Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα – Ν. Μαρτάκης: Οι προσαρμογές του Τουριστικού μάρκετινγκ στις επιταγές της...

Ελλάδα – Ν. Μαρτάκης: Οι προσαρμογές του Τουριστικού μάρκετινγκ στις επιταγές της πανδημίας

|

Ο Νότης Μαρτάκης με άρθρο του αναλύει τα νέα δεδομένα που έχει φέρει στη ζωή μας (σε τουριστικό επίπεδο) η πανδημία.. 

Η πανδημία, πέρα από την αλλαγή του τρόπου ζωής, προκάλεσε σημαντικές αλλαγές και στα εργαλεία του τουριστικού μάρκετινγκ. Παλιές μέθοδοι αντικαταστάθηκαν εκ των πραγμάτων με άλλες λόγω της αδυναμίας της φυσικής προσέγγισης μέσω της συμμετοχής σε εκθέσεις ή της οργάνωσης ταξιδιών εξοικείωσης και προωθητικών ενεργειών.

Του Νότη Μαρτάκη (*)

Όσοι ασχολούμαστε με τη διαχείριση τουριστικών προορισμών κληθήκαμε να προσαρμοστούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα με μοναδικό «σύμμαχο» τη σύγχρονη τεχνολογία. Ακόμα και η κλασσική διαφήμιση πέρασε σε δεύτερο πλάνο αφού πλέον δεν αρκούσε μια ωραία εικόνα ή ένα ευφάνταστο σύνθημα για να παρακινήσει έναν άνθρωπο να πραγματοποιήσει το πολυπόθητο ταξίδι των διακοπών. Για αυτό το λόγο ακόμα και οι συνήθεις επισκέψεις δημοσιογράφων σε κάποιο προορισμό είχαν ως κύριο λόγο την παρουσίαση της ασφάλειας που παρέχει και, παράλληλα, την καταγραφή των δυνατοτήτων που διαθέτει. Όσοι δεν αντιλήφθηκαν αυτή τη σημαντική στροφή της επικοινωνιακής πολιτικής, μπορεί μεν να πέτυχαν κάποιες δημοσιεύσεις, δεν έδωσαν όμως το αναμενόμενο μήνυμα που θα λειτουργούσε ως κινητήριος μοχλός για όσους, δίκαια, δίσταζαν. Γιαυτό το λόγο είχα έγκαιρα προειδοποιήσει να μην αφήσουμε τη λαχτάρα για το ταξίδι να σφηνώσει στη νοσταλγία επειδή σκόνταψε στο φόβο.

Τα παραδείγματα της Ελαφονήσου με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων να παρουσιάζει την εμβολιαστική διαδικασία των κατοίκων παράλληλα με τις ομορφιές του νησιού που κέρδισε παγκόσμια δημοσιότητα, το αντίστοιχο της Πάρου με την ιταλική RAI και της Μήλου με το BBC είναι χαρακτηριστικά αυτής της αλλαγής στη μέθοδο προσέγγισης των αγορών.

Μιλώντας όμως για νέα «εργαλεία» δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε όσα η  ίδια η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει φέρνοντας  τους προορισμούς ακόμη πιο κοντά στους παραγωγούς περιεχομένου. Η καθιέρωση μιας νέας διαδικτυακής σελίδας που απευθύνεται μόνο σε travel bloggers, influencers και Travel agents και είναι πλήρως διαχειρίσιμη από τον εκπρόσωπο κάθε  Δήμου δίνει απάντηση στην αναζήτηση των νέων μεθόδων του τουριστικού μάρκετινγκ αφού παρέχει :

# Άμεση επαφή των μελών με τον εκπρόσωπο του Δήμου σε πραγματικό χρόνο

# Δυνατότητα μεταφοράς οπτικοακουστικού υλικού και αρχείων

# Κοινή χρήση του ανεβασμένου υλικού

# Λειτουργία και σε κινητά τηλέφωνα

 Με αυτή την υπηρεσία ο Δήμος θα έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνεί άμεσα με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, αλλά παράλληλα να απαντά σε τυχόν ερωτήσεις που θα είναι διαθέσιμες σε όλη τη κοινότητα των μελών . Ο διαχειριστής του Δήμου θα έχει τη δυνατότητα να:

# Αλλάζει φωτογραφίες κείμενα και video

# Δημιουργεί αποκλειστικό προφίλ του Δήμου

# Προσκαλεί  bloggers και επαγγελματίες

# Ανεβάζει φωτογραφίες, βίντεο και πληροφορίες σε οποιαδήποτε μορφή (txt. Pdf. Κλπ)

# Ανεβάζει εκδηλώσεις και νέα του Δήμου που αφορούν travel bloggers, travel agencies κλπ.

# Απαντά σε ερωτήσεις και διευκρινήσεις που τυχόν προκύπτουν.

Πρόσφατα, έπειτα από τη συνεργασία μας  με την FUTURE NEED που είναι εξειδικευμένη σε virtual εφαρμογές φέραμε μια ακόμα τεχνολογική καινοτομία που έχει να κάνει με το virtual fam trip που καλύπτει ένα σημαντικό πρόβλημα  είτε λόγω της πανδημίας είτε και της κάλυψης των εξόδων φιλοξενίας ταξιδιωτικών και άλλων επαγγελματιών. Η συγκεκριμένη εφαρμογή ξενάγησης , σε επίπεδο 360 μοιρών ,δίνει τη δυνατότητα στον προσκεκλημένο επαγγελματία να περιηγηθεί στην περιοχή και να ανακαλύψει μέσω του υπολογιστή ή και του κινητού του όσα πιθανόν τον ενδιαφέρουν. Η εφαρμογή αυτή αφενός επιτυγχάνει μέγιστο αριθμό προσκεκλημένων χωρίς να χρειαστεί να πραγματοποιήσουν το ταξίδι για να γνωρίσουν ένα τόπο και συνδυαζόμενη με την πιο πάνω «εργαλειοθήκη» δίνει την πλήρη ενημέρωση και εικόνα ενός προορισμού ώστε, πλέον, ακόμα και αν κάποιοι από τους συμμετέχοντας επισκεφτούν τον τόπο να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα δούν και ποια από αυτά, ανάλογα με την ειδικότητά τους, τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Έτσι, επιτυγχάνεται καλύτερη στόχευση και εξοικονόμηση χρόνου τόσο για τον κάθε Δήμο όσο και για τον επισκέπτη επαγγελματία.

Είχα από καιρό επισημάνει ότι οφείλουμε όσοι ασχολούμαστε με τον τομέα να εγκαταλείψουμε την πεπατημένη. Όχι μόνο επειδή τα πράγματα σε όλους τους κλάδους εξελίσσονται αλλά και γιατί η ίδια η πανδημία μας το επέβαλε.

(*) Ο Νότης Μαρτάκης είναι πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου