονειρεύεστε να είστε ο επόμενος μεγάλος νικητής, το μόνο που χρειάζεται είναι μια δόση τύχης και η σωστή προσέγγιση

New York Times: Ποιο είναι το τέλειο Ελληνικό νησί για τις καλοκαιρινές μας διακοπές;

Σε ένα παλιότερο αφιέρωμά τους, οι NYT κατέληξαν πως αυτό το νησί έχει όλα εκείνα που αποκαλύπτουν την τελειότητα.

Παρουσίαση των Κοινόχρηστων Ποδηλάτων από το Δήμο Κέας την Κυριακή 20 Οκτωβρίου

Ένα αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό σύστημα προσφέρει στους πολίτες την ευχέρεια να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για ορισμένο χρονικό διάστημα

Νίκος Ζώρζος: “Μεγάλη η σημασία του χωροταξικού σχεδιασμού για την ορθολογική ανάπτυξη” (video)

Ο Δήμαρχος Θήρας, συμμετείχε στη συζήτηση στο Reimagine Tourism in Greece με θέμα “Μία νέα προσέγγιση στο ισχύον χωροταξικό ρυθμιστικό πλαίσιο”.

Νάξος: Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα “Μνήμη: Μηχανισμοί και ασθένειες”

Ενημερωτική εκδήλωση στη Νάξο με θέμα "Μνήμη: Μηχανισμοί και ασθένειες" την προσεχή Κυριακή 20 Οκτωβρίου

Καιρικές Συνθήκες: Αδυναμία προσέγγισης πλοίων σε Πάτμο και Μήλο

Με την ένταση των ανέμων να ξεπερνάει τα 70 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπές) στο Αιγαίο, υπήρξε αδυναμία προσέγγισης πλοίων στα λιμάνια Μήλου και Πάτμου

Οικόπεδα εκτός σχεδίου: Καταργείται η δουλεία διόδου στα «τυφλά» οικόπεδα

Εκτός σχεδίου δόμηση: Έρχεται ρύθμιση με σοβαρές αλλαγές

Ιος: Μία ακόμη επένδυση έρχεται πολυτελούς ξενοδοχείου

“Πράσινο φως” για νέα 5άστερη ξενοδοχειακή επένδυση στην Ίο

Τζορτζ Μπάλντοκ: Η ταβέρνα στα Ανω Πατήσια της οικογένειας και η σχέση με τη Νάξο (video)

Τζορτζ Μπάλντοκ: Η αγάπη της οικογένειας για την Ελλάδα και η ταβέρνα της γιαγιάς του στα Πατήσια

Βίβιαν Κοντομάρη: “Η Νάξος είναι η γη μου, η βάση μου” (video)

Η αγαπημένη ηθοποιός Βίβιαν Κοντομάρη μιλάει στον Νίκο Σκορδιαλό για τη Νάξο και για την πορεία της στοn Καλλιτεχνικό χώρο (video)

Blue Star Ferries: Πήρε την γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και επιστροφή

Στην «Blue Star Ferries» η γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος- Κάσος και επιστροφή - Η πράσινη μετάβαση

Εκτακτο: Φωτιά κοντά στον Πύργο Μπαζαίου στο Σαγκρί

Φωτιά ξέσπασε πριν λίγο στην περιοχή του Τιμίου Σταυρού, στον Πύργο Μπαζαίου στο Σαγκρί

Κυκλάδες – Hoper: Αυθημερόν ταξίδια με ελικόπτερο στα νησιά (πρόγραμμα – κόστος)

Αυθημερόν ταξίδια με ελικόπτερο στις Κυκλάδες με το χειμερινό πρόγραμμα της hoper (πρόγραμμα - κόστος)

Fraport Greece: Εργασίες στα αεροδρόμια, πότε θα “κλείσουν” οι διάδρομοι σε Σαντορίνη, Μύκονο

Εργασίες ανακατασκευής διαδρόμων σε εννέα περιφερειακά αεροδρόμια - Τι θα γίνει σε Σαντορίνη - Μύκονο (Πίνακας)

Ελλάδα: Εφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών η Αθηνά “Νουνού” Μαρτίνου

Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου έφυγε από την ζωή το βράδυ της Παρασκευής - Μπήκε στη ναυτιλία το 1964 και το 1971 ίδρυσε τoν ναυτιλιακό κολοσσό Thenamaris

Λειψυδρία – Φράγμα ή Αφαλάτωση; Ποια είναι η ιδανική λύση;

Νερό; Ακριβό αυτό που έχουμε ή αυτό που δεν έχουμε; Οι ειδικοί απαντούν με παραδείγματα