Επέκταση του νέου αεροδρομίου, έναρξη διαδικασίας μεταφοράς του εμπορικού λιμένα, αλλά και αναβάθμιση τουριστικών και αλιευτικών καταφυγίων σε όλο το εύρος του νησιού – Τι αναφέρει ο Δήαμρχος Πάρου, Μάρκος Κωβαίος
“Η επιλογή του σημείου για τον νέο εμπορικό λιμένα εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε κάνει, με στόχο η Πάρος που βρίσκεται γεωγραφικά στο κέντρο των Κυκλάδων, να διαθέτει ασφαλή και σύγχρονα αλιευτικά καταφύγια σε βορρά, νότο, ανατολή και δύση, ώστε να εξυπηρετούνται και οι αλιείς, αλλά και οι φίλοι επισκέπτες του νησιού που προσεγγίζουν το νησί με τα τουριστικά τους σκάφη. Επιπλέον, θα είναι μία πολύ καλή ευκαιρία, να “ξεφορτώσουμε” και να αναδείξουμε τους μοναδικούς παραδοσιακούς οικισμούς της Πάρου. Όλα αυτά, σε συνδυασμό και με την αναβάθμιση του νέου αεροδρομίου”.
Τάδε έφη Μάρκος Κωβαίος μιλώντας στην εφημερίδα “Κοινή Γνώμη” για τις δράσεις που εξελίσσονται αυτή τη περίοδο στη γειτονική Πάρο. Και όπως όλοι βλέπουν προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς τα έργα και οι διαδικασίες, για τη σαφή βελτίωση, τόσο των δύο βασικών πυλών εισόδου για το νησί, όσο και των μικρότερων λιμένων, αλιευτικών και τουριστικών, με στόχο μία εύκολα προσβάσιμη Πάρο από δύση έως ανατολή και από βορρά έως νότο.
Μία ημέρα μετά τη δημοσίευση της διακήρυξης, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για το έργο της ανάπτυξης και βελτίωσης των υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου, που αφορά στην κατασκευή νέου τερματικού σταθμού 12 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, στην επέκταση του διαδρόμου απογείωσης σε περίπου 1.800 μέτρα, κατασκευή νέου πύργου ελέγχου και κατασκευή εμπορικού πάρκου, γνωστοποιήθηκε από το Δήμο ότι προχωρά με τάχιστους ρυθμούς και η διαδικασία για τη μεταφορά του Εμπορικού Λιμένα Παροικιάς.
Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτό, ότι η μεταφορά του εμπορικού λιμένα αποτελεί χρόνιο και σχεδόν καθολικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας, καθώς η έντονη εμπορική, σε συνδυασμό με την αυξημένη ακτοπλοϊκή και όχι μόνο δραστηριότητα, προκαλούν σημαντικά προβλήματα στην “καρδιά” του νησιού, ενώ ταυτόχρονα, οι οχλούσες δραστηριότητες υποβαθμίζουν την περιοχή.
Παράλληλα, όπως ενημέρωσε μιλώντας στην εφημερίδα ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, προχωρούν με πυρετώδεις ρυθμούς και τα έργα που αφορούν στην αναβάθμιση των αλιευτικών και τουριστικών καταφυγίων σε όλο το νησί, με τη δημοτική αρχή να στοχεύει στη βελτίωση των υποδομών πρόσβασης, προκειμένου η Πάρος, στο κέντρο των Κυκλάδων, να αποτελέσει κόμβο για τις μεταφορές στο Αιγαίο.
Αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων που δημιουργεί η οχλούσα δραστηριότητα
Ο Δήμαρχος, κ. Κωβαίος, τόνισε πως η μεταφορά του εμπορικού λιμένα πρόκειται να βοηθήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην αντιμετώπιση του μεγάλου “αγκαθιού” της Παροικιάς, που είναι το κυκλοφοριακό, ενώ αναμένεται να ωφελήσει και σε τουριστικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, υπάρχει χρηματοδότηση για την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών για το έργο, οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, ενώ η υλοποίηση του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει το 2023.
«Αυτή τη στιγμή το εμπορικό λιμάνι της Πάρου, ενός νησιού που είναι ανερχόμενο και έχει πάρα πολύ μεγάλη εμπορική κίνηση, βρίσκεται μέσα στον κεντρικό λιμένα της Παροικιάς. Πρόκειται για ένα λιμάνι εθνικής σημασίας, το οποίο αυτή τη στιγμή φιλοξενεί πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας, αλιευτικά σκάφη, κρουαζιερόπλοια, καθώς και σκάφη αναψυχής», υπενθυμίζει ο κ. Κωβαίος. «Ως εκ τούτου, ο χώρος πλέον είναι κορεσμένος. Φανταστείτε όλα αυτά, να συνυπάρχουν με γκαζάδικα, φορτηγά πλοία που εκφορτώνουν αμμοχάλικο κλπ».
Όπως υπογράμμισε ο Δήμαρχος, το βασικότερο πρόβλημα δημιουργείται στο κυκλοφοριακό της Παροικιάς, αφού η Πάρος διαθέτει μεγάλη εμπορική κίνηση καθημερινά. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η εμπορική κίνηση μέσα στον κόλπο της Παροικιάς δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα, με πρώτο απ’ όλα το ζήτημα της όχλησης – σκόνη, φορτηγά, φασαρία – σε απόσταση “αναπνοής” από έναν παραδοσιακό οικισμό. Απ’ την άλλη πλευρά, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, το οποίο για εμάς αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και που μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και των μελετών που έχουμε εκπονήσει, θέλουμε να λύσουμε».
Σχετικά με τη νέα θέση, όπου προβλέπεται να μεταφερθεί ο εμπορικός λιμένας, ο κ. Κωβαίος σημείωσε, ότι «το σημείο που έχει επιλεγεί για τον νέο εμπορικό λιμένα, είναι στρατηγικό, καθώς θα προβλεφθεί η δυνατότητα σε δεύτερη φάση, να φιλοξενήσει ακόμη και επιβατικά πλοία. Με αυτή την προοπτική, η Πάρος πλέον θα απέχει περίπου 15-20 λεπτά από τη Νάξο».
Στόχος η Πάρος να αποτελέσει κέντρο για τις μεταφορές στις Κυκλάδες
Στρατηγικός στόχος, όπως υποστήριξε ο Δήμαρχος, είναι η Πάρος να καταστεί κόμβος μεταφορών στην “καρδιά” των Κυκλάδων και του Αιγαίου, συμβάλλοντας έτι περαιτέρω στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη και των υπόλοιπων πυλών εισόδου στο νησί, όπως είναι το νέο αεροδρόμιο.
Όπως εξήγησε ο κ. Κωβαίος, «η επιλογή του σημείου για τον νέο εμπορικό λιμένα εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε κάνει, με στόχο η Πάρος που βρίσκεται γεωγραφικά στο κέντρο των Κυκλάδων, να διαθέτει ασφαλή και σύγχρονα αλιευτικά καταφύγια σε βορρά, νότο, ανατολή και δύση, ώστε να εξυπηρετούνται και οι αλιείς, αλλά και οι φίλοι επισκέπτες του νησιού που προσεγγίζουν το νησί με τα τουριστικά τους σκάφη. Επιπλέον, θα είναι μία πολύ καλή ευκαιρία, να “ξεφορτώσουμε” και να αναδείξουμε τους μοναδικούς παραδοσιακούς οικισμούς της Πάρου. Όλα αυτά, σε συνδυασμό και με την αναβάθμιση του νέου αεροδρομίου».
Κλείνοντας, ο Δήμαρχος Πάρου υπογράμμισε, ότι η Πάρος «αναβαθμίζει άμεσα τις δύο κύριες πύλες εισόδου της. Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει σε έργα αναβάθμισης των υφιστάμενων αλιευτικών καταφυγίων και φέτος φτιάχνουμε τέσσερα ακόμη, τα οποία έχουν όλα τη δυνατότητα φιλοξενίας τουριστικών σκαφών και yahts. Άρα έχουμε ένα νησί, που σιγά – σιγά γίνεται προσβάσιμη από αέρος και θαλάσσης και από όλα τα σημεία, ένας πραγματικός κόμβος στο κέντρο των Κυκλάδων».