Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕυγενίδης: "Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για...

Ευγενίδης: “Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους”

|

Για εκ βάθρων αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου στις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και τον καθορισμό των τακτικών και έκτακτων δρομολογήσεων έκανε λόγο ο πρόεδρος του ομίλου Ευγενίδη, Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, ενώ και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες του ελληνικού νομικού πλαισίου στην ακτοπλοϊκά σε παρεμβάσεις τους σε συνέδριο με θέμα τη νησιωτικότητα, τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα.

“Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή εφόσον τηρείτο και ερμηνευόταν σωστά δεν θα υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα δίνει την απόλυτη εξουσία της απόλυτης απόφασης στον Υπουργό και ο εκάστοτε Υπουργός βρίσκεται σε μία σύγκρουση συμφερόντων και πρέπει να κάνει τις επιλογές του” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης

Για ανάγκη να υπάρχει μία συνολική ολιστική μελέτη και συστημική αντιμετώπιση των παθογενειών του κλάδου έκανε λόγο ο κ. Ευγενίδης. “Μια λέξη έχω να πω απογοήτευση. Είναι πολύ αποθαρρυντική και θλιβερή εικόνα. Χρειάζεται μία ριζική αναμόρφωση στο πλαίσιο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά που για τεχνικούς λόγους δεν υπάρχουν δρομολόγια. Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους. Έχει ξεχειλώσει η έννοια της τακτικής και έκτακτης δρομολόγησης. Πώς δίνονται οι επιδοτήσεις, ποια είναι τα κριτήρια; Εγώ ξέρω ένα πράγμα: η επιδότηση δίνεται για την κοινωνική συνοχή, τα συμβατικά πλοία τα οποία θα καλύπτουν 12 μήνες τις ανάγκες των νησιών. Θέλω να καταλάβω ποια είναι η οπτική, με τις οποίες αποφασίζουμε και δίνουμε επιδοτήσεις, γιατί αυτό το νησί και όχι το άλλο. Να έχουμε ένα πλαίσιο, μια εκ βάθρων αναδιάρθρωση και μια σωστή θεσμική αντιμετώπιση” τόνισε.

Οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω

“Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που έχουν γίνει από το υπουργείο και αναμένουμε στη νέα κυβερνητική περίοδο να γίνουν πράξη όσα έχουν εκκινήσει τα προηγούμενα χρόνια” τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, κ. Σπυρίδων Πασχάλης. Όπως είπε το Υπουργείο Ναυτιλίας έκανε σημαντικές προσπάθειες να συλλέξει κονδύλια, γεγονός που δεν ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Εντούτοις, σημείωσε πως παρά την ενίσχυση με ευρωπαϊκά κονδύλια 200 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών νησιωτικών λιμένων που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για το πότε θα είναι διαθέσιμα ή που θα διατεθούν τα χρήματα αυτά. Παράλληλα, τόνισε πως οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν νεότερα πλοία ενώ ανέφερε πως ο προϋπολογισμός των 3,5 εκατ. ευρώ για συντήρηση λιμανιών είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο. Τέλος, σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν σημαντική απομύζηση κεφαλαίων που δημιουργεί σήμερα έλλειμμα για επενδύσεις σε νέα πλοία τονίζοντας πως σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το υψηλό κόστος κατασκευής καθώς και η αβεβαιότητα για το ποιο θα είναι το μελλοντικό καύσιμο.

Ελλείψεις σε πληρώματα και εργαζόμενους με δεξιότητες

Για πρώτη φορά ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι αντιμέτωπος με σοβαρές ελλείψεις σε πληρώματα των πλοίων. Γι’ αυτό και πυκνώνουν οι φωνές κυρίως μέσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων όπως της ΠΝΟ για να υπάρξει εξαίρεση και να προσλαμβάνονται ναυτικοί είτε άνω των 60 ετών είτε σε σύνταξη. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η λύση θα ήταν παροδική και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές ανάγκες του κλάδου δεδομένου των νέων πλοίων που θα έρθουν στις ελληνικές θάλασσες τα επόμενα χρόνια.

“Φέτος διαπιστώνουμε μια τεράστια έλλειψη πληρωμάτων. Δεν μπορούμε στην ακτοπλοΐα να βρούμε πληρώματα. Δεύτερο πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή, όλος ο ναυτιλιακός κλάδος θα έχει μία μεγάλη πίεση στον τραπεζικό τομέα, όχι μόνο λόγω των υψηλών επιτοκίων, αλλά λόγω των μεγάλων δομικών αλλαγών του τραπεζικού συστήματος, όπου και η παγκόσμια ναυτιλία θα έχει περισσότερες δυσκολίες να χρηματοδοτηθεί και πολύ περισσότερο ο κλάδος στην ακτοπλοΐα. Επίσης, θέλω να αναφέρω ένα τεράστιο θέμα, το οποίο έχει η Ελλάδα στο θέμα της έλλειψης δεξιοτήτων. Δηλαδή δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα. Δεν μπορούμε να βρούμε συντηρητές, καλούς λογιστές, it, ξενοδοχοϋπαλλήλους, δεν υπάρχουν. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε μια απαξίωση του προϊόντος και της ποιότητας. Επομένως, είναι πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία πρέπει να γίνει στην τεχνική και επαγγελματικής εκπαίδευση, κάτι στο οποίο το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωτοστατεί” είπε ο κ. Ευγενίδης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Σύρος–Ερμούπολη: Συνάντηση Δήμου με Πολιτιστικούς Συλλόγους για τα 200 χρόνια της Ερμούπολης

Συντονισμός δράσεων για την ιστορική επέτειο — ενότητα, συνέργειες και προτάσεις για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.

Πανναξιακός AOK: Ο Νίκος Αρτσάνος συνεχίζει για ακόμη μία χρονιά και ενεργός ρόλος στις ακαδημίες

Ο γηγενής γκαρντ μένει πιστός στην ομάδα της Νάξου και συνεχίζει να προσφέρει μέσα στο παρκέ και ως προπονητής στην ακαδημία.

Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Supercat Jet, Superjet και Superjet 2 λόγω κακοκαιρίας

Η κακοκαιρία που πλήττει το Αιγαίο φέρνει σημαντικές ακυρώσεις στην ακτοπλοΐα – Αναλυτικά ποιες γραμμές επηρεάζονται

Iron Maiden: Επιστρέφουν στην Αθήνα το 2026 για τα 50 χρόνια τους

Στις 23 Μαΐου οι θρυλικοί Iron Maiden ξεκινούν το ευρωπαϊκό σκέλος της «Run For Your Lives World Tour» από το ΟΑΚΑ – Μια μοναδική συναυλία που υπόσχεται το πιο εντυπωσιακό show της καριέρας τους.

Ντιμπέιτ για τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Παλαιά Βουλή: «Σε ποιον ανήκει η τέχνη;»

Στις 29 Σεπτεμβρίου το Debate House διοργανώνει μια συζήτηση υψηλού επιπέδου χωρίς πολιτικούς, αλλά με ακαδημαϊκούς και ειδικούς που θα εκθέσουν τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της επιστροφής των Γλυπτών.

Λήμνος – Μητσοτάκης: “Διορθώσαμε μία μεγάλη αδικία σχετικά με το ΦΠΑ στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο”

Ο Πρωθυπουργός συνομίλησε με κατοίκους στην Ατσική για τις φοροελαφρύνσεις που θα ισχύσουν από τον Ιανουάριο, καθώς και για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα.

ΠΝΑΙ: 65 νέα έργα σε μικρά νησιά των Κυκλάδων από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (πίνακας)

Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Νοτίου Αιγαίου, έργα ύψους άνω των 20 εκατ. ευρώ αλλάζουν την καθημερινότητα σε 16 μικρά νησιά με λιγότερους από 3.100 κατοίκους.

Fast Ferries: Αλλαγές στα δρομολόγια του «Διονύσιος Σολωμός» λόγω κακοκαιρίας

Το προγραμματισμένο δρομολόγιο της Παρασκευής 19/9 μεταφέρεται για το Σάββατο 20/9 με νέα ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά

Κατ. Γιαννακά: “Οι Μικρές Κυκλάδες και τα «χρυσά» τιμολόγια νερού!”

Έως και εξαπλάσιες αυξήσεις στους λογαριασμούς – αντιδράσεις από κατοίκους, επιχειρηματίες και το Κίνημα Δημοκρατίας

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Με την Ιωάννα Συνοδινού από την Αμοργό, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας

Με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Γιάννη Βρούτση, ανανεώθηκε η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ε.Φ., με συμμετοχή του παλαίμαχου μπασκετμπολίστα Σταύρου Ελληνιάδη και της φοιτήτριας Μαρούσας Σιδέρη.

Ηρακλειά: Με έναν μαθητή ξεκίνησε το Δημοτικό Σχολείο, δύο στο νηπιαγωγείο, τη Δευτέρα (15/09) ο αγιασμός (video)

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει τη μικρή Ηρακλειά με μόλις τρία παιδιά σε σχολική τάξη – Ο πρόεδρος της κοινότητας Δημήτρης Γαβαλάς μιλά για τη μοναξιά του ενός μαθητή και τις προκλήσεις της νησιωτικότητας (video)