Μήπως να ξαναπιάσουμε το διάβασμα από την αρχή; τι εννοούμε; να… όπως έλεγαν παλιά “να ένα μήλο” να πούμε σήμερα και πάλι “να ένα …βιβλίο”
-Ένα βιβλίο θα ήθελα για τον μικρό.
-Τι του αρέσει;
-Α, δεν ξέρω, αλλά πρέπει να ξεκολλήσει από το τάμπλετ.
-Και ποιος του το δώσε το τάμπλετ μαντάμ; (μου ήρθε να της πω. Αλλά δεν το πα.) Μπας και ήρθε ουρανοκατέβατο; (και πάλι δεν το πα.)
Ή μήπως αν δεν έχει τάμπλετ δεν θα γίνει έξυπνος και δεν θα είναι μοδάτος και θα τον κάνουν πέρα τα άλλα παιδάκια που με τη σειρά τους βρίσκονται κολλημένα στα μπλιμπλίκια τους; (αυτό μου ‘ρθε να το πω αλλά….εδώ το είχα πανάθεμά το)
Αμ, δεν κάνουμε έτσι δουλειά μαντάμ. Ωραία η λεωφόρος της πληροφόρησης με πολλές λιχουδιές (παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα κλπ) αλλά μην περιμένεις ο κανακάρης σου να γίνει στύλος σοφίας. Μάλλον θα ξεχάσει και όσα έμαθε στις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Και μάλλον σε στύλο βλακείας προβλέπω να μετατρέπεται. Γιατί ένα τέτοιο κόλλημα μόνο πουρέ μπορεί να σου κάνει το μυαλό. Αποχαύνωση και άγιος Ο Θεός.
-Και τι θα μου δώσετε;
-«Τα ψηλά βουνά»; «Τις περιπέτειες του Τομ Σώγερ»; «Το 20.000 λεύγες κάτω από την θάλασσα»; Μήπως τον «Μάγκα»; Ή το ‘Παραμύθι χωρίς όνομα» της πρότεινα με ένα αισιόδοξο χαμόγελο.
-Υπάρχει κανένα βιβλίο που να χει ο ήρωας τάμπλετ; Με ξαναρώτησε αθώα.
Ταβλιάστηκα κι εγώ με τη σειρά μου για ακόμα μια φορά!
Αποφεύγω τις συμβουλές. Όπως και τα ηθικά κηρύγματα. Αλλά ο εθισμός στο διάβασμα είναι απολαυστικός. Και το διαπιστώνεις με τον καιρό πόσο πλουτίζεις τόσο σε εικόνες όσο και σε λέξεις και σε εκφράσεις. Ο χώρος είναι περιορισμένος για μεγαλύτερη ανάπτυξη για τα οφέλη της ανάγνωσης. Γι αυτό αφήστε τα πλαστικά μαραφέτια που κρατάτε τώρα και αρπάξτε την ημέρα από τα μαλλιά με ένα καλό βιβλίο! Αποσυνδεθείτε. Ή αποταμπλιαστείτε καλύτερα! ΤΩΡΑ!