Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΙστορίεςΣαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια...

Σαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς

|

Επιστολή διαμαρτυρίας για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης από κάτοικο του νησιού – Εξηγεί γιατί η διαχειρίστρια εταιρεία πρέπει να πάρει “Βραβείο ταλαιπωρίας για τον αερολιμένα Σαντορίνης”,

“… Η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς…”.

Αυτό αναφέρει σε ανοιχτή της επιστολή κάτοικος της Σαντορίνης… Τίτλος της επιστολής “Βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών στην FRAPORT για τον αερολιμένα Σαντορίνης” που φέρει την υπογραφή της Αναστασίας Βενετσάνου, τέως προισταμένης πωλήσεων στην Ο.Α. Θήρας και απευθύνεται στον CEO της Fraport Greece, κοινοποιείται δε στον Υπουργό Υποδομών και  Μεταφορών, στον Περιφερειάρχη Ν.Αιγαίου, στον Δήμαρχο Θήρας και στα ΜΜΕ.

Αναλυτικά η επιστολή …

Σχετικά με το παραπάνω θέμα σας γνωρίζω τα ακόλουθα:

Το 2017 ήρθατε στο νησί μας για να μας παρουσιάσετε προσχέδια του αεροσταθμού Θήρας και να μας πείτε οτι η Σαντορίνη θα αποκτήσει το αεροδρόμιο που της αξίζει. Φέτος μας παραδίδετε έναν ανεπαρκή, προβληματικό διεθνή αερολιμένα που αξίζει βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών. Αναλυτικά:

1. Το έτος 2021, στην Σαντορίνη, αποκτούμε διεθνή αεροσταθμό που για την επιβίβαση της πλειονότητας των επιβατών από τα gates αναχωρήσεων στο αεροπλάνο δεν θα έχει φυσούνες, ούτε κυλιόμενες σκάλες, ούτε καν κατηφορικές ράμπες, αλλά … φτηνές σκάλες υπηρεσίας! Για να ταλαιπωρείται η πλειονότητα των επιβατών και να κατεβάζουν με τις σκάλες τα παιδιά και τις χειραποσκευές τους στην πίστα και μετά να τα ανεβάζουν στο αεροπλάνο.  Αυτό λέγεται ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης και ασφάλειας των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την προηγούμενη ευκολία επιβίβασης που παρείχε ο παλιός αεροσταθμός.

2. Αυξήσατε- όπως διαφημίζετε- κατά 10.983 τμ το εμβαδόν του αεροσταθμού, αλλά δεν αυξήσατε ούτε κατά ένα τ.μ. τον χώρο επιβίβασης / αποβίβασης των επιβατών στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, σα να μη χρειάζονται περισσότερες θέσεις προσωρινής στάθμευσης λεωφορείων-mini bus-αυτοκινήτων οι διαρκώς αυξανόμενοι επιβάτες της Σαντορίνης! Μας παραδίδετε έναν διεθνή αερολιμένα όπου έμπροσθεν των αφίξεων δεν υπάρχει χώρος για την επιβίβαση των αφικνούμενων επιβατών σε τουριστικά λεωφορεία ή Ι.Χ.! Με σκαλιά (!) ή ανηφορική ράμπα ανεβαίνουν με τις βαλίτσες τους για να μπουν στα μέσα μεταφοράς ή διοχετεύονται στο πεζοδρόμιο αποβίβασης επιβατών μπροστά από τις αναχωρήσεις, εξασφαλίζοντας την ταλαιπωρία των επιβατών και τo κυκλοφοριακό χάος σε περίπτωση ταυτόχρονης άφιξης-αναχώρησης λίγων αεροσκαφών. Αυτή είναι άλλη μια ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την ευκολία άμεσης επιβίβασης σε λεωφορεία που υπήρχε έμπροσθεν των αφίξεων προ 20ετίας.

3. Σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport στο σχεδιασμό σας για τον αεροσταθμό Θήρας ελήφθησαν υπόψη ως επιβάτες του έτους 2016 (Mppa = million passengers per annum) 1.568.656 και ο βασικός σχεδιασμός (Basic Design) για το 2026 προέβλεπε αριθμό επιβατών 1.910.415 (η πρόβλεψη ήταν επιστημονική ή χαρτορίχτρας;) Σύμφωνα πάντα με τα δικά σας στοιχεία οι επιβάτες της Σαντορίνης ανήλθαν το 2017 σε 1.931.011, το 2018 σε 2.255.078 και το 2019 σε 2.300.440. Δηλαδή από το 2017 είχε ξεπεραστεί ο αριθμός επιβατών που είχατε προβλέψει ότι θα διακινεί ο αερολιμένας Θήρας το 2026! Κατασκευάσατε λοιπόν έναν αεροσταθμό γνωρίζοντας οτι δεν επαρκούσε για να καλύψει την επιβατική κίνηση της Σαντορίνης! 

santor-frapo.jpg

4. Κατά συνέπεια μόλις πάψει να υφίσταται η μείωση της αεροπορικής κίνησης λόγω της πανδημίας, οι επιβάτες θα σαρδελοποιούνται και πάλι στον αερολιμένα Θήρας. Καρέκλα δεν θα βρίσκουν να κάτσουν, αλλά θα μπορούν να αγοράσουν γραβάτα ARMANI, διότι από τα συνολικά 15.640 τ.μ. του αεροσταθμού δίνετε 686 τ.μ. (4,40%!) στα DUTY FREE, 719 τ.μ. (4,60%!) στο λιανεμπόριο και μόνο 932 τ.μ.(5,95%) στην παροχή φαγητού. Φτιάχνετε δηλαδή ένα μικρό shopping center εις βάρος της άνεσης των επιβατών, με στόχο την κερδοσκοπία, αφού τα πανάκριβα ενοίκια των εμπορικών επιχειρήσεων αφήνουν πολλαπλάσιο χρήμα στην FRAPORT. Παντού έτσι κάνετε; Οχι βέβαια! Σε συνολικά 13.670 τ.μ. του αεροσταθμού της Μυκόνου δίνετε 225 τ.μ. (μόνο 1,65%) στα DUTY FREE, 493 τ.μ. (μόνο 3,6%) στο λιανεμπόριο και 1.289 τ.μ. (9,43%) στην παροχή φαγητού. Βάσει ποιας επιστημονικής μελέτης οι επιβάτες όταν πεινάνε χρειάζονται μια καρέκλα να κάτσουν να φάνε στη Μύκονο, ενώ στη Σαντορίνη χορταίνουν ψωνίζοντας κολώνιες ;

5. Η κάλυψη των αναγκών της επιβατικής κίνησης ενός αεροσταθμού δεν είναι το κριτήριο στον δήθεν επαγγελματικό σχεδιασμό σας. Η Μύκονος σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport διακινούσε ανέκαθεν μικρότερο αριθμό επιβατών σε σχέση με την Σαντορίνη (είχε περίπου τα 2/3 της κίνησης της Θήρας). Το 2019 διακινήθηκαν 1.520.145 επιβάτες, δηλαδή 780.295 επιβάτες λιγότεροι σε σχέση με την Σαντορίνη. Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός σας για την Μύκονο περιελάμβανε περισσότερα gates αναχωρήσεων (7 για Μύκονο 6 για Θήρα), περισσότερες θέσεις στάθμευσης μικρών αεροσκαφών (3 για Μύκονο, 2 για Θήρα), περισσότερα VIP/CIP Lounge (2 για Μύκονος 0 για Θήρα). Αξίζουν συγχαρητήρια στους Μυκονιάτες που σας ανάγκασαν να τους φτιάξετε αρχιτεκτονικά έναν αεροσταθμό κόσμημα αυξάνοντας τον προϋπολογισμό του. Στο νησί μας προφανώς δεν άξιζε κάτι ανάλογο κατά την κρίση σας.

6. Σα να μην φτάνει που τα έργα της Fraport στον αερολιμένα Θήρας περιορίστηκαν στα απολύτως αναπόφευκτα, από 1/4/2021 επιβάλλεται καινούργιο χαράτσι σε κάθε επιβάτη που θα αναχωρεί από τον αερολιμένα Θήρας, καθώς τα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων που θα πληρώνουμε εμείς και οι επισκέπτες μας αυξάνονται από 12 ευρώ, σε 15 ευρώ.

Εν κατακλείδι η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς.

Για τους παραπάνω λόγους ζητώ τώρα που παραδίδετε αυτό το προβληματικό έργο στο νησί μας, να ξεκινήσουν τα σχέδια της αναγκαίας επέκτασης του αερολιμένα Θήρας και διόρθωσης του υφιστάμενου μη λειτουργικού σχεδιασμού. Η Σαντορίνη δεν αξίζει αυτή την υποβάθμιση.

 

Αναστασία Βενετσάνου

Δημότης Θήρας – Τέως Προϊσταμένη Πωλήσεων Ο.Α. Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου