Τρίτη, 1 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠΝΟ σε Ακτοπλόους: Προχωράμε κανονικά στην απεργία των πλοίων

ΠΝΟ σε Ακτοπλόους: Προχωράμε κανονικά στην απεργία των πλοίων

|

Ανεβαίνει η ένταση ανάμεσα σε Ακτοπλόους και μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με αφορμή την επερχόμενο 48ωρη κλιμακούμενη απεργία του διημέρου 22 – 23 Οκτωβρίου..

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) απαντά αρνητικά στο αίτημα του ΣΕΕΝ για αναστολή της 48ωρης απεργίας στις 22 και 23 Οκτωβρίου, υπογραμμίζοντας ότι έχει καταθέσει νόμιμα τα αιτήματά της για αύξηση 12% στις συλλογικές συμβάσεις και την κατάργηση του νόμου 4150/2013, ο οποίος προβλέπει την απόλυση μέρους του ξενοδοχειακού προσωπικού των πλοίων χωρίς αποζημίωση.

ΠΝΟ: Απόφαση για 48ωρη προειδοποιητική απεργία.. Πότε θα γίνει;

Η ΠΝΟ επικρίνει την πρόταση των ακτοπλόων για 3% αύξηση που κατατέθηκε σε προηγούμενη συνάντηση, θεωρώντας την ανεπαρκή. Επισημαίνει επίσης ότι οι αυξήσεις των προηγούμενων ετών ήταν μικρές και αναντίστοιχες με το αυξανόμενο κόστος ζωής. Η ΠΝΟ καλεί την πλευρά των ακτοπλόων να υποβάλουν νέα πρόταση που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Απάντηση στην από 14/10/2024 επιστολή του ΣΕΕΝ με την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα Εμμανουήλ Τσικαλάκη  

“Αναφορικά με την ανωτέρω επιστολή που μας αποστείλατε με την οποία μας ζητάτε να αναστείλουμε την προκηρυχθείσα απεργία μας και να καθίσουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σας υπενθυμίζουμε τα ακόλουθα:

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εγκαίρως σας είχε επιδώσει από την 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12% αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο και κύριο αίτημα μας είναι η κατάργηση του κατάπτυστου νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Ο ίδιος νόμος έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχυπλόων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν τον Ν. 4150.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στο εξευτελιστικό ποσό των 350€.

 

Με την πρόταση που καταθέσατε στα αιτήματα μας, στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτώβρη 2024 μεταξύ ΣΕΕΝ και Διοίκησης της ΠΝΟ, προτείνοντάς μας μια πενιχρή αύξηση της τάξεως του 3% και αρνούμενοι να συζητήσετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα, ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε την Διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ την κήρυξη της προειδοποιητικής 48ωρης απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024.

Μια απόφαση, η οποία, όπως έδειξε τις ημέρες που ακολούθησαν, κατά τη διάρκεια των οργανωτικών συσκέψεων στα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, της Πάτρας και των υπολοίπων λιμανιών, παρουσία του Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ, αλλά και όλων των μελών της Διοίκησης, είτε ταυτόχρονα είτε μεμονωμένα, ότι έχει αγκαλιαστεί από το σύνολο των Ναυτεργατών που εργάζονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Και αφού αρέσκεστε να μας παρουσιάζετε αριθμούς, σας υπενθυμίζουμε ότι οι αυξήσεις μας το 2018 ήταν 2%, το 2019 ήταν 2%, το 2020 ήταν 0%, το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών, έχουν πάει στα ύψη.

Προφανώς και γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, γι’ αυτό λοιπόν μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στις αποφάσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την απεργία που έχει εξαγγείλει, προβάλλοντας τεχνηέντως και χαρακτηρίζοντας εξωπραγματικό το ποσοστό της αύξησης 12% που περιλαμβάνουν τα εξώδικα μας.

Στο πλαίσιο λοιπόν όλων των ανωτέρω, σας καλούμε να αποστείλετε εγγράφως, μια ανανεωμένη πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των Ναυτεργατών και των οικογενειών τους”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πάσχα – Αμνοερίφια: Ακριβότερα έως και κατά 2 ευρώ το κιλό (!!!)

Ακριβότερα έως και κατά 2 ευρώ πωλούνται φέτος τα αμνοερίφια. Η μειωμένη παραγωγή κρεάτων εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel και των νόσων στα ζώα έχουν εκτοξεύσει τις τιμές στην αγορά.

Ουρουγουάη: Πέθανε στα 71 του ο Αλβάρο Μαντζίνο, ποιος ήταν;

Πέθανε στα 71 του ο Αλβάρο Μαντζίνο - Επέζησε από αεροπορικό δυστύχημα του 1972, τρώγοντας πτώματα συνεπιβατών του

ΑΑΔΕ – ΦΠΑ: Ξεκινάει η μηνιαία υποβολή από νεοσύστατες επιχειρήσεις

Μηνιαία η υποβολή ΦΠΑ από νεοσύστατες επιχειρήσεις - Η εφαρμογή του μέτρου ξεκινάει σήμερα 1η Απριλίου

Νάξος: Αύριο (02/04) στο The Locaλς η Αναστασοπούλου και η παρέα της σε μία έντεχνη μουσική βραδιά

Αύριο (02/04) στο καφέ - εστιατόριο "The Locaλς" η Κατερίνα Αναστασοπούλου και η παρέα της σε μία έντεχνη μουσική βραδιά

Νάξος: Ερχεται το 2ο Naxos Dance Festival 2025, πότε;

Naxos Dance Festival 2025 - Διακοπές και χορός του Αγίου Πνεύματος! 6-7-8-9 Ιουνίου 2025

Νάξος – Λιμενικό Ταμείο: Απέκτησε τη μπίγα και την μετατρέπει σε Μουσείο (!!!)

Το Λιμενικό Ταμείο Νάξου προχώρησε στην αγορά της μπίγας που βρίσκεται εδώ και δύο χρόνια στο λιμάνι. .Ποιος ο λόγος;

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο δάσκαλος Αλέξανδρος Λυκοσκούφης

Έφυγε από τη ζωή ο εκπαιδευτικός Αλέξανδρος Λυκοσκούφης – Εμβληματική μορφή της εκπαίδευσης σε Νάξο και Ηλιούπολη - Το αντίο από τον Στράτο Φουτάκογλου

Χίος: Εσπασαν οι κάβοι του “Νήσος Ρόδος”, κόπηκε η μπίντα (video)

Το πλοίο κατάφερε να προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου με καθυστέρηση, καθώς οι καιρικές συνθήκες καθιστούσαν εξαιρετικά επικίνδυνη την πρόσδεσή του (video)

Πρόταση Ημέρας: Γιουβέτσι με χωριάτικα λουκάνικα και μάραθο

Ξεχωριστή απλή συνταγή με βάση τα ανοιξιάτικα αρώματα

Πάρος: Περισσότερα από 100 χιλιοστά βροχόπτωσης σε λίγες ώρες, η χειρότερη κακοκαιρία των 20 τελευταίων ετών

Αυτοκίνητα και μηχανάκια παρασύρθηκαν στη θάλασσα στη Νάουσα της Πάρου. Από τα χθεσινά έντονα καιρικά φαινόμενα στο νησί των Κυκλάδων μέσα σε λιγότερο από δύο ώρες πλημμύρισαν δρόμοι και προκλήθηκαν καταστροφές.

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Πάρος: Η έντονη βροχόπτωση στη περιοχή της Νάουσας παρασύρει αυτοκίνητα (video)

Η έντονη βροχόπτωση παρασύρει αυτοκίνητα στην Νάουσα της Πάρου - Προσοχή (video)

Πάρος – Νάουσα: Καταστροφικό πέρασμα βροχής, ήχησε και το 112 (video)

Μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία στην Πάρο: Ορμητικοί χείμαρροι οι δρόμοι, μήνυμα του 112 για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Κυκλάδες – Δόμηση 2024: Πρωταθλήτρια η Πάρος, εντυπωσιακή αύξηση σε Μήλο, Τήνο και Σύρο

Εντυπωσιακή πτώση παρατηρήθηκε στη Μύκονο, όπου εκδόθηκαν μόλις 23 άδειες, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς ακινήτων και των πολύ υψηλών αξιών της γης.