Η επιβατική κίνηση από την 1η Ιουλίου μέχρι και τις 14 Αυγούστου του τρέχοντος έτους από τα τρία λιμάνια της Αττικής έφτασε τους 1.422.361 επιβάτες έναντι 1.109.992 ταξιδιωτών το 2020 το ίδιο διάστημα και 1.761.469 το ίδιο διάστημα του 2019.
Αυξημένη είναι φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση από τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής (Πειραιά, Ραφήνα, Λαύριο) για το διάστημα από τις αρχές Ιουλίου μέχρι και τις 14 Αυγούστου, ωστόσο η ακτοπλοΐα δεν μπορεί να «ρεφάρει» τις ζημιές του προηγούμενου χρόνου. Αντιθέτως όπως εκτιμάται οι ζημιές θα φτάσουν και πάλι τα 100 εκατ. ευρώ για το σύνολο του κλάδου, στον οποίο σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της XRTC ιδιαίτερο ρόλο έχουν 12 ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που έχει στη διάθεση του ο «ot.gr», η επιβατική κίνηση (αναχωρήσεις) από την 1η Ιουλίου μέχρι και τις 14 Αυγούστου του τρέχοντος έτους από τα τρία λιμάνια έφτασε τους 1.422.361 επιβάτες έναντι 1.109.992 ταξιδιωτών το 2020 το ίδιο διάστημα και 1.761.469 το ίδιο διάστημα του 2019. Έτσι η επιβατική κίνηση παρουσιάζεται αυξημένη μεν κατά 28,1% σε σύγκριση με πέρυσι αλλά μειωμένη κατά 28,5% σε σύγκριση με το 2019.
Πιο αναλυτικά το διάστημα 1-14 Αυγούστου η επιβατική κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά ανήλθε στους 319.761 επιβάτες για όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές, πλην του Αργοσαρωνικού όπου εκεί η κίνηση έφτασε τους 77.232 επιβάτες. Το ίδιο διάστημα του 2020 από τον Πειραιά αναχώρησαν 264.700 επιβάτες για το Αιγαίο και 69.760 επιβάτες για τα νησιά του Αργοσαρωνικού ενώ το 2019 τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 411.680 και 120.883. Συνολικά η επιβατική κίνησή από τον Πειραιά ήταν αυξημένη το 2021 σε σύγκριση με το 2020 κατά 18,7% ενώ είναι μειωμένη κατά 25,5% σε σύγκριση με το 2019.
Ανάλογη είναι η εικόνα και από τα άλλα δυο λιμάνια. Αναλυτικότερα από το λιμάνι της Ραφήνας το πρώτο 14ημερο του Αυγούστου αναχώρησαν 85.388 επιβάτες έναντι 69.225 το ίδιο διάστημα του 2020 (αύξηση 23,3%) και 112.873 επιβάτες το 2019, που σημαίνει μία μείωση κατά 24,3% το 2021 σε σύγκριση με το διάστημα 1/7-14/8 του 2019.
Από το λιμάνι του Λαυρίου το ιδιο εξεταζόμενο διάστημα αναχώρησαν 29.686 επιβάτες έναντι 34.181 επιβατών το 2020 (-13,15%) και 30.854 το 2019 (-3,78%).
Επίσης τον Ιούλιο του 2021 αναχώρησαν από τα τρία λιμάνια συνολικά 910.294 επιβάτες έναντι 672.126 επιβατών τον Ιούλιο του 2020 και 1.085.179 επιβατών το Ιούλιο του 2019. Έτσι η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνησή τον Ιούλιο του 2021 ήταν αυξημένη κατά 35,43% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2020 και μειωμένη κατά 16,11% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019.
Οι δυο αυτοί μήνες φαίνεται ότι μειώνουν το «γκαπ» του κλάδου με τα υψηλά επίπεδα επιβατικής κίνησης του 2019 ωστόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη αυτό που έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 η επιβατική κίνησή ήταν μικρότερη από το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Συνεπώς η ακτοπλοΐα δεν φαίνεται εύκολο να «ρεφάρει» το 2021 τα προβλήματα του 2020 καθώς η άνοδος της κίνησης δεν είναι αρκετή αλλά υπάρχει ένας ακόμη λόγος. Οι τιμές των καυσίμων είναι αυξημένες σε σύγκριση με το 2020 και συνεπώς τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά με αποτέλεσμα οι ζημιές του κλάδου θα παραμείνουν το τέλος του έτους στα επίπεδα του 2020 δηλαδή πάνω από 100 εκατ. ευρώ, όπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Με πληροφορίες από τη σελίδα ot.gr