Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚυκλάδεςΗλεκτρικά πατίνια: Το οδικό δίκτυο στα νησιά καθιστά ευάλωτους τους οδηγούς

Ηλεκτρικά πατίνια: Το οδικό δίκτυο στα νησιά καθιστά ευάλωτους τους οδηγούς

|

Δύο τροχαία δυστυχήματα με θύματα οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών, μέσα σε δύο μόλις ημέρες, σε δύο από τα πιο τουριστικά νησιά των Κυκλάδων, επανέφεραν τον προβληματισμό γύρω από το πόσο ασφαλής είναι τελικά η χρήση τους.

Το πρώτο περιστατικό συνέβη την Κυριακή του Πάσχα στη Μύκονο, στην επαρχιακή οδό Ορνού-Χώρας Μυκόνου. Ένα αυτοκίνητο, το οποίο οδηγούσε 22χρονος, συγκρούστηκε με ένα Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα, το οποίο οδηγούσε ένας 42χρονος, ο οποίος και έχασε τη ζωή του μετά από τη σύγκρουση.

Μόλις, δύο ημέρες αργότερα, νέο τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε στην Πάρο, στην περιοχή Αμπελά. Εκεί, ένας 60χρονος οδηγός αυτοκινήτου, παρέσυρε έναν 26χρονο, οποίος οδηγούσε ηλεκτρικό πατίνι. Ο νεαρός οδηγός του πατινιού μεταφέρθηκε στο κέντρο υγείας του νησιού, αλλά τελικά δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή.

Έναν χρόνο νωρίτερα, τον Απρίλιο του 2022, μια 36χρονη Αγγλίδα έχασε τη ζωή της στην Κύθνο, πάλι την περίοδο του Πάσχα και συγκεκριμένα το Μεγάλο Σάββατο. Σε εκείνη την περίπτωση, η οδηγός του ηλεκτρικού πατινιού, έχασε τον έλεγχό του, με αποτέλεσμα να παρασυρθεί για πολλά μέτρα.

Ακατάλληλο το οδικό δίκτυο των νησιών για χρήση ηλεκτρικού πατινιού

Τόσο ο δήμαρχος της Πάρου, Μάρκος Κωβαίος, όσο και ο δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς, δηλώνουν στην «Καθημερινή» πως η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στα νησιά τους είναι περιορισμένη, ενώ τα οχήματα που ενεπλάκησαν στα δυστυχήματα, ανήκαν και στις δύο περιπτώσεις στους ιδιώτες που τα χρησιμοποιούσαν. Επίσης, αμφότεροι οι δύο άνδρες που έχασαν τη ζωή τους, εργάζονταν στα παραπάνω πολυσύχναστα νησιά και είχαν φέρει μαζί τους τα ηλεκτρικά πατίνια για να μετακινούνται ευκολότερα και γρηγορότερα.

Ούτε στη Μύκονο, ούτε στην Πάρο λειτουργούν επιχειρήσεις ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών. Και οι δύο δήμαρχοι τονίζουν μάλιστα στην «Καθημερινή» πως η χρήση τους δεν ενδείκνυται για το οδικό δίκτυο των συγκεκριμένων νησιών.

«Σε πολλά σημεία της Μυκόνου, οι δρόμοι είναι στενοί. Στις δε περιφερειακές οδούς, ειδικά όποτε υπάρχει κίνηση, κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα. Υπάρχουν επίσης μεγάλες ανηφόρες. Σε αρκετές περιπτώσεις δηλαδή, οι παραπάνω δρόμοι δεν είναι κατάλληλοι ούτε για ποδήλατο», λέει στην “Κ” ο κ. Κουκάς.

Με τη σειρά του, ο δήμαρχος Πάρου, κ. Κωβαίος σημειώνει πως στο έντονα τουριστικό νησί της Πάρου, λίγοι άνθρωποι, μεγαλύτερης ηλικίας κυρίως, χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ποδήλατα και αρκετοί και μηχανάκια. Όχι όμως και ηλεκτρικά πατίνια. «Στη Νάουσα και στην Παροικιά, είναι εφικτό να χρησιμοποιείται το ηλεκτρικό πατίνι, αλλά στους δρόμους του περιφερειακού επαρχιακού δικτύου, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη, ειδικά σε περιόδους που κυκλοφορούν πολλά οχήματα στο νησί. Πολλοί δρόμοι είναι πολυσύχναστοι, αλλά μονής κυκλοφορίας. Δεν “χωράνε” εύκολα εκεί και τα ηλεκτρικά πατίνια. Εδώ πασχίζουμε να ενισχύσουμε τη χρήση του ποδηλάτου και βλέπουμε ότι δεν είναι εύκολο. Οι οδικές υποδομές στα Κυκλαδονήσια έχουν εξ’ ορισμού συγκεκριμένα όρια. Μιλάμε για δρόμους που χρησιμοποιούνταν μέχρι πριν λίγες δεκαετίες από τα γαϊδούρια και στη συνέχεια κλήθηκαν να “σηκώσουν” το βάρος πολλών οχημάτων», καταλήγει ο κ. Κωβαίος.

«Τα ηλεκτρικά πατίνια απαιτούν μεγάλη προσοχή»
Ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, καθηγητής στο Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής στη Σχολή Τοπογράφων Μηχανικών στο ΕΜΠ και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Συγκοινωνιολόγων, σημειώνει με τη σειρά του πως η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών απαιτεί μεγάλη προσοχή, τόσο από τους οδηγούς των εν λόγω οχημάτων, όσο και από τους υπόλοιπους, οι οποίοι κινούνται δίπλα τους και κοντά τους.

«Όπου τα “γεωμετρικά” στοιχεία, όπως τα αποκαλούμε οι συγκοινωνιολόγοι, ενός οδικού δικτύου, είναι φτωχά, πράγμα που ισχύει σε μεγάλο βαθμό για το επαρχιακό δίκτυο, η χρήση των πατινιών απαιτεί αυξημένη προσοχή. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται όμως και στη λεωφόρο μιας πόλης, όπου ο φωτισμός είναι περιορισμένος. Ευθύνη υπάρχει και στις δύο πλευρές- και σε αυτούς που τα οδηγούν αλλά και σε αυτούς που κινούνται κοντά τους. Η ταχύτητα που αναπτύσσουν είναι μικρή- στα 25 χιλιόμετρα την ώρα, όμως οι οδηγοί αυτών των οχημάτων είναι στην ουσία, πολύ ευάλωτοι».

Σημειώνεται πως οι κανόνες που διέπουν τη λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών, θεσπίστηκαν στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2021 και συμπεριελήφθησαν σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών (ΦΕΚ Α 40/16.3.2021).

Όπως ορίζει αυτός ο νόμος, τα Ε.Π.Η.Ο απαγορεύεται να κινούνται στον δρόμο αν αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 25 χλμ/ώρα. Για τη χρήση τους δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης, ο οδηγός όμως, πρέπει να έχει μαζί του ταυτότητα, σε περίπτωση που τού ζητηθεί. Η κυκλοφορία τους επίσης απαγορεύεται σε δρόμους όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ/ώρα). Επίσης, συστήνεται στους οδηγούς τους να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.

Στη χώρα μας, τα ηλεκτρικά πατίνια έκαναν έντονα την εμφάνισή τους, το 2018, αρχής γενομένης από την Αθήνα. Τους πρώτους μήνες της χρήσης τους είδαμε στο κέντρο της πρωτεύουσας εφήβους να κινούνται με πατίνια, με επικίνδυνο τρόπο ή με μεγάλες ταχύτητες, σε μεγάλες οδικές αρτηρίες όπως η Πανεπιστημίου ή η Βασιλίσσης Σοφίας, αλλά και σε πεζοδρομημένες οδούς όπως η Ερμού, προκαλώντας δυσφορία στους πεζούς. Η «φρενίτιδα» της οδήγησης τους, έπεσε σταδιακά σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, παρόλα αυτά, οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών κάνουν ολοένα και συχνότερα την εμφάνισή τους σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Ενοικίαση γκαρσονιέρας στον Αγιο Πολύκαρπο

Ενοικίαζεται γκαρσονιέρα στον Αγιο Πολύκαρπο έξω από τη πόλη της Νάξου

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) να πάρει την εξουσία από τα χέρια του ανθρώπου;

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της PauseAI, ισχυρά συστήματα ΑΙ όπως το ChatGPT θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν πιο έξυπνα από τους ανθρώπους ή ακόμη και να τους χειραγωγήσουν.

Πότε καταβάλλεται το δώρο Χριστουγέννων και πόσα χρήματα δικαιούνται οι εργαζόμενοι

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Δώρο Χριστουγέννων και πώς μπορείτε να υπολογίσετε οnline το ποσό που δικαιούστε

Σαντορίνη: Ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Θήρας για την κανονιστική κοινόχρηστων χώρων

Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα τέλη κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, της τάξης του 500% για τραπεζοκαθίσματα και κατάληψη κοινόχρηστου χώρου

Νάντια Σαλτερή: “Για άλλη μια φορά η Ν.Δ “ξεχασε” να μας πει την αλήθεια”

Η Ν.Δ για μια ακόμα φορά, κατά την συνήθη πρακτική της επιλέγει να παρουσιάζει μια δική της πραγματικότητα, πανηγυρίζοντας και στήνοντας «φιέστες», για  αυτά που πέτυχε ο Νίκος Ανδρουλάκης

Νικ. Πιτταράς: “Με αγάπη και υπομονή ωριμάζει το τυρί μας γιατί είναι …ζωντανό” (video)

Η παρουσία του Νίκου Πιτταρά στην εκπομπή "Καλημέρα" του ΣΚΑΙ όπου μίλησε για την πορεία της τυροκομικής μονάδας αλλά και την διάκριση των Ναξιώτικων τυριών στον διαγωνισμό World Cheese Awards 2024 (video)

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Καιρικές Συνθήκες: Στα 121 χιλιόμετρα την ώρα (ριπές) η ένταση ανέμου στην Κάρυστο (πίνακας)

Οι Κυκλάδες χθές Σάββατο βίωσαν μία παράξενη εμπειρία με την ένταση των ανέμων να περνάνε και τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.. (πίνακας)

Κυκλάδες: Βλέποντας από ψηλά την Κύθνο

Απολαύστε το απίστευτο τοπίο του πανέμορφου νησιού των Κυκλάδων.

National League 1: Ο Λιανός τιμώρησε τον ΑΠΑΣ και νίκη για τον ΟΦΗ στη Νάξο

Ο ΟΦΗ επέστρεψε στις νίκες επικράτησε στη Νάξο του ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia με 63-60 - Ανησυχία στους Ναξιώτες για τον Οικονομόπουλο - Επόμενη αναμέτρηση εντός έδρας με Εσπερο Καλλιθέας

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες