Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο: Πως μοιράστηκε η οικονομική πίτα στους ακτοπλόους

Αιγαίο: Πως μοιράστηκε η οικονομική πίτα στους ακτοπλόους

|

Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση σχεδόν σε όλες τις γραμμές της χώρας φτάνει τα 50 εκατ. ευρώ. Πονοκέφαλος για τον κλάδο, πέρα από τη δραματική μείωση των εσόδων, η αύξηση του κόστους των καυσίμων.

Στα 50 εκατ. ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ, θα ανέλθει η οικονομική βοήθεια που θα λάβει η ακτοπλοΐα μέχρι τέλους του τρέχοντος μηνός Φεβρουαρίου, από πέρυσι τον Απρίλιο, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αρνητικό αντίκτυπο της πανδημίας στα οικονομικά της αποτελέσματα.

Τα 50 εκατ. ευρώ αφορούν στην έκτακτη οικονομική ενίσχυση που δίνει σχεδόν σε όλες τις γραμμές της χώρας (βασικές ακτοπλοϊκές και πορθμειακές) το Υπουργείο Ναυτιλίας, «με σκοπό τη διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών και την ανάγκη ανάκτησης του ακτοπλοϊκού δικτύου». Περί τα 40,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) δόθηκαν το 2020 ενώ άλλα 9,5 εκατ. ευρώ περίπου θα δοθούν τον τρέχοντα μήνα Φεβρουάριο.

Και όπως διαβάζουμε στη σελίδα euro2day.gr μπορεί το ποσό να φαίνεται σημαντικό όμως θα πρέπει να επισημανθεί ότι δεν χρηματοδοτεί μόνο συμβατικά πλοία που εξυπηρετούν όλο το χρόνο τις βασικές ακτοπλοϊκές γραμμές και ταχύπλοα που λειτουργούν κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, συμπληρωματικά και ανταγωνιστικά στα συμβατικά, αλλά και δεκάδες πορθμειακές σε όλη τη χώρα.

Μοιρασιά

Έτσι από τα 50 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι τα 37,5 εκατ. ευρώ (31 εκατ. ευρώ το 2020 και 6,5 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2021) αφορούν στις βασικές ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου και Ιουνίου Πελάγους, που εξυπηρετούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχασαν το 2020 ένα τζίρο περί τα 300 εκατ. ευρώ.

Από τα 31 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν το 2020, ο Όμιλος Attica Group έλαβε 12,1 εκατ. ευρώ η SeaJets 4,7 εκατ. ευρώ, η Minoan Lines 2,8 εκατ. ευρώ η Levante Ferries 2,7 εκατ. ευρώ η ΑΝΕΚΑΝΕΚ 0,00% 1,9 εκατ. ευρώ, η Fast Ferries 1,2 εκατ. ευρώ, η Aegean Speed Lines 1 εκατ. ευρώ και η Golden Star Ferries 0,85 εκατ. ευρώ.

Για τον Φεβρουάριο του 2021 αναμένεται η Attica Group να ενισχυθεί με 2.868.000 ευρώ, η SeaJets με 945.000 ευρώ η ANEK με 540.000 ευρώ η Levante Ferries με 450.000 η ANEΣ με 408.000 ευρώ, η Golden Star Ferries με 300.000 ευρώ, η Fast Ferries με 300.000, η MINOAN LINES με 270.000 ευρώ κ.α.

Δρομολόγια

Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Attica εξυπηρετεί όλο το χρόνο με συμβατικά πλοία όλες τις βασικές γραμμές του Αιγαίου δηλαδή Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Βόρειο Αιγαίου και Πειραιάς-Ικαρία Σάμο ενώ δραστηριοποιείται σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ και τις γραμμές της Κρήτης. Το μεγαλύτερο ημερήσιο μίσθωμα για τον μηνα Φεβρουάριο το λαμβάνει για την γραμμή Πειραιάς-Πάτμος-Λέρος-Κως-Ρόδος και είναι 55000 ευρώ το δρομολόγιο (τρία δρομολόγια την εβδομάδα).

Η Sea Jet είναι η μόνη εταιρεία που θα δραστηριοποιηθεί τον Φεβρουάριο με δυο ταχύπλοα σε δυο γραμμές των Κυκλάδων και μια γραμμή από Ηράκλειο στη Σαντορίνη. Το μεγαλύτερο μίσθωμα για τον Φεβρουάριο είναι 45.000 ευρώ την ημέρα για τρία δρομολόγια την εβδομάδα και αφορά στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος-Θήρα.

Όλες οι υπόλοιπες ακτοπλοϊκές (ANEK, Levante Ferries, ANEΣ, Golden Star Ferries, Fast Ferries, και MINOAN LINES) δραστηριοποιούνται τον Φεβρουάριο με συμβατικά πλοία.

Ο πονοκέφαλος των καυσίμων

Εκτός από το γεγονός ότι η οικονομική στήριξη είναι φειδωλή, προβληματισμό προκαλούν στον κλάδο η εξέλιξη της τιμής των καυσίμων. Φέτος το κόστος καυσίμων κινείται αυξητικά και τον Ιανουάριο κατέγραψε μια αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι τον Απρίλιο που ήταν ο μήνας με την χαμηλότερη μέση τιμή του έτους, μια αύξηση κατά 68% η μέση μηνιαία τιμή του καυσίμου IFO 0,5% που χρησιμοποιούν τα συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά. Ανάλογη άνοδο (κατά 65%) κατέγραψε και η μέση μηνιαία τιμή του GOIL 0,5% που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα επιβατηγά οχηματαγωγά.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με υπολογισμούς των ακτοπλόων το συνολικό κόστος καυσίμων ήταν τον προηγούμενο Απρίλιο για τα πλοία ης ακτοπλοΐας στα 8,7 εκατ. ευρώ (μαζί με τις γραμμές της Αδριατικής) φέτος τον Ιανουάριο για τα ίδια δρομολόγια το κόστος εκτοξεύτηκε στα 14,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή περισσότερα από 6 εκατ. ευρώ.

Και ενώ πέρυσι τον Απρίλιο η οικονομική στήριξη ήταν της τάξης των 15 εκατ. ευρώ φέτος τον Ιανουάριο δεν υπήρξε καμία βοήθεια στον κλάδο από πλευράς πολιτείας ενώ και η οικονομική στήριξη του Φεβρουαρίου ανέρχεται σε μόλις 12 εκατ. ευρώ.

Όπως εκτιμάται από τους εκπροσώπους του ακτοπλοϊκού κλάδου φέτος θα είναι μία ακόμη δύσκολη χρονιά η οποία εφόσον τα καύσιμα κρατηθούν σε υψηλά επίπεδα μπορεί να αποβεί ακόμη πιο δύσκολη από την περυσινή που ο κλάδος κατέγραψε ζημίες άνω των 120 εκατ. ευρώ και ήδη κάνουν λόγο για την ανάγκη υψηλότερης ενίσχυσης.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Β. Κικίλιας: “Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων”

Β. Κικίλιας: «Στηρίζουμε με κάθε τρόπο την νησιωτικότητά μας- Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων»

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.