Διαμαρτυρία στο Γυμνάσιο της Άνω Μεράς για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων – Τι αναφέρουν οι γονείς
“….. Η Μύκονος είναι ένα νησί στο οποίο εμφανίζεται μεγάλη κινητικότητα εργαζομένων καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και οι άνθρωποι αυτοί μετακομίζουν στη Μύκονο με όλη τους την οικογένεια. Βασιζόμενοι στην περσινή εμπειρία πιστεύουμε ότι θα έχουμε και φέτος πολλές μετεγγραφές κατά τη διάρκεια του έτους που πιθανότατα θα μεγαλώσουν κατά πολύ τα φαινομενικά «μικρά» τμήματα, ή θα μας αναγκάσουν να δημιουργήσουμε τμήματα τέρατα μεγαλύτερα των 30 μαθητών σε συνθήκες πανδημίας….”
Ποιος είπε ότι η Μύκονος θα έμενε έξω από το .. παιχνίδι των συγχωνεύσεων όσον αφορά τις σχολικές μονάδες και τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από τις αλλαγές που δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που σήμερα οι μαθητές (και εκπαιδευτικοί αλλά και οι γονείς) συγκεντρώθηκαν έξω από το Γυμνάσιο της Ανω Μερά και διαμαρτυρήθηκαν… Ας δούμε τι αναφέρει η ιστοσελίδα mykonosdaily.gr για το θέμα που έχει προκύψει… Μάλιστα έχουμε την παρουσίαση απουσία τάξεις υποδοχής για παιδιά που έρχονται από το εξωτερικό και το πιο σημαντικό; Οι συμμαθητές τους κάνουν χρέη μεταφραστών; Είναι δυνατόν; Προφανώς…
” Οι μαθητές του Γυμνασίου Άνω Μεράς στη Μύκονο δεν μπήκαν σήμερα στις τάξεις τους, να κάνουν μάθημα ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση του Υπουργείου παιδείας να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία!
Τη συγκεκριμένη κίνηση στήριξαν από την πρώτη στιγμή οι γονείς και οι καθηγητές των μαθητών οι οποίοι ήταν δίπλα τους από τη πρώτη στιγμή και εναντιώθηκαν όλοι μαζί στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας.
Διαβάστε τη σχετική επιστολή που δημοσίευσαν οι γονείς των Μαθητών του Γυμνασίου Μυκόνου σχετικά με την απόφαση του Υπουργείου Παίδείας.
“Σας ενημερώνουμε ότι στο Ημερήσιο Γυμνάσιο Άνω Μεράς Μυκόνου φοιτούν αυτή τη στιγμή στην Α΄ τάξη 77 μαθητές και κατόπιν εντολής της Διεύθυνσης Δ.Ε. Κυκλάδων έχει γίνει σύμπτυξη και σχηματίστηκαν 3 τμήματα των 26 μαθητών. Καθίσταται επιτακτική ανάγκη να ανακληθεί η απόφαση περί σύμπτυξης των τμημάτων καθώς:
Αν και το μέτρο υλοποιήθηκε από 15-10-2021 στην πράξη αποδείχτηκε επιβαρυντικό και δυσχερές. Ακόμα και το εμβαδόν των μεγαλύτερων αιθουσών του σχολείου μας δεν επαρκεί για τον συγκεκριμένο αριθμό των μαθητών και εκπαιδευτικού της τάξης σύμφωνα με τις διορθωμένες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού. Συνεπώς τόσο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί όσο και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τίθενται σε άμεσο κίνδυνο, πολλώ μάλλον σε μία περιοχή που ήδη έχει χαρακτηριστεί πολλές φορές κόκκινη.
Η Μύκονος είναι ένα νησί στο οποίο εμφανίζεται μεγάλη κινητικότητα εργαζομένων καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και οι άνθρωποι αυτοί μετακομίζουν στη Μύκονο με όλη τους την οικογένεια. Βασιζόμενοι στην περσινή εμπειρία πιστεύουμε ότι θα έχουμε και φέτος πολλές μετεγγραφές κατά τη διάρκεια του έτους που πιθανότατα θα μεγαλώσουν κατά πολύ τα φαινομενικά «μικρά» τμήματα, ή θα μας αναγκάσουν να δημιουργήσουμε τμήματα τέρατα μεγαλύτερα των 30 μαθητών σε συνθήκες πανδημίας.
Στην Α΄ τάξη φοιτούν 9 μαθητές/τριες με γνωματεύσεις/διαγνώσεις από τους αρμόδιους φορείς (ΚΕΣΥ Σύρου) καθώς και 3 μαθητές/τριες με αξιολογήσεις από τις εκπαιδευτικούς του Τμήματος Ένταξης που παρακολουθούσαν στο Δημοτικό σχολείο την προηγούμενη σχολική χρονιά των οποίων εκκρεμεί η συνάντηση αξιολόγησης τους από το ΚΕΣΥ Σύρου. Οι εν λόγω μαθητές/τριες έχουν μαθησιακές δυσκολίες και χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης στην τάξη και σύμφωνα με τις γνωματεύσεις πρέπει να παρακολουθούν τμήματα ένταξης. Κατόπιν ενεργειών της Διεύθυνσης του σχολείου εγκρίθηκε από το ΥΠΑΙΘ η λειτουργία Τ.Ε. στο σχολείο μας τα οποία όμως, δεν έχουν στελεχωθεί (μέχρι στιγμής) από εκπαιδευτικούς. Η παρουσία πολλών μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες σε υπεράριθμα τμήματα δυσχεραίνει την μαθησιακή διαδικασία και αποβαίνει εις βάρος των υπολοίπων μαθητών της τάξης
Ως γνωστόν σύμφωνα με την Παρ. 1α του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017)
«Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης. Η κατά τα προηγούμενα εδάφια μείωση πραγματοποιείται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του αρμόδιου σχολικού συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης.»
Στο σχολείο μας φοιτούν συνολικά 14 μαθητές/τριες εκ των οποίων οι τρεις (3) είναι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης οι οποίοι είναι αλλοδαποί και δεν μιλούν Ελληνικά καθώς ήρθαν πρόσφατα από το εξωτερικό και οι οποίοι θα πρέπει να παρακολουθήσουν Τάξεις Υποδοχής. Οι τάξεις Υποδοχής δεν έχουν εγκριθεί ακόμα από το ΥΠΑΙΘ.. Συμμαθητές τους αναλαμβάνουν χρέη μεταφραστή ενώ οι εκπαιδευτικοί απευθύνονται σε αυτά στην Αγγλική Γλώσσα. Αυτό αποτελεί ένα επιπλέον επιβαρυντικό γεγονός για την εκπαιδευτική διαδικασία
Στο σχολείο μας επαρκούν οι υφιστάμενοι εκπαιδευτικοί για την λειτουργία των τεσσάρων τμημάτων. Οι μόνες ελλείψεις που παρουσιάζει το σχολείο είναι σε
Α. Φιλόλογο Γαλλικής Γλώσσας.
Β. Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής λόγω μείωσης του ωραρίου του υποδιευθυντή κατά 4 ώρες.
Γ. Εκπαιδευτικό Οικιακής οικονομίας 4 ώρες.
Δ. Εκπαιδευτικό Καλλιτεχνικών 6 ώρες.
Ε. Εκπαιδευτικό Μουσικής αγωγής 10 ώρες.
ΟΛΕΣ οι ανωτέρω ελλείψεις εξακολουθούν να υπάρχουν και μετά τη σύμπτυξη των τμημάτων.
Παρακαλώ να εξετάσετε το αίτημα μας για την επαναφορά των τεσσάρων τμημάτων στην προτέρα κατάσταση του σχολείου μας. Αναμένουμε τις δικές σας ενέργειες.
Οι γονείς και κηδεμόνες του Γυμνασίου Άνω Μεράς Μυκόνου