Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕυγενίδης: "Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για...

Ευγενίδης: “Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους”

|

Για εκ βάθρων αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου στις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και τον καθορισμό των τακτικών και έκτακτων δρομολογήσεων έκανε λόγο ο πρόεδρος του ομίλου Ευγενίδη, Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, ενώ και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες του ελληνικού νομικού πλαισίου στην ακτοπλοϊκά σε παρεμβάσεις τους σε συνέδριο με θέμα τη νησιωτικότητα, τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα.

“Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή εφόσον τηρείτο και ερμηνευόταν σωστά δεν θα υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα δίνει την απόλυτη εξουσία της απόλυτης απόφασης στον Υπουργό και ο εκάστοτε Υπουργός βρίσκεται σε μία σύγκρουση συμφερόντων και πρέπει να κάνει τις επιλογές του” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης

Για ανάγκη να υπάρχει μία συνολική ολιστική μελέτη και συστημική αντιμετώπιση των παθογενειών του κλάδου έκανε λόγο ο κ. Ευγενίδης. “Μια λέξη έχω να πω απογοήτευση. Είναι πολύ αποθαρρυντική και θλιβερή εικόνα. Χρειάζεται μία ριζική αναμόρφωση στο πλαίσιο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά που για τεχνικούς λόγους δεν υπάρχουν δρομολόγια. Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους. Έχει ξεχειλώσει η έννοια της τακτικής και έκτακτης δρομολόγησης. Πώς δίνονται οι επιδοτήσεις, ποια είναι τα κριτήρια; Εγώ ξέρω ένα πράγμα: η επιδότηση δίνεται για την κοινωνική συνοχή, τα συμβατικά πλοία τα οποία θα καλύπτουν 12 μήνες τις ανάγκες των νησιών. Θέλω να καταλάβω ποια είναι η οπτική, με τις οποίες αποφασίζουμε και δίνουμε επιδοτήσεις, γιατί αυτό το νησί και όχι το άλλο. Να έχουμε ένα πλαίσιο, μια εκ βάθρων αναδιάρθρωση και μια σωστή θεσμική αντιμετώπιση” τόνισε.

Οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω

“Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που έχουν γίνει από το υπουργείο και αναμένουμε στη νέα κυβερνητική περίοδο να γίνουν πράξη όσα έχουν εκκινήσει τα προηγούμενα χρόνια” τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, κ. Σπυρίδων Πασχάλης. Όπως είπε το Υπουργείο Ναυτιλίας έκανε σημαντικές προσπάθειες να συλλέξει κονδύλια, γεγονός που δεν ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Εντούτοις, σημείωσε πως παρά την ενίσχυση με ευρωπαϊκά κονδύλια 200 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών νησιωτικών λιμένων που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για το πότε θα είναι διαθέσιμα ή που θα διατεθούν τα χρήματα αυτά. Παράλληλα, τόνισε πως οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν νεότερα πλοία ενώ ανέφερε πως ο προϋπολογισμός των 3,5 εκατ. ευρώ για συντήρηση λιμανιών είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο. Τέλος, σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν σημαντική απομύζηση κεφαλαίων που δημιουργεί σήμερα έλλειμμα για επενδύσεις σε νέα πλοία τονίζοντας πως σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το υψηλό κόστος κατασκευής καθώς και η αβεβαιότητα για το ποιο θα είναι το μελλοντικό καύσιμο.

Ελλείψεις σε πληρώματα και εργαζόμενους με δεξιότητες

Για πρώτη φορά ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι αντιμέτωπος με σοβαρές ελλείψεις σε πληρώματα των πλοίων. Γι’ αυτό και πυκνώνουν οι φωνές κυρίως μέσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων όπως της ΠΝΟ για να υπάρξει εξαίρεση και να προσλαμβάνονται ναυτικοί είτε άνω των 60 ετών είτε σε σύνταξη. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η λύση θα ήταν παροδική και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές ανάγκες του κλάδου δεδομένου των νέων πλοίων που θα έρθουν στις ελληνικές θάλασσες τα επόμενα χρόνια.

