Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΝάξος - ΚΤΕΛ: Χωρίς επικοινωνία Απόλλωνας και Μουτσούνα

Νάξος – ΚΤΕΛ: Χωρίς επικοινωνία Απόλλωνας και Μουτσούνα

|

Για μία ακόμη χρονιά, δύο από τα πιο γνωστούς καλοκαιρινούς προορισμούς της Νάξου στα βόρεια και Ανατολικά του νησιού (Απόλλωνας και Μουτσούνα) είναι με την ελάχιστη δυνατή συγκοινωνία μέσω ΚΤΕΛ… Και οι επιχειρηματίες αλλά και κάτοικοι δυσανασχετούν (και με το δίκιο τους) – Η θέση του ΚΤΕΛ 

Παρακολουθούσα πριν από μερικές ημέρες τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Βαγγέλη Κατσαρά να μιλάει σε τηλεοπτικό σταθμό και να αναλύει τις ομορφιές του νησιού κάνοντας αναφορά για περιοχές που μπορεί κάποιος να τις απολαύσει κάνοντας μπάνιο αλλά και έχοντας τη δυνατότητα να περάσει ευχάριστα την ώρα του καθότι είναι και μικροί οικισμοί με μόνιμη παρουσία κατοίκων όλο το χρόνο…

Πριν από μερικές ημέρες ένας φίλος μου κατέβηκε από την Αθήνα και ήθελε να μεταβεί στον Απόλλωνα για διακοπές… Πέρασε από τον ΚΤΕΛ Νάξου και ενημερώθηκε ότι έχει δρομολόγιο μόνο δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Πέμπτη) και εναλλακτικά μπορεί να πάει έως την Κωμιακή (μία φορά την ημέρα στις 13.30  ώρα αναχώρησης από την Χώρα της Νάξου) και από εκεί με δικό του μέσο να κατέβει στον Απόλλωνα..

Για την Μουτσούνα δεν ρώτησε καν γιατί είχε μάθει ότι δεν έχει κανένα δρομολόγιο την καλοκαιρινή περίοδο (τουλάχιστον έως τις αρχές Ιουλίου)…  Για την Απείρανθο βέβαια έχει πέντε δρομολόγια την ημέρα το ΚΤΕΛ, οπότε φτάνεις έως εκεί και μετά …. Βρίσκεις μέσο..

Απόλλωνας… Μουτσούνα. Δύο από τα ωραιότερα παραθαλάσσια χωριά της Νάξου. Με όμορφες παρουσίες, έντονη οικονομική δραστηριότητα καθότι έχεις επιλογές για να περάσεις ευχάριστα την ημέρα σου αλλά τρόπος επικοινωνίας με την πόλη της Νάξου μέσω του ΚΤΕΛ δεν υπάρχει…  Και βέβαια στη κουβέντα μπαίνουν και η Μέση – Δανακός αλλά και η Μονή ή η Αγιασός (καλοκαιρινή περίοδος)

Και το χειρότερο; Υπάρχουν και παιδιά – κυρίως στον Απόλλωνα – που πρέπει να παρακολουθήσουν φροντιστήρια… Καλώς ή κακώς το σχολείο δεν τελειώνει ποτέ, ειδικά όταν μιλάμε για μαθητές που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Πως θα δώσουμε κίνητρα σ’ αυτούς τους ανθρώπους να μείνουν στον Απόλλωνα, στη Μουτσούνα ή ακόμη και στην Κωμιακή, το Σκαδό ή την Κόρωνο (ήτοι μετά τις πόρτες) όταν η συγκοινωνία δεν είναι τακτική και με συνέπεια;

Πέρυσι, τον Αύγουστο, ο πρόεδρος της Κοινότητας Κορώνου, Γιάννης Κωσταντάκης είχε καταθέσει αίτημα προς τον Δήμο ακόμη και για επιδότηση δρομολογίων στο ΚΤΕΛ ώστε να υπάρχουν περισσότερα και δη απογευματινό δρομολόγιο γιατί ήταν έως τις 1.30 το μεσημέρι.  Την ώρα που η Απείρανθος είχε έξι … Φέτος έως τώρα για την Κόρωνο έχουμε δύο σε καθημερινή βάση (μεσημέρι – απόγευμα) αλλά έως εκεί για το απογευματινό. Για Κωμιακή – Σκαδό δεν έχει και βέβαια για τον Απόλλωνα κρατάμε ότι έχει δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη – Πέμπτη)…

Η απάντηση πέρυσι από το ΚΤΕΛ ήταν ξεκάθαρη και κυρίως ρεαλιστική κι αυτό γιατί κακά τα ψέματα μιλάμε για επιχείρηση ιδιωτικού χαρακτήρα.…  Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ κος Δημήτρης Τσελέντης μας είχε αναφέρει «Για να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε ένα λεωφορείο θα πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον. Και να καλύπτει το 60% των επιβατών που παίρνει το λεωφορείο. Η πτώση της κίνησης σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά ήταν τεράστια (- 80%). Έχουμε μειώσει τα δρομολόγια σε όλες τις διαδρομές ακόμη και στο 60%. Καταλαβαίνουμε τις ανάγκες, όμως εάν δεν υπάρχει ενδιαφέρον ουσιαστικό είναι χωρίς νόημα αυτή η κίνηση. Εάν υπάρξει πραγματικό ενδιαφέρον θα δώσουμε λύσεις”… 

Αυτό όμως που πρέπει να κατανοήσει κάποιος είναι ότι το ενδιαφέρον δημιουργείται όταν υπάρχουν επιλογές.. Όταν δεν υπάρχουν επιλογές, τότε δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Τι θέλουμε να πούμε; Εάν ξέρει ο επισκέπτης ότι υπάρχει καθημερινή σύνδεση με τον Απόλλωνα ή την Μουτσούνα τότε θα πάει. Εάν επιχειρήσει να ταξιδέψει και δεν έχει επιλογή, τότε δεν θα πάει… Η προσφορά είναι που δημιουργεί την κίνηση και ρυθμίζει την αγορά. Το είδαμε και στην Ακτοπλοϊα. περισσότερα δρομολόγια, περισσότεροι επισκέπτες και γεμάτο νησί…… Ναι, είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει πτώση της κίνησης στα ΚΤΕΛ – πόσο μάλλον τώρα με τον covid 19). Όπως υπάρχει και θέμα υποδομών και για τις δύο (και όχι μόνο) αυτές παραθαλάσσιες περιοχές Όμως, όλοι γνωρίζουμε ότι όταν θέλουμε μπορούμε. Με μικρότερα λεωφορεία εάν χρειαστεί αρχικά ώστε να καλυφθεί το θέμα των υποδομών ή της δύσκολης διαδρομής…

Αρκεί να υπάρχει καλή θέληση και συνεργασία. Η Νάξος οφείλει να αναπτυχθεί σε όλο το μήκος και πλάτος της… Αυτή τη στιγμή κοιτάζουν προς Δυτικά και Νότια… Εάν σε δύο χρόνια υπάρξει ένας ..τρελός που δημιουργήσει μία πανέμορφη υποδομή στον Απόλλωνα ή στα Λιγαρίδια και υπάρξει ζήτηση τι θα κάνει τότε το ΚΤΕΛ; Θα πει δεν έχω υποδομές;  Όχι. Απλά θα δρομολογήσει κανονικά λεωφορεία και δεν θα πει «δεν υπάρχουν υποδομές ή οι δρόμοι είναι στενοί ή δεν έχουμε που να κάνουμε στροφές»…

Οι δικαιολογίες είναι καλές. Και αρκετές έχουν λογική. Όμως θα πρέπει τόσο ο Δήμος (πρωτίστως) και μετά όλες οι άλλες επιχειρήσεις (γιατί και το ΚΤΕΛ Νάξου επιχείρηση είναι πρώτα απ όλα) να κατανοήσουν ότι η Νάξος δεν είναι έως το Γαλανάδο ή την Απείρανθο ή το Φιλώτι… Είναι και έως τον πολύπαθο Απόλλωνα, έως την πανέμορφη Μουτσούνα ακόμη και στον Καλαντό ή την Αγιασό και τον Δανακό αλλά και τη Μέση και την Κόρωνο. Κοινώς και μετά τις «πόρτες» της Κορώνου…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

Με εντυπωσιακές επιδόσεις στο BMU στις Σέρρες, η νεαρή αναβάτρια ανεβαίνει στο βάθρο και στοχεύει σε διεθνείς διακρίσεις.

Θηρασία: Σημαντική ανακάλυψη (σφραγίδες) που αλλάζει την ιστορία της γραφής στο Αιγαίο

Σφραγίδες 4.500 ετών φέρνουν στο φως ένα άγνωστο κεφάλαιο επικοινωνίας και εμπορίου ανάμεσα σε Κυκλαδικά νησιά – Με προέλευση από τη Νάξο το πήλινο αγγείο

Πειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο Κόντε

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων προειδοποιεί: το λιμάνι δεν αντέχει άλλες αφίξεις χωρίς σχέδιο και υποδομές

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Ιεράπετρας: Αισθητός σε όλη την Κρήτη

Καθησυχαστικοί οι σεισμολόγοι Λέκκας και Τσελέντης – Αναμένονται μετασεισμοί, συστάσεις για προσοχή στις παραλίες

Θα καούμε φέτος το καλοκαίρι; Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας απαντά

Οι εποχικές προγνώσεις δείχνουν θερμοκρασίες πάνω από τα κανονικά επίπεδα, αλλά χωρίς έντονα καύσωνα, σύμφωνα με τα κλιματικά μοντέλα

Σαντορίνη: Seatrack σε Καμάρι και Περίσσα. Πρόσβαση στη θάλασσα για όλους

Εγκαθίστανται νωρίτερα φέτος τα συστήματα αυτόνομης πρόσβασης για άτομα με αναπηρία στις παραλίες της Σαντορίνης

Δυναμική παρουσία της Π.Ν.Αι. στο 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς στη Καλαμάτα

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είχαν την ευκαιρία να γευτούν δημιουργίες των σεφ πάνω στις νησιώτικες συνταγές

Έναρξη ναυαγοσωστικής κάλυψης στις πολυσύχναστες παραλίες της Πάρου

Ο Δήμος Πάρου εξασφαλίζει έγκαιρα την προστασία λουομένων για τα έτη 2025 και 2026

«Παίρνει σύνταξη» και κρεμάει το γιλέκο του ο Όσκαρ της ΕΛ.ΑΣ

Μετά από οκτώ χρόνια δράσης, ο σκύλος περιπολίας που «διάβαζε» τα σήματα και εντόπιζε κινδύνους, αποχωρεί με τιμές και συγκίνηση

Σαντορίνη: Το Santorini Experience επιστρέφει 10-12 Οκτωβρίου 2025 για 8η χρονιά

9 βραβεία για την κορυφαία αθλητική διοργάνωση του Αιγαίου

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: Δυναμική παρέμβαση εργαζομένων και αναβολή της συζήτησης για απαγόρευση οικοδομικών εργασιών το καλοκαίρι

Μετά από κινητοποίηση της Επιτροπής Εργαζομένων στις Κατασκευές, η Δημοτική Αρχή Νάξου υποχρεώθηκε να αποσύρει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο