“Τεμαχίστηκε” ο διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές – Συνεχίζεται για 12 – Εκτός άγονων η Νάξος, Μήλος εντός μόνο η Σύρος από και προς Αθήνα
“Έσπασε” ο διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές. Ο διαγωνισμός, εάν και ξεκίνησε με 28 γραμμές, συνεχίστηκε με 18 και, έπειτα από προσφυγή της SKY express, προχωρά με 12, ενώ για τις υπόλοιπες 6 αναμένεται νέα διαδικασία.
Συγκεκριμένα, στον νέο, μεγάλο διαγωνισμό των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες θα ανατεθούν από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, σημειώθηκαν τα εξής:
– Για 10 γραμμές (Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος) εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για τη διεξαγωγή τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. Οι γραμμές αυτές αποχαρακτηρίστηκαν ως “άγονες”. Κάτι που σημαίνει ελύθερη τιμολογιακή πολιτική με ότι αυτό συνεπάγεται για τον πολίτη.
– Ο διαγωνισμός συνεχίστηκε για τις υπόλοιπες 18 γραμμές, ωστόσο η SKY express κατέθεσε προσφυγή για 6 γραμμές, ζητώντας να προκηρυχθούν μεμονωμένα και όχι ως συστάδες. Το αίτημα της αεροπορικής έγινε δεκτό από τη Δικαιοσύνη.
– Ο διαγωνισμός, έπειτα από την αποδεκτή προσφυγή της SKY express, συνεχίζεται για 12 γραμμές (Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Σαντορίνη, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Αλεξανδρούπολη – Σητεία και Άκτιο – Σητεία).
Για τις γραμμές αυτές, οι προσφορές θα κατατεθούν, έπειτα από την 4η παράταση που δόθηκε, στις 4 Νοεμβρίου.
-Για τις υπόλοιπες 6 γραμμές (Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος) αναμένεται νέα διαδικασία.
Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που το σύνολο των άγονων γραμμών προκηρύχθηκε, τουλάχιστον στην αρχική φάση, ταυτοχρόνως, κάτι το οποίο κατέστη δυνατό έπειτα από τις συνεχείς παρατάσεις που δόθηκαν, λόγω της πανδημίας.
Σήμερα, η πλειονότητα των άγονων γραμμών διεξάγεται από την SKY express, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλου και την Olympic Air, θυγατρική της AEGEAN, οι οποίες αναμένεται να συμμετάσχουν στον νέο διαγωνισμό, έχοντας προχωρήσει στην ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών ATR που διαθέτουν.
Με πληροφορίες από την σελίδα capital.gr