Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα - Ακτοπλόοι: Παράπονα για τη στήριξη στις αεροπορικές εταιρείες, το ζήτημα...

Ελλάδα – Ακτοπλόοι: Παράπονα για τη στήριξη στις αεροπορικές εταιρείες, το ζήτημα των καυσίμων

|

Oι αριθμοί και τα πρωτόκολλα της ακτοπλοΐας ενόψει καλοκαιριού – Τα παράπονα των ακτοπλόων και το θέμα των καυσίμων 

Με μικρές διαφορές αναμένεται να πραγματοποιηθούν τα ακτοπλοϊκά ταξίδια στα νησιά της χώρας το φετινό καλοκαίρι, συγκριτικά με πέρυσι, με τους επαΐοντες του κλάδου να κρατούν πάντως “μικρό καλάθι” για τα επίπεδα της κίνησης.

Οι προϋποθέσεις επιβίβασης στα πλοία

Παράγοντες της ακτοπλοΐας εξηγούν στο capital.gr πως οι τουρίστες θα πρέπει να συμπληρώσουν μία υπεύθυνη δήλωση πριν επιβιβαστούν στα πλοία, με δυνατότητα καταγραφής των στοιχείων και ηλεκτρονικά, όπως άλλωστε έχει προαναγγείλει και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης. Η εν λόγω φόρμα ενδέχεται να είναι ελάχιστα διαφοροποιημένη από αυτήν που αξιοποιήθηκε πέρυσι, περιλαμβάνοντας, ίσως, κάποιες πρόσθετες ερωτήσεις, σχετικά με τους εμβολιασμούς των επιβατών. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το αρνητικό τεστ κορονοϊού ή το πιστοποιητικό εμβολιασμού δε θα αποτελούν πιθανότατα προϋπόθεση για την επιβίβαση.

Παράλληλα, αναμένεται να υπάρξει μία μεταβατική περίοδος για τον αριθμό των επιβατών που θα μπορούν να εισέλθουν στα πλοία. Ειδικότερα, η πληρότητα θα αυξηθεί σταδιακά στο 60-65% μετά το Πάσχα και τον Ιούνιο, με ορίζοντα να φτάσει το 85% τους “καυτούς” μήνες των τουριστικών ροών. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα τα δρομολόγια διενεργούνται με πληρότητα 55% στα πλοία με καμπίνες και 50% σε αυτά χωρίς καμπίνες.

Ωστόσο, όπως μεταφέρουν οι ίδιες πηγές, η μεταβατική περίοδος “δεν έχει νόημα στις παρούσες συνθήκες, δεδομένου ότι η κίνηση δεν αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου”. “Πρέπει να πάμε απευθείας στο 85%” συμπληρώνουν.

Το “παράπονο” για την “εύνοια” των αεροπορικών

Εν αναμονή πάντως των υγειονομικών πρωτοκόλλων που θα καθορίσουν τα ταξίδια με τα πλοία, παράγοντες των ακτοπλοϊκών εταιρειών καταγγέλλουν στο capital.gr άνιση μεταχείριση σε σχέση με τον αεροπορικό κλάδο.

Πιο συγκεκριμένα, τονίζουν ότι σήμερα ισχύει το εξής παράδοξο: Οι τουρίστες μπορούν να επιβιβαστούν σε ένα αεροπλάνο με προορισμό τα νησιά, αφού βεβαίως έχουν υποβληθεί σε τεστ ή εμβόλιο, αλλά δεν μπορούν να ταξιδέψουν με τα πλοία σε αυτά, λόγω των ισχυόντων περιορισμών στις μετακινήσεις. Πρόκειται, όμως, για μία κατάσταση που αναμένεται να διευθετηθεί με την απελευθέρωση των υπερτοπικών μετακινήσεων στα μέσα Μαΐου.

Οι εκτιμήσεις για το καλοκαίρι – Ζήτηση για καμπίνες

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του capital.gr, μέχρι τις 31 Μαρτίου, διακινήθηκαν 700.000 επιβάτες λιγότεροι εν συγκρίσει με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, καθώς το πρώτο δίμηνο του 2020 δεν υπήρχαν περιορισμοί. Συνολικά η κίνηση του πρώτου εξαμήνου εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε αντίστοιχα επίπεδα με τα περσινά.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι ακτοπλόοι “ποντάρουν” στην αύξηση των ροών από Ιούλιο και μετά, παραμένοντας, όμως, διστακτικοί. “Δεν υπάρχουν ακόμη κρατήσεις, ελπίζουμε σε αγορές της τελευταίας στιγμής” σημειώνουν παράγοντες του κλάδου, προβλέποντας εν τέλει μία ελαφρώς βελτιωμένη επιβατική κίνηση στο τέλος του 2021, σε ετήσια βάση. Φυσικά αυτές οι προβλέψεις ευθυγραμμίζονται πάντα με τα προγράμματα των εμβολιασμών, τα οποία θα επιταχυνθούν μέχρι το καλοκαίρι.

Σημειώνεται ότι τις τελευταίες ημέρες καταγράφηκε μικρή αύξηση στην επιβατική κίνηση ενόψει και του εορτασμού του Πάσχα. Είναι ενδεικτικό ότι την περασμένη Παρασκευή (23/4), ορισμένα πλοία αναχωρούσαν με 400 επιβάτες, έναντι 200 το προηγούμενο διάστημα, αριθμός φυσικά που δεν αντιστοιχεί ούτε στο ελάχιστο στα ταξίδια ετών προ κορονοϊού. Από τα τελευταία δρομολόγια αναδεικνύεται και το ενισχυμένο ενδιαφέρον για καμπίνες, καθώς οι επιβάτες θέτουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια στο σημερινό περιβάλλον.

“Πονοκέφαλος” το κόστος καυσίμων

Ανασταλτικός παράγοντας για την ανάκαμψη της ακτοπλοΐας είναι και ο “βαρύς” λογαριασμός των καυσίμων, τα οποία, με βάση μελέτη του ΙΟΒΕ, αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 1/4 των λειτουργικών δαπανών των εταιρειών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τους ακτοπλόους, η τιμή των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία έχει “σκαρφαλώσει” κατά 80% σε σχέση με πέρυσι.

Έτσι, όπως εξηγούν οι ακτοπλόοι, τα φετινά οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών δε θα διαφέρουν από τα – κακά – περσινά, καθώς μία ενδεχόμενη βελτίωση στην κίνηση θα αντισταθμιστεί από το κόστος των καυσίμων.

Με πληροφορίες από την σελίδα capital.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)