Τετάρτη, 13 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΜύκονος (Λ.Τ.) - Αθ. Κουσαθανάς - Μέγας: "Να αναθεωρήσει η Κυβέρνηση την...

Μύκονος (Λ.Τ.) – Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας: “Να αναθεωρήσει η Κυβέρνηση την επιβολή του Ειδικού Τέλους Κρουαζιέρας”

|

Με αιχμηρές αναφορές για την άδικη στοχοποίηση της Μυκόνου και με αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύουν τη συμβολή της κρουαζιέρας στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου του νησιού αποδόμησε τη χρησιμότητα της υπέρογκης αύξησης των τελών ανά επιβάτη που, όπως επισήμανε, μπορεί να εξελιχθεί σε αντικίνητρο για την προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στο μέλλον.

Στην ομιλία του στο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής, ο κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς – Μέγας ζήτησε από την κυβέρνηση:

  • να αναθεωρήσει την επιβολή ειδικού τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας,
  • να επανεξετάσει την τεράστια αύξηση των τελών κρουαζιέρας, για το νησί μας, προκειμένου η αύξηση αυτή, να είναι σε αρμονία με τις τιμές άλλων λιμανιών της ευρύτερης περιοχής και να εφαρμοστεί σταδιακά,
  • να επανακαθορίσει την διανομή των εσόδων, από την επιβολή του ειδικού τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας, ώστε τα έσοδα που θα προκύπτουν να επενδύονται, άμεσα, στις λιμενικές υποδομές του νησιού μας και στην στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης μας, για την διατήρηση της Μυκόνου ως ανταγωνιστικού προορισμού.

Ακολούθησε ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου έπειτα από πρόταση του Δημάρχου κ. Χρήστου Βερώνη που αντιτίθεται στην υπέρογκη αύξηση των τελών ανά επιβάτη κρουαζιέρας.

Στην αρχή της ομιλίας του ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου τόνισε:

“Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε μια συνεχιζόμενη αρνητική δημοσιότητα που επικαλούμενη τον δήθεν «υπερτουρισμό», τείνει να ισοπεδώσει όσα κατάφερε η χώρα μας τα τελευταία χρόνια στην τουριστική ανάπτυξη, με σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ, που πέρα από τις αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις ωφελεί το σύνολο κάθε τοπικής οικονομίας. Και, όπως ήταν αναμενόμενο, στο επίκεντρο της αρνητικής κριτικής βρέθηκε η Μύκονος που για να θυμηθούμε τη ρήση του αείμνηστου Γέρου της Δημοκρατίας Γεωργίου Παπανδρέου, «κεφαλή υπερέχουσα, σκοπεύσατε πυρ».

Δεν είναι η πρώτη φορά που το νησί μας αντιμετωπίζει μια τιμωρητική διάθεση. Από πολλά χρόνια πριν, οτιδήποτε αρνητικό συνέβαινε, το χρέωναν στην Μύκονο. Και επειδή ουδείς μπορεί να γνωρίζει τα βαθύτερα κίνητρα αυτής της συστηματικής επικοινωνιακής και όχι μόνο επίθεσης, είχα παλιότερα τονίσει ότι «η Μύκονος δεν πωλείται!».

Στη συνέχεια, ο κ. Μέγας, αφού επισήμανε ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες για τα κυβερνητικά μέτρα που αφορούν στην κρουαζιέρα ελήφθησαν χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, εξέφρασε φόβους ότι η εκτόξευση των τελών ελλοχεύει τον κίνδυνο να στραφούν οι εταιρίες κρουαζιερόπλοιων προς άλλους προορισμούς με ότι αυτό σημαίνει για την κοινωνία και την οικονομία του νησιού. Πολύ περισσότερο που, όπως είπε, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Τουρισμού το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Το 1/3 των εσόδων θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού.

“Σύμφωνα, όμως με δικούς μας υπολογισμούς -είπε- για το 2025, λαμβάνοντας υπόψη την κίνηση των 2 τελευταίων ετών, μόνο από το λιμάνι της Μυκόνου θα εισπράξουν περίπου 21 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ότι είναι πολύ περισσότερα τα έσοδα από τα 50 εκ που ανήγγειλε η κυβέρνηση και ανησυχούμε ότι το ΔΛΤΜ θα παραμείνει, παρά της προσπάθειές του στο ποσό των 0,35€ ανά επιβάτη (2003), που μέχρι σήμερα ισχύει”. 

Και πρόσθεσε:

Ουδείς αρνείται την αναπροσαρμογή του τέλους, όταν μάλιστα αυτή ενισχύει τα έσοδα κάθε προορισμού, πράγμα που ακόμα και με αυτή την απόφαση τίποτα δεν είναι βέβαιο ότι τα έσοδα θα ωφελήσουν τον τόπο μας. Αλλιώς, όμως είναι να υπάρξει μια λελογισμένη αύξηση και αλλιώς να «τιναχτεί» 60 φορές πάνω από την ισχύουσα τιμή”. Και παρέθεσε το παράδειγμα της Βενετίας όπου , “μπορεί το έσοδο να βοήθησε τα κρατικά ταμεία, δεν έφερε όμως αποτέλεσμα για το λόγο που επιβλήθηκε, δηλαδή τον περιορισμό των αποβιβάσεων επιβατών κρουαζιέρας. Και ήταν λογικό. Το θέμα λοιπόν δεν είναι να λαμβάνονται κατασταλτικά μέτρα για την αντιμετώπιση ενός φαινομένου, πολύ περισσότερο όταν έχουν αποδειχτεί ως ατελέσφορα”.

Ο κ. Μέγας αναγνώρισε το πρόβλημα της ομαδικής προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων στο νησί, πράγμα όμως που, όπως επισήμανε, διευθετήθηκε από το Λιμενικό Ταμείο σε συνεννόηση με τις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων και, με το σύστημα berth allocation “καταφέραμε να αποκεντρώσουμε και να κατανείμουμε ισομερώς τις αφίξεις του νέου χρόνου περιορίζοντάς αυτές από τις αρχές του 2025 σε μέχρι 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα ώστε και οι επιβάτες που αποβιβάζονται να κινούνται με άνεση και να μην υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού στη Χώρα και τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού. Αντί, λοιπόν, να βγαίνουμε με μέτρα αναποτελεσματικά που στην ουσία είτε μετακυλίουν στον επιβάτη το κόστος ή επιβαρύνουν τις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων, φροντίσαμε να ρυθμίσουμε το θέμα προς όφελος όλων, χωρίς να χρειαστεί να φανούμε αρνητικοί σε μια μορφή τουρισμού που, ομολογουμένως, βοηθά την τοπική μας κοινωνία και οικονομία όταν έχει σωστή ροή”

Και πρόσθεσε:

“Το ΔΛΤΜ έχει ξεκινήσει την οργάνωση των αφίξεων Κρουαζιέρας από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης και πιο συγκεκριμένα έχουν αιτηθεί 975 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για το 2025, με τη συχνότητα των αφίξεων να μην υπερβαίνει τα έξη πλοία την ημέρα”.

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε σε μια σειρά ενεργειών και παρεμβάσεων προς κυβερνητικούς φορείς σχετικά με το θέμα, προτείνοντας την αύξηση των τελών στα 3 ευρώ και όχι στα 20. Επίσης είπε ότι γνωστοποιήθηκε στους κυβερνητικούς παράγοντες η λειτουργία της νέας πλατφόρμας για την οργάνωση των αφίξεων Κρουαζιέρας στο νησί με τη διευκρίνιση ότι η Μύκονος δεν είναι κορεσμένη, όπως πιθανότατα να συμβαίνει σε άλλους τουριστικούς προορισμούς. Ταυτόχρονα τονίστηκαν τα οφέλη της κρουαζιέρας στην τοπική  κοινωνία, ενώ τα ίδια θέματα συζητήθηκαν και με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

Παράλληλα, έγινε ενημέρωση προς όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας, “απευθείας και μέσω της διεθνούς ένωσής τους (CLIA), για την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελλιμενισμού των  κρουαζιερόπλοιων στους λιμένες μας (Berth Allocation System) και την δυνατότητα εγγραφών χρηστών, σε αυτή, για την καταχώρηση των αιτημάτων τους. Στην ίδια επιστολή τονίσαμε στις εταιρείες την δυνατότητα καταχώρησης των αιτημάτων τους μέχρι την 31η Ιουλίου 2024”. Τέλος, ενημέρωσε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συνάντηση που είχε τον Αύγουστο με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και την ανοικτή επιστολή που απηύθυνε πριν λίγες μέρες προς τον Πρωθυπουργό.

Και πρόσθεσε :

“Υποστηρίζουμε την ιδέα αυξήσεων στα τέλη επιβατών, αρκεί αυτές να είναι σε αρμονία με τις τιμές των άλλων λιμανιών της περιοχής μας, διασφαλίζοντας τη συνέχιση της ανταγωνιστικότητας του νησιού μας, ως κορυφαίου προορισμού. Εξάλλου επισημαίνεται ότι στα λιμάνια της Ευρώπης το τέλος κυμαίνεται στα 3,00-3,50 ευρώ ανά επιβάτη”.

“Η Μύκονος -είπε – έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα, όπου οι παραδοσιακοί τουρίστες και οι επισκέπτες κρουαζιέρας συνυπάρχουν αρμονικά, συμβάλλοντας στη ζωτικότητα του νησιού όλο το χρόνο. Δεν υπάρχει λόγος να αποθαρρύνουμε την επισκεψιμότητα, αλλά υπάρχει ανάγκη να ρυθμίσουμε τη ροή των επισκεπτών στο χώρο και στο χρόνο, πράγμα που αποτελεί, άλλωστε, βασικό στόχο όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών”.

Καταλήγοντας την εισήγησή του ο κ. Μέγας είπε:

Ως άνθρωπος που έχω αναλώσει πολλές δεκαετίες της ζωής μου υπηρετώντας το τόπο μας, βλέπω με λύπη ότι η Μύκονος αντιμετωπίζεται από κάποιους στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η τοπική μας κοινωνία. Ακούμε συχνά όλοι τη νέα μόδα που έχει ονομαστεί «Μυκονοποίηση» λες και η Μύκονος, που σήκωσε στις πλάτες της την Ελλάδα και βραβεύτηκε στο εξωτερικό ως ιδανικός προορισμός, να πρέπει στοχοποιείται συνέχεια. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε αυτό. Και αυτό είναι το μήνυμα που πρέπει σήμερα όλοι μαζί να στείλουμε προς όλες τις κατευθύνσεις”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αγ. Προκόπιος Νάξου: Όταν οι αμμοθίνες γίνονται… πάρκινγκ και η Natura απλώς κοιτά

Η οργισμένη ανάρτηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για την καταστροφή στον Άγιο Προκόπιο φέρνει ξανά στο φως το ετήσιο δράμα των προστατευόμενων περιοχών που γονατίζουν κάτω από τις ρόδες και την αδιαφορία.

Μικρές Κυκλάδες: Δωρεάν μαθήματα κολύμβησης για παιδιά

Ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να αγαπήσουν τη θάλασσα και να μάθουν ασφάλεια και τεχνική… παρέα με το χαμόγελο του καλοκαιριού!

ΕΚΑΒ: Εκατοντάδες διακομιδές από τα μέτωπα των πυρκαγιών

Από Αχαΐα μέχρι Χίο, τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δίνουν μάχη με τον χρόνο για να φτάσουν στους τραυματίες και όσους αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα.

Νύχτα αγωνίας – Πρωινή μάχη με τις φλόγες σε όλη την Ελλάδα

33 εναέρια μέσα ρίχτηκαν από το πρώτο φως στη μάχη – Σε γενική επιφυλακή η χώρα, ισχυροί άνεμοι δυσκολεύουν το έργο των πυροσβεστών.

Μήλος: Όλο το προσωπικό και τα απορριμματοφόρα κρατούνται στο Α.Τ., τι αναφέρει ο Δήμος

Η Δημοτική Αρχή μιλά για στοχευμένη ενέργεια που υπονομεύει τη δημόσια υγεία και την εικόνα του νησιού στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου.

«Το Σκάκι της Μονής»: Ένα τουρνουά που γεννά παράδοση και σπάει τα όρια της ιδιοκτησίας

Από το 2023, η Μονή Νάξου φιλοξενεί ένα σκακιστικό τουρνουά που δεν χαρίζει μόνο νίκες, αλλά και μια φιλοσοφία κοινοκτημοσύνης, συνεργασίας και δημιουργίας.

Ανώνυμη δωρεά-ανάσα στην Κω: 2 εκατ. ευρώ για στέγαση γιατρών αν δεν βρεθεί κρατική χρηματοδότηση

Όταν η έλλειψη στέγης στα νησιά γίνεται πρόβλημα ζωής, η προσφορά ενός συμπολίτη φέρνει ελπίδα

Ξεπέρασαν το 1,5 εκατ. οι αναχωρήσεις από τα λιμάνια της Αττικής – Άνοδος 3,99% σε σχέση με πέρυσι

Μικρή αύξηση στην ακτοπλοϊκή κίνηση το φετινό καλοκαίρι – Η μεγαλύτερη άνοδος στον Αργοσαρωνικό

Κυκλάδες – Αστυνομικό δελτίο: Συλλήψεις σε Σαντορίνη, Νάξο και Μύκονο, βιασμός, παραβάσεις και κλοπές

Σειρά συλλήψεων από τις τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες των Κυκλάδων για σοβαρά και πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματα

Νάξος (Φιλώτι): 20 χρόνια μνήμης και ποδοσφαίρου, το τουρνουά «Μανώλης Μάκαρης» μας συγκίνησε ξανά

Με επετειακό χαρακτήρα, το φετινό τουρνουά τίμησε τη μνήμη του Μανώλη Μάκαρη, συνδυάζοντας αθλητισμό, συγκίνηση και την παρουσία μικρών παιδιών που έδωσαν ξεχωριστό χρώμα στη διοργάνωση.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Απαράδεκτη η καταγγελία του Δημάρχου Νάξου – Δεν θα μας εκφοβίσουν»

Σφοδρή αντίδραση για την προσαγωγή αρχαιολόγου και υπαλλήλων της ΕΦΑ Κυκλάδων – Ζητούν απόσυρση της καταγγελίας και μόνιμη λύση για την προστασία της Πορτάρας

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες