Δευτέρα, 2 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοϊκά εισιτήρια: Επιστολή Υπουργού για τυχόν παραβάσεις και το "μονοπώλιο"

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Επιστολή Υπουργού για τυχόν παραβάσεις και το “μονοπώλιο”

|

Αν θες διακοπές σε νησί, θα πρέπει να πληρώσεις αδρά. Κι όταν λέμε αδρά εννοούμε σε πρώτη φάση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Έχουν αυξηθεί κατά 3,6% σε σχέση με πέρυσι, την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται στην 11η θέση των χωρών με τα πιο ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια στην Ε.Ε.

Στις αρχές του μήνα κι ενώ είχαν δει το φως της δημοσιότητας τα πρώτα ρεπορτάζ για τις αυξήσεις και το κόστος μεταφοράς στις ακτοπλοϊκές, ο υπουργός Ναυτιλίας Ευρυπίδης Στυλιανίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ, είχε χαρακτηρίσει «λογικές» τις τιμές στα συμβατικά πλοία, σημειώνοντας πως η αγορά είναι ελεύθερη και ότι το υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει, εκτός από τις περιπτώσεις των άγονων γραμμών.

Στην ίδια συνέντευξη πάντως είχε προειδοποιήσει. «Αν χρειαστεί θα καταλήξουμε στην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού». Όπως φαίνεται αυτή η ώρα ήρθε.

Επιστολή

Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο, εστάλη επιστολή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού με την οποία ο κ. Στυλιανίδης ζητά στενότερη συνεργασία στο θέμα του ελέγχου στα εισιτήρια των εταιρειών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο και σε σχετικούς ελέγχους που έκανε το προηγούμενο διάστημα, διαπιστώθηκαν 7 παραβάσεις για παράλειψη ενημέρωσης της αρμόδιας Αρχής σχετικά με μεταβολές των τιμών στα εισιτήρια (άρθρο 44 πργ. 13 του ν.4948/2022) σε σύνολο 377 ελέγχων σε πλοία.

Στην επιστολή γίνεται λόγος για «μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών μας ώστε να υπάρχει ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση, τυχών, περιστατικών καταχρηστικής συμπεριφοράς στην αγορά, εκ μέρους ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων».

Το υπουργείο εδώ δεν το λέει ανοιχτά, αλλά όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι συγκεκριμένες και κυρίως, λίγες. Οι εξαγορές που έχουν πραγματοποιήσει στο χώρο είναι επίσης γνωστές. Οπως το ίδιο γνωστό είναι ποιες έχουν μονοπωλιακή θέση για συγκεκριμένους και σε ορισμένες περιπτώσεις, εξαιρετικά κερδοφόρους προορισμούς

Υπό αυτό το πρίσμα είναι εύκολο αντιληπτό ότι το μονοπώλιο δεν ευνοεί τον ανταγωνισμό. Και κατά συνέπεια τις όποιες προσφορές και τη ενδεχόμενη μείωση των τιμών στα εισιτήρια.

Τι λένε οι ακτοπλόοι

Με τη σειρά τους οι ακτοπλόοι αρνούνται πως έχουν γίνει αυξήσεις στα ναύλα και ότι οι τελευταίες σημειώθηκαν το 2022. Σε δηλώσεις που έκανε στο ΑΠΕ πριν από λίγες μέρες ο πρόεδρος της Ένωσης Ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στις τιμές των ανταλλακτικών πλοίων και των ναυτιλιακών καυσίμων αλλά και η αύξηση των τραπεζικών επιτοκίων δανεισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών,  καθιστούν αδύνατη προς το παρόν οποιαδήποτε συζήτηση για τη μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων».

Επιπλέον, σχολιάζοντας δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για υπερκέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών τόνισε πως «το καθαρό κέρδος με τον συνολικό τζίρο  είναι περίπου αυτή τη στιγμή στο 4% με 6% όταν άλλοι κλάδοι που σχετίζονται με τον τουρισμό, όπως ενοικίασης αυτοκινήτων είναι στο 10% και στα ξενοδοχεία στο 10 με 11%».

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Τα κόστη

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις τιμές που ισχύουν για τον Ιούλιο. Σε συγκεκριμένους προορισμούς στην Ελλάδα, για μια 4μελή οικογένεια, με Ι.Χ. και με καμπίνα ή χωρίς.

  1. Πειραιάς-Ηράκλειο-Πειραιάς. Σε κατάστρωμα 342,50 ευρώ, σε 4κλινη εσωτερική καμπίνα 438 ευρώ.
  2. Πειραιάς-Ρόδος-Πειραιάς. Σε κατάστρωμα 576,50 ευρώ, σε 4κλινη εσωτερική καμπίνα 881,50 ευρώ.
  3. Πειραιάς-Πάρος-Πειραιάς. Σε κατάστρωμα με συμβατικό πλοίο 530 ευρώ, σε κατάστρωμα με ταχύπλοο 538,20 ευρώ.
  4. Πειραιάς-Τήνος-Πειραιάς. Σε κατάστρωμα με συμβατικό πλοίο 512 ευρώ, σε κατάστρωμα με ταχύπλοο 471,60 ευρώ.

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι με τέτοιες τιμές και με την ακρίβεια να κυριαρχεί στην καθημερινότητα της κοινωνίας, πολύ δύσκολα θα αποφασίσει κάποιος να κάνει ένα τέτοιο ταξίδι, καθώς οι τιμές αυτές αφορούν μόνο τη μεταφορά του προς και από το σημείο προορισμού.

Αλλά δεν είναι μόνο τα αυξημένα ναύλα. Όπως μας ανέφερε έμπειρος ταξιδιωτικός πράκτορας που δραστηριοποιείται στο κέντρο της Αθήνας, υπάρχει συγκεκριμένη εταιρεία στο χώρο που ακολουθεί μονοπωλιακή πρακτική.

«Υπάρχει εταιρεία στο χώρο που είναι η μοναδική που πηγαίνει σε συγκεκριμένα νησιά. Αν θελήσετε τώρα να σας κλείσω μια καμπίνα για τον επόμενο μήνα, το σύστημα της εταιρείας δεν δέχεται το αίτημά μου. Αν δεν πληρώσω σήμερα κιόλας όλο το αντίτιμο. Παλιά αυτό δεν γινόταν», μάς λέει.

«Η ίδια εταιρεία που πηγαίνει σε προορισμό στον οποίο επίσης δραστηριοποιείται και άλλη ακτοπλοϊκή, σου επιτρέπει την κράτηση της καμπίνας για ένα διάστημα, χωρίς αυτή τη φορά να σου ζητήσει να καταβάλεις το αντίτιμο άμεσα», συμπληρώνει. «Εξηγήστε μου εσείς γιατί συμβαίνει αυτό», καταλήγει ο πράκτορας.

Με πληροφορίες από τη σελίδα in.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, το μήνυμα του Γιάννη Μαργαρίτη

Ο Έπαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων τονίζει την ανάγκη για ποιοτικό τουρισμό, σεβασμό στο περιβάλλον και ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας στο Συνέδριο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σίφνος: “Με τα Χέρια και την Καρδιά”, δομεί το μέλλον με πέτρα και συμμετοχή (αφίσα)

Συμμετοχικό εργοτάξιο, παραδοσιακή ξερολιθική τέχνη, νεανική μαθητεία και κοινότητα χτίζουν μαζί τα νέα υδροφράγματα του νησιού – μια εμπειρία που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Β. Φλεριανός: “Η διατήρηση των Κούρων στο Φλεριό δεν αφορά μόνο την ιστορία, αφορά και το παρόν και το μέλλον του τόπου μας”

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά δημόσια για την αξία της αυθεντικότητας και της ιστορικής συνέχειας, προτείνοντας in situ ανάδειξη αντί της απομάκρυνσης των μνημείων από τον τόπο τους.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Θαλάσσια Πάρκα: Η Ελλάδα ετοιμάζεται να χαρτογραφήσει την προστασία της θάλασσας

Λίγες ημέρες πριν από τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς στη Νίκαια, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει δύο μεγάλες ζώνες προστασίας στο Αιγαίο και το Ιόνιο, με στόχο την ουσιαστική διαχείριση και τον έλεγχο των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κτικάδος Τήνου: Συγκίνηση στην ανάληψη καθηκόντων του νέου Εφημέριου π. Γεωργίου Παλαμάρη

Με βαθιά ανθρώπινη συγκίνηση, η ενορία του Τιμίου Σταυρού αποχαιρέτησε τον π. Γεώργιο Ανδριώτη και υποδέχτηκε τον νέο της εφημέριο, π. Γεώργιο Παλαμάρη, με τιμή, δάκρυα και ελπίδα.

Πανελλαδικές 2025: Συνεχίζονται τη Δευτέρα με μαθήματα προσανατολισμού

Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία εξετάζονται αύριο στα ΓΕΛ – Με αισιοδοξία ξεκίνησε η φετινή εξεταστική περίοδος, σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη

Σαντορίνη: Έκτακτη διαφημιστική καμπάνια στο Sky TV για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επενδύει 30.000 ευρώ σε καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο, εν μέσω προκλήσεων λόγω των σεισμικών φαινομένων

Σύρος: Μπαράζ δικών για τα αιολικά με επίκεντρο κατοίκους και αιρετούς της Τήνου

Περί τους 130 πολίτες, ανάμεσά τους ο δήμαρχος κι η έπαρχος, θα καθίσουν στο εδώλιο, αρχής γενομένης από την προσεχή Δευτέρα, επειδή αντιστάθηκαν με ειρηνικές διαμαρτυρίες στην ετσιθελική εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο νησί και αντιμετωπίστηκαν με ξυλοδαρμούς από τα ΜΑΤ και μαζική αγωγή SLAPP

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Άγιος Προκόπιος: Ο δρόμος των θαυμάτων (και των κορναρισμάτων)

Όταν η ελληνική φιλοξενία συναντά τον αστικό σουρεαλισμό – το οδικό χάος γίνεται εμπειρία ζωής στην πιο πολυσύχναστη τουριστική γωνιά της Νάξου.

Νάξος – Λυώνας: Ανοιχτή επιστολή-καταγγελία για το συρματόπλεγμα

Τρεις επιστήμονες με βαθιά προσωπική σχέση με τον Λυώνα αντιδρούν στη νέα εικόνα του οικισμού και καταγγέλλουν τη Δημοτική Αρχή για «επένδυση στον διχασμό» και «αισθητική βαρβαρότητα»