Δευτέρα, 2 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑπόψειςΤο μεγάλο ψέμα του κυρίου Πρωθυπουργού

Το μεγάλο ψέμα του κυρίου Πρωθυπουργού

|

Παρακολουθώντας το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας, καταλήξαμε να ακούσουμε από τις τηλεοράσεις μας το διάγγελμα του Πρωθυπουργού. Ένα διάγγελμα που όπως όλα, είχε προετοιμαστεί από την επικοινωνιακή ομάδα του γραφείου του.

Γράφει ο Χρήστος Κιούσης (gazzetta.gr) 

Η ακριβής σας τοποθέτηση σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος κύριε Πρωθυπουργέ ήταν, « Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτησή του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.»

Δεν γνωρίζω κύριε Πρωθυπουργέ ποιος σας συμβούλευσε να αποδώσετε τα εύσημα χρησιμοποιώντας την έκφραση «η στάση του τον τιμά» στον παραιτηθέντα Υπουργό, γνωρίζω όμως ότι τον Υπουργό εσείς τον επιλέξατε, εσείς τον τοποθετήσατε κι εσείς δεν τον ελέγξατε ως οφείλατε.

Το μεγαλύτερο όμως ατόπημα του διαγγέλματός σας κύριε Πρωθυπουργέ ήταν μια λέξη. Μια λέξη που απολύτως συνειδητά χρησιμοποιήσατε. «Κυρίως».

«…όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.»

Πρώτα απ’ όλα είναι βολικό κύριε Πρωθυπουργέ να χρησιμοποιείτε τη λέξη «δράμα». Είναι σαφώς πιο εύηχη και περισσότερο συγκινησιακά φορτισμένη από τη λέξη «έγκλημα». Το να συμπεριλαμβάνετε όμως τη λέξη «κυρίως» στο διάγγελμά σας, λίγες μόνο ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα και αφού έχετε προαναγγείλει «… σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος», είναι ένα συνειδητό ψέμα.

Τι ακριβώς περιμένετε να διερευνήσει η συγκεκριμένη επιτροπή, όταν εσείς έχετε προαναγγείλει, όπως δεν οφείλατε, ότι «…το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος» ;

Κύριε Πρωθυπουργέ, πέρα από τις διαχρονικές πράξεις και παραλείψεις που βαραίνουν λιγότερο ή περισσότερο όλες τις Κυβερνήσεις από το 2000 έως και σήμερα, ο ελληνικός λαός, το επιβατικό κοινό, οι οικογένειες των φοιτητών που εμπιστεύονται (όχι πια) τον ελληνικό σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις των φοιτητών, περίμεναν τη δική σας διαχείριση του τραγικού δυστυχήματος. Αφού δεν διαχειριστήκατε το πριν, περιμέναμε όλοι να δούμε, πως θα διαχειριστείτε το ζήτημα μετά.

Επιλέξατε να κρυφτείτε από την πρώτη στιγμή πίσω από το ομολογημένο λάθος του ενός, μοναδικού διορισμένου σταθμάρχη στη μοιραία βάρδια, χρησιμοποιώντας τη λέξη «κυρίως».

Κι όμως υπήρχαν οι καταγγελίες που το συνδικάτο των εργαζομένων όφειλαν να έχουν κάνει, υπήρχαν παραιτήσεις διευθυντών, υπήρχαν μηνύσεις που πήγαν στο αρχείο.

Το Πρωθυπουργικό Γραφείο που συντονίζει το κυβερνητικό έργο δεν είχε φροντίσει να ελέγξει έγκαιρα τις καταγγελίες, η Νομική Υπηρεσία του Πρωθυπουργικού Γραφείου προφανώς δεν είχε διαβάσει έγκαιρα τα εξώδικα των εργαζομένων γιατί όλα είχαν θαφτεί κάτω από «πιο επείγουσες υποθέσεις», όπως θάφτηκαν μερικές δεκάδες συνάνθρωποί μας στα συντρίμμια των τρένων.

Δεν θα παραστήσω τον ειδικό κύριε Πρωθυπουργέ, για να εκφράσω την απορία μου σχετικά με τη διαχείριση των ελληνικών σιδηροδρόμων, σχετικά με το αν θα μπορούσε και θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον 1 (ένας) «Πύργος Σιδηροδρομικού Ελέγχου» στη χώρα για την επόπτευση και διαχείριση της μοναδικής σιδηροδρομικής γραμμής που διατρέχει την ηπειρωτική Ελλάδα.

Δεν θα αναρωτηθώ, αν θα έπρεπε οι Σταθμάρχες να έχουν όμοια προσόντα και κριτήρια πρόσληψης με τους Ελεγκτές Εναέριας κυκλοφορίας στα αεροδρόμια.

Σας λέω με βεβαιότητα όμως ότι μέχρι να γίνουν τα παραπάνω, θα παρακαλέσω τη φοιτήτρια κόρη μου, που τακτικά ως τώρα πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Βόλος – Θεσσαλονίκη, να μην ξαναχρησιμοποιήσει τρένο. Το ίδιο θα προέτρεπα να κάνουν οι Έλληνες γονείς και λοιποί επιβάτες κι ας χρεοκοπήσουν δια παντός οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι.

Πίστευα ότι η έκφραση «ταξιδεύουμε στις ράγες» εγγυάται κυριολεκτικά και μεταφορικά μια αξιόπιστη διαδρομή, καταφέρατε όμως και αυτό να είναι επισφαλές στη χώρα μας. Καταφέρατε η ατομική ευθύνη ενός μοναδικού οδηγού ΚΤΕΛ να φαντάζει πιο ασφαλής σε σχέση με το οργανωμένο Κράτος, που θα έπρεπε να εποπτεύει τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Δεν νιώθουμε καμιά ασφάλεια κύριε Πρωθυπουργέ, όταν φαίνεται να μην έχετε κανέναν έλεγχο των Υπουργών που διορίζετε, όταν η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη στέλνει μηνυτήριες αναφορές επί δημόσιων συγκοινωνιών στο αρχείο, όταν το Πρωθυπουργικό Γραφείο δεν συντονίζει το κυβερνητικό έργο, όταν η διακοσμητική Πρόεδρος της Δημοκρατίας πετάει αμήχανα ανθοδέσμες στα καμένα βαγόνια και το κυριότερο, όταν εσείς προαναγγέλλετε ότι τα πάντα οφείλονται κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.

Πρόσφατα κύριε Πρωθυπουργέ βρεθήκατε στη Λάρισα και σε μια έκθεση τεχνολογίας, σας έκαναν επίδειξη ένα headset Αugmented Reality, φορέσατε δηλαδή γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας. Ακόμα καλύτερο δείγμα «επαυξημένης πραγματικότητας» θα μπορέσετε να έχετε στις προσεχείς κηδείες φοιτητών και φοιτητριών, αν βρεθείτε σε αυτές με τα μέλη του Πρωθυπουργικού σας Γραφείου και την επικοινωνιακή σας ομάδα. Εκεί που καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιήσετε ξανά εκφράσεις όπως «η στάση του τον τιμά» και «κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος».

Απλά παρακολουθείστε το θρήνο γύρω σας χωρίς AR πρωθυπουργικά γυαλιά, σαν πατέρας και σαν άνθρωπος. Απολογηθείτε με ειλικρίνεια και μην επαναλάβετε το μεγάλο και συνειδητό ψέμα που είπατε.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Στη Νάξο το νέο ερευνητικό έργο του ΕΜΠ για τη διαχείριση των όμβριων υδάτων

Με τη χρηματοδότηση του Horizon και σε συνεργασία με τον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, ξεκινά πιλοτική εφαρμογή τεχνολογιών για την ενίσχυση της υδατικής επάρκειας

Γ. Πολυχρονάκος: “Να βγάλουμε τους νησιωτικούς δήμους από το σημερινό αδιέξοδο”

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, παρουσίασε προτάσεις και δεσμεύσεις για την αυτοδιοίκηση και την περιφερειακή ανάπτυξη

Κ. Μονογυιού: 40.000.000 € για την αποπληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ουσιαστική στήριξη στους νησιώτες μας

Κατά το έτος 2024, καταβλήθηκε συνολικά το ποσό των 68.000.000 ευρώ για όλες τις μορφές του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Αναβάθμιση των σχολικών υποδομών στη Σαντορίνη: Τρία σχολεία στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Ο Δήμος Θήρας επενδύει σε σύγχρονες εκπαιδευτικές συνθήκες με έργα συντήρησης, αναβάθμισης και συνεργασία με την κεντρική πολιτεία

Ν. Πιτταράς: «Η βιωσιμότητα της Νάξου περνά από τη συνεργασία τουρισμού και πρωτογενή τομέα» (video)

Ο ιδιοκτήτης του Τυροκομείου Πιτταράς συγκίνησε με την αυθεντική του παρέμβαση στη 1η Συνάντηση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Νάξου

Στοίχημα – Βραζιλία: Μάχη ουραγών με την ισοπαλία να έχει το πρώτο λόγο

Παϊσαντού - Κρισιούμα: Μάχη ουραγών με τριπλασιασμό και ο πρώτος λόγος η ισοπαλία...

Νάξος ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, το μήνυμα του Γιάννη Μαργαρίτη

Ο Έπαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων τονίζει την ανάγκη για ποιοτικό τουρισμό, σεβασμό στο περιβάλλον και ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας στο Συνέδριο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σίφνος: “Με τα Χέρια και την Καρδιά”, δομεί το μέλλον με πέτρα και συμμετοχή (αφίσα)

Συμμετοχικό εργοτάξιο, παραδοσιακή ξερολιθική τέχνη, νεανική μαθητεία και κοινότητα χτίζουν μαζί τα νέα υδροφράγματα του νησιού – μια εμπειρία που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Β. Φλεριανός: “Η διατήρηση των Κούρων στο Φλεριό δεν αφορά μόνο την ιστορία, αφορά και το παρόν και το μέλλον του τόπου μας”

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά δημόσια για την αξία της αυθεντικότητας και της ιστορικής συνέχειας, προτείνοντας in situ ανάδειξη αντί της απομάκρυνσης των μνημείων από τον τόπο τους.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας