Έκλεισε ο κύκλος της κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας. Αναχώρησε, σήμερα, το τελευταίο αεροσκάφος, τύπου Airbus A340-300, με προορισμό το Ιράν (είχε προηγηθεί, χθες, το πρώτο από τα δυο Airbus, με προορισμό το Καζακστάν).
Τα εν λόγω αεροσκάφη αποτελούσαν τα «διαμάντια» του στόλου της ΟΑ, καθώς επιχειρούσαν σε μακρινά δρομολόγια.
Η κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία, η οποία επονομάστηκε αργότερα σε Ολυμπιακές Αερογραμμές (το πτητικό κομμάτι) έπαψε να είναι υπό δημόσιο έλεγχο το 2009, οπότε πέρασε στον έλεγχο της MIG, η οποία – ωστόσο – αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει τα εν λόγω αεροσκάφη.
Μετά από πολλές «περιπέτειες», το ελληνικό δημόσιο και δη, το ΤΑΙΠΕΔ κατάφερε να πουλήσει – όσο όσο – τα 2 Airbus A340-300 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα οποία αποτελούσαν τα τελευταία πιο σημαντικά περιουσιακά της στοιχεία.
Τα αεροσκάφη εξαγοράστηκαν, το 2016, από την Turboshaft FZE έναντι 4,2 εκατ. δολαρίων.
To ιστορικό
Τα δύο αεροσκάφη είχαν αγοραστεί το 1999 από την παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία, με χρηματοδοτική μίσθωση.
Για τους σκοπούς της χρηματοδοτικής μίσθωσης, είχε συσταθεί κυπριακή εταιρία ειδικού σκοπού, η Ottinger Enterprises Limited (“Ottinger”), λόγω της υποθήκης που είχαν εγγράψει οι δανειστές της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Το 2005, το ελληνικό δημόσιο υπεισήλθε στις συμβάσεις δανεισμού και όλες τις συμπληρωματικές συμβάσεις, υποκαθιστώντας την Ολυμπιακή Αεροπορία.
Το ΤΑΙΠΕΔ, από τον Ιανουάριο του 2014, προχώρησε την προετοιμασία για την πώληση των δύο αεροσκαφών, κατόπιν διαγωνισμού.
Με την ολοκλήρωση του νομικού και τεχνικού ελέγχου των δύο αεροσκαφών από τους τεχνικούς και νομικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη συνεδρίαση του, στις 05.06.2014, ενέκρινε τα τεύχη του διαγωνισμού και αποφάσισε την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας ευθύς, μετά την μεταφορά των τίτλων ιδιοκτησίας από το ελληνικό δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στις 7 Ιουνίου 2016 πραγματοποιήθηκε ενώπιον του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ η αποσφράγιση του φακέλου των οικονομικών προσφορών των εταιρειών: (α) Magellan Aviation Services Limited και (β) Turboshaft FZE, με πλειοδότη τη δεύτερη.
Aξιοσημείωτο είναι ότι, το 2009, κάθε Airbus υπολογιζόταν σε αξία κοντά στα 45 εκατ. ευρώ, ενώ μερικά χρόνια αργότερα η Apollo Aviation απόκτησε δύο συναφή αεροσκάφη (αρχικά είχε υποβάλλει προσφορά και για τα 4), έναντι 16 εκατ. ευρώ.