Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΑιγαίοCycladic - Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα "αγκάθια" της γραφειοκρατείας

Cycladic – Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα “αγκάθια” της γραφειοκρατείας

|

Ένα project που άνοιξε φτερά μόλις τον περασμένο Οκτώβριο, ως η πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή που θα διασυνδέει νησιά του Αιγαίου με οκτώ προορισμούς μέσα στον χειμώνα, τώρα, στην εκκίνηση της θερινής σεζόν, αντιμετωπίζει προβλήματα στον προγραμματισμό των καλοκαιρινών της δρομολογίων.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Νικόλας Λυκιαρδόπουλος, ο κύριος επενδυτής -προερχόμενος από τη ναυτιλία- πίσω από το project της Cycladic, προχωρά παρά τις αντιξοότητες ένα βήμα παρακάτω έχοντας υπογράψει στρατηγική συμφωνία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου των αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. «Το όνειρό μας για την εξέλιξη της εταιρείας μεσοπρόθεσμα είναι συγκεκριμένο», δηλώνει ο ίδιος στο «business stories». «Θέλουμε να μεγαλώσουμε τον στόλο μας σε μέγεθος, να διασυνδέσουμε όσο περισσότερα ελληνικά νησιά μπορούμε, να είμαστε καινοτόμοι διαθέτοντας έναν στόλο με ηλεκτρικά αεροπλάνα μηδενικών ρύπων, να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και όλα αυτά μέσα από μία οικονομικά βιώσιμη επιχειρησιακή λειτουργία».

Συνεχιστής ο ίδιος της παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας με ιστορία αιώνων στον χώρο της ναυτιλίας, μας λέει ότι «η ιδέα δημιουργίας της πρώτης ελληνικής ενδονησιωτικής αερογραμμής υπήρχε για καιρό και έγινε πραγματικότητα με κινητήρια δύναμη την αγάπη για την αεροπλοΐα και τα ελληνικά νησιά. H Cycladic αποτελεί ένα προσωπικό όραμα για την ουσιαστική και αποτελεσματική διασύνδεση των ελληνικών νησιών. Είναι μια επένδυση με ψυχή, η οποία βασίζεται σε βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, διατηρώντας ταυτόχρονα έναν έντονα κοινωνικό χαρακτήρα συνεισφοράς.

Μια επένδυση που σχεδιάσαμε προσεκτικά, υλοποιήσαμε μόνοι μας χωρίς κάποια κρατική στήριξη ή επιδότηση σε τοπικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή ο στόλος μας αριθμεί τρία νέα αεροσκάφη τύπου Cessna Grand Caravan 208, χωρητικότητας έως 12 επιβατών, τα οποία επιχειρούν με βάση την Πάρο. Στην πλήρη ανάπτυξη του επιχειρησιακού μοντέλου της η εταιρεία θα αριθμεί συνολικά 75 άτομα προσωπικό».

Το ξεκίνημα

Ακολουθώντας μία περίοδο «προσεκτικής», όπως δηλώνει ο ίδιος ο κ. Λυκιαρδόπουλος, προετοιμασίας, η Cycladic ξεκίνησε το πτητικό της έργο τον Οκτώβριο του 2022 «πραγματοποιώντας με απόλυτη επιτυχία τόσο προγραμματισμένες όσο και charter πτήσεις” Δρομολόγια ξεκίνησαν σε οκτώ προορισμούς: Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο, Νάξο, Χανιά, Ηράκλειο και Ρόδο. «Από την πρώτη κιόλας στιγμή η ανταπόκριση που είχαμε από τις τοπικές κοινότητες ήταν εντυπωσιακή, με τη δυναμική κρατήσεων για κάθε προορισμό να είναι σύμφωνη με τις αρχικές προβλέψεις, όπως και η αυξημένη ζήτηση των charter πτήσεων, επιβεβαιώνοντας με τον πιο έμπρακτο τρόπο την ορθότητα του business plan της Cycladic.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, τα δρομολόγια με τη μεγαλύτερη ζήτηση κατά τους χειμερινούς μήνες είναι αυτά της Σύρου και της Ρόδου δεδομένου ότι πολλές υπηρεσίες βρίσκονται στα δύο αυτά νησιά. Αυτό που πρέπει να παραδεχτώ, ωστόσο, είναι ότι από τον Μάρτιο και μετά το επιχειρηματικό μας ταξίδι δεν είναι τόσο ανέφελο. Και αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στα γραφειοκρατικά προσκόμματα κατά τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών μας δρομολογίων», αναφέρει ο κ. Λυκιαρδόπουλος.

Το μεγάλο «αγκάθι» και η νέα συμφωνία

«Ως Cycladic έχουμε υποβάλει από τον Οκτώβριο του 2022 το πρόγραμμα των πτήσεών μας για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2023. Εχουμε ακολουθήσει σε όλες μας τις ενέργειες κατά γράμμα αυτά που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο. Από τον Νοέμβριο του 2022 έχουμε ζητήσει γραπτώς την απόδοση Διαθέσιμου Χρόνου Πτήσης (Starting and Landing Operation Time – SLOTs) και παρ’ όλα αυτά μέχρι και σήμερα δεν έχουμε λάβει κάποια γραπτή απάντηση από τον αρμόδιο Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων, κάτι αρκετά παράδοξο, δεδομένου ότι κάθε δημόσια αρχή θα όφειλε να απαντά στα αιτήματα που δέχεται».

Ο κ. Λυκιαρδόπουλος υποστηρίζει ότι «παρά την απόλυτα επιτυχημένη υλοποίηση του χειμερινού πτητικού μας προγράμματος, οι αρμόδιες αρχές δεν μας δίνουν την -τυπική- έγκριση για το αντίστοιχο καλοκαιρινό. Ειλικρινά δεν το χωράει ο νους ότι κάποιος μπορεί επιλεκτικά να δίνει έγκριση σε μια αερογραμμή για τους χειμερινούς μήνες και να αγνοεί τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών. Δεν έχει μπει κανείς στον κόπο να μας απαντήσει επισήμως και υπεύθυνα, απευθυνόμενος στην εταιρεία, γιατί δεν μας εγκρίνουν τα δρομολόγια. Αυτό που με στεναχωρεί περισσότερο είναι ότι είμαι σίγουρος ότι οι αρμόδιες αρχές κατανοούν ότι αυτή η γραφειοκρατική απραξία στραγγαλίζει οικονομικά μια μικρή αερογραμμή».

Επισημαίνεται εδώ ότι τον περασμένο Φεβρουάριο για το θέμα διατύπωσε σε επίσημη επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την πλήρη στήριξή της και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μέσω του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, με το σκεπτικό ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών είναι αυτό της συγκοινωνίας και ιδιαίτερα της ενδοσυγκοινωνίας μεταξύ των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου. 

Αυτό που ζητείται ουσιαστικά είναι η τροποποίηση της σχετικής αερολιμενικής διάταξης για τη θέσπιση δυνατότητας συντονισμού VFR (Visual Flight Rules), δηλαδή εξ όψεως πτήσεων που υποστηρίζουν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μεταξύ των αεροδρομίων των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε η εταιρεία να προσγειώνεται και να απογειώνεται και τους καλοκαιρινούς μήνες στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Πάρου και της Ρόδου. Η συγκεκριμένη διάταξη τώρα εμποδίζει την παραχώρηση SLOTs για ορισμένα αεροσκάφη στους παραπάνω συντονισμένους αερολιμένες.

«Θεωρούμε απαράδεκτο από κάθε οπτική το ότι συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις έχουν αφήσει μια μικρή αερογραμμή -την πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή- ουσιαστικά εκτός αγοράς. Σκοπεύουμε να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την αποκατάσταση της λογικής. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε να διεκδικήσουμε αυτό που όλες οι υπόλοιπες μικρές αερογραμμές στην Ευρώπη έχουν κεκτημένο: την απρόσκοπτη πρόσβαση σε SLOTs χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και καθυστερήσεις. Το να στερείται μια ενδονησιωτική αερογραμμή τη δυνατότητα να προγραμματίσει δρομολόγια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη αφαιρεί πολύτιμα για τη βιωσιμότητά της έσοδα και της στερεί την προοπτική ως παρόχου πτήσεων στην καρδιά της τουριστικής σεζόν».

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Λυκιαρδόπουλος δηλώνει αποφασισμένος να υλοποιήσει στο ακέραιο το αρχικό του πλάνο «όσο ρομαντικό και αν ακούγεται και ανεξάρτητα από οποιοδήποτε γραφειοκρατικό πρόσκομμα», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει. «Το επενδυτικό πρόγραμμα κινείται ανεξάρτητα από βραχυπρόθεσμες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και υπό αυτό το πρίσμα μόλις τον προηγούμενο μήνα υπογράψαμε στρατηγική συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. Σε αυτό το πλαίσιο εκτιμούμε ότι σε αρκετά κοντινό χρονικό ορίζοντα θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτρικά αεροπλάνα στην ελληνική επικράτεια όντας πρωτοπόροι στην ανατολική Μεσόγειο.

Όπως είναι πρόδηλο, αυτή η εξέλιξη τεκμηριώνει έμπρακτα τη δέσμευση ότι έχουμε τόσο την τεχνογνωσία όσο και τη θέληση να κάνουμε πράξη το πρόγραμμά μας. Τα γραφειοκρατικά εμπόδια μας πηγαίνουν πίσω και μας αναγκάζουν να ασχολούμαστε με μη παραγωγικές δραστηριότητες αντί να επικεντρώνουμε όλη μας την ενέργεια στο να μεγαλώσουμε την εταιρεία και να επεκτείνουμε τα δρομολόγιά της σε περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς. Επιπλέον, πέραν του ότι πηγαίνουν πίσω την εταιρεία σε λειτουργικό επίπεδο, αντίστοιχα πηγαίνουν πίσω και το έργο της απευθείας διασύνδεσης των ελληνικών νησιών. Υποβαθμίζουν την καθημερινότητα των τοπικών κοινοτήτων που ήξεραν κατά τους χειμερινούς μήνες ότι έχουν την επιλογή απευθείας πτήσεων μεταξύ νησιών. Μία επιλογή που πλέον δεν υφίσταται μέχρι να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια».

*“Μετά την παραχώρηση της συνέντευξης του κ. Λυκιαρδόπουλου στην ιστοσελίδα newmoney.gr, ο ίδιος ενημερώθηκε και μας ενημέρωσε άμεσα ότι υπήρξε μεν τυπική απάντηση του Εθνικού Οργανισμού Συντονισμού Πτήσεων στο αίτημα απόδοσης χρόνου πτήσεων στην Cycladic, χωρίς ωστόσο πρακτικά να έχει ικανοποιηθεί ακόμη το σχετικά αίτημα”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πένυ Ρόγκα: Ανακοίνωσε ότι έχει καρκίνο και σημειώνει “Η μάχη μόλις ξεκίνησε”

Η λίμπερο του Παναθηναϊκού, Πέννυ Ρόγκα, γνωστοποίησε ότι έχει καρκίνο και έχει ξεκινήσει χημειοθεραπεία

Πάσχα χωρίς γιατρούς και νοσηλευτές στη νησιωτική χώρα

Παρά τα όποια κίνητρα που ανακοινώνονται τα νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν επαρκές νοσηλευτικό προσωπικό - Τι φταίει;

Εκτακτο – Κυριακή Πάσχα: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά την Κυριακή του Πάσχα στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Νάξος – Kerras Cruises: Εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή από τη Νάξο προς Κουφονήσι για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου

Νάξος – Μεγάλη Πέμπτη: Η Κωμιακίτισσα θα κάνει το βάψιμο των αυγών με ρίζες από το Καψάλι

Μικρές ιστορίες από την Μεγάλη Εβδομάδα μέσα από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής

Νάξος – Κόρωνος: Τα πασχαλινά έθιμα της «ρουκάνας» και της μεταφοράς των εικόνων

Μέσω του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ μεταφέρθηκαν σε όλη την Ελλάδα τα έθιμα της Κορώνου

Νάξος – Μέλανες: Αγία Παρασκευή και οι “Περιφάνες” κάνουν την εμφάνισή τους (video)

Παραδοσιακό δρώμενο «περιφάνες» στις Μέλανες. Μεγάλη Παρασκευή 2 Μαϊου 2024, μετά τον εσπερινό. Ιερός Ναός Αγίων Αποστόλων. Πολιτιστικός Σύλλογος Κοινότητας Μελάνων Νάξου «Κούρος ο Έλληνας»

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Νάξου: Πάει στη βουλή με παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα

Ο Φίλιππος Φόρτωμας φέρνει στη Βουλή το στεγαστικό πρόβλημα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Play Offs: Ε όχι έτσι, να αποκλειστείς από τον τελικό Πανναξιακέ (!!!)

Απίστευτη εξέλιξη στον σημερινό αγώνα με τον Ηλυσιακό... Δέχτηκε σερί 12 -1 στις τελευταίες φάσεις και έχασε 67-65... Με ψηλά το κεφάλι αποχαιρετά τα πλέι οφ η ομάδα του Πανναξιακού ΑΟΚ

Πανναξιακός ΑΟ: Πρώτη θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου στη Μήλο (επιδόσεις)

Συγχαρητήρια στην ομάδα στίβου για την 1η θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου