“Καμπανάκι” από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας – Τα επτά μέτρα, τη λήψη των οποίων ζήτησαν οι Ακτοπλόοι από τον Γιάννη Πλακιωτάκη
Η ενεργειακή κρίση η οποία έχει πλήξει και την ακτοπλοΐα απειλεί το αφήγημα του τουρισμού αλλά και το κόστος ζωής των νησιωτών. Στη συνάντηση που είχε χθες το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, κατέστη ξεκάθαρο από την πλευρά των ακτοπλόων ότι αν δεν ληφθούν μέτρα στήριξης του κλάδου τότε έως το καλοκαίρι οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα φθάσουν έως και το 25% για επιβάτες και οχήματα.
Να πούμε ότι τις προσεχείς ημέρες θα έχουμε αύξηση της τάξης του 10% στα εισιτήρια της Παροναξίας οπότε όπως είναι κατανοητό μία δεύτερη αύξηση θα μας … διαλύσει.
Από το Υπουργείο Ναυτιλίας χθες το σχετικό δελτίο ενημέρωσης ανέφερε: ” Με τη νέα διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) συναντήθηκε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Στην διάρκεια της συνάντησης ο νέος Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε εκτενώς στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, επικεντρώνοντας την ανησυχία του στις τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων.
Από την πλευρά του ο κ. Πλακιωτάκης αναγνώρισε ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο έχει προκληθεί από την πανδημία και επιδεινώθηκε λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, επισημαίνοντας ότι απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή λόγω του εθνικού ρόλου της ακτοπλοΐας για την χώρα μας. Επίσης, δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα αυτό και στα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να εξετασθεί δέσμη μέτρων τα οποία θα βελτιώσουν την κατάσταση.
Στην συνάντηση εκ μέρους του ΣΕΕΝ, πλην του κ. Πασχάλη, συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας Ευστράτιος Απέργης, ο Αντιπρόεδρος Διεθνών Πλοών Σπυρίδων Πρωτοπαπαδάκης, ο Γενικός Γραμματέας Θεολόγος Παναγιωτάκης και ο Ταμίας Διονύσης Θεοδωράτος”.
Τι ζητούν οι ακτοπλόοι
Ομως, τι γίνεται με τις αυξήσεις; Στελέχη της ακτοπλοίας μιλώντας στην σελίδα newmoney ανέφεραν ότι οι αυξησεις δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» . Σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ το επιπλέον λειτουργικό κόστος λόγω των ακριβών καυσίμων ξεπερνά τα 280 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.
Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Εκτός από τις αυξήσεις μελετάται: η μείωση της ταχύτητας, η συνένωση δρομολογίων (σ.σ. κάτι που είδαμε ήδη να γίνεται στην γραμμή Πειραιάς – Κρήτη) και η αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων
Τα μέτρα που ζήτησε ο ΣΕΕΝ από τον υπουργό ΥΝΑ
1) Επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του περασμένου Δεκεμβρίου
2) Προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και επιστροφή του στο 13% όταν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στο επίπεδο του περασμένου Δεκεμβρίου.
3) Ενίσχυση της ρευστότητας με την άμεση καταβολή του μεγαλύτερου των 42 εκατομμυρίων ευρώ που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια επιδοτούμενων γραμμών τα οποία έχουν ήδη εκτελεστεί.
4) Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας Covid 19
5) Προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως συνέβη και στην περίοδο της πανδημίας
6) Αύξηση κατά τουλάχιστον 30% των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονετούς διάρκειας
7) Προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων
Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr