Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαFast Ferries: Μία ανάσα από την αγορά των “Διονύσιος Σολωμός” και “Αδαμάντιος...

Fast Ferries: Μία ανάσα από την αγορά των “Διονύσιος Σολωμός” και “Αδαμάντιος Κοραής”

|

Κάθε νέα είδηση για τις αλλαγές που υλοποιούνται ήδη, είτε στα επιχειρηματικά σχήματα είτε με αγοραπωλησίες ή και παραγγελίες πλοίων, προοικονομεί την εκ θεμελίων εξέλιξη της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Της Αναστασίας Βαμβακά (capital.gr)

Μέχρι το 2030 τίποτα δεν θα είναι ίδιο, αρκεί να αναλογιστεί κανείς τις αλλαγές που έχουν ήδη σημειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια: τη συγχώνευση της Αttica με την ΑΝΕΚ, τα νέα πλοία που έχουν έρθει και όσα σχεδιάζεται να έρθουν, τις εταιρείες που πλέον διαχειρίζονται οι ίδιες σημαντικές λιμενικές εγκαταστάσεις και, φυσικά, τη μεγάλη ενεργειακή μετάβαση, της οποίας το ρυθμιστικό πλαίσιο, σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται.

Και όσα δεν συνέβησαν τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, με την αγορά να τα χαρακτηρίζει χαμένα, θα πρέπει να συμβούν στα επόμενα τέσσερα και στον σχεδιασμό των αποφάσεων και σε επίπεδο αγοράς και Πολιτείας, αλλά κυρίως στην υλοποίησή τους. Με δεδομένο ότι το 41% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, και μάλιστα με πράσινα κριτήρια, είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος. Για τις μεσαίες και μικρότερες εταιρείες του κλάδου η πρόκληση αυτή ή θα τις δυναμώσει ή θα τις οδηγήσει στο τέλος των δραστηριοτήτων τους.

Οι εξελίξεις

Η Fast Ferries, συμφερόντων του Θεολόγου Παναγιωτάκη, αγόρασε τα δύο επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της Zante Ferries, το “Διονύσιος Σολωμός” και το “Αδαμάντιος Κοραής”. Η Fast Ferries, η οποία ενδυναμώνει έτσι τη θέση της στον ακτοπλοϊκό κλάδο, έχει στόλο από τέσσερα πλοία, τρία συμβατικά επιβατηγά-οχηματαγωγά και ένα ταχύπλοο, το “Fast Ferries Andros”, το “Αικατερίνη Π.” και το “Θεολόγος Π.”, καθώς και το ταχύπλοο “Thunder”. Δραστηριοποιείται στις γραμμές “Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος” και “Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος”. Από το καλοκαίρι του 2023 η εταιρεία με το πλοίο “Thunder” υλοποιεί το δρομολόγιο “Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο Κρήτης”.

H πολυμετοχική Zante Ferries θα πραγματοποιήσει γενική συνέλευση σήμερα 22 Σεπτεμβρίου στη Ζάκυνθο προκειμένου οι 190 μέτοχοί της να αποφασίσουν οριστικά για την πώληση των δύο πλοίων. Θα δεχτούν οι μέτοχοι ή θα έχουμε αλλαγή;

Το “Διονύσιος Σολωμός” είναι δρομολογημένο στις Δυτικές Κυκλάδες από το λιμάνι του Πειραιά. Το “Αδαμάντιος Κοραής” ταξιδεύει στη Σαμοθράκη και στη Λήμνο από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Και τα δύο πλοία υπό τη νέα πλοιοκτησία της Fast Ferries φημολογείται ότι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις συγκεκριμένες γραμμές.

Μέσα στο καλοκαίρι οι αδελφοί Στεφάνου της Golden Star Ferries απέκτησαν με ίδια κεφάλαια το F/B “Volcan de Taburiente”. Από τον Απρίλιο του 2021, με την ανακοίνωση της πώλησης τεσσάρων πλοίων στη Seajets, η Golden Star Ferries γύρισε σελίδα προβαίνοντας στην αγορά πλοίων που ενσωματώνονται σταδιακά στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Η Golden Star Ferries έχει 4 πλοία –χωρίς το νέο της απόκτημα–, εκ των οποίων τα 2 είναι συμβατικά (“Superferry” και “Andros Queen”) και 2 ταχύπλοα, τα “Superexpress” και το “Golden Princess”. Το τελευταίο, που αποκτήθηκε το 2023, είναι το ex “Gotlandia II”, ένα ταχύπλοο Monohull το οποίο κατασκευάστηκε στα ιταλικά ναυπηγεία της Fincantieri το 2006.

Golden Star Ferries: Πρόσθεσε νέο επιβατικό πλοίο στον στόλο της

Η πρόκληση της ανανέωσης

Με βάση το γεγονός ότι δεν υπάρχουν, όμως, αρκετά διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων. Όπως καταγράφει η ετήσια έκθεση της XRTC, τα προβλήματα που τίθενται είναι ποικίλα, με τα σημαντικότερα να είναι το είδος καυσίμου που θα χρησιμοποιούν τα νέα αυτά πλοία και πώς θα χρηματοδοτηθούν.

Επιπρόσθετα, τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που δύνανται να δραστηριοποιηθούν στις λιμενικές υποδομές των ελληνικών νησιών πρέπει να είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών σε μέγεθος και χωρητικότητα, αλλά και σε ελκτικές δυνατότητες, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ελληνικών λιμένων.

Ενώ έχουν τεθεί οι προθεσμίες για την επίτευξη της μείωσης των αέριων ρύπων, εντούτοις τεχνολογικά δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί οι βιώσιμες λύσεις για την αντικατάστασή τους από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο ηλεκτρισμός, τα βιοκαύσιμα, η αμμωνία, το υδρογόνο, η μεθανόλη κ.ά.

Οι μεγάλες εταιρείες, όπως η Attica και οι Μινωικές, έχουν προχωρήσει στον σχεδιασμό κατασκευής νέων πλοίων, ενώ οι μικρότερες εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλη δυστοκία λόγω της απροθυμίας των τραπεζών να τις χρηματοδοτήσουν εξαιτίας του μικρού μεγέθους τους και της έλλειψης εταιρικής διακυβέρνησης.

Η Attica έχει προχωρήσει σε συμφωνία με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση δύο πλοίων μήκους 200 μέτρων το καθένα, τα οποία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα. Επίσης έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την ONEX για τη δυνατότητα ναυπήγησης νέων πλοίων, ενώ σχεδιάζει την αντικατάσταση των 3 ταχύπλοων Aero με 2 νέα Aero. Ο όμιλος Grimaldi έχει προχωρήσει σε νέο ναυπηγικό πρόγραμμα 1 δισ., σύμφωνα με το οποίο δύο πλοία προορίζονται για τις Μινωικές Γραμμές.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο Κόντε

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων προειδοποιεί: το λιμάνι δεν αντέχει άλλες αφίξεις χωρίς σχέδιο και υποδομές

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Ιεράπετρας: Αισθητός σε όλη την Κρήτη

Καθησυχαστικοί οι σεισμολόγοι Λέκκας και Τσελέντης – Αναμένονται μετασεισμοί, συστάσεις για προσοχή στις παραλίες

Θα καούμε φέτος το καλοκαίρι; Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας απαντά

Οι εποχικές προγνώσεις δείχνουν θερμοκρασίες πάνω από τα κανονικά επίπεδα, αλλά χωρίς έντονα καύσωνα, σύμφωνα με τα κλιματικά μοντέλα

Σαντορίνη: Seatrack σε Καμάρι και Περίσσα. Πρόσβαση στη θάλασσα για όλους

Εγκαθίστανται νωρίτερα φέτος τα συστήματα αυτόνομης πρόσβασης για άτομα με αναπηρία στις παραλίες της Σαντορίνης

Δυναμική παρουσία της Π.Ν.Αι. στο 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς στη Καλαμάτα

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είχαν την ευκαιρία να γευτούν δημιουργίες των σεφ πάνω στις νησιώτικες συνταγές

Έναρξη ναυαγοσωστικής κάλυψης στις πολυσύχναστες παραλίες της Πάρου

Ο Δήμος Πάρου εξασφαλίζει έγκαιρα την προστασία λουομένων για τα έτη 2025 και 2026

«Παίρνει σύνταξη» και κρεμάει το γιλέκο του ο Όσκαρ της ΕΛ.ΑΣ

Μετά από οκτώ χρόνια δράσης, ο σκύλος περιπολίας που «διάβαζε» τα σήματα και εντόπιζε κινδύνους, αποχωρεί με τιμές και συγκίνηση

Σαντορίνη: Το Santorini Experience επιστρέφει 10-12 Οκτωβρίου 2025 για 8η χρονιά

9 βραβεία για την κορυφαία αθλητική διοργάνωση του Αιγαίου

Η Σύρος φιλοξενεί το 4ο Summer School για την υγεία παιδιών και εφήβων

Διήμερο επιστημονικών δράσεων με θέμα την ανάπτυξη, τη συμπεριφορά και τη φροντίδα υγείας στη σύγχρονη εποχή

Νάξος: Η φιλαναγνωσία ως γέφυρα έμπνευσης στα ολιγοθέσια σχολεία

Μαθητές από εννιά σχολεία συνάντησαν τον συγγραφέα Δ. Λεϊμονή μέσα από τα βιβλία του και τις δικές τους δημιουργίες

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: Δυναμική παρέμβαση εργαζομένων και αναβολή της συζήτησης για απαγόρευση οικοδομικών εργασιών το καλοκαίρι

Μετά από κινητοποίηση της Επιτροπής Εργαζομένων στις Κατασκευές, η Δημοτική Αρχή Νάξου υποχρεώθηκε να αποσύρει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο