Σάββατο, 3 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑπόψειςΗ Νάξος είναι γυμνή και φταίω …εγώ

Η Νάξος είναι γυμνή και φταίω …εγώ

|

Τις τελευταίες ημέρες διαπιστώνουμε ότι οι υποδομές της Νάξου είναι αδύναμες να προσφέρουν υπηρεσίες στους επισκέπτες και τους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Και το μεγάλο ερώτημα είναι: Ποιος φταίει… Και ο πρώτος είναι αυτός που στέκεται απέναντί μας όταν κοιτάζουμε τον καθρέπτη

Λιμάνι Νάξου.. μερικές ημέρες νωρίτερα. Ένας καταπέλτης από ταχύπλοο που δεν λειτούργησε (σ.σ. μηχανές είναι χαλάνε) και πέντε πλοία περιμένουν αρόδου πότε θα εμφανιστεί ένας… γερανός, που θα βοηθήσει ώστε να σηκωθεί μερικά εκατοστά ο καταπέλτης και το ταχύπλοο θα αλλάξει θέση, ώστε να μπορέσει το λιμάνι να «λειτουργήσει» εκ νέου .. Χαμένες ώρες, ντόμινο προβλημάτων στους επιβάτων των πλοίων, αλλά το πιο εντυπωσιακό; Στα σχόλια που διαβάζουμε κάτω από την σχετική είδηση, η όλη διαφωνία σταματάει στο: οι 33 πριν χρόνια που ακύρωσαν την προσπάθεια για νέο λιμάνι ή οι 13 σήμερα που είπαν «όχι» στην επέκταση και αναβάθμιση του υπάρχοντος φέρουν την μεγαλύτερη ευθύνη…

Επαρχιακός δρόμος Χώρα Νάξου – Γαλανάδου… δύο εβδομάδες νωρίτερα. Ένα ακόμη σοβαρό ατύχημα… Ένας ακόμη νέος άνθρωπος βρέθηκε τραυματισμέν0ς. Ένας ακόμη στην αλυσίδα των ατυχημάτων στον συγκεκριμένο δρόμο. Επαρχιακό οδικό δίκτυο που έχει μείνει στη δεκαετία του 60. Οι προσπάθειες για να συντηρηθεί, αξιοσημείωτες και χρίζουν αναφοράς σε ετήσια βάση μέσω της Περιφέρειας ή του δήμου, όμως, το ζητούμενο είναι ότι χρόνο με το χρόνο αυξάνεται ο όγκος οχημάτων, και οι δρόμοι παραμένουν όσον αφορά την κατασκευή τους και τη λειτουργικότητά τους σε προδιαγραφές προηγούμενων δεκαετιών…

Οδικό δίκτυο εντός οικισμών. Οι επισκέπτες κάθε φορά που έρχονται στο νησί, είναι αναγκασμένοι να κινούνται μέσα από χωριά, όπου ανά πάσα στιγμή μπορεί να εγκλωβιστούν εάν κάποιος (είτε μόνιμος κάτοικος, είτε επισκέπτης) δεν σταθμεύσει σωστά το αυτοκίνητό του. Μετρήστε χωριά: Γλινάδο – Τρίποδες στη πεδινή Νάξο. Χαλκί, Κυνίδαρος και Φιλώτι στην κεντρική Νάξο και βέβαια Απείρανθος στην ορεινή… Για να μην πούμε τι γίνεται στην Μικρή Βίγλα ή στη πόλη της Νάξου την καλοκαιρινή περίοδο.. Αυτή η πλατεία Πρωτοδικείου έχει δεκάδες ιστορίες να μας φωνάξει, με τους θαμώνες εστιατορίων ή καφέ να ακροβατούν ανάμεσα σε πεζούς και αυτοκίνητα. Η δε Αμοργού; ένα στενό που έχει μετατραπεί σε … λεωφόρο για να μπορέσει όλη η κίνηση της πόλης να μεταφερθεί στο πάρκινγκ που μόνιμα είναι γεμάτο, αποτελεί παγκόμια πατέντα….

Το δε Αεροδρόμιο της Νάξου; … Εγκλωβισμένο σε ένα σημείο που όσα χρήματα κι εάν πέσουν, θυμίζουν ένα βαρέλι χωρίς πάτο… Τα αεροπλάνα χρόνο με το χρόνο μεγαλώνουν αλλά εμείς αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις ακόμη και του σήμερα με έναν διάδρομο που είναι στο όριο.. Για να μην πούμε για τις κτηριακές εγκαταστάσεις. Καλό το φιλότιμο των εργαζομένων αλλά δεν φτάνει…

Ναι… θα πει κάποιος, έχουν γίνεται βήματα στο χώρο της Υγείας με την αναβάθμιση του Νοσοκομείου, ή την βελτίωση των συνθηκών στην Παιδεία με νέα κτήρια και τα δύο Εσπερινά Σχολεία που θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά από τη νέα χρόνια. Όμως, για κάθε ένα καλό, υπάρχει κάτι άλλο που λειτουργεί ως αντίβαρο… Ακόμη και στον ίδιο χώρο.

Και το μεγάλο ερώτημα είναι ποιος φταίει; Κι εάν για το λιμάνι έχουμε τους 33 του προηγούμενου … αιώνα, ή τους 13 του χθες, για το οδικό δίκτυο ή το αεροδρόμιο ποιος ευθύνεται;

Η απάντηση είναι απλή: ένα βλέμμα στο καθρέπτη αρκεί.. Εγώ, εσύ, εμείς, φταίμε.. Πριν από μερικά χρόνια, ο Νίκος Μαϊτός, ένας εκ των υποψηφίων δημάρχων στις προηγούμενες εκλογές, σε ανύποπτο χρόνο είχε πει «αυτό που θέλω – εάν κερδίσω τις εκλογές – είναι επί τέσσερα χρόνια να δουλέψω σκληρά για ένα έργο. Ένα. Έναν νέο δρόμο. Ένα νέο γήπεδο. Τις βάσεις για ένα νέο αεροδρόμιο ή ένα λιμάνι. Τίποτα άλλο. Αυτό μόνο. Είναι εύκολο;»…

Αποδεικνύεται ότι δεν είναι. Ο λόγος; Μα η ανάγκη μας να φτιάξουμε ή να δούμε μία τρύπα να καλύπτεται έξω από το σπίτι μας… Επί δεκαετίες, η δράση της εκάστοτε δημοτικής αρχής αναλώνεται με την κάλυψη των όποιων λακκουβών υπάρχουν στους δρόμους. Αναλώνεται σε έργα που ουσιαστικά είναι ανύπαρκτα και δεν προσφέρουν τίποτα στο γενικότερο καλό του νησιού. Και η ευθύνη είναι δική μου, δική σου, δική μας…

Εάν αφήσουμε στην άκρη για λίγο την κοντόφθαλμη πολιτική, ίσως δούμε επιτέλους κάτι μεγάλο να δημιουργείται στο νησί. Η Νάξος μέσα σε τρεις ώρες την περασμένη Δευτέρα φώναξε σε όλους ότι είναι γυμνή.. Ότι δεν μπορεί να φιλοξενήσει ένα δεύτερο πλοίο ταυτόχρονα στην προβλήτα της…  Οι όποιες δικαιολογίες για τους 13 ή τους 33 είναι το λιγότερο αστείες… Οφείλουμε άμεσα να πιέσουμε για να αφήσουμε επιτέλους τις λακκούβες και να δούμε την μεγαλύτερη εικόνα: το δρόμο. Αυτόν έχουμε ανάγκη. Ακόμη και σήμερα. Να καθίσουν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι (σ.σ. αυτούς εκλέξαμε χωρίς να μας βάλει κανείς το πιστόλι στον κρόταφο την ημέρα των εκλογών) και να αποφασίσουν στο μίνιμουμ των επιλογών για το καλό του νησιού…

Ποιο είναι αυτό; Ένα νέο πραγματικό αεροδρόμιο. Ένα νέο εμπορικό λιμάνι. Έναν δρόμο που θα μειώσει όχι μόνο τα ατυχήματα, αλλά θα δώσει προοπτική ανάπτυξης και θα συνδέσει το σύνολο των οικισμών – χωριών του νησιού. Ενα έργο με προοπτική 20 ή 30 ετών. Ενδεχομένως να απαιτήσουμε άμεσα, ώστε να λειτουργήσουν επιτέλους τα χειρουργεία στο Νοσοκομείο. Ίσως, να δούμε ένα ολοκληρωμένο αθλητικό κέντρο και όχι να τρέχουμε με άδειους φακέλους στην Περιφέρεια, απλά και μόνο γιατί μας πιέζουν οι προθεσμίες…

Να κάνουμε κάτι όχι για το σήμερα. Αλλά για τα παιδιά μας. Και μετά θα μπορέσουμε να κοιτάξουμε τον καθρέπτη, να δούμε το είδωλό μας στα μάτια και να του πούμε: έκανες σωστή επιλογή στους δημοτικούς συμβούλους που θα καθορίσουν το μέλλον σου… Πόσο δύσκολο είναι αλήθεια;


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων

Κέα – “Βρετανικός”: Από τo Μπέλφαστ στο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων Πειραιά

Αντικείμενα από το ναυάγιο του «Βρετανικού» θα ανελκυστούν με σκοπό να εκτεθούν στο υπό κατασκευήν ίδρυμα – Για πρώτη φορά θα γίνει επιχείρηση σε τέτοιο βάθος

Μήλος – Σαρακήνικο: Όταν η φύση διψά για Δικαιοσύνη

Η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου σε έναν από τους πιο εμβληματικούς φυσικούς σχηματισμούς της Μήλου ξεσηκώνει αντιδράσεις, καταγγελίες και έναν αγώνα για να σωθεί ό,τι δεν έχει ακόμα χαθεί.

Καθολική Εκκλησία: Το πρώτο παγκάρι με POS είναι γεγονός στην Αθήνα (video)

Το ζήτησαν οι τουρίστες, το έκανε πράξη η Εκκλησία - Σε ποιο ναό τοποθετήθηκε (video)

Νάξος – Λαϊκή Συσπείρωση: Αντιδράσεις για το ΠΔ 129/2025, “Απαξιώνουν τις μικροϊδιοκτησίες στους οικισμούς”

Η Λαϊκή Συσπείρωση Νάξου καταγγέλλει ότι με το νέο Προεδρικό Διάταγμα χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών οικοπέδων χάνουν το δικαίωμα δόμησης, οδηγώντας σε συγκέντρωση γης στα χέρια λίγων

Πανελλαδικές 2025: Πότε ξεκινούν και ποιο το πρόγραμμα με τα μαθήματα

Πανελλαδικές 2025: Η ημερομηνία που ξεκινούν και το πρόγραμμα με τα μαθήματα

Ακίνητα: Εως το 2026 η έκπτωση φόρου για τις δαπάνες ανακαίνισης

Το μπόνους σε ιδιοκτήτες είναι 3.200 ευρώ τον χρόνο για διάστημα πέντε ετών

Ακτοπλόοι: Μειώστε τον ΦΠΑ και φτιάξτε επιτέλους λιμάνια

Ακτοπλόοι: Σταθερά εισιτήρια παρά την πίεση – Ζητούν μείωση ΦΠΑ και λύσεις για λιμάνια και στόλο

Αμοργός – Πρωτομαγιά στα Θολάρια: Το χωριό που γίνεται σαλόνι… και “εξαφανίζει” πόρτες

Μια Πρωτομαγιά γεμάτη λουλούδια, γέλια, φαγητό και ένα παράξενο νυχτερινό έθιμο στα σοκάκια της Αμοργού: καρέκλες, τραπέζια και… εξώπορτες αλλάζουν θέση κάτω απ’ το φως του φεγγαριού.

Μύκονος: Ξεκινούν οι εργασίες συντήρησης στο παλαιό λιμάνι

Αναβαθμίζεται ο χώρος του παλαιού λιμένα για την καλύτερη εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιέρας – Έκκληση για προσοχή στην κυκλοφορία πεζών και ΑμεΑ.

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Αμοργός – Νέα Πνοή: Κίνδυνος απαξίωσης της περιουσίας από το Π.Δ. 129/2025

Ο κίνδυνος απώλειας οικοδομησιμότητας στους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προκαλεί αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις στην Αμοργό - Δελτίο Τύπου από την παράταξη "Νέα Πνοή"

Κυκλάδες: Κατασκευαστικά παράδοξα σε Πάρο – Σέριφο προκαλούν αντιδράσεις

Δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις σε νησιά των Κυκλάδων οι οποίες προκάλεσαν τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Δυτικές Κυκλάδες: Ανεκτέλεστο το αυριανό δρομολόγιο του “Αικατερίνη Π”

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. : Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο την Δευτέρα 28/4 κι επιστροφή την Τρίτη 29/4 λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Νάξος – Μέλανες: Πρωτομαγιά με παραδοσιακό γλέντι

Την Πέμπτη 1η Μαΐου 2025, η Νάξος γιορτάζει την άνοιξη με μουσική, χορό και γεύσεις στη σκιά του αρχαίου Κούρου.

Μ. Καπίρης: Ως “Κλοπή” χαρακτηρίζει το ΠΔ που απαγορεύει την οικοδόμηση σε μικρούς οικισμούς

Σφοδρή αντίδραση από τον περιφερειακό Σύμβουλο Μιχάλη Καπίρη για το ΠΔ που "παγώνει" την οικοδόμηση σε οικόπεδα ακόμα και εντός νόμιμων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων