Η ανακοίνωση από την MTC Group και τον Νότη Μαρτάκη μέσα από την πορεία του “μοντέλου Πάρου” που πέτυχε τους στόχους που έχει θέσει για το 2021 – Η κίνηση στο 85% σε σχέση με το 2019 και η φθίνουσα πορεία των κρουσμάτων
“Η Πάρος βέβαια, ακόμα και πέρυσι άντεξε, παρά τις πιέσεις που δέχθηκαν οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, ενώ εφέτος φαίνεται να κερδίζει το όποιο χαμένο έδαφος αφού, σύμφωνα με στοιχεία του Ιουλίου, όχι μόνο δεν έχει απώλειες, αλλά πλησιάζει και τα αποτελέσματα της χρονιάς ρεκόρ του 2019. Τα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου Πάρου για τον φετινό Ιούλιο, επιβεβαιώνουν ότι η κίνηση στην Πάρο πήρε την ανιούσα μέσα στο μήνα, με τις αφίξεις τουριστών να αγγίζουν μάλιστα το 85% του προ πανδημικού και εύρωστου τουριστικά Ιουλίου του 2019”.
Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα η ανακοίνωση που εξέδωσε η MTC Group που φέριε την υπογραφή του Νότη Μαρτάκη και αναλύει την πορεία της σεζόν στην γειτονική Πάρο. Αρωγός οι αριθμοί από το Λιμεναρχείο της Πάρου και το αεροδρόμιο του νησιού, σημείο αναφοράς η φθίνουσα πορεία των κρουσμάτων τις τελευταίες ημέρες (σ.σ. αρκετές φορές είχαμε μονοψήφιο αριθμό) και καταλήγει ” Ήδη, στον Δήμο άρχισαν οι προετοιμασίες για τη στρατηγική της επόμενης περιόδου που θα εστιάσει τόσο σε ποιοτικά στοιχεία ως προς την προσέλκυση τουριστών όσο και σε βελτιώσεις σε επίπεδο υποδομών που, ούτως ή άλλως, έχουν δρομολογηθεί με σημαντικές παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό, στους σταθμούς εισόδου, με προγραμματισμό δεύτερου λιμανιού, με δημιουργία άλλων δύο αφαλατώσεων, με αλλαγή και επέκταση όλων των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης και με αναβάθμιση των βιολογικών καθαρισμών σε τρίτη βαθμίδα επεξεργασίας”.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση
“Σε διαρκώς φθίνουσα κλίμακα είναι τα κρούσματα στην Πάρο, αποτέλεσμα τόσο των μηχανισμών ελέγχου όσο και της ευσυνειδησίας της συντριπτικής πλειοψηφίας των επαγγελματιών του τουρισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό του 0,6% των κρουσμάτων επιτεύχθηκε χάρη στο συνδυασμό της πρόληψης και του επαγγελματισμού. Και, όπως δηλώνουν αρμόδιοι του Τουρισμού, απέδειξε ότι, τελικά, τα οριζόντια μέτρα όπως συνέβη πέρυσι τέτοια περίπου εποχή με το lockdown στο νησί , δεν λειτουργούν αποτελεσματικά ενώ επιβαρύνουν τη φήμη κάθε προορισμού κάνοντας περισσότερο διστακτικούς τους δυνητικούς του επισκέπτες.
Η Πάρος βέβαια, ακόμα και πέρυσι άντεξε, παρά τις πιέσεις που δέχθηκαν οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, ενώ εφέτος φαίνεται να κερδίζει το όποιο χαμένο έδαφος αφού, σύμφωνα με στοιχεία του Ιουλίου, όχι μόνο δεν έχει απώλειες, αλλά πλησιάζει και τα αποτελέσματα της χρονιάς ρεκόρ του 2019. Τα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου Πάρου για τον φετινό Ιούλιο, επιβεβαιώνουν ότι η κίνηση στην Πάρο πήρε την ανιούσα μέσα στο μήνα, με τις αφίξεις τουριστών να αγγίζουν μάλιστα το 85% του προ πανδημικού και εύρωστου τουριστικά Ιουλίου του 2019. Με βάση λοιπόν τους αριθμούς, 130.018 επισκέπτες αφίχθησαν στο λιμάνι της Πάρου φέτος τον Ιούλιο, έναντι 151.896 που είχαν έρθει ακτοπλοϊκώς στο νησί κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Η εντυπωσιακή αλήθεια που αποκαλύπτουν οι επίσημοι αριθμοί, έγκειται στο γεγονός, ότι το νησί «έπιασε» το 85% της τουριστικής κίνησης του 2019 με 40% περίπου λιγότερους κατάπλους πλοίων στο λιμάνι του, καθώς κατά τον προ διετίας Ιούλιο είχαν πραγματοποιηθεί 848 κατάπλοι ενώ φέτος μόλις 515! Παράλληλα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Κρατικού Αερολιμένα Πάρου, κατά τον δεύτερο καλοκαιρινό μήνα του 2021, 19.211 επισκέπτες έφθασαν αεροπορικώς στο νησί έναντι 22.307 επισκεπτών που είχαν αφιχθεί κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Η ίδια προοπτική διαφαίνεται και για τον Αύγουστο που, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα ξεπεράσει ακόμα και τον αντίστοιχο μήνα του 2019 και το Σεπτέμβριο και, αν τελικά συνεχιστεί η πορεία των επιδημιολογικών μετρήσεων, η χρονιά θα κλείσει με αποτελέσματα που θα ξεπερνούν ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
Ήδη, στον Δήμο άρχισαν οι προετοιμασίες για τη στρατηγική της επόμενης περιόδου που θα εστιάσει τόσο σε ποιοτικά στοιχεία ως προς την προσέλκυση τουριστών όσο και σε βελτιώσεις σε επίπεδο υποδομών που, ούτως ή άλλως, έχουν δρομολογηθεί με σημαντικές παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό, στους σταθμούς εισόδου, με προγραμματισμό δεύτερου λιμανιού, με δημιουργία άλλων δύο αφαλατώσεων, με αλλαγή και επέκταση όλων των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης και με αναβάθμιση των βιολογικών καθαρισμών σε τρίτη βαθμίδα επεξεργασίας”.