Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοCycladic - Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα "αγκάθια" της γραφειοκρατείας

Cycladic – Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα “αγκάθια” της γραφειοκρατείας

|

Ένα project που άνοιξε φτερά μόλις τον περασμένο Οκτώβριο, ως η πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή που θα διασυνδέει νησιά του Αιγαίου με οκτώ προορισμούς μέσα στον χειμώνα, τώρα, στην εκκίνηση της θερινής σεζόν, αντιμετωπίζει προβλήματα στον προγραμματισμό των καλοκαιρινών της δρομολογίων.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Νικόλας Λυκιαρδόπουλος, ο κύριος επενδυτής -προερχόμενος από τη ναυτιλία- πίσω από το project της Cycladic, προχωρά παρά τις αντιξοότητες ένα βήμα παρακάτω έχοντας υπογράψει στρατηγική συμφωνία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου των αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. «Το όνειρό μας για την εξέλιξη της εταιρείας μεσοπρόθεσμα είναι συγκεκριμένο», δηλώνει ο ίδιος στο «business stories». «Θέλουμε να μεγαλώσουμε τον στόλο μας σε μέγεθος, να διασυνδέσουμε όσο περισσότερα ελληνικά νησιά μπορούμε, να είμαστε καινοτόμοι διαθέτοντας έναν στόλο με ηλεκτρικά αεροπλάνα μηδενικών ρύπων, να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και όλα αυτά μέσα από μία οικονομικά βιώσιμη επιχειρησιακή λειτουργία».

Συνεχιστής ο ίδιος της παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας με ιστορία αιώνων στον χώρο της ναυτιλίας, μας λέει ότι «η ιδέα δημιουργίας της πρώτης ελληνικής ενδονησιωτικής αερογραμμής υπήρχε για καιρό και έγινε πραγματικότητα με κινητήρια δύναμη την αγάπη για την αεροπλοΐα και τα ελληνικά νησιά. H Cycladic αποτελεί ένα προσωπικό όραμα για την ουσιαστική και αποτελεσματική διασύνδεση των ελληνικών νησιών. Είναι μια επένδυση με ψυχή, η οποία βασίζεται σε βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, διατηρώντας ταυτόχρονα έναν έντονα κοινωνικό χαρακτήρα συνεισφοράς.

Μια επένδυση που σχεδιάσαμε προσεκτικά, υλοποιήσαμε μόνοι μας χωρίς κάποια κρατική στήριξη ή επιδότηση σε τοπικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή ο στόλος μας αριθμεί τρία νέα αεροσκάφη τύπου Cessna Grand Caravan 208, χωρητικότητας έως 12 επιβατών, τα οποία επιχειρούν με βάση την Πάρο. Στην πλήρη ανάπτυξη του επιχειρησιακού μοντέλου της η εταιρεία θα αριθμεί συνολικά 75 άτομα προσωπικό».

Το ξεκίνημα

Ακολουθώντας μία περίοδο «προσεκτικής», όπως δηλώνει ο ίδιος ο κ. Λυκιαρδόπουλος, προετοιμασίας, η Cycladic ξεκίνησε το πτητικό της έργο τον Οκτώβριο του 2022 «πραγματοποιώντας με απόλυτη επιτυχία τόσο προγραμματισμένες όσο και charter πτήσεις” Δρομολόγια ξεκίνησαν σε οκτώ προορισμούς: Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο, Νάξο, Χανιά, Ηράκλειο και Ρόδο. «Από την πρώτη κιόλας στιγμή η ανταπόκριση που είχαμε από τις τοπικές κοινότητες ήταν εντυπωσιακή, με τη δυναμική κρατήσεων για κάθε προορισμό να είναι σύμφωνη με τις αρχικές προβλέψεις, όπως και η αυξημένη ζήτηση των charter πτήσεων, επιβεβαιώνοντας με τον πιο έμπρακτο τρόπο την ορθότητα του business plan της Cycladic.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, τα δρομολόγια με τη μεγαλύτερη ζήτηση κατά τους χειμερινούς μήνες είναι αυτά της Σύρου και της Ρόδου δεδομένου ότι πολλές υπηρεσίες βρίσκονται στα δύο αυτά νησιά. Αυτό που πρέπει να παραδεχτώ, ωστόσο, είναι ότι από τον Μάρτιο και μετά το επιχειρηματικό μας ταξίδι δεν είναι τόσο ανέφελο. Και αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στα γραφειοκρατικά προσκόμματα κατά τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών μας δρομολογίων», αναφέρει ο κ. Λυκιαρδόπουλος.

