Ενα ακόμη ταχύπλοο αναμένεται να έρθει στα ελληνικά νερά….
Και μάλιστα από μία εταιρεία που πρόσφατα προχώρησε στην παραχώρηση των δικών της ταχύπλοων. Επιστροφή;
Στην αγορά του εντυπωσιακού ταχύπλοου GOTLANDIA II της Σουηδικής Destination Gotland (Gotland Rederi AB) προχώρησε πριν από λίγο, σύμφωνα με επίσημη πληροφορία, η Golden Star Ferries των Αδελφών Στεφάνου. Πρόκειται για μια αγορά που αναμφίβολα ταράζει τη μέχρι πρότινος ηρεμία στο τοπίο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, καθώς πραγματοποιείται μόλις λίγο πριν την επίσημη έναρξη της θερινής περιόδου 2023.
Μια περίοδος, που φέρνει πραγματική “ναυμαχία” μεταξύ των εταιρειών που θα δρομολογήσουν αρκετά ταχύπλοα στην ακτοπλοΐα μας για το φετινό καλοκαίρι. Γεγονός, που αναμφίβολα αναμένεται να πυροδοτήσει νέες εξελίξεις στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, τις οποίες αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Σημειώνεται, ότι αυτή την περίοδο, η Golden Star Ferries ολοκληρώνει επίσης τη μετασκευή του επιβλητικού συμβατικού πλοίου που απέκτησε πέρσι από την Ιαπωνία ANDROS QUEEN στο Πέραμα, με στόχο να δρομολογηθεί στις αρχές Ιουνίου. Συνεπώς, η νέα αγορά πλοίου φανερώνει την πραγματική πρόθεση της Ανδριώτικης εταιρείας να συνεχίσει να επενδύει στον κλάδο και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο.
(Υ.γ. Βέβαια το εν λόγω ταχύπλοο δύσκολα θα προλάβει ακόμη και το 2024 οπότε εάν είναι να το δούμε στις Κυκλάδες, τότε πάμε για το καλοκαίρι του 2025… )
Το νέο απόκτημα της Golden Star Ferries, κόστισε 7,2 εκατ. ευρώ και εξυπηρετούσε τις γραμμές Visby—Nynäshamn και Visby—Oskarshamn μέχρι και τα τέλη του Νοεμβρίου 2022. Έκτοτε, η εταιρεία του αποφάσισε να επικεντρωθεί στα νεότευκτα-πράσινα πλοία, με αποτέλεσμα το πλοίο να παροπλιστεί στο σουηδικό λιμάνι του Visby περιμένοντας αγοραστή.
Να θυμίσουμε, ότι μαζί του είχε τεθεί προς πώληση και το ομόσταυλο HSC GOTLANDIA (1999), το οποίο στις αρχές Μαρτίου πουλήθηκε στη Seajets και το οποίο βρίσκεται ήδη στο δρόμο για την Ελλάδα με το όνομα SUPERRUNER JET 2.
Το GOTLANDIA II, αποτελεί μια μεγαλύτερη εκδοχή και μετεξέλιξη των δημοφιλών ΑΙΟΛΩΝ της πολύπαθης ΝΕΛ και αναμφίβολα εντυπωσιάζει. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία (Fincantieri) το 2006. Έχει χωρητικότητα 6.554gt (579 dwt), μήκος 122,2 μέτρα, πλάτος 16,65 μέτρα και βύθισμα 3,3 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 900 επιβάτες και 160 Ι.Χ.. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές MAN B&W 20RK280 συνολικής ισχύος 36.000 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 35 κόμβων.
Σε κάθε περίπτωση, το GOTLANDIA II αποτελεί μια πραγματικά εξαιρετική αγορά και αναμφίβολα είναι ένα ακόμη υπερσύγχρονο ταχύπλοο σκάφος, που σίγουρα θα τιμήσει την Ελληνική Ακτοπλοΐα. Καλορίζικο και καλές θάλασσες!
Κείμενο: Σπύρος Ρούσσος – Arxipelagos.gr – Photo: Destination Gotland, Wikipedia