Σάββατο, 12 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Εφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών η Αθηνά "Νουνού" Μαρτίνου

Ελλάδα: Εφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών η Αθηνά “Νουνού” Μαρτίνου

|

Αθηνά Μαρτίνου. Η αγαπημένη “Νουνού” της Σχοινούσας. Η πιο ισχυρή γυναίκα στο χώρο της Ναυτιλίας… Πλήρης ημερών έφυγε από τη ζωή το βράδυ της Παρασκευής…

Η κηδεία της θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στη 1 το μεσημέρι, στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Βουλιαγμένης.

Η άκρη στον προβλήτα της Σχοινούσας από σήμεραα είναι πλέον έρημη... Το κότερο της “Νουνού” ακόμη κι εάν βρίσκεται εκεί θα είναι άψυχο από τη στιγμή που η καπετάνισσα θα είναι μακριά… Αιωνία της η μνήμη..

Ποια ήταν η Αθηνά Μαρτίνου

Η Αθηνά Μαρτίνου πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειάς της, του γένους Μεθενίτη το 1971. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management.

Όταν, τη δεκαετία του ΄90, και συγκεκριμένα το 1991, η Αθηνά Μαρτίνου αποφασίζει να παραδώσει τα ηνία στα παιδιά της, ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime.

Το 1997, ακολούθησε ο Ανδρέας, που προχώρησε στην ίδρυση της ναυτιλιακής Minerva Marine, αφήνοντας ουσιαστικά στο τιμόνι της Thenamaris στον μικρότερο σε ηλικία αδελφό, Ντίνο.

Σε μια αφήγησή της, για το πως πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με την ναυτιλία είχε πει:

«Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια” και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια.

Σε αυτή την προσπάθεια, δεν ήμουν μόνη μου. Κοντά μου ήταν από την πρώτη στιγμή ο άνδρας μου, αλλά κυρίως ήταν ο γιος μου Θανάσης, ο οποίος από δεκατεσσάρων ετών έκανε στατιστικές και έγραφε πόσο πλήρωμα, τι χρειάζεται ένα πλοίο. Ο άνδρας μου, ο Ιωάννης Μαρτίνος, αγαπούσε τη θάλασσα. Ο Θανάσης, από την πρώτη συζήτηση ήταν ενεργό μέρος σε αυτή την προσπάθεια. Δεν ήμουν η κινητήριος δύναμη, αλλά ήμουν ο άνθρωπος που μπορούσε να τα κάνει τα δύσκολα, εύκολα. Όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το κάνεις».

Διευθυντιλίκι δεν έκανα ποτέ. “Τη Thenamaris αγαπούσα, όχι το διευθυντιλίκι. Αυτό που ήθελα ήταν να πληθαίνουν τα βαπόρια μου και αυτό έγινε”.

“Το “Ελένη”, ήταν το δεύτερο πλοίο, δεν είχαμε λεφτά, ο Θανάσης τελείωνε το Γυμνάσιο, βρήκα λεφτά και πήγαμε στο Λονδίνο για να υπογράψει ο Θανάσης, ο οποίος μου είπε τότε, θα υψώσουμε την ελληνική σημαία. Ο Λιμενάρχης στο Λονδίνο με ρώτησε: Ξέρεις γραφομηχανή; του είπα, ναι και κάθισα και έγραψα τα έγγραφα, τα πήρε ο Θανάσης και έτσι παραλάβαμε το βαπόρι.

Το πρώτο πλοίο το αγοράσαμε το 1964 με 80.000 λίρες. Ήταν ένα πλοίο 20 χρονών. Το “Θανάσης”,ήταν ένα πλοίο του Λιβανού, ήταν για πέταμα, το φτιάξαμε, το κάναμε κυπριακό και το 1967, το πουλήσαμε στην οικογένεια Πατέρα που το αγόρασαν με 300.000 δολάρια”.

Το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου σκιαγραφεί την προσωπικότητα της Νουνού Μαρτίνου

Αφετηρία για τη δημιουργία του Ιδρύματος, το πάθος της Αθηνάς Ι. Μαρτίνου για τη θάλασσα και προορισμός η προσφορά στην κοινωνία, αυτή που δραστηριοποιείται γύρω από τη θάλασσα και νιώθει στις φλέβες της την καθημερινή της παρουσία. «Η ίδια, όπως χαρακτηριστικά λέει, είναι «σαν τη θάλασσα, γένους θηλυκού». Όλη η στάση της απέναντι στη ζωή, είναι όπως και απέναντι στη θάλασσα. Αγάπη και πάθος, σεβασμός και αφοσίωση.

Για αυτό αποδέχεται τη ζωή με όλες τις πλευρές της, είτε ήρεμη και γαλήνια, είτε ταραγμένη και τρικυμιώδη. Γιατί η Αθηνά Ι. Μαρτίνου, σαν τη θάλασσα, δεν είναι ποτέ στατική. Τολμηρή και φιλόδοξη, εργατική και επίμονη, διακριτική και χαμηλών τόνων, είναι η Νουνού της ελληνικής ναυτιλίας.

Για κάθε πράξη, κάθε κίνηση στη ζωή της Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, η θάλασσα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης. Στάθηκε γενναιόδωρη μαζί της, όπως σε όσους την αγαπούν και τη σέβονται. Κυνήγησε με πολλή δουλειά, δυναμισμό και πάθος το όνειρό της, και κατάφερε να κερδίσει με την αξία της τον σεβασμό και την αναγνώριση του κόσμου της ναυτιλίας.

Η Αθηνά Ι. Μαρτίνου επιστρέφει πάντα στη θάλασσα για να αντλήσει δύναμη, και σε εκείνη θέλει να ανταποδώσει τη γενναιοδωρία που της έδειξε. Όπως τα κύματα της θάλασσας μας ταξιδεύουν μακριά, έτσι και εκείνη με την ουσιαστική, αλλά αθόρυβη κοινωφελή δράση του Ιδρύματός της, θέλει να συμβάλει καθοριστικά στην υλοποίηση έργων προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας, να τη βοηθήσει να υπερβεί τους ορίζοντές της, να ταξιδέψει, να πάει μακριά».

Πώς χτίστηκε η αυτοκρατορία της ναυτιλίας

Ο πατέρας των αδελφών Μαρτίνων, ο Ιωάννης Μαρτίνος (1907-1977), είχε ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα με αντίκες και έργα τέχνης στην Αθήνα. Η καταγωγή του ήταν από τη Στεμνίτσα της Γορτυνίας. Το μαγαζί βρισκόταν στο Μοναστηράκι, στην καρδιά της Αθήνας. Η σύζυγός του, Αθηνά, γνωστή στους ναυτιλιακούς και κοσμικούς κύκλους ως Νουνού, είχε ρίζες στη ναυτιλία αφού προερχόταν από την παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια Μεθενίτη. Η καταγωγή της είναι από την Κεφαλονιά και την Ελευσίνα. Εχουν τέσσερα παιδιά.

Η πρώτη επένδυση στη θάλασσα από την οικογένεια Μαρτίνου έγινε τη δεκαετία του ’60 υπό την καθοδήγηση της Αθηνάς Μαρτίνου. Τότε με τα κέρδη από την γκαλερί και τα έργα τέχνης αγόρασαν το πρώτο πλοίο. Ηταν φορτηγό με το όνομα «Θανάσης», χωρητικότητας 10.000 τόνων. Το αγόρασαν από την εταιρεία του Ν. Λιβανού.

Τα δύο πρώτα πλοία τα διαχειριζόταν η ναυτιλιακή επιχείρηση της οικογένειας Μεθενίτη που είχε έδρα τον Πειραιά και η Kronos Shipping του Δ. Λεμού που είχε έδρα στο City του Λονδίνου.

Ωστόσο το 1971 η Αθηνά Μαρτίνου αποφάσισε να πάρει στα χέρια της τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειας. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management. Αμέσως μετά αγόρασε και τρίτο πλοίο. Η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν γεωμετρική μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια. Το 1975 η Thenamaris ήλεγχε έναν στόλο από 36 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων.

Στα πρώτα χρόνια, στο τιμόνι δίπλα στην Αθηνά ήταν ο πρωτότοκος γιος της Θανάσης, ενώ στην επιχείρηση μπήκαν σταδιακά ο Ντίνος και ο Ανδρέας. Τα τρία αδέλφια έμειναν μαζί μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Την εποχή εκείνη αποχώρησε από τη Thenamaris ο Θανάσης Μαρτίνος και ίδρυσε την Eastern Mediterranean, για να ακολουθήσει, το 1997, ο Ανδρέας που ίδρυσε τη Minerva”.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Gov.gr: Υποχρεωτική καταγραφή και του κινητού τηλεφώνου

Υποχρεωτική η καταχώριση του κινητού τηλεφώνου στον Gov.gr - Τι άλλο καταχωρείται

35οι Αιγαιοπελαγίτικοι Αγώνες Στίβου: Διήμερο γιορτής του στην Λέρο

35οι Αιγαιοπελαγίτικοι Αγώνες Στίβου: Μια γιορτή αθλητισμού και πολιτισμού για το Αιγαίο 12 – 13 Οκτωβρίου 2024 Δημοτικό Στάδιο Λέρου

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Συναντήσεις στο Υπουργείο Ναυτιλίας για θέματα λιμενικών υποδομών

Συνάντηση του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου Αθ Κουσαθανά - Μέγα στο Υπουργείο Ναυτιλίας για την αξιοποίηση των έργων στις λιμενικές εγκαταστάσεις

Blue Star Ferries: Πήρε την γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και επιστροφή

Στην «Blue Star Ferries» η γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος- Κάσος και επιστροφή - Η πράσινη μετάβαση

Αθήνα – Γαλάτσι: Παρουσίαση του βιβλίου “Ένα Δώρο από τη Νάξο, τραταμέντα τση κουβέντας!”

Το Σάββατο 12 Οκτωβρίου στις 18:00 στο Galatsi Internet Cafe παρουσιάζεται το βιβλίο της Μαριέττας Γαλάνη Ένα Δώρο από τη Νάξο, τραταμέντα τση κουβέντας!

Πρόταση Ημέρας – γλυκό: Εύκολη σοκολατόπιτα με 4 υλικά

Μία εύκολη μορφή σοκολατόπιτας... Δείτε πως μπορείτε να την φτιάξετε

Σύρος: Φιλοξενεί (20/10) τα 17α Βραβεία Ποιότητας του “Γαστρονόμου”

Ποιο είναι το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για τα 17α βραβεία Ποιότητας του Γαστρονόμου

Νάξος – Δικηγορικός Σύλλογος: Αίτημα για την προθεσμία υποβολής αιτήσεων (Κτηματολόγιο)

Δικηγορικός Σύλλογος Νάξου – Προανάρτηση κτηματολογικών στοιχείων: Αίτημα παράτασης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων επανεξέτασης

Τα πλεονεκτήματα των ψησταριών Napoleon σε σχέση με άλλες μάρκες

Οι ψησταριές Napoleon έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν στη διεθνή αγορά, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα, ανθεκτικότητα και προηγμένη τεχνολογία

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Νέα παρέμβαση από το Επιμελητήριο Κυκλάδων

Παρέμβαση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων για το Μεταφορικό Ισοδύναμο - Τι ζητάει

Κυκλάδες – Hoper: Αυθημερόν ταξίδια με ελικόπτερο στα νησιά (πρόγραμμα – κόστος)

Αυθημερόν ταξίδια με ελικόπτερο στις Κυκλάδες με το χειμερινό πρόγραμμα της hoper (πρόγραμμα - κόστος)

Ανδρος: Τραυματισμός 77χρονου από χρήση εκρηκτικής ύλης (δυναμίτης)

Τραυματισμός 77χρονου στην Άνδρο μετά από χρήση εκρηκτικής ύλης (δυναμίτη)

Υπεράκτια Αιολικά: Στη Δονούσα ένα από τα πρώτα Αιολικά Πάρκα (χάρτης)

Υπεράκτια Αιολικά: Τα 12 Βήματα που Ανοίγουν τους Πρώτους Διαγωνισμούς [Χάρτης]

ΔΕΔΔΗΕ: Στο σύνολο σχεδόν της Νάξου πρωινή (10/10) διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

Που και πότε θα γίνει αύριο Πέμπτη (10/10) διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στη Νάξο

Lennart Neubauer: Κατέκτησε τη κορυφή του κόσμου, είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής για το 2024

Ο Lennart Neubauer, ο δικός μας, ο Ναξιώτης πρωταθλητής, στη κορυφή του κόσμου - Παγκόσμιος πρωταθλητής για το 2024 στο windsurfing

Σίφνος – Πανσιφναϊκός: Έφυγε στα 20 του χρόνια ο ποδοσφαιριστής Θανάσης Γεωργούλης

Έφυγε στα 20 του χρόνια ο ποδοσφαιριστής του Πανσιφναϊκού, Θανάσης Γεωργούλης - Αναβολή αγώνων

Νότιο Αιγαίο: Λίγο μετά την Αμοργό χάθηκε ο Ασπροπάρης Ιωνας (χάρτης)

Χάθηκε ο Ιωνας, ο νεαρός Ασπροπάρης των Μετεώρων - Τι μπορεί να έχει συμβεί

Ηρώδειο – Αργυρός: Συναυλία για καλό σκοπό με Κουκουλάρη, Κορρέ και Βερύκοκκο

Στο Ηρώδειο το βράδυ της 15ης Οκτωβρίου θα δώσει συναυλία για καλό σκοπό ο Κωνσταντίνος Αργυρός. Ποιοι Ναξιώτες μουσικοί θα βρίσκονται στο πλευρό του

Σχοινούσα: Το δημοτικό σχολείο του νησιού απέκτησε χρώμα

Μικροί και μεγάλοι εργάστηκαν ώστε το δημοτικό σχολείο στη Σχοινούσα να αποκτήσει ...χρώμα (photos)