Το μεγάλο «αγκάθι» και η νέα συμφωνία

«Ως Cycladic έχουμε υποβάλει από τον Οκτώβριο του 2022 το πρόγραμμα των πτήσεών μας για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2023. Εχουμε ακολουθήσει σε όλες μας τις ενέργειες κατά γράμμα αυτά που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο. Από τον Νοέμβριο του 2022 έχουμε ζητήσει γραπτώς την απόδοση Διαθέσιμου Χρόνου Πτήσης (Starting and Landing Operation Time – SLOTs) και παρ’ όλα αυτά μέχρι και σήμερα δεν έχουμε λάβει κάποια γραπτή απάντηση από τον αρμόδιο Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων, κάτι αρκετά παράδοξο, δεδομένου ότι κάθε δημόσια αρχή θα όφειλε να απαντά στα αιτήματα που δέχεται».

Ο κ. Λυκιαρδόπουλος υποστηρίζει ότι «παρά την απόλυτα επιτυχημένη υλοποίηση του χειμερινού πτητικού μας προγράμματος, οι αρμόδιες αρχές δεν μας δίνουν την -τυπική- έγκριση για το αντίστοιχο καλοκαιρινό. Ειλικρινά δεν το χωράει ο νους ότι κάποιος μπορεί επιλεκτικά να δίνει έγκριση σε μια αερογραμμή για τους χειμερινούς μήνες και να αγνοεί τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών. Δεν έχει μπει κανείς στον κόπο να μας απαντήσει επισήμως και υπεύθυνα, απευθυνόμενος στην εταιρεία, γιατί δεν μας εγκρίνουν τα δρομολόγια. Αυτό που με στεναχωρεί περισσότερο είναι ότι είμαι σίγουρος ότι οι αρμόδιες αρχές κατανοούν ότι αυτή η γραφειοκρατική απραξία στραγγαλίζει οικονομικά μια μικρή αερογραμμή».

Επισημαίνεται εδώ ότι τον περασμένο Φεβρουάριο για το θέμα διατύπωσε σε επίσημη επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την πλήρη στήριξή της και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μέσω του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, με το σκεπτικό ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών είναι αυτό της συγκοινωνίας και ιδιαίτερα της ενδοσυγκοινωνίας μεταξύ των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου. 

Αυτό που ζητείται ουσιαστικά είναι η τροποποίηση της σχετικής αερολιμενικής διάταξης για τη θέσπιση δυνατότητας συντονισμού VFR (Visual Flight Rules), δηλαδή εξ όψεως πτήσεων που υποστηρίζουν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μεταξύ των αεροδρομίων των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε η εταιρεία να προσγειώνεται και να απογειώνεται και τους καλοκαιρινούς μήνες στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Πάρου και της Ρόδου. Η συγκεκριμένη διάταξη τώρα εμποδίζει την παραχώρηση SLOTs για ορισμένα αεροσκάφη στους παραπάνω συντονισμένους αερολιμένες.

«Θεωρούμε απαράδεκτο από κάθε οπτική το ότι συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις έχουν αφήσει μια μικρή αερογραμμή -την πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή- ουσιαστικά εκτός αγοράς. Σκοπεύουμε να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την αποκατάσταση της λογικής. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε να διεκδικήσουμε αυτό που όλες οι υπόλοιπες μικρές αερογραμμές στην Ευρώπη έχουν κεκτημένο: την απρόσκοπτη πρόσβαση σε SLOTs χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και καθυστερήσεις. Το να στερείται μια ενδονησιωτική αερογραμμή τη δυνατότητα να προγραμματίσει δρομολόγια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη αφαιρεί πολύτιμα για τη βιωσιμότητά της έσοδα και της στερεί την προοπτική ως παρόχου πτήσεων στην καρδιά της τουριστικής σεζόν».

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Λυκιαρδόπουλος δηλώνει αποφασισμένος να υλοποιήσει στο ακέραιο το αρχικό του πλάνο «όσο ρομαντικό και αν ακούγεται και ανεξάρτητα από οποιοδήποτε γραφειοκρατικό πρόσκομμα», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει. «Το επενδυτικό πρόγραμμα κινείται ανεξάρτητα από βραχυπρόθεσμες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και υπό αυτό το πρίσμα μόλις τον προηγούμενο μήνα υπογράψαμε στρατηγική συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. Σε αυτό το πλαίσιο εκτιμούμε ότι σε αρκετά κοντινό χρονικό ορίζοντα θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτρικά αεροπλάνα στην ελληνική επικράτεια όντας πρωτοπόροι στην ανατολική Μεσόγειο.

Όπως είναι πρόδηλο, αυτή η εξέλιξη τεκμηριώνει έμπρακτα τη δέσμευση ότι έχουμε τόσο την τεχνογνωσία όσο και τη θέληση να κάνουμε πράξη το πρόγραμμά μας. Τα γραφειοκρατικά εμπόδια μας πηγαίνουν πίσω και μας αναγκάζουν να ασχολούμαστε με μη παραγωγικές δραστηριότητες αντί να επικεντρώνουμε όλη μας την ενέργεια στο να μεγαλώσουμε την εταιρεία και να επεκτείνουμε τα δρομολόγιά της σε περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς. Επιπλέον, πέραν του ότι πηγαίνουν πίσω την εταιρεία σε λειτουργικό επίπεδο, αντίστοιχα πηγαίνουν πίσω και το έργο της απευθείας διασύνδεσης των ελληνικών νησιών. Υποβαθμίζουν την καθημερινότητα των τοπικών κοινοτήτων που ήξεραν κατά τους χειμερινούς μήνες ότι έχουν την επιλογή απευθείας πτήσεων μεταξύ νησιών. Μία επιλογή που πλέον δεν υφίσταται μέχρι να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια».

*“Μετά την παραχώρηση της συνέντευξης του κ. Λυκιαρδόπουλου στην ιστοσελίδα newmoney.gr, ο ίδιος ενημερώθηκε και μας ενημέρωσε άμεσα ότι υπήρξε μεν τυπική απάντηση του Εθνικού Οργανισμού Συντονισμού Πτήσεων στο αίτημα απόδοσης χρόνου πτήσεων στην Cycladic, χωρίς ωστόσο πρακτικά να έχει ικανοποιηθεί ακόμη το σχετικά αίτημα”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Επίσκεψη του Υφυπουργού Δικαιοσύνης στη Νάξο – Συναντήσεις με φορείς και αυτοψία σε δικαστικές εγκαταστάσεις (video)

Σε διαδοχικές συναντήσεις ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης ενημερώθηκε για την πρόοδο έργων και τις ανάγκες της Νάξου στον τομέα της Δικαιοσύνης

Hellenic Seaplanes: Απογειώνονται τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, αλλά όχι σε Μήλο και Σαντορίνη

Παρά την ετοιμότητα της Hellenic Seaplanes, δύο εμβληματικά νησιά μένουν εκτός του εθνικού πτητικού χάρτη λόγω αρνητικών γνωμοδοτήσεων από τις Λιμενικές Αρχές

Μύκονος – Γ. Βρούτσης: Αναβαθμίζεται το γήπεδο ποδοσφαίρου στον Κόρφο με χρηματοδότηση 731.500€

Ο Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης και ο Δήμαρχος Χρήστος Βερώνης ανακοίνωσαν την υλοποίηση του έργου σε ειδική εκδήλωση παρουσία Ολυμπιονικών και αθλητών

«Οι Κούροι ανήκουν στο Φλεριό»: Σαφής αντίθεση στην απομάκρυνσή τους από τη Νάντια Σαλτερή

Δημόσια παρέμβαση της Νάντιας Σαλτερή για την απόφαση του ΚΑΣ – Χωρίς διαβούλευση, χωρίς διάλογο, με κίνδυνο απώλειας της πολιτιστικής ταυτότητας των Μελάνων

Μια Τήνος για όλους: Νέες θέσεις (14) στάθμευσης ΑμεΑ σε κοινότητες του νησιού

Ο Δήμος Τήνου κάνει πράξη την ισότιμη πρόσβαση, με ουσιαστικές παρεμβάσεις για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες σε 11 χωριά του νησιού

Στη Νάξο (και φέτος) το ελικόπτερο αεροπυρόσβεσης, ασπίδα προστασίας για το καλοκαίρι

Το ελικόπτερο Kamov Ka-32 σταθμεύει ξανά στο αεροδρόμιο της Νάξου, έτοιμο να επέμβει άμεσα σε κάθε πυρκαγιά στις Κυκλάδες και το Νότιο Αιγαίο

Νάξος: Συνάντηση συνεργασίας Δημάρχου με νέα διοίκηση νοσοκομείων Σύρου και Νάξου

Με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας, Δήμος και Διοίκηση των Νοσοκομείων Νάξου και Σύρου συναντήθηκαν σε θετικό και παραγωγικό κλίμα

Προκριματικά Μουντιάλ 2026: Νίκη Βελγίου με πολλά γκολ

Η πρόταση της ημέρας έρχεται από τα Προκριματικά του Μουντιάλ 2026.. Ποια είναι η σημερινή μας επιλογή

Γ. Πολυχρονάκος: «Για τις Κυκλάδες όπως τις αγαπήσαμε, όπως πρέπει να τις παραδώσουμε» (video)

Δήλωση του Τομεάρχη Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΣΟΚ για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με επίκεντρο τις Κυκλάδες, το νερό και το μέλλον της βιώσιμης ανάπτυξης

Νάξος: Ξεκίνησε η ναυαγοσωστική κάλυψη στις πολυσύχναστες παραλίες

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων επαναφέρει την οργανωμένη ναυαγοσωστική προστασία για το 2025, με έμφαση στην πρόληψη, την ασφάλεια και τον σεβασμό στον άνθρωπο

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κουφονήσια – “Γιορτή Ψαρά”: Μια νύχτα αφιερωμένη στους ανθρώπους της θάλασσας (video)

Παράδοση, διάλογος και κοινότητα ενώθηκαν στη Γιορτή του Ψαρά στα Κουφονήσια, με την παρουσία τοπικών αρχών και ανθρώπων που κρατούν ζωντανό το νησιωτικό μας πνεύμα.

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

Με εντυπωσιακές επιδόσεις στο BMU στις Σέρρες, η νεαρή αναβάτρια ανεβαίνει στο βάθρο και στοχεύει σε διεθνείς διακρίσεις.

Θηρασία: Σημαντική ανακάλυψη (σφραγίδες) που αλλάζει την ιστορία της γραφής στο Αιγαίο

Σφραγίδες 4.500 ετών φέρνουν στο φως ένα άγνωστο κεφάλαιο επικοινωνίας και εμπορίου ανάμεσα σε Κυκλαδικά νησιά – Με προέλευση από τη Νάξο το πήλινο αγγείο

Νάξος – “Φάρος του Αλυκού”: Θαλασσινές λιχουδιές με την υπογραφή του Σταμάτη Μαργαρίτη

Μια ξεχωριστή συνεργασία με τον ψαρά Σταμάτη Μαργαρίτη και τη Φάρμα Ρότα δίνει άλλη νοστιμιά στο καλοκαίρι στο Αλυκό.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Νάξος: Σε κίνδυνο ο ξύλινος πεζόδρομος του Αγίου Νικολάου

Παρά τις επίσημες προειδοποιήσεις για την επικινδυνότητα, παραμένει ακάλυπτος ο περίπατος στην Αγία Άννα – Έκκληση κατοίκων για παρέμβαση