Κυριακή, 27 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΝότιο Αιγαίο: Νέα (παλιά) πλοία έρχονται και συνδέουν Κρήτη - Κυκλάδες

Νότιο Αιγαίο: Νέα (παλιά) πλοία έρχονται και συνδέουν Κρήτη – Κυκλάδες

|

Τέσσερις νέες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα έχουν επίκεντρο την Κρήτη, Μήλο, Δυτικές Κυκλάδες και Σαντορίνη

Το νέο στοίχημα είναι οι Δυτικές Κυκλάδες;

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει βάλει στο “μικροσκόπιο” τη συμφωνία απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica Group που με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας, ωστόσο και οι άλλες εταιρείες σχεδιάζουν τον προγραμματισμό τους για “την επόμενη ημέρα της ελληνικής ακτοπλοίας”.

Η πρώτη φάση της διερεύνησης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 20 Ιανουαρίου, εκτός και εάν δεν μείνει ικανοποιημένη από τις 38 απαντήσεις που κλήθηκε να απαντήσει η Attica Group. Σε αντίθετη περίπτωση η ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ θα γίνει έως τον προσεχή Ιούνιο.

Όλο αυτό το κεντρικό σκηνικό δεν αφήνει αδιάφορες τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες και κυρίως τον όμιλο του Εμανουέλε Γκριμάλντι που παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις και όλοι αναμένουν τις διορθωτικές παρεμβάσεις του.

Η Κρήτη, με το μεγαλύτερο όγκο διακινουμένων επιβατών και οχημάτων, βρίσκεται στο επίκεντρο των διεργασιών και των σχεδιασμών. Η σύνδεση της με τα δύο κεντρικά και εμπορικά νησιά, την Σαντορίνη και την Μύκονο απασχολεί τις περισσότερες εταιρείες.

Ωστόσο και οι Δυτικές Κυκλάδες με κορυφαίους προορισμούς, τη Μήλο και την Σίφνο αποτελούν πόλο έλξης για τις εταιρείες.

Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης, με την εταιρεία Aegean Sea Lines, αποφάσισε να επιστρέψει στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, αφού είναι δεδομένο το εξαιρετικό ενδιαφέρον του για το νησί της Σίφνου, όπου διατηρεί ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα. Τώρα, στην εταιρεία παραμένει μόνος του μετά την αποχώρηση του Θεόδωρου Βενιάμη.

Η επιλογή του Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη να επιστρέψει στη γραμμή με συμβατικό επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο έχει σχέση με το κόστος λειτουργίας του, επειδή κρίνεται ασύμφορη η εκμετάλλευση ταχύπλοων πλοίων.

Σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιηθεί, η Aegean Sea Lines του ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Speed lines απόκτησε το cruise ship Rosella. Όπως ανακοίνωσε στο Χρηματιστήριο του Όσλο, η Viking Line συμφώνησε να πουλήσει το M/S Rosella στην ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Sea Lines Maritime.

Στην ανακοίνωση της Νορβηγικής εταιρείας επισημαίνεται ότι το πλοίο Rosella θα υψώσει την ελληνική σημαία και θα δρομολογηθεί στο Αιγαίο. Το πλοίο θα σταματήσει τα δρομολόγια του στις 8 Ιανουαρίου 2023 και η παράδοση θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο 15νθήμερο του Ιανουαρίου 2023. Το επιβατηγό πλοίο Rosella είναι συμβατικό επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο που μπορεί να μεταφέρει 1.530 επιβάτες και 340 αυτοκίνητα. Η τιμή πώλησης που αναφέρθηκε είναι 11.250.000 ευρώ.

Ο όμιλος Ευγενίδη, με ανακοίνωση του τόνισε: “Ο όμιλος ανταποκρινόμενος στην δέσμευση που είχε αναλάβει τον περασμένο Απρίλιο μετά την πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόου σκάφους «SPEEDRUNNER III» και αφού ερεύνησε τις ανάγκες της Ελληνικής ακτοπλοΐας, με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την απόκτηση του συμβατικού επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «Rosella» που ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Wartsila Turku της Φινλανδίας. Το νέο απόκτημα του ομίλου Ευγενίδη είναι ολικής χωρητικότητας 16.850 τόνων , έχει μήκος 136,11 μέτρα και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 21,2 ναυτικών μιλίων την ώρα, ενώ μπορεί να μεταφέρει 1.700 επιβάτες και 345 ΙΧ ή 55 12μετρα φορτηγά οχήματα. Σύμφωνα με το Νηογνώμονα του ο οποίος είναι από τους κορυφαίους στον κόσμο, το πλοίο ανήκει στην Α’ κατηγορία σε όλες τις παραμέτρους λειτουργίας του, τηρεί τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας, διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα ναυσιπλοΐας και άνετους κοινόχρηστους χώρους σε εσωτερικά και εξωτερικά καταστρώματα με μπαρ, καταστήματα, παιδότοπο κλπ Το πλοίο “Rosella” θα υποστεί μικρές μετατροπές αμέσως μετά την άφιξη του στην Ελλάδα και θα δρομολογηθεί από την αρχή του καλοκαιριού του 2023 στις Κυκλάδες”.

Η Levante Ferries

Όπως αποκάλυψε πριν λίγες ημέρες ο Στρατής Απέργης, στη διάρκεια της βράβευσης του από την Lloyd’s List, σύντομα η εταιρεία Levante Ferries, θα δρομολογήσει ένα νέο πλοίο την νέα σεζόν.

Το πλοίο που θα δρομολογηθεί είναι το Contessa di Levante , το οποίο έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1999. Έχει μήκος 140 μέτρα και πλάτος 20.5 μέτρα, ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβων και υπηρεσιακή ταχύτητα 22 κόμβων. Το πλοίο έχει υποστεί μετασκευή και αναδιαμόρφωση ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Πρόκειται να δρομολογηθεί στις γραμμές του Ιονίου. Μετά την ολοκλήρωση των μετασκευών το πλοίο θα διαθέτει γκαράζ 1000 γραμμικών μέτρων, που σημαίνει ότι θα μεταφέρει πάνω από 430 Ι.Χ ή 60 φορτηγά των 16,5 μέτρων ή 80 φορτηγά των 12 μέτρων και θα δύναται να μεταφέρει πάνω από 1300 επιβάτες.

H Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου

Στη γραμμή Ραφήνας – Κυκλάδες αναμένεται να δρομολογηθεί το Andros Queen της Golden Star Ferries, του Δημήτρη και Γιώργου Στεφάνου από τον προσεχή Απρίλιο.

Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο αγοράστηκε από την Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2022 και και κάνει εκτεταμένες επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Το Andros Queen, μετά τις μετασκεές, θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 1.400 επιβατών και 106 κλίνες. Επίσης με τα γκαράζ θα μεταφέρει 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά. Το πλοίο αναπτύσσει ταχύτητα 21,5 κόμβοι.

Το πλοίο, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, να υψώσει την ελληνική σημαία τον Ιανουάριο του 2023 και θα εκτελεί καθημερινά το δρομολόγιο, Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.

Το ολικό μήκος του πλοίου είναι 134 μ., το πλάτος του 21 μ. και το βύθισμα 5,70 μ. Η ολική χωρητικότητα του είναι 7.005 κόρους.

Τις επισκευές παρακολουθούν τα ναυπηγικά γραφεία του Θανάση Κοπούκη και του Τάκη Δρακάτου.

Στη μετασκευή συμμετέχουν η VDN IPPOKAMPOS για τα εσωτερικά και τις καμπίνες , η ΑΝΤΩΣΗ για τον αερισμό και τον κλιματισμό , η ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΑΤΟΣ Σ. για τα ελασματουργικά , η ΣΑΚΑΝΤΑΝΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, & ΣΙΑ Ε.Ε. για τις μηχανολογικές εργασίες και η ΑΛΦΑ για τις σωληνουργικές εργασίες.

Η Horizon

Στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη θα δρομολογηθεί από την εταιρεία Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το πλοίο Santa Irini. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές είναι έτοιμο από την νέα σεζόν να αρχίσει τα τακτικά δρομολόγια και όχι μόνο ημερήσιες κρουαζιέρες που έκανε το περασμένο καλοκαίρι. Το πλοίο δύναται να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Το πλοίο θα εκκινεί από το Ηράκλειο για τη Σαντορίνη.

Στην εταιρεία Horizon Sea Lines Panellenic Lines συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Η Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη

Η εταιρεία Fast Ferries έχει σχεδιάσει να δρομολογήσει το ταχύπλοο πλοίο της, Thunder στη γραμμή Ηράκλειο- Θήρα -Ίος -Πάρος Μύκονος -Σύρος -Πειραιάς και Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο.

Το πλοίο έως και πέρσι εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος-Μύκονος -Σύρος-Πειραιάς. Την γραμμή αυτή εξυπηρετούν και οι Μινωϊκές Γραμμές με το πλοίο «Santorini Palace». Η εταιρεία του Εμανουέλε Γκριμάλντι δεν αποκλείεται να δρομολογήσει και δεύτερο πλοίο στη γραμμή.

Η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου

Η SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου θα είναι η τρίτη εταιρεία που θα διαθέτει πλοίο στην ίδια γραμμή. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά θα δρομολογήσει το πλοίο Power Jet, στη γραμμή Ηράκλειο Θήρα- Ίος-Νάξος- Μύκονος- Πάρος- Νάξος- Ίος- Θήρα- Ηράκλειο και το Naxos Jet στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο.

Επίσης, η εταιρεία θα δρομολογήσει το πλοίο Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς – Μήλος -Φολέγανδρος – Ίος – Θήρα – Ίος- Φολέγανδρος- Μήλος -Σίφνος -Πειραιάς.

Η εταιρεία θα δρομολογήσει και το επιβατηγό-οχηματαγωγό Color Viking. Το MS Color Viking είναι ένα συμβατικό επιβατηγό πλοίο που έκανε δρομολόγια μεταξύ Sandefjord και Strömstad στη Νορβηγία. Είναι ναυπήγησης 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

45 βαθμοί στη σκιά: Ο καύσωνας «ψήνει» τη Δυτική Ελλάδα – Ασφυκτική η κατάσταση και στην Αττική (πίνακας)

Από τη Σκάλα Μεσσηνίας έως την Αμφιλοχία, οι θερμοκρασίες σπάνε τα όρια – 24 σταθμοί κατέγραψαν πάνω από 42°C, σύμφωνα με το meteo.gr – Πού λειτουργεί το μελτέμι ως «καταβάτης»

Εθνική μάχη με τις φλόγες: Σπίτια καίγονται, χωριά εκκενώνονται σε 6 περιοχές της Ελλάδας

Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία, Κύθηρα, Θεσσαλονίκη και τώρα και η Ήπειρος βρίσκονται στο έλεος της φωτιάς – Εικόνες απόλυτης καταστροφής, αγώνας επιβίωσης από πολίτες και Πυροσβεστική

Η Δονούσα και ο θησαυρός της: Η παραλία Κέδρος στις κορυφαίες παγκοσμίως

Ο Κέδρος της Δονούσας γοητεύει παγκόσμια, κατακτώντας μια θέση ανάμεσα στις ωραιότερες παραλίες του κόσμου σύμφωνα με το Forbes — ένας τόπος φυσικής μαγείας, ιστορίας και απόλυτης ηρεμίας.

Σ.Α.Ε.Κ. Νάξου στο Φιλώτι: Γεφυρώνοντας το σχολείο με την αγορά εργασίας

Ανώτερη Επαγγελματική Κατάρτιση στον τόπο μας με ειδικότητες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της Νάξου – Μια μοναδική ευκαιρία για νέους και νέες

Αμοργός – Γιορτή Ψημένης Ρακής: Μια νύχτα γεμάτη παράδοση, χορό και αρώματα του νησιού!

Το Σάββατο 26 Ιουλίου 2025 στα Κατάπολα η Αμοργός στήνει ένα γλέντι που μυρίζει ψημένη, ακούγεται σαν βιολί και χτυπάει κατευθείαν στην καρδιά του καλοκαιριού.

Η Νάξος έγινε ξανά πανεπιστημιακή πολιτεία, oλοκληρώθηκε το 22ο Θερινό Σχολείο «Μανώλης Μαρμαράς»

Για 22η συνεχή χρονιά, φοιτητές και επιστήμονες συνάντησαν τη γεωγραφία, τον πολιτισμό και τον τουρισμό στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου Νάξου – Φέτος με αφορμή τα 30 χρόνια του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Νίσυρος – Μήλος – Κίμωλος ενωμένες: Κατηγορηματικό “όχι” στη γεωθερμία υψηλής ενθαλπίας

Με ομόφωνη απόφαση της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, οι νησιωτικές κοινωνίες απαιτούν την εξαίρεση από κάθε σχεδιασμό εξόρυξης λιθίου, επικαλούμενες σοβαρούς κινδύνους για περιβάλλον, τουρισμό και δημόσια υγεία.

Διπλή θαλάσσια εμπειρία για παιδιά από το Naxos Water Sports με κολύμβηση & ιστιοπλοΐα!

Από 28 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου, μικροί Ναξιώτες και επισκέπτες μαθαίνουν τα μυστικά της θάλασσας μέσα από δημιουργικά καλοκαιρινά προγράμματα.

Lennart Neubauer: Η μάχη στη Fuerteventura, ο τραυματισμός και η υπόσχεση επιστροφής

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής από τη Νάξο πάλεψε με πόνο, έγραψε την υψηλότερη βαθμολογία του event και αποχαιρέτησε την Καναρία με ένα μεγάλο “θα επιστρέψω”.

«Ζωολογικός Ήχος»: Παιδιά, τραγούδια και φαντασία στον Πύργο Μπαζαίου με τον Γιώργη Χριστοδούλου

Μια γιορτή για μικρούς και μεγάλους με τα ωραιότερα παιδικά τραγούδια για ζώα στην ελληνική γλώσσα, έρχεται την Τετάρτη 30 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Νάξου.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

Νάξος -“Ξόβορα 2025”: Μουσικά σεμινάρια, χορός και παράδοση στην καρδιά της Απειράνθου

Από 26 έως 31 Ιουλίου, η Απείρανθος φιλοξενεί για τέταρτη χρονιά τα Ξόβορα — με δασκάλους τον Γ. Ζευγόλη, Ν. Αγγελόπουλο, Δ. Παππούλη και Στ. Γανωτή — σε ένα πενθήμερο γεμάτο μουσική, χορό, παραμύθι και εξορμήσεις

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία