Κυριακή, 30 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣΕΕΝ- Δ. Θεοδωράτος: Στα ίδια επίπεδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από...

ΣΕΕΝ- Δ. Θεοδωράτος: Στα ίδια επίπεδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από το 2022

|

Αυξημένα μισθολογικά κόστη, ανατιμήσεις στις τιμές των ανταλλακτικών πλοίων και των ναυτιλιακών καυσίμων αλλά και η αύξηση των τραπεζικών επιτοκίων δανεισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών,  καθιστούν αδύνατη προς το παρόν οποιαδήποτε συζήτηση για τη μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, αναφέροντας ότι οι τελευταίες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ήταν περίπου στο 15% και έγιναν το 2022.

Επισημαίνει επίσης ότι με βάση τα στοιχεία του Απριλίου 2024 οι τιμές των ακτοπλοϊκών καυσίμων για τους τύπους HSFO και VLSFO που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία έχουν αυξηθεί κατά 9%, το κόστος των ανταλλακτικών κατά 14% και κατά 24% από το 2021 οι αμοιβές πληρωμάτων, βάσει και των σχετικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας που έχουν υπογραφεί έως σήμερα.

Σημειώνει, εξάλλου, ότι το κόστος τραπεζικού δανεισμού λόγω ανόδου των επιτοκίων από τις τράπεζες αυξήθηκε κατά 43% το 2024 σε σχέση με το 2021.

Ο εκπρόσωπος των ακτοπλόων δηλώνει ότι από 01/05/2025 βάσει του ευρωπαϊκού κανονισμού θεσπίζεται ως υποχρεωτική η χρήση καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,1%, κάτι που θα οδηγήσει πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν χρησιμοποιούν scrubbers (πλυντηρίδες) στα πλοία τους να αγοράζουν καύσιμα αυξημένα κατά 35%.

Ο κ.Θεοδωράτος σχολιάζοντας δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για “υπερκέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών” αναφέρει ότι το καθαρό κέρδος με τον συνολικό τζίρο  είναι περίπου αυτή τη στιγμή στο 4% με 6% όταν άλλοι κλάδοι που σχετίζονται με τον τουρισμό, όπως ενοικίασης αυτοκινήτων είναι στο 10% και στα ξενοδοχεία στο 10 με 11%.

Ο  Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών της ναυτιλίας και  Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων XRTC Business Consultants Γιώργος Ξηραδάκης, επισημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν δείξει στο παρελθόν ότι θέλουν να προσαρμοστούν σε αμιγώς κοινωνικά κριτήρια και να μειώσουν τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, πρέπει να παραδεχτούμε ότι ορισμένα από τα κόστη τους παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Τονίζει εξάλλου ότι για πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες κρίνεται αναγκαία η εύρωστη οικονομικά περίοδος  από εδώ και πέρα αφού για να μπορέσουν εισέλθουν στην “πράσινη” μετάβαση θα χρειαστούν υψηλές επενδύσεις ενώ οι τράπεζες από την πλευρά τους θα απαιτήσουν καθαρούς και κερδοφόρους ισολογισμούς για να παράσχουν δανεισμό.

Ωστόσο, προσθέτει ότι από την άλλη πλευρά το κράτος θα πρέπει να είναι  γίνει πολύ προσεκτικό για το πώς θα αντιμετωπίσει μονοπωλιακά συμφέροντα διατηρώντας παράλληλα τις ανταγωνιστικές πιέσεις οι οποίες από  μόνες τους που μπορούν να φέρουν χαμηλότερα ναύλα.  Ο κ.Ξηραδάκης προσθέτει ότι είναι υποχρέωση του ρυθμιστή της αγοράς που είναι το κράτος να διαφυλάξει το οικονομικό περιβάλλον ανταγωνισμού καθώς όσο αυτός αυξάνεται μπορεί να πέσουν οι τιμές των ναύλων.

-“Ακριβή” η πράσινη μετάβαση-

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος των ακτοπλόων κ.Διονύσης Θεοδωράτος στο πλαίσιο ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου  προς τη “πράσινη” μετάβαση για το 2024 ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές θα αγγίζει πλέον τα 30 έτη.

Αναφέρει ότι σε σύνολο 115 πλοίων τα 50 από αυτά (ποσοστό 43,5%) είναι ήδη άνω των 30 ετών, ενώ η μέση ηλικία τους το 2030 θα είναι τα 36 χρόνια και θα υπάρχουν και 15 πλοία άνω των 50 ετών.

Προσθέτει ότι στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο «Fit for 55» για το κλίμα που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη Ναυτιλία, όπως η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ – ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) που εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να αγοράζουν πιστοποιητικά και να τα καταθέτουν για το 40% το 2024, το 70% το 2025 και το 100% των εξακριβωμένων εκπομπών τους βάσει του MRV κανονισμού από το 2026, ενώ για την Ελλάδα η υποχρέωση αφορά τις ακτοπλοϊκές γραμμές προς/από Κρήτη και Αδριατική” σημειώνει.

Τονίζει εξάλλου  ότι από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται μέχρι το 2030 οι δρομολογιακές ακτοπλοϊκές γραμμές που αφορούν τη σύνδεση νησιών, με πληθυσμό μικρότερο από 200 χιλιάδες μόνιμους κατοίκους, με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας. “Χωρίς ανανέωση του στόλου, η ένταξη στο ΣΕΔΕ θα επιφέρει επιβάρυνση στο κόστος λειτουργίας των πλοίων” τονίζει ο ίδιος.

Πλοία - Απεργία
Πλοία – Απεργία

-Στα ίδια επίπεδα οι ναύλοι από το 2022-

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ.Διονύσης Θεοδωράτος η οικονομική θέση με ατομικό εισιτήριο και συμβατικό πλοίο στη γραμμή Πειραιά Σύρος το 2024, το 2023 και το 2022  ήταν στα 45,50 ευρώ .

Στη γραμμή Πειραιάς-Τήνος το ατομικό εισιτήριο με συμβατικό πλοίο το 2022 και το 2023 ήταν στα 49 ευρώ, ενώ το 2024 στα 38,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος το ατομικό εισιτήριο με συμβατικό πλοία ήταν στα 50 ευρώ το 2022 το 2023 και το 2024.

Εξάλλου στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη το ατομικό εισιτήριο ήταν το 2022 το 2023 και το 2024 στα 58 ευρώ.

Για τη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο με συμβατικό πλοίο ήταν στα 91 ευρώ για το 2022-2023-2024.

Για τα δρομολόγια Αυγούστου όπου η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη το 2022 το 2023 και το 2024, ο ατομικός ναύλος με καμπίνα στη γραμμή Πειραιάς-Μυτιλήνη ήταν στα 90 ευρώ το άτομο, στη γραμμή Πειραιάς-Χίο στα 82,50 ευρώ, στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος στα 139 ευρώ, στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη στα 105 ευρώ, στα γραμμή Πειραιάς-Χανιά στα 124 ευρώ στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος στα 118,50 στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο στα 96 ευρώ και στη γραμμή Πειραιάς-Κω στα 126,50.

Για τα ταχύπλοα το 2023 και το 2024 η οικονομική θέση το άτομο σε ταχύπλοο στη γραμμή Νάξος-Φολέγανδρος είναι στα 76,70 ευρώ στη γραμμή Νάξο-Σαντορίνη στα 59,70 στη γραμμή Νάξο-Μύκονο στα 57,70 ευρώ το 2024 και στα 49,70 το 2023 στη γραμμή Μύκονο-Αμοργό στα 98,70 ευρώ το 2023  και στα 89,70 το  2024, στη γραμμή Μήλο-Αμοργό στα 105,70 και στη γραμμή Μήλο-Σαντορίνη στα 103,70 ευρώ το 2023 και στα 93,70 το 2024.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα της Vivanoda, αναφέρει ότι η Ελλάδα είναι στην 11η θέση της θέσης της Ευρώπης ως πιο ακριβή χώρα να ταξιδέψει κανείς με πλοίο (όπως το 2023).

Λαμβάνοντας τη μέση τιμή ανά άτομο για ταξίδι 100 χιλιομέτρων στην πρώτη θέση είναι η Τουρκία, ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισλανδία το Μαρόκο η Ιταλία η Σλοβενία η Πορτογαλία η Ισπανία η Ιρλανδία η Μάλτα και στην 11η θέση η Ελλάδα.

Ο δείκτης τιμών για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2023.

Τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από την Τουρκία προς τα ελληνικά νησιά (ιδίως το δρομολόγιο Χίος – Τσεσμέ) είναι μακράν τα ακριβότερα, ενώ τα δρομολόγια προς την Ιταλία είναι τα φθηνότερα.

Η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα από τη Βενετία ή την Ανκόνα, καθώς και το δρομολόγιο μεταξύ Μυκόνου και Λήμνου είναι στα φθηνότερα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στη χώρα.

-Αύξηση στην επιβατική ακτοπλοϊκή κίνηση-

Αύξηση κατά 8,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το πρώτο πεντάμηνο του 2024 στην ακτοπλοϊα έναντι το ίδιο διάστημα του 2023.

Συγκεκριμένα με πλοία της ακτοπλοϊας σε διάφορους προορισμούς ταξίδεψαν 3.100.541 επιβάτες από 01/01/2024 έως 31/05/2024 έναντι 2.868.768 επιβατών το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Στο τμήμα των οχημάτων υπήρξε αύξηση κατά 7,2% αφού το πρώτο πεντάμηνο του 2024 διακινήθηκαν συνολικά 430.258 οχήματα έναντι 401.430 οχήματα  το ίδιο διάστημα του 2023.

Επίσης στον τομέα των φορτηγών από  01/01/2024 έως 31/05/2024 διακινήθηκαν 216.519 βαρέα οχήματα έναντι 209.750 την ίδια περίοδο του 2023

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αττική – Σταμάτα: Μεγάλο το μέτωπο φωτιάς – Καίγονται σπίτια

Εκκενώνονται Αμυγδαλέζα, Γαλήνη και Ροδόπολη, «112» για καπνούς στον Διόνυσο

Νάξος – Μ. Πολυκρέτης: “Επικινδυνότητα ξυλόδρομου στην Αγία Αννα’

Δελτίο Ενημέρωσης από τον Δημοτικό Σύμβουλο Μανώλη Πολυκρέτη σχετικά με την επικινδυνότητα του ξυλόδρομου στην Αγία Αννα

Νάξος – Σαγκρί: Πυρκαγιά σε κατοικία, άμεση παρέμβαση πυροσβεστικής και εθελοντών (photos)

Φωτιά εκδηλώθηκε σε κατοικία στην ευρύτερη περιοχή Σαγκρίου Νάξου - Η άμεση αντίδραση της Πυροσβεστικής (photos)

Ανδρος – Φωτιά: Αμεση επέμβαση στην περιοχή του Αγίου Πέτρου

Η Πυροσβεστική κινήθηκε άμεσα και έσβησε τη φωτιά στον Αγιο Πέτρο Ανδρου

Νάξος: Γιάννης Μαράκης και Αγγελική Πότση ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου

Ο Γιάννης (Μαράκης) πήρε το κορίτσι (Αγγελική Πότση) και ετοιμάζεται να γίνει πατέρας

Φολέγανδρος – Πρόσκρουση πλοίου: Τρεις τραυματίες στο Θριάσειο Νοσοκομείο, η αναφορά του Λιμενικού Σώματος

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, τρεις τραυματίες παρελήφθησαν προς αεροδιακομιδή για το Θριάσειο Γενικό Νοσοκομείο, ενώ οι άλλοι δύο διακομίστηκαν επίσης με ελικόπτερο στην Σαντορίνη.

Κερατέα – Πυρκαγιά: Καίγονται σπίτια, εκκενώνονται οικισμοί

Πύρινος εφιάλτης στην Κερατέα – Καίγονται σπίτια – Εκκενώνονται οικισμοί

Ελλάδα – ΑμεΑ: Στην κορυφή των προσβάσιμων προορισμών και η θέση της Νάξου

περισσότερες από 250 παραλίες σε όλη την Ελλάδα είναι προσβάσιμες σε όλους - Τι λένε οι εκπρόσωποι Δήμων στις Κυκλάδες - Η αναφορά του Βαγγέλη Κατσαρά

Αμοργός: “Φέρτε τον Αλμπερτ πίσω”, οι σκέψεις της συντρόφου του Ντέμπι Λεσέιν

Ντέμπι Λεσέιν: «Ο Aλμπερτ έλεγε πως η Αμοργός είναι ο τόπος που ο χρόνος σταματάει»

Cycladic Identity: Ιστορίες από τους παραδοσιακούς οργανοπαίχτες της Κέας (video)

Το ηχόχρωμα των Κυκλάδων αλλά και οι επιμέρους παραλλαγές του, αντηχεί ενίοτε πολύ πιο δυνατά στα αυτιά παρά στα μάτια.

Εκτακτο: 51χρονος Ναξιώτης έβαλε τέλος στη ζωή του με καραμπίνα (!!!)

51χρονος Ναξιώτης έβαλε τέλος στη ζωή του με κυνηγετική καραμπίνα _ Που και πότε έγινε;

Νάξος: Η επίσκεψη αστραπή του Τζεφ Μπέζος και το βλέμμα προς το …Αλυκό

Τζεφ Μπέζος: Θέλει να φτιάξει ξενοδοχείο στη "smart" Νάξο - Επενδύσεις από την amazon - Eντυπωσιασμένος από τις ομορφιές του νησιού - Το "μυστικό" ταξίδι στο νησί και τα νέα σχέδια του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου

Νάξος – Μέλανες: Το “αντίο” στον υπέροχο άνθρωπο Γιώργο Ξενάκη

Εφυγε από τη ζωή ο Γιώργος Ξενάκης - Η αναφορά στη σελίδα Melanes Naxos

Νάξος: Ενα ακόμη τροχαίο ατύχημα έξω από τη πόλη

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στην έξοδο της πόλης της Νάξου - Τι συνέβη

Πάρος – Airbnb: Εκτόξευση κλινών, έσπασαν το φράγμα των 30.000 (!!!)

Αποκαλυπτική μελέτη ενώ φουντώνει η συζήτηση για τον κίνδυνο υπερτουρισμού. Το προσπέρασμα των Airbnb έναντι των παραδοσιακών ξενοδοχείων. Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα camping και οι βίλες.

Νάξος: Ερχεται ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο, που θα γίνει

Αδεια για 5αστερο ξενοδοχείο στη Νάξο ... Που θα γίνει;

Σέριφος: Το “Αρτεμις” μεταφέρει πυροσβέστες από Σύρο, εντολή εκκένωσης οκτώ οικισμών (photo)

Η φωτιά συνεχίζει να καίει ανεξέλεγκτη στη Σέριφο - Ενισχύσεις από την Σύρο με το "Αρτεμις" - οκτώ περιοχές στο .. στόχαστρο

Αμοργός: “Φέρτε τον Αλμπερτ πίσω”, οι σκέψεις της συντρόφου του Ντέμπι Λεσέιν

Ντέμπι Λεσέιν: «Ο Aλμπερτ έλεγε πως η Αμοργός είναι ο τόπος που ο χρόνος σταματάει»

Νάξος: Γιάννης Μαράκης και Αγγελική Πότση ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου

Ο Γιάννης (Μαράκης) πήρε το κορίτσι (Αγγελική Πότση) και ετοιμάζεται να γίνει πατέρας

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρες πρωινές διακοπές ρεύματος αύριο (27/06) στη πόλη και την Στελίδα

Που και πότε θα έχουμε διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος αύριο Πέμπτη στην πόλη της Νάξου