Η δρομολόγηση των άγονων γραμμών αλλάζει μετά τη πρόταση του βουλευτή Δωδεκανήσου Μάνου Κόνσολα – Τι προτείνει; Και σε ποια γραμμή αναφέρεται
Μια πρόταση που φιλοδοξεί να δώσει λύση στο μεγάλο ζητούμενο που είναι η αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καρπάθου και της Κάσου κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, με παρέμβασή του προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Τονίζει ότι η Κάρπαθος και η Κάσος δεν έχουν το ίδιο επίπεδο ποιότητας αλλά και συχνότητας στην ακτοπλοϊκή τους σύνδεση, συγκριτικά με άλλα νησιά.
Επισημαίνει ότι όταν υπάρχουν διαγωνισμοί για την εξυπηρέτηση της γραμμής Κρήτης-Καρπάθου-Κάσου-Ρόδου με χρονικό ορίζοντα λίγων μηνών, τότε αναπόφευκτα θα έρχονται πλοία μεγάλης ηλικίας και θέτει ζήτημα αλλαγής και τροποποίησης του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να δρομολογηθούν νέα, σύγχρονα και ταχύτερα πλοία.
Ο Μάνος Κόνσολας προτείνει να προκηρύσσεται διαγωνισμός για σύναψη μακροχρόνιας σύμβασης 15ετούς διάρκειας και στον διαγωνισμό να ενταχθεί ως όρος, η υποχρέωση της μειοδότριας εταιρείας να δρομολογήσει νέο, σύγχρονο και ταχύπλοο πλοίο για τη συγκεκριμένη γραμμή.
Ανάλογη πρόβλεψη πρέπει να υπάρχει για τη γραμμή Πειραιά – Σαντορίνης – Κάσου – Καρπάθου – Ρόδου, προκειμένου να αναβαθμιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου και Καρπάθου και να μειωθεί θεαματικά ο χρόνος του ταξιδιού.
To πλήρες κείμενο της πρότασης του κ. Κόνσολα:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς Κύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΘΕΜΑ: «Αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Καρπάθου και Κάσου»
Κύριε Υπουργέ,
Το Υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε σε ανοικτό, δημόσιο, διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Καρπάθου-Κάσου για το χρονικό διάστημα μέχρι και 31/10/2022.
Το ζήτημα, όμως, είναι ότι επελέγη και πάλι ένα πλοίο μεγάλης ηλικίας για να εξυπηρετεί τη γραμμή, με ό, τι αυτό σημαίνει στο μεγάλο χρόνο διάρκειας του ταξιδιού αλλά και σε ενδεχόμενες βλάβες.
Αντικειμενικά, η Κάρπαθος και η Κάσος δεν έχουν το ίδιο επίπεδο ποιότητας αλλά και συχνότητας στην ακτοπλοϊκή τους σύνδεση συγκριτικά με άλλα νησιά.
Ουσιαστικά, είμαστε μακριά από τον στόχο της αναβάθμισης της ακτοπλοϊκής γραμμής Καρπάθου-Κάσου και οφείλουμε να αναθεωρήσουμε ορισμένα δεδομένα.
Ένα από αυτά είναι η διάρκεια των συμβάσεων.
Όταν υπάρχουν διαγωνισμοί για την εξυπηρέτηση της γραμμής Κρήτης-Καρπάθου-Κάσου-Ρόδου με χρονικό ορίζοντα λίγων μηνών, τότε αναπόφευκτα θα έρχονται πλοία μεγάλης ηλικίας.
Οφείλουμε να δούμε την ανάγκη αλλαγής και τροποποίησης του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να δρομολογηθούν νέα, σύγχρονα και ταχύτερα πλοία.
Μια πρόταση προς αυτή την κατεύθυνση, θα ήταν να προκηρύσσεται διαγωνισμός για σύναψη μακροχρόνιας σύμβασης 15ετούς διάρκειας.
Στον διαγωνισμό, θα μπορούσε να ενταχθεί ως όρος η υποχρέωση της μειοδότριας εταιρείας να δρομολογήσει νέο, σύγχρονο και ταχύπλοο πλοίο για τη συγκεκριμένη γραμμή.
Το 15ετές χρονικό εύρος της σύμβασης θα αποτελεί ένα σοβαρό και ουσιαστικό κριτήριο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που θα αναλάβουν, όμως, την υποχρέωση να δρομολογήσουν σύγχρονο ταχύπλοο πλοίο για την γραμμή Κρήτη- Κάσος – Κάρπαθος-Ρόδος.
Ανάλογη πρόβλεψη πρέπει να υπάρχει για τη γραμμή Πειραιά – Σαντορίνης – Κάσου – Καρπάθου – Ρόδου, προκειμένου να αναβαθμιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου και Καρπάθου και να μειωθεί θεαματικά ο χρόνος του ταξιδιού.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων με την προϋπόθεση δρομολόγησης νέων και ταχύτερων πλοίων για να αναβαθμιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Καρπάθου και Κάσου;