Πέμπτη, 5 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠειραιάς: Ανατροπές στην κρουαζιέρα με την πρόταση της Ε.Ε. για το νέο...

Πειραιάς: Ανατροπές στην κρουαζιέρα με την πρόταση της Ε.Ε. για το νέο προβλήτα

|

Σύμφωνα με την  πρόταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα μεταφέρονται με «λάντζες» από τον Πειραιά στο ΣΕΦ, ώστε να μετακινούνται στη συνέχεια προς την Αθήνα, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σταθμού κρουαζιέρας κι εφόσον παραμείνουν σε ισχύ οι απαιτήσεις της ΕΕ προκριμένου να εγκρίνει την περαιτέρω χρηματοδότηση του έργου.

Η κρουαζιέρα

Η πρόταση αυτή της ΕΕ που στηρίζεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την έγκριση του έργου και αφορά στη μη περαιτέρω επιβάρυνση του κυκλοφοριακού του Πειραιά έχει προκαλέσει απορία και δυσφορία στο μεγάλο λιμάνι. Εκπρόσωποι του κλάδου της κρουαζιέρας μιλώντας στον ΟΤ αναφέρουν ότι αυτή δεν είναι λύση και θα υποβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τον κλάδο, ενώ ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης εστιάζει στην ενίσχυση της τάσης του home porting, για το οποίο όπως δηλώνει δεν θα πρέπει να το αφορά η πρόταση αυτή.

«Μιλάμε για ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών κάθε μέρα και μάλιστα δεν επιτρέπεται η κατευθείαν επιβίβαση σε πλοιάρια αλλά πρώτα θα πρέπει οι επιβάτες κρουαζιέρας να αποβιβάζονται από το κρουαζιερόπλοιο» σημειώνουν οι παράγοντες του κλάδου της κρουαζιέρας.

Αν είναι τα πλοία να παραμένουν ουσιαστικά αρόδο αυτό θα μπορούσε να γίνει και στο ΣΕΦ, προσθέτουν, δεν χρειάζεται ολόκληρος προβλήτας.

Η ΕΕ θέτει ακόμη τρεις παραμέτρους για την έγκριση, την ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά όσο παραμένουν στο λιμάνι, την χρήση οικολογικών λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών και την κατασκευή επιβατηγού σταθμού, έργα που τα προωθεί η διοίκηση του ΟΛΠ.

Η θέση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη

Η μεταφορά των ταξιδιωτών κρουαζιέρας είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα, το οποίο δεν πρέπει να προσεγγίζεται πρόχειρα σχολιάζει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στον ot.gr, που εξετάζει το όλο θέμα που έχει δημιουργηθεί και από την πλευρά των ενδιαφερόντων του Δήμου και των δημοτών του μεγάλου λιμανιού.

«Εάν μιλάμε για τους ταξιδιώτες που ξεκινούν ή ολοκληρώνουν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά, προφανώς και η Δημοτική Αρχή επιθυμεί να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται στο λιμάνι κρουαζιέρας. Ο Πειραιάς εδώ και μια δεκαετία οργανώνεται για να αποτελέσει τουριστικό προορισμό και κρίσιμη μάζα για να επιτευχθεί αυτό είναι οι ταξιδιώτες του home port. Τόσο η κεντρική διοίκηση, με τις δημόσιες επενδύσεις, όπως η έλευση του Μετρό στον Πειραιά και η επικείμενη δημιουργία του Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι, όσο και ιδιωτικές επενδύσεις, όπως είναι η δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και οι δικές μας προσπάθειες ως δημοτική αρχή, σε αυτό οδηγούν, στην σταδιακή ανάδειξη του Πειραιά σε προορισμό.

Υπάρχουν όμως και κρουαζιέρες, στο πρόγραμμα των οποίων ο Πειραιάς είναι ένας σταθμός. Συνεπώς οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίες δεν έχουν τη δυνατότητα στις 8-10 ώρες που τα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στο λιμάνι να περιηγηθούν στην πόλη μας. Δεδομένου ότι ο Πειραιάς δεν αποκομίζει οφέλη από αυτή την κατηγορία τουριστών, οι οποίοι προφανώς κατευθύνονται προς την Ακρόπολη ή την Πλάκα, γι’ αυτούς τους ταξιδιώτες θα μπορούσε να συζητηθεί το μέτρο να αποβιβάζονται σε άλλο σημείο και όχι στο κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας. Είναι κάτι το οποίο ίσως αποδεικνυόταν και ωφέλιμο για την πόλη του Πειραιά, η οποία επιβαρύνεται τόσο περιβαλλοντικά όσο και συγκοινωνιακά από αυτού του είδους τις μεταφορές ταξιδιωτών κρουαζιέρας προς την Αθήνα.

Όσον αφορά στις υπόλοιπες παραμέτρους που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει, δηλαδή τον εξηλεκτρισμό των πλοίων και τα οικολογικά λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών, είναι προφανές ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και αποτελούν εδώ και χρόνια και θέσεις του Δήμου Πειραιά».

Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που «προικοδοτήθηκε» ο Πειραιάς, επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη, με την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση του. Μάλιστα όπως σημειώνουν άνθρωποι κοντά στην υπόθεση οι Κινέζοι που τελικά ανέλαβαν τον ΟΛΠ ποτέ δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο περιελήφθη στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 95% του έργου χρηματοδοτείται από την ΕΕ.

Επίσης άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη διερευνήθηκε από στελέχη του λιμανιού η συνεργασία με εταιρείες που μπορούν να διαθέσουν πλοία (shuttle boat) αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα, επίσημα τουλάχιστον καθώς φαίνεται να υπήρξαν και αντιδράσεις εντός του ΟΛΠ.

Πληροφορίες από: https://www.ot.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

NaxosPress: Συμμετέχει στην στην 24ωρη (05/06) απεργία της ΠΟΕΣΥ, ποιοι οι λόγοι

Το NaxosPress συμμετέχει στην απεργία της ΠΟΕΣΥ – 24ωρη σιγή για τη διεκδίκηση συλλογικών συμβάσεων και αξιοπρεπών μισθών

Κυκλάδες – Λειψυδρία: Ανησυχητικά σημάδια, στο κόκκινο Νάξος, Μύκονος, Σχοινούσα και Μήλος

Αφαλατώσεις, περιορισμοί και έκτακτα μέτρα ενόψει τουριστικής σεζόν – Οριακή η κατάσταση σε πολυσύχναστους προορισμούς των Κυκλάδων

Πώς τα καζίνο προσελκύουν τουρίστες στην Ελλάδα και επηρεάζουν την τοπική οικονομική ανάπτυξη

Τα καζίνο στην Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν ως αναπτυξιακοί μοχλοί τόσο για τον τουρισμό όσο και για την ευρύτερη οικονομία

Ξεκίνησε τα δρομολόγιά του για το 2025 το HELLENIC HIGHSPEED στη γραμμή Πειραιάς–Πάρος–Νάξος–Κουφονήσια–Αμοργός

Το ταχύπλοο της Hellenic Seaways ξεκινά σήμερα Πέμπτη 5 Ιουνίου τη θερινή του πορεία, προσφέροντας καθημερινές και άνετες μετακινήσεις στις Κυκλάδες

Με ευλογία Θεού και… ψαλμωδίες ο 3ος τελικός στο ΟΑΚΑ

Γιαννακόπουλος και Αγγελόπουλοι οδηγούνται σε πνευματική μετάνοια πριν τους τελικούς – Χειροκροτήματα αντί για ύβρεις στο γήπεδο με ψαλμωδίες και… παιδικά τραγούδια.

Οι Χριστιανικές Εκκλησίες στην πρωτοπορία για το περιβάλλον: Από τον Πατριάρχη Δημήτριο έως τον Πάπα Φραγκίσκο

Με αφορμή τα 10 χρόνια της «Laudato Si», αναδεικνύεται η διαχρονική συμβολή Ορθοδοξίας και Καθολικισμού στην περιβαλλοντική αφύπνιση του κόσμου

Reddit – Νάξος: Στη δεύτερη θέση των πιο υποτιμημένων νησιών στον κόσμο

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα του Reddit με την αυθεντικότητα, την ηρεμία και την φυσική του ομορφιά

Αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σύρου: Μια νέα εποχή για τον τουρισμό και τη συνδεσιμότητα

Η απευθείας γραμμή με πτήσεις της Aegean Airlines από Θεσσαλονίκη προς Σύρο φέρνει πιο κοντά το βορρά στο Αιγαίο και αναβαθμίζει τη θέση της Σύρου στον τουριστικό χάρτη

Attica Group: Ενισχύει τις θαλάσσιες συνδέσεις με ταχύπλοα και εκπτώσεις έως 30% για τις Κυκλάδες

Με νέα δρομολόγια από Πειραιά και Ηράκλειο, ο Όμιλος Attica (Hellenic Seaways, Blue Star Ferries κ.ά.) προσφέρει εκπτώσεις σε οικογένειες και παρέες, διευρύνοντας την τουριστική και συγκοινωνιακή κάλυψη στα νησιά του Αιγαίου.

Ν. Λεβογιάννης: «Όχι» στη μεταφορά των Κούρων, έκκληση για σεβασμό στην πολιτιστική ταυτότητα της ενδοχώρας

Ο Νίκος Λεβογιάννης καταγγέλλει ως απαράδεκτη την απόφαση του ΚΑΣ για τη μεταφορά των Κούρων στο Κάστρο της Χώρας, κάνοντας λόγο για σκοταδιστική πολιτική που απειλεί την πολιτιστική κληρονομιά των χωριών της Νάξου.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

«Wellness Talk» με την Ελένη Πετρουλάκη στη Νάξο

Το Σάββατο 31 Μαΐου στις 19:00, στον πολυχώρο του ξενοδοχείου Green Village Naxos, η κορυφαία Ελληνίδα wellness coach Ελένη Πετρουλάκη παρουσιάζει τους στόχους του Central Studio Pilates & Fitlab