Αεροδρόμιο Νάξου… Η “καντίνα” του 2000 έχει γίνει πλέον κανονικά αεροδρόμιο και θεωρείται μαζί με αυτό της Πάρου ως τα … φιλέτα για τους ιδιώτες επενδυτές ώστε να αξιοποιήσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια που ανήκουν ακόμη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας..
Ποιος όμως είναι αυτός που χαρακτηρίζει το αεροδρόμιο της Νάξου ως … φιλέτο; Μα ποιος άλλος από τους αριθμούς που αρκετές φορές λένε την αλήθεια: το 2010 οι αφίξεις επισκεπτών ήταν στους 10.112 και σήμερα, το 2024 θα αγγίξουν τους 100.000. Απίστευτο… Αποτέλεσμα είναι να ανέβει κατηγορία και να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με αυτά της Πάρου και Καλαμάτας..
Να σκεφτείτε μάλιστα ότι το αεροδρόμιο της Νάξου λόγω του διαδρόμου που διαθέτει (σ.σ. κάτω από τα 1000 μέτρα) δεν μπορεί τα αεροπλάνα που προσγειώνονται στην Πάρο, ούτε έχει την πολυτέλεια για περισσότερες συνδέσεις όπως πχ συμβαίνει με άλλα νησιά όπως η Κάρπαθος ή η Μήλος..
Ας δούμε όμως τους αριθμούς… Με βάση την ενημέρωση από τον αρμόδιο αερολιμενάρχη Ερωτόκριτο Καϊδατζή, η εικόνα χρόνο με το χρόνο αλλάζει. Και υπάρχουν σημεία αναφοράς που δείχνουν την αλλαγή, όπως τονίζεται στο σχετικό σχεδιάγραμμα
Ξεκινάμε από το 2010, όταν και υποδέχτηκε 10.112 αφίξεις. Είχαμε ελάχιστες πτήσεις από την Αθήνα με τα μικρά αεροπλάνα (Dash 8-100) με τις 39 θέσεις…. Μικρή αύξηση τα χρόνια που ακολουθούν έως το 2015 όταν και περνάμε τις 20.000 αφίξεις.
Τι συμβαίνει; Πολύ απλά τα μικρά αεροπλάνα σιγά σιγά αποσύρονται και στη θέση τους μπαίνουν αυτά των 46 θέσεων (ATR 42-600) που προσφέρουν μία ανάσα στο αεροδρόμιο όσον αφορά την κίνησή του..
Ομως, από το 2017 έχουμε σχεδόν διπλασιασμό χρόνο με το χρόνο… Κι αυτό γιατί αυξάνονται οι πτήσεις με την είσοδο πλέον την Sky Express που είναι σε καθημερινή βάση και πιέζει και την Olympic Air για περισσότερες πτήσεις. Πάντα από Αθήνα και με την εμφάνιση και .. απογευματινών πτήσεων. Αποτέλεσμα; το 2019 να έχουμε περισσότερους από 40.000 επιβάτες…
Και φτάνουμε στο 2022. Είναι η στιγμή που .. κόβονται μερικά δέντρα και δίνεται η δυνατότητα στα αεροπλάνα να έχουν περισσότερο χώρο στο διάδρομο ενώ από το 2023 έχουμε και τα ATR 72-600 που μπορούν να μεταφέρουν ακόμη και 72 επιβάτες.
Αυτό βέβαια δεν θα το δούμε ακόμη. θα περιμένουμε το 2026 όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες που πραγματοποιούνται στο αεροδρόμιο όσον την βελτίωση των εγκαταστάσεων κυρίως σε επίπεδο διαδρόμου. Για την ώρα είδαμε το 2023 να πλησιάζει τους 75.000 επιβάτες και φέτος τον Σεπτέμβριο είχαμε +80.000. Μάλιστα με βάση την σχετική ενημέρωση από τον κο Καϊδατζή έχουμε την προοπτική του 100.000.
Νάξος – Αεροδρόμιο: Εκλεισε ο Σεπτέμβριος με αύξηση της τάξης του +32%
Ρόλο εδώ έπαιξε και το γεγονός ότι είχαμε τις περισσότερες πτήσεις (έως και 16 την ημέρα) αλλά και η σύνδεση με την Θεσσαλονίκη που άνοιξε μία αγορά για την οποία οι Ναξιώτες φώναζαν από το 2015..
Τι περιμένουμε; Ουσιαστικά την ολοκλήρωση των έργων όσον αφορά τον διάδρομο. Τότε θα δούμε και τα ATR 72-600 να έρχονται με πλήρη χωρητικότητα αλλά και περισσότερες πτήσεις από τη στιγμή που θα έχουμε και αύξηση στον φωτισμό… Εάν μάλιστα βελτιωθούν οι συνδέσεις και με άλλους προορισμούς όπως Κρήτη ή και Ρόδο αλλά και το εξωτερικό (σ.σ. κάτι που ίσχυε έως τις αρχές του αιώνα) τότε είναι δεδομένο ότι το αεροδρόμιο της Νάξου θα … πετάξει στατιστικά..
Μακάρι βέβαια να δούμε αναβάθμιση και στο κτηριακό γιατί είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που έχει ένας επιβάτης που έρχεται στη Νάξο. Αυτό το κομμάτι είναι που κάνει .. τζιζ για την ώρα..