“Φέτος διαπιστώνουμε μια τεράστια έλλειψη πληρωμάτων. Δεν μπορούμε στην ακτοπλοΐα να βρούμε πληρώματα. Δεύτερο πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή, όλος ο ναυτιλιακός κλάδος θα έχει μία μεγάλη πίεση στον τραπεζικό τομέα, όχι μόνο λόγω των υψηλών επιτοκίων, αλλά λόγω των μεγάλων δομικών αλλαγών του τραπεζικού συστήματος, όπου και η παγκόσμια ναυτιλία θα έχει περισσότερες δυσκολίες να χρηματοδοτηθεί και πολύ περισσότερο ο κλάδος στην ακτοπλοΐα. Επίσης, θέλω να αναφέρω ένα τεράστιο θέμα, το οποίο έχει η Ελλάδα στο θέμα της έλλειψης δεξιοτήτων. Δηλαδή δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα. Δεν μπορούμε να βρούμε συντηρητές, καλούς λογιστές, it, ξενοδοχοϋπαλλήλους, δεν υπάρχουν. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε μια απαξίωση του προϊόντος και της ποιότητας. Επομένως, είναι πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία πρέπει να γίνει στην τεχνική και επαγγελματικής εκπαίδευση, κάτι στο οποίο το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωτοστατεί” είπε ο κ. Ευγενίδης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Καστράκι: Στις κορυφαίες παραλίες της Ευρώπης σύμφωνα με τον “The Guardian”

Οι αναγνώστες της βρετανικής εφημερίδας ενθουσιάζονται με το Καστράκι και τη λευκή του άμμο – Διεθνείς διακρίσεις για τη Νάξο ως βιώσιμο προορισμό

Δωδεκάνησα – Ρόδος: Ισχυρός Σεισμός 5.8 R τα ξημερώματα

Εστάλη μήνυμα του 112 στους κατοίκους της Ρόδου - Αισθητός και σε πολλές περιοχές της Τουρκίας, αλλά και στην Κρήτη - «Δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιφάνεια, δεν θα υπάρξει τσουνάμι», δήλωσε ο Λέκκας

Νάξος: Σε κίνδυνο ο ξύλινος πεζόδρομος του Αγίου Νικολάου

Παρά τις επίσημες προειδοποιήσεις για την επικινδυνότητα, παραμένει ακάλυπτος ο περίπατος στην Αγία Άννα – Έκκληση κατοίκων για παρέμβαση

Βρούτσης: “Θα περιμένω Αγγελόπουλους – Γιαννακόπουλο στο γραφείο μου έως τις 3 το μεσημέρι”

Βρούτσης για τη συνάντηση με Γιαννακόπουλο και Αγγελόπουλους: Θα τους περιμένω ως τις 15:00, αν δεν έρθουν θα διακοπεί οριστικά το πρωτάθλημα

Αθλητικά έργα στη Νάξο: Σε τροχιά υλοποίησης αναβαθμίσεις ύψους 4,2 εκατ. ευρώ

Ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού Νίκος Πολυκρέτης παρουσιάζει τις παρεμβάσεις για ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές που αναβαθμίζουν την αθλητική ζωή του νησιού

Νάξος: Εξειδικευμένοι γιατροί στο “Naxos Medical”, το πρόγραμμα του Ιουνίου (πίνακας)

Το Naxos Medical ανακοινώνει τις ημερομηνίες επισκέψεων από κορυφαίους ειδικούς για τον Ιούνιο – Πρόληψη, φροντίδα και υγεία χωρίς μετακινήσεις

Όθων Ξενικουδάκης: Ο γιατρός με την ψυχή ζωγράφου από τη Νάξο

Με καταγωγή από τις Τρίποδες (Βίβλο_ της Νάξου, ο ζωγράφος και οδοντίατρος που ζει και δημιουργεί στη Νίκαια, διατηρεί άσβεστη τη φλόγα της τέχνης για πάνω από τέσσερις δεκαετίες

Basket League: Αναβάλλεται ο 3ος τελικός του πρωταθλήματος

Οι ιδιοκτήτες των δύο ΚΑΕ καλούνται στο υπουργείο Αθλητισμού την Τετάρτη για δεσμεύσεις ότι θα μπει τέλος σε αυτή την κατάσταση – «Σε διαφορετική περίπτωση, το πρωτάθλημα θα διακοπεί οριστικά».

Στη Νάξο το νέο ερευνητικό έργο του ΕΜΠ για τη διαχείριση των όμβριων υδάτων

Με τη χρηματοδότηση του Horizon και σε συνεργασία με τον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, ξεκινά πιλοτική εφαρμογή τεχνολογιών για την ενίσχυση της υδατικής επάρκειας

Γ. Πολυχρονάκος: “Να βγάλουμε τους νησιωτικούς δήμους από το σημερινό αδιέξοδο”

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, παρουσίασε προτάσεις και δεσμεύσεις για την αυτοδιοίκηση και την περιφερειακή ανάπτυξη

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: Δυναμική παρέμβαση εργαζομένων και αναβολή της συζήτησης για απαγόρευση οικοδομικών εργασιών το καλοκαίρι

Μετά από κινητοποίηση της Επιτροπής Εργαζομένων στις Κατασκευές, η Δημοτική Αρχή Νάξου υποχρεώθηκε να αποσύρει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο