Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑγονες Γραμμές: Αναβολή διαγωνισμού για την 29η Φεβρουαρίου

Αγονες Γραμμές: Αναβολή διαγωνισμού για την 29η Φεβρουαρίου

|

Διαγωνισμός για τις άγονες Γραμμές στο Αιγαίο… Η πρώτη ημερομηνία ήταν τον περασμένο Οκτώβριο, στη συνέχεια πήρε παράταση για τέλη Ιανουαρίου (του 2024) έγιναν απευθείας αναθέσεις όπου υπάρχει θέμα (βλ Hellenic Seaways) και τώρα πάμε … Τέλη Φεβρουαρίου.

Με το καλημέρα, αντιμέτωπος με τις πρώτες φουσκοθαλασσιές είναι ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, καθώς καθυστερεί ο διαγωνισμός για τις δέκα (10) άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, με αποτέλεσμα τα νησιά να εξυπηρετούνται με παρατάσεις των προηγούμενων συμβάσεων ή με απευθείας αναθέσεις.

Μια δικαστική εμπλοκή που αφορούσε τους όρους του διαγωνισμού για τα όρια ηλικίας των πλοίων καθυστέρησε την πραγματοποίηση του διαγωνισμού, με το υπουργείο να υποχρεώνεται να δώσει παρατάσεις στις προηγούμενες συμβάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα νησιά.

Ωστόσο δεν αποδέχθηκαν όλες οι εταιρείες τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Είναι κοινό μυστικό στην Ακτή Μιαούλη ότι η SeaJets δεν αποδέχθηκε να συνεχίσει την εξυπηρέτηση δύο γραμμών τουλάχιστον, μιας ενδοκυκλαδικής και της γραμμής Λαύριο – Αϊ-Στράτης – Λήμνος – Καβάλα, με αποτέλεσμα ο Χρήστος Στυλιανίδης να ζητήσει τη συνδρομή άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών για να έχουν τα νησιά πλοίο.

Έτσι την ενδοκυκλαδική γραμμή την ανέλαβε η Hellenic Seaways με το «Hellenic High Speed» και τη γραμμή από Λαύριο για Αϊ-Στράτη, Λήμνο και Καβάλα η Aegean Sea Lines με το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Άνεμος» (σ.σ. η σύμβαση αναφέρει βέβαια ότι θα πάει έως τέλος Οκτωβρίου) . Επίσης, είχαμε και την απευθείας ανάθεση για την άλλη ενδοκυκλαδική γραμμή με τη SAOS Ferries και το “ΣΑΟΝΗΣΣΟΣ”. 

Ταχύπλοα
Ένα άλλο θέμα που προκάλεσε αναταραχή είναι η πληροφόρηση ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να μην επαναπροκηρύξει τις συμβάσεις άγονων γραμμών που αφορούν τη δρομολόγηση ταχυπλόων τους θερινούς μήνες. Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός αφορά συνολικά 73 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλη τη χώρα με προϋπολογισμό που κυμαίνεται από 106.566.515,70 ευρώ μέχρι 124.421.929,53 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και από 132.060.817,59 ευρώ μέχρι 154.172.949,09 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων.

Για πολλές ακτοπλοϊκές γραμμές ο διαγωνισμός αφορά πλοία τριών κατηγοριών, οι οποίες ορίζονται με βάση την ηλικία τους. Οσο μικρότερη είναι η ηλικία τόσο υψηλότερο είναι το μίσθωμα που προϋπολογίζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται η προσέλκυση νεότερων και πιο σύγχρονων πλοίων στην εξυπηρέτηση γραμμών που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τις ακτοπλοϊκές.

Κατηγοριοποίηση
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού τα πλοία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Η κατηγορία 1 αφορά πλοία ηλικίας μέχρι και 16 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/2007), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβους. Στην κατηγορία 2 εντάσσονται πλοία ηλικίας μέχρι και 24 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1/1/1999), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 17 κόμβους.

Στην κατηγορία 3 εντάσσεται κάθε πλοίο που δεν ανήκει (σύμφωνα με την κατατιθέμενη στον διαγωνισμό προσφορά), σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες, που σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόκειται για πλοία με όριο ηλικίας από 25 ετών και πάνω.

Αυτή η κατηγοριοποίηση προκάλεσε την παρέμβαση της ακτοπλοϊκής Ζante Ferries στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίησης βάζει στην ίδια μοίρα πλοία με ηλικία 35 ετών με όσα είναι 50 ή «θεωρητικά και 100 ετών».

Η δημόσια Αρχή δέχθηκε την παρέμβαση και ζητά αλλαγή των όρων για τα πλοία της κατηγορίας 3 προκειμένου να προτιμώνται τα νεότερα σε σχέση με τα μεγαλύτερη ηλικίας όπως συμβαίνει με τις άλλες δύο κατηγορίες. To υπουργείο, μετά την προσφυγή, μετέθεσε τον διαγωνισμό για τις 29 Φεβρουαρίου και αποφάσισε στην τρίτη κατηγορία να προηγείται το πλοίο μικρότερης ηλικίας.

Προβλήματα
Τα κύματα που σήκωσε όμως για μία ακόμη χρονιά το θέμα των άγονων γραμμών ανέδειξε ουσιαστικά σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας δύο θέματα. Το ένα αφορά την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου συνεκτικού και μελετημένου σχεδίου κάλυψης των αναγκών των νησιών. Το δεύτερο κρίσιμο θέμα είναι η έλλειψη πλοίων καθώς ο ακτοπλοϊκός στόλος έχει γεράσει επικίνδυνα. Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης εμφανίζεται πάντως να έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση πλοίων που θα δρομολογηθούν σε άγονες γραμμές. Αυτό μπορεί να γίνει με την αξιοποίηση βέβαια πολυετών συμβάσεων.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μετάθεση της έναρξης του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Παρατείνονται οι προθεσμίες για την ψηφιακή αποστολή δελτίων αποστολής στο myDATA – Αναλυτικά οι ημερομηνίες για Α' και Β' Φάση ανά κατηγορία επιχείρησης.

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την ασθένεια του λογιστή

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την προστασία λογιστών-φοροτεχνικών λόγω ασθένειας – Ανακοίνωση Πιερρακάκη σε συνάντηση με το ΟΕΕ

Η Πορτάρα… Viral σε Ghibli style

Η Πορτάρα «ντύνεται» με τα χρώματα της φαντασίας και μεταμορφώνεται σε σκηνή βγαλμένη από ταινία του Studio Ghibli, μαγεύοντας το ελληνικό και διεθνές κοινό.

Κακοκαιρία – Μύκονος: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το “νησί των Ανέμων”

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η Μύκονος μετά τις καταστροφικές πλημμύρες

Νάξος – Προστασία Αγριας Ζωής: Εβδομήντα φοινικόπτερα απολαμβάνουν την ηρεμία τους στην Αλυκή (video)

Απρόσμενη επίσκεψη φοινικόπτερων (Φλαμίγκ) στην Αλυκή της Νάξου - Δείτε το σχετικό video από τον Σύλλογο Προστασίας Αγριας Ζωής Νάξου

Ανάφη: Πρόβλημα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και το 2ο ενδοκυκλαδικό που αγνοείται

Προβλήματα και λύσεις στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Ανάφης - Τι συμβαίνει με τα δρομολόγια και οι υποσχέσεις που πήρε ο Δήμαρχος κος Ρούσσος

Γ. Πολυχρονάκος: Η κυβέρνηση της «ατομικής ευθύνης» κρύβεται πίσω από τη λάσπη”

Γ. Πολυχρονάκος: “Πάρος και Μύκονος στο έλεος των πλημμυρών – Η κυβέρνηση της «ατομικής ευθύνης» κρύβεται πίσω από τη λάσπη”

Πάρος: Κηρύχθηκε σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης

Αποδεκτό το αίτημα για κήρυξη του Δήμου Πάρου σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας

Νάξος – Ε.ε.ε.ΕΚ.: Δράσεις με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού

Το Ειδικό Επαγγελματικό Σχολείο Νάξου διοργανώνει αύριο Τετάρτη (02/04) δράση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Νάξος – Φιλώτι: Οι μαθητές του ΕΠΑΛ “Μιχάλης Κατσάνης” χτίζουν ξερολιθιές (photos)

Μαθητές του ΕΠΑΛ Νάξου "Μιχάλης Κατσάνης" χτίζουν ξερολιθιές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (Photos)

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Πάρος – Νάουσα: Καταστροφικό πέρασμα βροχής, ήχησε και το 112 (video)

Μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία στην Πάρο: Ορμητικοί χείμαρροι οι δρόμοι, μήνυμα του 112 για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων

Πάρος: Η έντονη βροχόπτωση στη περιοχή της Νάουσας παρασύρει αυτοκίνητα (video)

Η έντονη βροχόπτωση παρασύρει αυτοκίνητα στην Νάουσα της Πάρου - Προσοχή (video)

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Κυκλάδες – Δόμηση 2024: Πρωταθλήτρια η Πάρος, εντυπωσιακή αύξηση σε Μήλο, Τήνο και Σύρο

Εντυπωσιακή πτώση παρατηρήθηκε στη Μύκονο, όπου εκδόθηκαν μόλις 23 άδειες, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς ακινήτων και των πολύ υψηλών αξιών της γης.