Το ενδεχόμενο της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα με «ενέχυρο» τις προϊστορικές τοιχογραφίες της Θήρας προσθέτουν στον πρόσφατο «καταιγισμό» σεναρίων για πιθανή επίτευξη συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Βρετανικού Μουσείου οι Financial Times.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα δεν θα απεμπολούσε τα δικαιώματά της επί της ιδιοκτησίας των Γλυπτών, ενώ τυχόν φόβοι για άρνησή της να επιστρέψει τις αρχαιότητες στο Λονδίνο, όταν έρθει η προσυμφωνημένη στιγμή, ενδεχομένως να διασκεδαστούν με την αξιοποίηση άλλων αρχαιολογικών θησαυρών ως ενέχυρο. Τον ρόλο αυτό θα μπορούσαν να διαδραματίσουν, μεταξύ άλλων, οι προϊστορικές τοιχογραφίες της Σαντορίνης, πιθανότητα που συζητήθηκε, σύμφωνα με τους Financial Times, στην Αθήνα.
Πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου, με γνώση των διαπραγματεύσεων, αναφέρουν στην «Καθημερινή» ότι η ελληνική πλευρά αποδέχεται την πιθανότητα μιας ανταλλαγής, ωστόσο, οι τοιχογραφίες της Σαντορίνης όπως και οποιεσδήποτε άλλες αρχαιότητες δεν έχουν συζητηθεί. Αυτό που θέλει να αποφύγει η ελληνική κυβέρνηση, τονίζουν οι ίδιες πηγές, είναι μια συμφωνία με χρήση των λέξεων «δάνειο» ή «δωρεά», ενώ μία από τις κόκκινες γραμμές του Βρετανικού Μουσείου είναι η «οριστική αποξένωση» («deaccession») των Γλυπτών από τις συλλογές του. Σε κάθε περίπτωση, μετά τα συνεχή πρόσφατα σχετικά δημοσιεύματα υπάρχει ένα «κενό επικοινωνίας» μεταξύ των δύο πλευρών, χωρίς να έχει διακοπεί η εκατέρωθεν αναζήτηση μιας αμοιβαίως επωφελούς νομικής φόρμουλας για την επιστροφή των αρχαιοτήτων.
Ιδιαίτερη αναφορά ακόμη γίνεται και στην επικείμενη ανακαίνιση του Βρετανικού Μουσείου, το περίφημο «Rosetta Project», που θα κοστίσει 1 δισ. λίρες Αγγλίας και που ενδέχεται να επαναπροσδιορίσει το ίδρυμα, καθιστώντας το λιγότερο επικεντρωμένο στους πολιτισμούς της Μεσογείου.