Ο βουλευτής Κυκλάδες του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Συρμαλένιος καταθέτει ερώτηση με αφορμή το ατύχημα χθες στο αεροδρόμιο της Μήλου
“Κατά την πτήση ΟΑ 024 από Αθήνα για Μήλο που εκτελείται με αεροσκάφος τύπου ATR42-600, μετά την προσγείωση και ενώ είχε επιβραδύνει και τροχοδρομούσε πλέον με χαμηλή ταχύτητα για στάθμευση, λόγω έντονων πλαγιομετωπικών ανέμων με ριπές που επικρατούσαν στην περιοχή του αεροδρομίου, παρέκκλινε για λίγα μέτρα εκτός του διαδρόμου προσγείωσης. Μετά τη στάθμευση του αεροσκάφους, οι 20 επιβάτες που επέβαιναν στην πτήση αποβιβάστηκαν με ασφάλεια και η εταιρεία λαμβάνει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για τον έλεγχο του αεροσκάφους”.
Η ανακοίνωση της Aegean Air για το χθεσινό ατύχημα στη Μήλο όταν αεροπλάνο που προσγειώνονταν στο αεροδρόμο λόγω αέρα βρέθηκε στα γειτονικά χωράφια (Φωτογραφία mileikanea.gr). Και το χειρότερο; Λόγω του ατυχήματος δεν μπορούσε και το δεύτερο αεροσκάφος (σ.σ. άλλης εταιρείας) που ήταν στο νησί να απογειωθεί και να φύγει..
Και σήμερα έρχεται ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ – με καταγωγή από τη Μήλο – Νίκος Συρμαλένιος να καταθέσει ερώτηση υπενθυμίζοντας ότι τον Δεκέμβριο του 2020 είχε προχωρήσει (μαζί με τον αρμόδιο τομεάρχη Νίκο Παππά) σε ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών για την αναβάθμιση των υποδομών στο αεροδρόμιο της Μήλου.
Και όπως σημειώνει ” Το χθεσινό ευτυχώς ανώδυνο ατύχημα, αποτελεί ένα ηχηρό καμπανάκι για τους κινδύνους που επέρχονται. Χρέος της πολιτείας είναι να διασφαλίσει με άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα, το καμπανάκι να μην γίνει καμπάνα ολέθρου”.
Αναλυτικά, η τοποθέτηση του κου Συρμαλένιου αναφέρει:
Το χθεσινό ατύχημα με τον εκτροχιασμό του αεροπλάνου της Aegean εκτός αεροδιαδρόμου, αναδεικνύει πόσο επισφαλές εξακολουθεί να είναι το αεροδρόμιο της Μήλου. Ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα, όμως δεν μπορούμε πλέον να επαφιόμαστε αποκλειστικά στον “καιρό” ή στην αποδεδειγμένη ικανότητα των έμπειρων πιλότων μας.
Στις 12/12/2020 είχαμε καταθέσει στη Βουλή, ο υπογράφων μαζί με τον τον αρμόδιο τομεάρχη μας Νίκο Παππά, Ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όπου επισημαίναμε ότι το αεροδρόμιο είχε σχεδιαστεί για αεροδιάδρομο 1200 μ., αλλά για πολλά χρόνια και μέχρι σήμερα λειτουργεί στα 1075 μέτρα. Επίσης επισημαίναμε ότι από την πλευρά της ΥΠΑ έχει σχεδιαστεί η επιμήκυνση του αεροδιαδρόμου και ότι στις 20/7/2011 εκδόθηκε η αρχική Άδεια Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με αριθμό 201524 για την επέκταση του, η οποία λήγει στις 31/12/2021. Τέλος επισημαίναμε ότι το έργο έχει ενταχθεί σε χρηματοδότηση της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 5 εκατομμύρια ευρώ. Για την ολοκλήρωση του έργου θα έπρεπε επίσης να εκτελεστούν ακόμα επί μέρους αναγκαία συνοδά έργα, όπως άρσεις εμποδίων, εδαφικών εξάρσεων, καθαίρεση λόφου, απαλλοτριώσεις, επιμέρους μελέτες σκοπιμότητας κ.α. τα οποία είτε έχουν ολοκληρωθεί, είτε βρίσκονται σε εξέλιξη. Η Ερώτηση μας κατέληγε με τα εξής τρία ερωτήματα:
1) Σε ποιες ενέργειες θα προβεί έτσι ώστε να επιταχυνθούν τα υπολειπόμενα έργα;
2) Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν τα έργα, έτσι ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της επιμήκυνσης του αεροδιαδρόμου και να καταστεί το αεροδρόμιο αξιόπιστο και ασφαλές, σύμφωνα με τις αρχικές προδιαγραφές;
3) Πρόκειται να προσληφθεί στην ΥΠΑ το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου, έτσι ώστε να καλυφθούν οι αυξανόμενες λειτουργίες του;
Δυστυχώς από πλευράς Υπουργείου δεν υπήρξε μέχρι σήμερα ουδεμία απάντηση!!!
Πώς να το εκλάβουμε αυτό; Αδιαφορία, ανικανότητα, απαξίωση για να περάσει το αεροδρόμιο σε ιδιωτικά χέρια;
Ότι και νάναι, η ΥΠΑ, ο Υπουργός, η κυβέρνηση συνολικά, οφείλουν να δώσουν απαντήσεις. Οφείλουν να δώσουν απαντήσεις απέναντι στην αυτοδιοίκηση, στους φορείς και στο λαό της Μήλου, που με τις προσπάθειες τους, ανέδειξαν το νησί ως ένα από τα πρώτα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Οφείλουν να διασφαλίσουν την ασφάλεια απέναντι στη ραγδαία αυξανόμενη επισκεψιμότητα του νησιού.
Το χθεσινό ευτυχώς ανώδυνο ατύχημα, αποτελεί ένα ηχηρό καμπανάκι για τους κινδύνους που επέρχονται. Χρέος της πολιτείας είναι να διασφαλίσει με άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα, το καμπανάκι να μην γίνει καμπάνα ολέθρου.