Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚυκλάδεςΠάρος - Κ. Μπιζάς: Αντίθετος (με επιχειρήματα) με τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Πάρος – Κ. Μπιζάς: Αντίθετος (με επιχειρήματα) με τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

|

“… Η Δ.Ε.Υ.Α. Πάρου, κατά γενική ομολογία, όπως γνωρίζουν και οι τοπικοί Βουλευτές μας, έχει να επιδείξει τα τελευταία χρόνια ένα πολύ σημαντικό έργο σε επίπεδο νησιού. Έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ένα πλήθος άμεσων, επειγόντων και καθημερινών προβλημάτων στα δίκτυα ύδρευσης – αποχέτευσης και άλλες συναφείς εγκαταστάσεις, καθώς διαθέτει το κατάλληλο στελεχιακό προσωπικό με την απαραίτητη τεχνογνωσία κι επάρκεια….”

Ποιος το αναφέρει και γιατί; Ο λόγος για τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Πάρου, Κωνσταντίνο Μπιζά, ο οποίος έστειλε επιστολή στο υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας και τους τέσσερις βουλευτές Κυκλάδων σχετικά με τις συγχωνεύσεις Δ.Ε.Υ.Α. και την κατάργηση ΔΕΥΑ Πάρου.  Καταθέτει τον προβληματισμό του σχετικά με το νομοσχέδιο που οδηγεί την κατάργηση της Δ.Ε.Υ.Α. Πάρου με επιχειρήματα.. Ενέργεια που θα οδηγήσει στη συνέχεια της λειτουργίας της ως τοπικό παράρτημα του νέου φορέα αλλά θα χάσει την νομική της οντότητα και αυτοτέλεια…

Αναλυτικά, η επιστολή του κου Μπιζά (στο τέλος του άρθρου σε μορφή pdf)

«Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Αξιότιμοι κύριοι βουλευτές,

Με το παρόν έγγραφό μου θα ήθελα να σας καταθέσω τον προβληματισμό σχετικά με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί προσεχώς κι αφορά στις συγχωνεύσεις των Δ.Ε.Υ.Α κι ως εκ τούτου την κατάργηση της Δ.Ε.Υ.Α. Πάρου η οποία θα συνεχίσει να λειτουργεί ως τοπικό παράρτημα του νέου φορέα αλλά θα χάσει την νομική της οντότητα και αυτοτέλεια.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προβλέπεται η ίδρυση νέων Μειζόνων Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Μει.ΔΕΥΑ) με κατάργηση των υπαρχόντων. Όμως εάν το νομοσχέδιο έρχεται να επιλύσει σοβαρά προβλήματα στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης- Αποχέτευσης, κι ιδιαίτερα στις μεγάλες περιφέρειες, όπως της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας, σε μικρές και δη νησιωτικές περιοχές όπως η δική μας θα δημιουργήσει πολλά άλλα σοβαρότερα.

Η Δ.Ε.Υ.Α. Πάρου, κατά γενική ομολογία, όπως γνωρίζουν και οι τοπικοί βουλευτές μας, έχει να επιδείξει τα τελευταία χρόνια ένα πολύ σημαντικό έργο σε επίπεδο νησιού. Έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ένα πλήθος άμεσων, επειγόντων και καθημερινών προβλημάτων στα δίκτυα ύδρευσης – αποχέτευσης και άλλες συναφείς εγκαταστάσεις, καθώς διαθέτει το κατάλληλο στελεχιακό προσωπικό με την απαραίτητη τεχνογνωσία κι επάρκεια.

Θα μου επιτρέψετε να σάς παραθέσω ένα παράδειγμα προς επίρρωση των παραπάνω. Σε πρόσφατο ανοιχτό διαγωνισμό της Δ.Ε.Υ.Α. Πάρου για σωλήνες ύδρευσης, προϋπολογισμού περίπου 120.000 ευρώ, υπέβαλαν προσφορές τέσσερις ενδιαφερόμενοι, με ποσοστό έκπτωσης από 15% μέχρι 35%. Όλη η διαδικασία διήρκησε λιγότερο από τρεις μήνες. Άρα, η ΔΕΥΑΠ σύναψε σύμβαση με πολύ καλούς όρους για την προμήθεια των αναγκαίων υλικών, στο μικρότερο δυνατό χρονικό διάστημα. Εύλογα θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος· τι περισσότερο θα προσέφερε ένας κεντρικός διαγωνισμός π.χ. για τις Κυκλάδες, εκτός από καθυστερήσεις και τελικά αδυναμία εκτέλεσης των στοιχειωδών καθημερινών εργασιών;

Επιπροσθέτως, το γεγονός ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιες προβληματικές Δ.Ε.Υ.Α., οι οποίες μπορεί όντως να αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω κακοδιαχείρισης ή λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους, δε σημαίνει ότι πρέπει να ληφθούν οριζόντια μέτρα για όλους. Κατά τη γνώμη μου σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και μέριμνα από τον νομοθέτη για τις νησιωτικές περιοχές, που αντιμετωπίζουν ήδη τα γνωστά προβλήματα της πολυδιάσπασης και της νησιωτικότητας και στα οποία υπάρχει ταυτόχρονα η ανάγκη για υποστήριξη της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας.

Η προσπάθεια συγκεντρωτικής διαχείρισης του νερού θα οδηγήσει πιθανότατα στην εμφάνιση σοβαρών προβλημάτων και τελικά στην αδυναμία κάλυψης των στοιχειωδών αναγκών ύδρευσης – αποχέτευσης, επιφέροντας μη αναστρέψιμο πλήγμα στην οικονομία αλλά και τη γενικότερη εικόνα της Χώρας.

Τέλος, είναι βέβαιο, ότι σε μια περίοδο που η ακρίβεια μαστίζει τα ελληνικά νοικοκυριά και τους επαγγελματίες με τις καθημερινές ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, εφόσον γίνει πράξη το παραπάνω νομοσχέδιο, θα υπάρξει εκτόξευση του κόστους του νερού, σε όλες τις περιοχές.

Κλείνοντας την παρούσα επιστολή μου, σάς παραθέτω μερικά συγκεκριμένα στοιχεία για την άριστη κατάσταση της Δ.Ε.Υ.Α. Πάρου, η οποία είναι μια δημοτική επιχείρηση που υλοποιεί πλήρως τους σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκε:

α) Αποπληρώνει εμπρόθεσμα όλους τους λογαριασμούς ενέργειας (με πάγια εντολή), και δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ προς τρίτους ή γενικά σε προμηθευτές.

β) Παράλληλα, έχει επενδύσει με ίδιους πόρους σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

γ) Πέραν αυτών, υλοποιούνται αυτό το διάστημα μελέτες για άλλα δύο πάρκα.

δ) Έχει ανανεώσει, με ίδιους πόρους, τον στόλο των υπηρεσιακών οχημάτων, αγοράζοντας, μεταξύ άλλων και τα τρία πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι, επιτυγχάνεται ήδη η μείωση της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων και η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ΔΕΥΑΠ.

ε) Έχει πολύ μεγάλο ετήσιο κύκλο εργασιών, για το μέγεθός της, που φέτος θα ξεπεράσει τα 7.000.000 ευρώ.

Στ) Ακολουθεί εδώ και χρόνια ένα κλιμακωτό τιμολόγιο, που ξεκινά από 0,60 ευρώ /κυβικό που είναι προσιτό σε νοικοκυριά και μικρές καταναλώσεις, αλλά αυξάνεται με την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων από ξενοδοχεία και επιχειρήσεις μέχρι και τα 8€/κυβικό. Σε ετήσια βάση, επανεξετάζεται η τιμολογιακή πολιτική και γίνονται, όποτε έχει απαιτηθεί, διορθώσεις. Το αποτέλεσμα είναι η Επιχείρηση να παρουσιάζει σε ετήσια βάση κερδοφορία.

Τέλος, δρομολογεί συνεχώς μελέτες για νέα έργα, με αποτέλεσμα να υποβάλει ώριμες προτάσεις και να εξασφαλίζει χρηματοδοτήσεις σχεδόν από οποιοδήποτε χρηματοδοτικό εργαλείο προκύπτει (ΕΣΠΑ, Φιλόδημος, Α. Τρίτσης, Ταμείο Ανάκαμψης κτλ) και υλοποιεί ένα πλήθος έργων υποδομής στους τομείς ύδρευσης και αποχέτευσης.

Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι δεν υφίσταται κανένα τεχνικό, περιβαλλοντικό, οικονομικό, νομικό αλλά και ηθικό έρεισμα που θα έδινε το δικαίωμα σε οποιονδήποτε να υποστηρίξει ότι επιβάλλεται τυχόν αλλαγή του τρόπου λειτουργίας της ΔΕΥΑ Πάρου, με συγχώνευση, κατάργηση ή οποιαδήποτε αλλαγή διοικητικής φύσεως». 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΖΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΕΥΑ_ΠΑΡΟΣ 4.12.23

 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Ενοικίαση γκαρσονιέρας στον Αγιο Πολύκαρπο

Ενοικίαζεται γκαρσονιέρα στον Αγιο Πολύκαρπο έξω από τη πόλη της Νάξου

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) να πάρει την εξουσία από τα χέρια του ανθρώπου;

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της PauseAI, ισχυρά συστήματα ΑΙ όπως το ChatGPT θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν πιο έξυπνα από τους ανθρώπους ή ακόμη και να τους χειραγωγήσουν.

Πότε καταβάλλεται το δώρο Χριστουγέννων και πόσα χρήματα δικαιούνται οι εργαζόμενοι

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Δώρο Χριστουγέννων και πώς μπορείτε να υπολογίσετε οnline το ποσό που δικαιούστε

Σαντορίνη: Ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Θήρας για την κανονιστική κοινόχρηστων χώρων

Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα τέλη κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, της τάξης του 500% για τραπεζοκαθίσματα και κατάληψη κοινόχρηστου χώρου

Νάντια Σαλτερή: “Για άλλη μια φορά η Ν.Δ “ξεχασε” να μας πει την αλήθεια”

Η Ν.Δ για μια ακόμα φορά, κατά την συνήθη πρακτική της επιλέγει να παρουσιάζει μια δική της πραγματικότητα, πανηγυρίζοντας και στήνοντας «φιέστες», για  αυτά που πέτυχε ο Νίκος Ανδρουλάκης

Νικ. Πιτταράς: “Με αγάπη και υπομονή ωριμάζει το τυρί μας γιατί είναι …ζωντανό” (video)

Η παρουσία του Νίκου Πιτταρά στην εκπομπή "Καλημέρα" του ΣΚΑΙ όπου μίλησε για την πορεία της τυροκομικής μονάδας αλλά και την διάκριση των Ναξιώτικων τυριών στον διαγωνισμό World Cheese Awards 2024 (video)

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Καιρικές Συνθήκες: Στα 121 χιλιόμετρα την ώρα (ριπές) η ένταση ανέμου στην Κάρυστο (πίνακας)

Οι Κυκλάδες χθές Σάββατο βίωσαν μία παράξενη εμπειρία με την ένταση των ανέμων να περνάνε και τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.. (πίνακας)

Κυκλάδες: Βλέποντας από ψηλά την Κύθνο

Απολαύστε το απίστευτο τοπίο του πανέμορφου νησιού των Κυκλάδων.

National League 1: Ο Λιανός τιμώρησε τον ΑΠΑΣ και νίκη για τον ΟΦΗ στη Νάξο

Ο ΟΦΗ επέστρεψε στις νίκες επικράτησε στη Νάξο του ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia με 63-60 - Ανησυχία στους Ναξιώτες για τον Οικονομόπουλο - Επόμενη αναμέτρηση εντός έδρας με Εσπερο Καλλιθέας

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας