Παρασκευή, 2 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑπόψειςΚαλώς μας ήρθες νέο - παλιό λιμάνι ή μήπως έχουμε κι άλλο...

Καλώς μας ήρθες νέο – παλιό λιμάνι ή μήπως έχουμε κι άλλο στα σκαριά;

|

Η παρουσίαση του ΠΕΑΛ για το νέο (παλιό) λιμάνι της Νάξου φέρνει στην επικαιρότητα την ανάγκη του Δήμου να είναι μπροστά από τις εξελίξεις και όχι … πίσω. Να δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις πριν ακόμη δημιουργηθούν ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν τι πρέπει να αντιμετωπίσουν…. Και όχι να αναρωτιούνται για τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής 

Και μέσα στη πανδημία, στις ετοιμασίες για την επόμενη ημέρα και με την αγωνία όλων ζωγραφισμένη στα πρόσωπα όσον αφορά την επιβίωσή μας, σκάει η είδηση του καλοκαιριού. Σε διαβούλευση από τις 29 Απριλίου η μελέτη για το νέο – παλιό λιμάνι της Νάξου… Το περίφημο Master Plan που δεν είναι Master Plan (ισχύει ως όρος μόνο για τα λιμάνια εθνικής σημασίας) και το ΠΕΑΛ για τη Νάξο είναι μπροστά μας…

Και πρέπει έως τέλος του Μάη να έχουμε υποβάλλει τις προτάσεις μας… Μάλιστα, όπως διαβάζουμε θα είναι το πρώτο θέμα συζήτησης στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (την Τετάρτη 13 Μαΐου), όμως οι πληροφορίες μας, λένε ότι δε θα συζητηθεί, αλλά θα υπάρξει ουσιαστικά ενημέρωση από τον αρμόδιο επιμελητή, ώστε όλοι να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το νέο – παλιό λιμάνι…

Ένα λιμάνι που όπως λένε κάποιοι με βάση την μακέτα, θυμίζει το «φαραωνικό» έργο που ήθελε να κάνει ο προηγούμενος δήμαρχος, ο Βασίλης Κόκκοτας, αλλά συνάντησε την έντονη αντίδραση των κατοίκων της Νάξου (των γνωστών 13 ή 33, δεν έχει σημασία) και έμεινε στα χαρτιά. Μάλιστα, τα μπλόκια και γενικά η χρηματοδότηση δεν πήγε χαμένη, καθότι μετακόμισαν στη Μύκονο και το «νησί των Ανέμων» έφτιαξε νέο λιμάνι κι εμείς μείναμε με αυτό που θυμίζει κάτι από λιμάνι…

Και δεν το λέμε εμείς. Το λένε όλοι. Η Νάξος έχει ανάγκη από νέο λιμάνι. Το ακούμε χρόνια. Μάλιστα, οι τελευταίοι «άρχοντες» λένε ότι γίνονται συζητήσεις και αναζητείται ο χώρος για να δημιουργηθεί το νέο λιμάνι. Από τους Αη Γιάννηδες έως την Φανερωμένη και τον Καλαντό. Κι εκεί που περιμένουμε κάποια στιγμή να σκάσει η πρόταση, εμφανίζεται το «παλιό – νέο» λιμάνι και η αλήθεια είναι ότι παθαίνουμε σοκ..

Ο λόγος; Μα το γεγονός ότι μεγαλώνει αρκετά (μέχρι επτά πλοία να μπορεί να υποδεχτεί στο χώρο του επιβατικού τομέα), αποκτά επιτέλους τουριστικό καταφύγιο για σκάφη πολυτελείας (έως 150) αλλά έχουμε και βελτίωση του ήδη υπάρχοντος αλιευτικού καταφυγίου. Και όλοι προσπαθούμε να κατανοήσουμε τι γίνεται…

Πως πήγαμε από το νέο λιμάνι κάπου εκτός πόλης, στο παλιό; Ποιο είναι το σκεπτικό. Ναι. Είναι λογικό να έχουμε βελτιώσεις στο κυκλοφοριακό από τη στιγμή που μιλάμε για διπλή κατεύθυνση παραλίας, αλλά και διαφοροποίηση στον τρόπο εξόδου από το εμπορικό – επιβατικό κομμάτι (με τροποποίηση της πλατείας) όμως τα ερωτήματα παραμένουν…

Σε πόσο χρόνο θα είναι έτοιμο; Θα περάσει από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το Συμβούλιο της Επικρατείας;  Θα έχουμε νέο λιμάνι εκτός πόλης; Πως θα αντέξει ο ιστός μίας πόλης που έχει ανάγκη από … ανάσες, επιπλέον επιβάρυνση στον τομέα των αυτοκινήτων;

Η Δημοτική Αρχή οφείλει να απαντήσει. Και να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της, πριν αναλάβουμε να δαιμονοποιήσουμε και αυτό το project. Άλλωστε, έχουμε αυτή την «καλή διάθεση».. Και το λέω αυτό γιατί έχουμε προηγούμενα.. Και δεν είναι λίγα. Η Δημοτική Αρχή τα τελευταία χρόνια τρέχει πίσω από τις εξελίξεις….  Οι διαρροές κάνουν κακό. Δημιουργούν κλίμα.  Είτε θετικό, είτε αρνητικό. Εάν η κίνηση να «δώσει» την μελέτη προς βορά ήταν απλά και μόνο για να μετρήσει αντιδράσεις, τότε κακώς το έκανε. Γιατί χωρίς να υπάρχει η σωστή υπεράσπιση, το έργο είναι χαμένο από χέρι… 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Δημοτική Αρχή αναζητεί τρόπο, χρόνο και χώρο για να κάνει επίσημη παρουσίαση και να δοθούν όλες οι απαραίτητες εξηγήσεις από τους αρμόδιους. Να ξεκαθαρίσει ότι μιλάμε για ένα λιμάνι που έχει τη προοπτική να γίνει τουριστικό και όχι επιβατικό. Να τονίσει ότι είναι θέμα χρόνου η ανακοίνωση της μελέτης για τη χωροθέτηση του νέου λιμανιού (σ.σ. λένε ότι έχει βρεθεί επιτέλους ο χώρος) και ότι η όποια λύση προκριθεί από τις τρεις που είναι στα χαρτιά είναι καθαρά για ζητήματα τουριστικής ανάπτυξης και τίποτα περισσότερο… 

Οπότε, οφείλει να τρέξει μπροστά από τις εξελίξεις και όχι πίσω.  Και το λέω αυτό γιατί εκτός από το λιμάνι έχει ένα ακόμη πρόβλημα που οφείλει να λύσει. Είναι έξω από τα όρια της πόλης. Λέγεται «Αλυκό». Μία από τις ωραιότερες περιοχές της Νάξου. Χρόνο με το χρόνο διαλύεται το υπάρχον ακίνητο. Πλέον είναι επικίνδυνο για όσους το επισκέπτονται και σε μερικές εβδομάδες θα βλέπουμε εκατοντάδες ανθρώπους να βρίσκονται στα ερείπια του πάλαι ποτέ ξενοδοχείου. Ουσιαστικά από τα μέσα της περασμένης δεκαετίας, το ακίνητο έχει περάσει στο Δημόσιο. Έχει .. καθαρίσει από «διεκδικητές». Καλό είναι να το αξιοποιήσει άμεσα. Όσο το αφήνει, γυρίζει εις βάρος του Δήμου…

Ο Δήμος οφείλει να έχει ξεκάθαρες σκέψεις και να μην αφήνει τους πολίτες με την απορία για τις προθέσεις του…  Μόνο κερδισμένος θα βγει. Είτε μιλάμε για το παλιό – νέο λιμάνι, είτε για το «Αλυκό» είτε για όλα τα άλλα ζητήματα που καθημερινά ανακύπτουν… 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Fast Ferries: Έκτακτα δρομολόγια από Νάξο προς Ραφήνα αυτό το μήνα (Μάιος)

Ενισχυμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση Νάξου – Ραφήνας με το “Fast Ferries ANDROS” και καθημερινά δρομολόγια από 19 Μαΐου με το “ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π”.

ΑΔΜΗΕ: Στην τελική ευθεία το πρώτο σκέλος (Σαντορίνη – Νάξος) της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων

Έως τον Ιούνιο του 2025 ολοκληρώνεται το τμήμα Σαντορίνη–Νάξος, ενώ όλο το έργο θα είναι έτοιμο μέχρι τα μέσα του 2026, προσφέροντας καθαρή ενέργεια, ενεργειακή ασφάλεια και μείωση εκπομπών CO₂.

Την έμπρακτη στήριξη σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις Σαντορίνης και Θηρασιάς ζητά ο Δήμος Θήρας

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου (ΠΕΔ) σε μια πράξη στήριξης των αιτημάτων της Σαντορίνης, υιοθέτησε ομόφωνα το ψήφισμα και το απέστειλε στους αρμόδιους Υπουργούς

Στοίχημα – Ligue 1: Νις εναντίον Ρεμς.. σκοράρουν και οι δύο

Νις - Ρεμς: Βρίσκουν στόχο… για τους στόχους τους

Ολλανδία – Σύρος: Αυτό είναι το “κρυμμένo πετράδι” της Ελλάδας για το 2025

Το «κρυμμένo πετράδι» της Ελλάδας για το 2025​​​​​​​​​​​ σύμφωνα με τους Ολλανδούς

Η Σαντορίνη πρωταγωνίστρια στα όνειρα των Αμερικανών για γαμήλιο ταξίδι το 2025

Η Σαντορίνη στέφεται ως ο κορυφαίος γαμήλιος προορισμός για Αμερικανούς ταξιδιώτες, με εξωτικούς και ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές να συμπληρώνουν τη λίστα.

Φολέγανδρος: Νέοι αθλητικοί χώροι και αναβαθμισμένες σχολικές μονάδες δίνουν «ανάσα» στο νησί

Με συνέπεια και έργα ουσίας, η Φολέγανδρος αποκτά σύγχρονες αθλητικές υποδομές – Ένα νησί κάνει βήματα μπροστά, εκεί όπου οι δυσκολίες δεν είναι άλλοθι αλλά κίνητρο.

Σύρος – Νοσοκομείο: Ενίσχυση με τέσσερις νέους ειδικευόμενους γιατρούς

Η άφιξη τεσσάρων νέων ειδικευόμενων ιατρών ενισχύει τις κλινικές του Νοσοκομείου και αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο του στη στήριξη της Δημόσιας Υγείας στις Κυκλάδες.

Καφηρέας: Ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο λόγω μηχανικής βλάβης

Ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο λόγω μηχανικής βλάβης στο ακρωτήριο Καφηρέα

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Νάξος – Αστυνομία: Σύλληψη έξι ατόμων για διακίνηση κοκαΐνης και κάνναβης

Συνελήφθησαν στη Νάξο από Αστυνομικούς του ΑΤ Νάξου έξι άτομα για διακίνηση κοκαΐνης και κάνναβης

Αλλοίωση αποτελέσματος στο Πανναξιακός – Θύελλα (1-1): Δεν δόθηκε καθαρό πέναλτι στο 90’!

Σε φάση εντός περιοχής, ο Μανούσος της Θύελλας έκανε ξεκάθαρο χέρι, με τον διαιτητή να υποδεικνύει φάουλ εκτός περιοχής — παρότι το σημείο της παράβασης ήταν ξεκάθαρα μέσα στη μεγάλη περιοχή.

Αμοργός – Νέα Πνοή: Κίνδυνος απαξίωσης της περιουσίας από το Π.Δ. 129/2025

Ο κίνδυνος απώλειας οικοδομησιμότητας στους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προκαλεί αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις στην Αμοργό - Δελτίο Τύπου από την παράταξη "Νέα Πνοή"

Κυκλάδες: Κατασκευαστικά παράδοξα σε Πάρο – Σέριφο προκαλούν αντιδράσεις

Δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις σε νησιά των Κυκλάδων οι οποίες προκάλεσαν τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Νάξος: “Fast & Furious” στις Αμμοθίνες της Πλάκας

Επεισόδιο με όχημα μέσα σε προστατευόμενη περιοχή Natura 2000 στη Νάξο – Καταγγελία πολιτών και άμεση παρέμβαση της Αστυνομίας

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Δυτικές Κυκλάδες: Ανεκτέλεστο το αυριανό δρομολόγιο του “Αικατερίνη Π”

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. : Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο την Δευτέρα 28/4 κι επιστροφή την Τρίτη 29/4 λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών