Δευτέρα, 2 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠΝΟ: Απόφαση για 48ωρη προειδοποιητική απεργία.. Πότε θα γίνει;

ΠΝΟ: Απόφαση για 48ωρη προειδοποιητική απεργία.. Πότε θα γίνει;

|

Τέλος τουριστικής περιόδου και έχουμε απεργία των πλοίων… Σας λέει κάτι αυτό; ε 48ωρη προειδοποιητική απεργία προχωράει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια για δύο ημέρες.

Ειδικότερα, σήμερα Τετάρτη 2 Οκτωβρίου παραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας – ΣΕΕΝ και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας – ΠΝΟ. Η συνάντηση είχε ως αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης στον μισθό των εργαζομένων μιας από τις πιο κερδοφόρες βιομηχανίες της χώρας, τέθηκαν στο τραπέζι ζητήματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών της ομοσπονδίας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Η ΣΕΕΝ δεν δέχθηκε την αύξηση 12% που ζητούσε η ΠΝΟ και αντιπρότεινε αύξηση 3% (2,9% ο πληθωρισμός) και να κλείσει η συνάντηση εκεί χωρίς να συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας. Μετά το αδιέξοδο, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν συζήτησε την «αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας». Η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών ή τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις άγονες γραμμές».

Ενώ η ΠΝΟ κατήγγειλε πως η Κυβέρνηση ετοιμάζει μποναμά στις εταιρείες για την αντικατάσταση των πλοίων προς την πράσινη μετάβαση και πως σε όλα τα πλοία των εν λόγω επιχειρήσεων παραβιάζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα των ναυτεργατών που περιλαμβάνονται στην σχετική νομοθεσία. Ενώ αρκετά μέλη της ΠΝΟ σημείωσαν πως «Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» υποννοώντας τα υπερκέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών και την απουσία ρυθμίσεων των καταναλωτών.

Στα εργασιακά ζητήματα που ανέφερε η ΠΝΟ, περιλαμβάνεται το «καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες».

Οι ναυτεργάτες χρησιμοποίησαν ως επιχείρημα για την ανανέωση της ΣΣΕ και την αύξηση 12% που ζητούσαν πως όλοι είναι «αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία». Ενώ οι ναυτεργάτες που εργάζονται στα ταχύπλοα σκάφη «έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας».

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επισημαίνει εξάλλου ότι με το Νόμο 41/50 στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού. Αναφέρει ότι το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων πολλούς από τους οποίους τους καθιστά «εποχιακούς ναυτεργάτες».

Κατόπιν όλων αυτών η Εκτελεστική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια, προφανώς για την περιφρούρηση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Οι ναυτεργάτες ζητούν τέλος το αυτονόητο: την μη έγκριση δρομολογίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και τον Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας υπογραμμίζοντας τα ζητήματα ασφαλείας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.«Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα», κλείνει την ανακοίνωσή της η ομοσπονδία.

Η πλήρης ανακοίνωση από την ΠΝΟ αναφέρει: 

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ.

Αντικείμενο της συνάντησης όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.

Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας, που με διάφορα τερτίπια οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία.

Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά Μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Στον αντίποδα όλων αυτών οι συνάδελφοι μας είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία. Ειδικά οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα Ταχύπλοα Σκάφη έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Εκτελεστική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ  προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: υπογραφή ΣΣΕ με  ποσοστό αύξησης 12%,

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

• Κατάργηση του Ν.41/50,

• Άμεση τροποποίηση του άρθρου  για  τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και

• Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,

• Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας

Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να  υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους Ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας.

Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, το μήνυμα του Γιάννη Μαργαρίτη

Ο Έπαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων τονίζει την ανάγκη για ποιοτικό τουρισμό, σεβασμό στο περιβάλλον και ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας στο Συνέδριο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σίφνος: “Με τα Χέρια και την Καρδιά”, δομεί το μέλλον με πέτρα και συμμετοχή (αφίσα)

Συμμετοχικό εργοτάξιο, παραδοσιακή ξερολιθική τέχνη, νεανική μαθητεία και κοινότητα χτίζουν μαζί τα νέα υδροφράγματα του νησιού – μια εμπειρία που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Β. Φλεριανός: “Η διατήρηση των Κούρων στο Φλεριό δεν αφορά μόνο την ιστορία, αφορά και το παρόν και το μέλλον του τόπου μας”

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά δημόσια για την αξία της αυθεντικότητας και της ιστορικής συνέχειας, προτείνοντας in situ ανάδειξη αντί της απομάκρυνσης των μνημείων από τον τόπο τους.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Θαλάσσια Πάρκα: Η Ελλάδα ετοιμάζεται να χαρτογραφήσει την προστασία της θάλασσας

Λίγες ημέρες πριν από τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς στη Νίκαια, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει δύο μεγάλες ζώνες προστασίας στο Αιγαίο και το Ιόνιο, με στόχο την ουσιαστική διαχείριση και τον έλεγχο των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κτικάδος Τήνου: Συγκίνηση στην ανάληψη καθηκόντων του νέου Εφημέριου π. Γεωργίου Παλαμάρη

Με βαθιά ανθρώπινη συγκίνηση, η ενορία του Τιμίου Σταυρού αποχαιρέτησε τον π. Γεώργιο Ανδριώτη και υποδέχτηκε τον νέο της εφημέριο, π. Γεώργιο Παλαμάρη, με τιμή, δάκρυα και ελπίδα.

Πανελλαδικές 2025: Συνεχίζονται τη Δευτέρα με μαθήματα προσανατολισμού

Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία εξετάζονται αύριο στα ΓΕΛ – Με αισιοδοξία ξεκίνησε η φετινή εξεταστική περίοδος, σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη

Σαντορίνη: Έκτακτη διαφημιστική καμπάνια στο Sky TV για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επενδύει 30.000 ευρώ σε καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο, εν μέσω προκλήσεων λόγω των σεισμικών φαινομένων

Σύρος: Μπαράζ δικών για τα αιολικά με επίκεντρο κατοίκους και αιρετούς της Τήνου

Περί τους 130 πολίτες, ανάμεσά τους ο δήμαρχος κι η έπαρχος, θα καθίσουν στο εδώλιο, αρχής γενομένης από την προσεχή Δευτέρα, επειδή αντιστάθηκαν με ειρηνικές διαμαρτυρίες στην ετσιθελική εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο νησί και αντιμετωπίστηκαν με ξυλοδαρμούς από τα ΜΑΤ και μαζική αγωγή SLAPP

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Άγιος Προκόπιος: Ο δρόμος των θαυμάτων (και των κορναρισμάτων)

Όταν η ελληνική φιλοξενία συναντά τον αστικό σουρεαλισμό – το οδικό χάος γίνεται εμπειρία ζωής στην πιο πολυσύχναστη τουριστική γωνιά της Νάξου.

Νάξος – Λυώνας: Ανοιχτή επιστολή-καταγγελία για το συρματόπλεγμα

Τρεις επιστήμονες με βαθιά προσωπική σχέση με τον Λυώνα αντιδρούν στη νέα εικόνα του οικισμού και καταγγέλλουν τη Δημοτική Αρχή για «επένδυση στον διχασμό» και «αισθητική βαρβαρότητα»