Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΥγείαΚυκλάδες - ΕΚΑΒ: Από επτά διασώστες σε Νάξο, Σαντορίνη και Ανδρο (!!!)

Κυκλάδες – ΕΚΑΒ: Από επτά διασώστες σε Νάξο, Σαντορίνη και Ανδρο (!!!)

|

Ελλείψεις ασθενοφόρων στην Αττική και διασωστών στα νησιά καταγγέλλει ο πρόεδρος των εργαζομένων

Σοβαρές καταγγελίες για τα ασθενοφόρα στο νομό Αττικής και τις ελλείψεις προσωπικού στα νησιά έκανε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, Γιώργος Μαθιόπουλος, μιλώντας στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή, στον ραδιοφωνικό σταθμό Realfm 97,8. 

Ο κ. Μαθιόπουλος είπε ότι στην Αττική υπάρχουν 90 ασθενοφόρα, όλα από δωρεές. Πρόκειται για ασθενοφόρα ηλικίας 5-6 ετών, δηλαδή σχετικά καινούργια. Ωστόσο το 35% αυτών είναι ακινητοποιημένα στα συνεργεία, από τεχνικές βλάβες.

Όπως εξήγησε, από το 2004 το ΕΚΑΒ δεν έχει κατορθώσει να προμηθευτεί ασθενοφόρα, γιατί δεν ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί που προκηρύσσει, επειδή οι εταιρίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό καταλήγουν στα δικαστήρια, τα οποία με τη σειρά τους ακυρώνουν τη διαδικασία. Έτσι δεν ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί που έγιναν στην Αττική. «Αυτό συνέβη το 2009, το 2010 και το 2016», είπε ο κ. Μαθιόπουλος, δηλαδή τα δικαστήρια ακύρωσαν τις εταιρίες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.  Όπως είπε ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, ήταν διαγωνισμοί μεγάλοι για 10 ασθενοφόρα και πάνω. Είπε ακόμα ότι «τώρα τρέχει ένας διαγωνισμός, για 52 ασθενοφόρα, ο οποίος μέχρι στιγμής φαίνεται ότι θα τελεσφορήσει και το καλοκαίρι του 2023, φαίνεται ότι θα πάρουμε ασθενοφόρα».

Ο κ. Γιώργος Μαθιόπουλος δήλωσε ακόμα ότι «στην Αττική, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τα ακινητοποιημένα από βλάβες ασθενοφόρα, τα οποία οι εταιρίες αργούν να επισκευάσουν ή ακόμα και αν τα επισκευάσουν τα οχήματα παρουσιάζουν την ίδια βλάβη δύο και τρεις φορές, και είναι συνεχώς στα συνεργεία. Την Παρασκευή τέθηκαν εκτός μάχης 30 από τα περίπου 90 ασθενοφόρα, στην Αττική», είπε ο κ. Μαθιόπουλος. Όπως είπε έστειλε εξώδικα στις εταιρίες και στη διοίκηση, για την καθυστέρηση κι εκείνες απάντησαν επίσης με εξώδικο ότι τις δυσφημίζει.

Ο κ. Μαθιόπουλος δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν θέλει να δυσφημίσει κανένα. Θέλει μόνον οι εργαζόμενοι να έχουν αξιόμαχα ασθενοφόρα για να επιχειρούν έστω με αυτούς τους λίγους διασώστες που υπάρχουν. Βέβαια, ακόμα και αν επισκευαστούν όλα τα ασθενοφόρα και λειτουργούν όλα, τότε δε θα έχουμε αρκετούς διασώστες για να λειτουργήσουν. Τουλάχιστον ας επισκευαστούν μερικά, για να έχουμε ασθενοφόρα όταν θα γυρίσουν οι διασώστες από τις άδειες, για να μπορούν να λειτουργήσουν. Αν δεν έχουμε ασθενοφόρα και επιστρέψουν οι διασώστες θα τους βγάλουμε αναγκαστικά σε ρεπό».

Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται ενίοτε στην  ανταπόκριση των ασθενοφόρων στα περιστατικά, είπε ότι πράγματι μπορεί να σημειώνονται καθυστερήσεις, για πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα γιατί δεν γίνεται σωστή αξιολόγηση των περιστατικών από όλες τις πλευρές.

Είπε ακόμα ότι πολλοί διασώστες λείπουν από την Αττική, γιατί έχουν πάει σε νησιά (Πάρο Μύκονο, Σαντορίνη, Νάξο)  στις Κυκλάδες και στο Βόρειο Αιγαίο, κυρίως, για να επανδρωθούν τα εκεί ασθενοφόρα και να μπορούν να επιχειρήσουν τώρα που είναι αυξημένος ο πληθυσμός στα νησιά. Όπως είπε για να επιχειρεί ένα ασθενοφόρο 24 ώρες, χρειάζεται  10-11 διασώστες. Δεν υπάρχουν αρκετοί διασώστες στα νησιά, για να καλύψουν τις ανάγκες. Ενδεικτικά θα σας πω, η Σαντορίνη έχει επτά διασώστες, η Μύκονος έχει τρεις, τέσσερις, η Νάξος έχει επτά, η Άνδρος έχει επτά, οπότε για να καλύψουμε τις ανάγκες στα νησιά πρέπει να στείλουμε από άλλες περιοχές της Ελλάδας και κυρίως από την Αττική. Άρα το καλοκαίρι ενισχύουμε τα νησιά μας, για να βγαίνει τουλάχιστον ένα ασθενοφόρο στη βάρδια. Αλλά με τόσο τουρισμό δεν καλύπτονται οι ανάγκες.

Εμείς λέμε στην πολιτεία να έχουμε ένα ασθενοφόρο όλο το χρόνο, δηλαδή και το χειμώνα. Και  το καλοκαίρι που έχουν κόσμο στα νησιά να ενισχύουμε και εμείς από την Αττική, ώστε  να βγαίνουν δύο ασθενοφόρα σε αυτές τις περιοχές που έχουν πολύ κόσμο. Πρέπει να έχει γίνει ο σχεδιασμός από την αρχή της χρονιάς, να έχουμε πάρει κόσμο, γατί χρειάζονται πολλοί διασώστες. Τώρα έχει γίνει ένας διαγωνισμός για διασώστες στα νησιά κυρίως, αλλά δεν έχουν δηλώσει ούτε δέκα, ενώ ο διαγωνισμός είναι για 130. Γιατί δεν πάει ο άλλος επικουρικό προσωπικό, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με 700 ευρώ τον μήνα και να βρει ένα ενοίκιο 400-500 ευρώ και να μην μπορεί να περάσει το μήνα. Άρα δεν υπάρχει συμμετοχή. Πρέπει να δώσουμε κίνητρα στους διασώστες, να βγουν μόνιμες θέσεις, ώστε να ξέρει και ο υποψήφιος για να κάνει ένα προγραμματισμό στη ζωή του. Έτσι θα καλύψουμε και τα νησιά μας, αν θέλουμε να λέμε ότι είναι βιομηχανία ο τουρισμός.»


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας