Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΑιγαίο: Νέες ακτοπλοϊκές γραμμές ενώνουν Κυκλάδες με τη Κρήτη

Αιγαίο: Νέες ακτοπλοϊκές γραμμές ενώνουν Κυκλάδες με τη Κρήτη

|

Εξελίξεις με νέα πλοία από Ρέθυμνο – Ηράκλειο στις γραμμές Κρήτη – Κυκλάδες – Πειραιάς

Νέα πλοία ετοιμάζονται για να δρομολογηθούν την επόμενη θερινή σεζόν στο Αιγαίο, ενώ άλλα αλλάζουν προορισμούς και ανοίγουν νέες αγορές, εντείνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Με τον όμιλο Attica Group μετά και την εξαγορά της ΑΝΕΚ υπόθεση που εξετάζεται όπως απαιτεί το τυπικό στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, να έχει καλύψει τις βασικές διαδρομές σε όλο το Αιγαίο, από Πειραιά, εξασφαλίζοντας την ομαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των νησιών, το ενδιαφέρον στρέφεται στην καρδιά της θερινής σεζόν και στο πώς θα κινηθούν κυρίως τα ταχύπλοα, τα οποία δρομολογούνται 3-5 μήνες τον χρόνο με στόχο να πάρουν «τον αφρό» της κίνησης.

Στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια από Πειραιά και Κρήτη για ανατολικές και δυτικές Κυκλάδες αποτέλεσαν πεδίο αντιπαράθεσης των εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων, δεδομένου ότι το ενδιαφέρον για τις γραμμές που συνδέουν Πειραιά, Κυκλάδες και Κρήτη εντείνεται, όπως επισημαίνεται σε ρεπορτάζ τού Λάμπρου Καραγεώργου στο ot.gr.

Η αίσθηση που επικρατεί είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμα και όχι μόνο εποχιακά χαρακτηριστικά σύνδεσης της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά. Το αίτημα άλλωστε των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο είναι ενδεικτικό της νέας αυτής τάσης.

Έτσι, το Ηράκλειο και Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχύπλοων για Κυκλάδες και Πειραιά.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου, η Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη, οι Μινωικές Γραμμές του Ομίλου Grimaldi και η Horizon Sea Lines Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν ο Όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου, θα ανταγωνιστούν έντονα σε αυτές τις γραμμές.

Ειδικότερα η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο Thunder στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ίος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Θήρα – Ηράκλειο, αντί της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς.

Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το Santorini Palace των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς.

Την ημέρα που το Santorini Palace θα «ανεβαίνει» από Ηράκλειο προς Κυκλάδες και Πειραιά το Thunder θα «κατεβαίνει» από Πειραιά προς Ηράκλειο και το αντίστροφο.

Η SeaJets, που είναι και αυτή παρούσα στη εν λόγω γραμμή, ρίχνει στη μάχη το Power Jet, στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ίος – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Θήρα – Ηράκλειο και το Naxos Jet στην ίδια γραμμή, προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης, δρομολογεί και το Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο, αντί Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Ίος – Θήρα – Ίος – Φολέγανδρος – Μήλος – Σίφνος – Πειραιάς.

Επίσης στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη δρομολογείται το ταχύπλοο Santa Irini από τη Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines.

Τα νέα πλοία

Το Santa Irini είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράσθηκαν φέτος και θα είναι, πλέον, στην επόμενη θερινή σεζόν στα νερά του Αιγαίου. Το πλοίο, που αγοράσθηκε στα μέσα Μαΐου, ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές ύψωσε πρόσφατα την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Έκανε κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου φέτος ως εκδρομικό ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημα στην ακτοπλοΐα θα είναι από του χρόνου.

Πιο νέο ακόμη πλοίο για το Αιγαίο είναι το επιβατηγό – οχηματαγωγό Color Vicking, που απέκτησε τις τελευταίες ημέρες η SeaJets. Το MS Color Viking είναι συμβατικό πλοίο που εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Sandefjord και Strömstad στη Νορβηγία. Κατασκευάστηκε το 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το  δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες, για να καλύψει κενά που υφίστανται. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα  και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1.720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.

Τέλος, νέα δεδομένα στην ακτοπλοΐα, κυρίως στη γραμμή της Ραφήνας με Κυκλάδες, αναμένεται να δημιουργήσει το Andros Queen, το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries, το οποίο, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, θα ενταχθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023.

Το πλοίο αγοράστηκε από την Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2022 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο. Όταν είναι έτοιμο, το Andros Queen θα έχει χωρητικότητα 1.400 επιβατών (106 κλίνες) και 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά. Ταχύτητα 21,5 κόμβοι. Το πλοίο θα υψώσει ελληνική σημαία τον Ιανουάριο του 2023. Θα παρουσιαστεί στα απογευματινά δρομολόγια Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο, τον Απρίλιο.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου