Τρίτη, 1 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΗλεκτροκίνητα οχήματα: Πως μετακινούνται με τα πλοία;

Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Πως μετακινούνται με τα πλοία;

|

Νησιωτική Ελλάδα και προβλήματα με την μετακίνηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ακόμη κι εδώ υπάρχει διαφορά….

Σε άσκηση με αυξημένο βαθμό δυσκολίας για τους ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων, υβριδικών ή άλλων οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο και το υγραέριο, αποδεικνύεται η μεταφορά τους προς και από τη νησιωτική χώρα με πλοία της ακτοπλοΐας.

Εν ολίγοις, ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να ταξιδέψουν με ποσοστό φόρτισης άνω του 40% και ποτέ ασυνόδευτα, ενώ όσα καταναλώνουν αέρια καύσιμα δεν μπορούν να έχουν τις δεξαμενές τους γεμάτες πέραν του 50%. Ωστόσο, η απουσία επαρκούς δικτύου φόρτισης στα ελληνικά νησιά αλλά και στα λιμάνια, για τη φόρτιση κατά την επιστροφή, καθιστά προβληματικό τον εφοδιασμό των οχημάτων αυτών για τους ταξιδιώτες.

Οι λόγοι ασφαλείας

O ανησυχητικός αριθμός ατυχημάτων που έχει παρατηρηθεί παγκοσμίως με τέτοια οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους, όπως ανάφλεξη των μπαταριών ή και μικρές εκρήξεις, έχει οδηγήσει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) αλλά και ενώσεις ασφαλιστικών εταιρειών (International Union of Marine Insurance – IUMI) στην επιβολή συγκεκριμένων περιορισμών, όρων και προϋποθέσεων προκειμένου να μειωθεί κατά το δυνατόν ο σχετικός κίνδυνος. Ναυτικά ατυχήματα, όπως η πυρκαγιά πέρυσι στο οχηματαγωγό «Fremantle Highway», αναφέρονται συχνά ως αιτία των αυστηρότατων

Οι κανονισμοί στην Ελλάδα έχουν συμμορφωθεί με τις παραπάνω οδηγίες και πριν από λίγο καιρό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 και 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Ως AFVs ορίζονται τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

«Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και τη μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία, καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα», αναφέρει το υπουργείο.

Ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.: Γρίφος η μεταφορά στα νησιά-1
Φωτ. Shutterstock.
Ελεγχος θερμοκρασίας

Ετσι, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών. Στα δε οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής χωρητικότητάς τους. Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Επιπλέον, δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρεία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει, αναφέρουν οι οδηγίες του υπουργείου Ναυτιλίας.

Αυτονόητα ίσως, δεν επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου. «Πρωταρχικό μέλημα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Λιμενικού Σώματος είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την ασφαλή μεταφορά των AFVs στα ακτοπλοϊκά πλοία υπηρετούν αυτό τον σκοπό, χωρίς όμως να εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των “πράσινων Ι.Χ.” στα νησιά μας. Ζητούμε από τους οδηγούς των AFVs να ακολουθήσουν τις οδηγίες καθώς και την κατανόησή τους, προκειμένου να χαρούμε όλοι μας καλά ταξίδια στις θάλασσές μας», αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πάσχα – Αμνοερίφια: Ακριβότερα έως και κατά 2 ευρώ το κιλό (!!!)

Ακριβότερα έως και κατά 2 ευρώ πωλούνται φέτος τα αμνοερίφια. Η μειωμένη παραγωγή κρεάτων εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel και των νόσων στα ζώα έχουν εκτοξεύσει τις τιμές στην αγορά.

Ουρουγουάη: Πέθανε στα 71 του ο Αλβάρο Μαντζίνο, ποιος ήταν;

Πέθανε στα 71 του ο Αλβάρο Μαντζίνο - Επέζησε από αεροπορικό δυστύχημα του 1972, τρώγοντας πτώματα συνεπιβατών του

ΑΑΔΕ – ΦΠΑ: Ξεκινάει η μηνιαία υποβολή από νεοσύστατες επιχειρήσεις

Μηνιαία η υποβολή ΦΠΑ από νεοσύστατες επιχειρήσεις - Η εφαρμογή του μέτρου ξεκινάει σήμερα 1η Απριλίου

Νάξος: Αύριο (02/04) στο The Locaλς η Αναστασοπούλου και η παρέα της σε μία έντεχνη μουσική βραδιά

Αύριο (02/04) στο καφέ - εστιατόριο "The Locaλς" η Κατερίνα Αναστασοπούλου και η παρέα της σε μία έντεχνη μουσική βραδιά

Νάξος: Ερχεται το 2ο Naxos Dance Festival 2025, πότε;

Naxos Dance Festival 2025 - Διακοπές και χορός του Αγίου Πνεύματος! 6-7-8-9 Ιουνίου 2025

Νάξος – Λιμενικό Ταμείο: Απέκτησε τη μπίγα και την μετατρέπει σε Μουσείο (!!!)

Το Λιμενικό Ταμείο Νάξου προχώρησε στην αγορά της μπίγας που βρίσκεται εδώ και δύο χρόνια στο λιμάνι. .Ποιος ο λόγος;

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο δάσκαλος Αλέξανδρος Λυκοσκούφης

Έφυγε από τη ζωή ο εκπαιδευτικός Αλέξανδρος Λυκοσκούφης – Εμβληματική μορφή της εκπαίδευσης σε Νάξο και Ηλιούπολη - Το αντίο από τον Στράτο Φουτάκογλου

Χίος: Εσπασαν οι κάβοι του “Νήσος Ρόδος”, κόπηκε η μπίντα (video)

Το πλοίο κατάφερε να προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου με καθυστέρηση, καθώς οι καιρικές συνθήκες καθιστούσαν εξαιρετικά επικίνδυνη την πρόσδεσή του (video)

Πρόταση Ημέρας: Γιουβέτσι με χωριάτικα λουκάνικα και μάραθο

Ξεχωριστή απλή συνταγή με βάση τα ανοιξιάτικα αρώματα

Πάρος: Περισσότερα από 100 χιλιοστά βροχόπτωσης σε λίγες ώρες, η χειρότερη κακοκαιρία των 20 τελευταίων ετών

Αυτοκίνητα και μηχανάκια παρασύρθηκαν στη θάλασσα στη Νάουσα της Πάρου. Από τα χθεσινά έντονα καιρικά φαινόμενα στο νησί των Κυκλάδων μέσα σε λιγότερο από δύο ώρες πλημμύρισαν δρόμοι και προκλήθηκαν καταστροφές.

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Πάρος: Η έντονη βροχόπτωση στη περιοχή της Νάουσας παρασύρει αυτοκίνητα (video)

Η έντονη βροχόπτωση παρασύρει αυτοκίνητα στην Νάουσα της Πάρου - Προσοχή (video)

Πάρος – Νάουσα: Καταστροφικό πέρασμα βροχής, ήχησε και το 112 (video)

Μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία στην Πάρο: Ορμητικοί χείμαρροι οι δρόμοι, μήνυμα του 112 για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Κυκλάδες – Δόμηση 2024: Πρωταθλήτρια η Πάρος, εντυπωσιακή αύξηση σε Μήλο, Τήνο και Σύρο

Εντυπωσιακή πτώση παρατηρήθηκε στη Μύκονο, όπου εκδόθηκαν μόλις 23 άδειες, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς ακινήτων και των πολύ υψηλών αξιών της γης.