Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΥπόθεση Αιγιαλός: Κορυφώνονται οι αντιδράσεις από φορείς για το νέο σχέδιο Νόμου

Υπόθεση Αιγιαλός: Κορυφώνονται οι αντιδράσεις από φορείς για το νέο σχέδιο Νόμου

|

Στην κατάργηση του ελάχιστου πλάτους της ζώνης παραλίας, στην αφαίρεση των αρμοδιοτήτων μίσθωσης αιγιαλών από τους δήμους και στο επίπεδο προστασίας των ακτών σε περιοχές Natura εστιάστηκαν οι περισσότερες από τις παρατηρήσεις των κοινωνικών φορέων, κατά τη χθεσινή συζήτηση του σχεδίου νόμου για τον αιγιαλό στις επιτροπές της Βουλής.

Το σχέδιο νόμου για τον αιγιαλό και την παραλία συζητήθηκε χθες στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, με την κατάθεση απόψεων από κοινωνικούς φορείς. Αναμφίβολα η πιο ενδιαφέρουσα τοποθέτηση έγινε από τον εκπρόσωπο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Κώστα Κωνσταντινίδη, ο οποίος αντί να καταθέσει παρατηρήσεις επί των άρθρων, απάντησε στην κριτική που έχει τις προηγούμενες ημέρες δεχθεί το σχέδιο νόμου. Ετσι λοιπόν, σε σχέση με την επαναφορά των παλαιών αιγιαλών στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου ανέφερε ότι «πρόκειται για μια τεράστια περιουσία την οποία το Δημόσιο δεν πρέπει να απεμπολήσει. Είναι άλλο θέμα το τι θα γίνει» (σ.σ. με την «αξιοποίηση» των εκτάσεων). Περαιτέρω ζήτησε να επιτρέπεται η κατάτμηση οικοπέδων στον παλαιό αιγιαλό ακόμα κι όταν αυτά δεν είναι άρτια «αλλά με την κατάτμηση θα αξιοποιηθούν με την προσκύρωσή τους σε κοντινές τουριστικές ή άλλες επιχειρήσεις».

Ο εκπρόσωπος του ΣΕΤΕ απάντησε και στην κριτική για την κατάργηση του ελάχιστου πλάτους της ζώνης παραλίας (30 μέτρα στη σημερινή νομοθεσία), υποστηρίζοντας πως αν οι επιτροπές χάραξης αιγιαλού καθορίσουν μικρότερο εύρος παραλίας αυτό θα πρέπει να δικαιολογείται επαρκώς. Επίσης υποστήριξε την αλλαγή του τρόπου καθορισμού του αιγιαλού και της παραλίας στα Δωδεκάνησα (προτείνεται η κατάργηση των επιπλέον 12 μέτρων από τη γραμμή αιγιαλού και η μεταφορά του «υπολοίπου» στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου). «Πρόκειται για εκτάσεις αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Επειδή προσθέτουν στον φυσικό πλούτο των νησιών και φτάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις σε βάθος ακόμα και τα 500 μέτρα, θα πρέπει να δείτε με ευαισθησία πώς θα αξιοποιηθούν».

Η πιο ενδιαφέρουσα από τις παρατηρήσεις του ΣΕΤΕ ήταν το αίτημα να νομιμοποιηθούν αυθαίρετα έργα τουριστικών επιχειρήσεων σε αιγιαλούς και παραλίες. «Δεν εννοούμε κτιριακά έργα, αλλά έργα προστασίας ακτών, διαμορφώσεις για προσαμμώσεις, έργα άντλησης θαλάσσιου νερού και άλλα ανάλογα έργα, πάντα προ του 2011, αφού τύχουν περιβαλλοντικής αδειοδότησης».

Κατά τα λοιπά, όπως ήταν αναμενόμενο, οι εκπρόσωποι περιβαλλοντικών οργανώσεων (WWF, Αρχέλων, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού) εξέφρασαν σοβαρές επιφυλάξεις για σειρά θεμάτων όπως η κατάργηση του ελάχιστου πλάτους των 30 μέτρων στη ζώνη παραλίας («Στη Γαλλία η παράκτια αδόμητη ζώνη είναι πλέον 100 μέτρα, στη Γερμανία 150, στη Δανία 300 μέτρα και στην Ελλάδα μηδέν», ανέφερε η Αννα Βαφειάδη από το WWF), ενώ όλοι ζήτησαν την κύρωση του Πρωτοκόλλου (της Σύμβασης της Βαρκελώνης) για την ολοκληρωμένη διαχείριση των παράκτιων περιοχών, που καθορίζει αδόμητη ζώνη 100 μέτρων από τον αιγιαλό. Οι οργανώσεις ζήτησαν οι «απάτητες» παραλίες να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά όλους τους παράκτιους προστατευόμενους οικότοπους. Ενδιαφέρουσα ήταν η παρατήρηση της εκπροσώπου της «Αρχέλων» Παναγιώτας Θεοδώρου, ότι δεν θα έπρεπε να περάσουν στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου οι παλαιοί αιγιαλοί που είναι αμμώδεις ή έχουν αμμοθίνες ή έντονη παράκτια βλάστηση.

Αρκετοί φορείς εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην αφαίρεση των δημοπρατήσεων για ομπρελοκαθίσματα από τους δήμους. Τέλος, αρκετοί φορείς επεσήμαναν ότι το όριο της υπέρβασης των συμβάσεων παραχώρησης κατά 50%, που έθεσε ο νομοθέτης ως αφετηρία για τις αυστηρότερες ποινές, θα πρέπει να μειωθεί, καθώς «δίνει μήνυμα» ότι όσοι επεκταθούν παράνομα έως 50% «θα πέσουν στα μαλακά».

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΟ Μυκόνου: Ο Πέτρος Γερομιχαλός αποτελεί το πρώτο μεταγραφικό απόκτημα για τη νέα χρονιά

Ο έμπειρος φόργουορντ ενισχύει τη Μύκονο στην παρθενική της σεζόν στη μεγάλη κατηγορία, φέρνοντας εμπειρία και ποιότητα στη γραμμή των ψηλών

Ο Μάιος έφυγε αφήνοντας λίγες σταγόνες και πολλά… σημάδια για το καλοκαίρι (πίνακες)

Περισσότερη ζέστη, λιγότερες βροχές και μια υδρολογική εικόνα με ενδείξεις για ένα ακόμα ξηρό καλοκαίρι στην Παροναξία

42 εκατομμύρια ευρώ επιστρέφονται στους νησιώτες μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ξεκινούν οι πληρωμές

Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για το Μ.Ι. – Από Δευτέρα στους λογαριασμούς 325.405 πολιτών η επιστροφή του κόστους μετακίνησης για το 2024.

Νέο πλωτό ασθενοφόρο στους Φούρνους: Σημαντική ενίσχυση για την υγειονομική ασφάλεια του ακριτικού νησιού

Πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός του υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους–ασθενοφόρου που ενισχύει τις διακομιδές από Φούρνους και Θύμαινα. Παρών ο Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας.

Μάνος Κόνσολας: Υπέρ της κοινής διεκδίκησης για κρίσιμα νησιωτικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στηρίζει συντονισμένες πρωτοβουλίες για ΦΠΑ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δημόσια υγεία – Πρόταση για νέες παροχές και κίνητρα σε γιατρούς στα νησιά.

Καινοτόμο έργο διαχείρισης όμβριων υδάτων από το ΕΜΠ στη Νάξο

Η Νάξος στο επίκεντρο ερευνητικού έργου του ΕΜΠ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Horizon – Πιλοτική εφαρμογή συστημάτων συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων υδάτων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας.

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Πύργος Μπαζαίου: Ξεκινάει σήμερα η διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρόγραμμα)

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή