Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣΕΕΝ σε ΠΝΟ: "Το αίτημά μας για αύξηση 12% στο μισθό είναι...

ΣΕΕΝ σε ΠΝΟ: “Το αίτημά μας για αύξηση 12% στο μισθό είναι εκτός Ελληνικής πραγματικότητας”

|

Κορυφώνεται η σύγκρουση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τους ακτοπλόους (ΣΕΕΝ) με αφορμή την προειδοποιητική απεργία που έχει εξαγγείλει η ΠΝΟ για τις 22 και 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης.

Ο ΣΕΕΝ με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, Εμμ. Τσικαλάκη, ζήτησε να ανασταλεί η απεργία και να καθίσουν εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων «με ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πράσινης μετάβασης των πλοίων, που ήδη εφαρμόζονται όπως γνωρίζετε από το 2024 και θα ενταθούν το 2025». Υπενθυμίζεται ότι η ΠΝΟ ζητά την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ για το 2025 με αυξήσεις 12% αλλά και τη συζήτηση για μια σειρά άλλων σοβαρών θεσμικών αιτημάτων, ενώ οι ακτοπλόοι προτείνουν αύξηση 3%.

Η ΠΝΟ με επιστολή  απάντησε στην πρόταση του ΣΕΕΝ, λέγοντας ότι πρώτο και κύριο αίτημά τους είναι η κατάργηση του «κατάπτυστου» νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες.

Ο ίδιος νόμος, όπως τονίζει, έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν με τον Ν.4150, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειονότητα των ναυτικών να εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα να διαιρείται διά 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), το οποίο κυμαίνεται στο «εξευτελιστικό ποσό» των 350 ευρώ.

Εξηγεί ότι στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις δύο πλευρές στις 2 Οκτωβρίου 2024 κατέθεσαν τα αιτήματά τους και τις προτάσεις τους, ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση 3% αρνούμενος να συζητήσει οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα και ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε τη διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ομόφωνα την κήρυξη της απεργίας. Η διοίκηση της ΠΝΟ υπενθυμίζει ότι οι αυξήσεις τους το 2018 ήταν 2%, το 2019 ήταν 2%, το 2020 ήταν 0%, το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών έχουν πάει στα ύψη.

«Προφανώς και γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, γι’ αυτό λοιπόν μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στις αποφάσεις της ΠΝΟ για την απεργία που έχει εξαγγείλει, προβάλλοντας τεχνηέντως και χαρακτηρίζοντας εξωπραγματικό το ποσοστό της αύξησης 12% που περιλαμβάνουν τα εξώδικά μας», αναφέρει η ΠΝΟ και καλεί τους ακτοπλόους να αποστείλουν εγγράφως μια πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των ναυτεργατών και των οικογενειών τους.

Τι απαντούν οι ακτοπλόοι

Ο ΣΕΕΝ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι «ουδέποτε αρνήθηκε τη συζήτηση των όσων αιτημάτων κατέθεσε η ΠΝΟ», ενώ αναφορικά με το αίτημα αύξησης 12% από 1.1.2025, επαναλαμβάνει ότι αυτό «βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειονότητα των ΣΣΕ των εργαζομένων της χώρας μας».

Οσον αφορά τα περί κερδοφορίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, υποστηρίζει ότι από «τα επισήμως δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, με σαφήνεια προκύπτει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ».

Τέλος, ως προς την αναφορά της ΠΝΟ για την «είσπραξη επιδοτήσεων άγονων γραμμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ύψους 150 εκατ. ευρώ ετησίως», διευκρινίζει ότι «τα ποσά αυτά αποτελούν αποζημιώσεις για εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του λειτουργικού κόστους των πλοίων που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση στις λεγόμενες άγονες γραμμές».

Προσθέτει δε ότι «η εξόφληση των αποζημιώσεων λαμβάνει χώρα με μεγάλη καθυστέρηση και συγκεκριμένα σήμερα, Οκτώβριο 2024, έχουν εξοφληθεί αποζημιώσεις για υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί έως τον Μάρτιο 2024».

Πληροφορίες από την “Εφημερίδα των Συντακτών”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμερική: Εφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ

Πέθανε ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ σε ηλικία 65 ετών - Φόρεσε τη πανοπλία του Μπάτμαν και τραγούδησε ως άλλος Μόρισον

“Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Μικρές Κυκλάδες – “Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Ο Ντιν Σπανός φέρνει τo NFL στην Ελλάδα   

Η Ελλάδα προστέθηκε στο πρόγραμμα το 2025, με τους Los Angeles Chargers να είναι η πρώτη ομάδα που αποκτά τέτοια δικαιώματα στη χώρα.

Μετάθεση της έναρξης του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Παρατείνονται οι προθεσμίες για την ψηφιακή αποστολή δελτίων αποστολής στο myDATA – Αναλυτικά οι ημερομηνίες για Α' και Β' Φάση ανά κατηγορία επιχείρησης.

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την ασθένεια του λογιστή

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την προστασία λογιστών-φοροτεχνικών λόγω ασθένειας – Ανακοίνωση Πιερρακάκη σε συνάντηση με το ΟΕΕ

Η Πορτάρα… Viral σε Ghibli style

Η Πορτάρα «ντύνεται» με τα χρώματα της φαντασίας και μεταμορφώνεται σε σκηνή βγαλμένη από ταινία του Studio Ghibli, μαγεύοντας το ελληνικό και διεθνές κοινό.

Κακοκαιρία – Μύκονος: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το “νησί των Ανέμων”

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η Μύκονος μετά τις καταστροφικές πλημμύρες

Νάξος – Προστασία Αγριας Ζωής: Εβδομήντα φοινικόπτερα απολαμβάνουν την ηρεμία τους στην Αλυκή (video)

Απρόσμενη επίσκεψη φοινικόπτερων (Φλαμίγκ) στην Αλυκή της Νάξου - Δείτε το σχετικό video από τον Σύλλογο Προστασίας Αγριας Ζωής Νάξου

Ανάφη: Πρόβλημα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και το 2ο ενδοκυκλαδικό που αγνοείται

Προβλήματα και λύσεις στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Ανάφης - Τι συμβαίνει με τα δρομολόγια και οι υποσχέσεις που πήρε ο Δήμαρχος κος Ρούσσος

Γ. Πολυχρονάκος: Η κυβέρνηση της «ατομικής ευθύνης» κρύβεται πίσω από τη λάσπη”

Γ. Πολυχρονάκος: “Πάρος και Μύκονος στο έλεος των πλημμυρών – Η κυβέρνηση της «ατομικής ευθύνης» κρύβεται πίσω από τη λάσπη”

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Πάρος – Νάουσα: Καταστροφικό πέρασμα βροχής, ήχησε και το 112 (video)

Μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία στην Πάρο: Ορμητικοί χείμαρροι οι δρόμοι, μήνυμα του 112 για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων

Πάρος: Η έντονη βροχόπτωση στη περιοχή της Νάουσας παρασύρει αυτοκίνητα (video)

Η έντονη βροχόπτωση παρασύρει αυτοκίνητα στην Νάουσα της Πάρου - Προσοχή (video)

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Κυκλάδες – Δόμηση 2024: Πρωταθλήτρια η Πάρος, εντυπωσιακή αύξηση σε Μήλο, Τήνο και Σύρο

Εντυπωσιακή πτώση παρατηρήθηκε στη Μύκονο, όπου εκδόθηκαν μόλις 23 άδειες, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς ακινήτων και των πολύ υψηλών αξιών της γης.