Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες - Μ. Σακέλλης: Εάν δεν υπάρχει κρατική στήριξη θα πωληθούν τα...

Κυκλάδες – Μ. Σακέλλης: Εάν δεν υπάρχει κρατική στήριξη θα πωληθούν τα νεότερα πλοία”

|

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης στην σημερινή συνέντευξη Τύπου ήταν ξεκάθαρος: “Λιγότερα και χειρότερα πλοία στην Ακτοπλοΐα,αν δεν ληφθούν μέτρα” – Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

 

Την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου αλλά και της εν γένει στήριξης της ελληνικής ακτοπλοΐας υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.

Κατά τη διάρκεια διαδικτυακής Συνέντευξης Τύπου ο κ. Σακέλλης ανέφερε πως πρέπει να στηριχθεί ο κλάδος σε κυβερνητικό και ευρωπαϊκό επίπεδο με τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων, καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος να δοκιμαστεί η επιβίωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών λόγω των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία του κορωνοϊού αλλά και την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών…

Όπως τόνισε, «όταν συζητάμε για την ακτοπλοΐα, πρέπει να γνωρίζουμε ότι προσφέρονται υπηρεσίες δημοσίου συμφέροντος, που είναι απαραίτητες και δεν είναι δυνατόν να διακοπούν. Όπως πρέπει να διασφαλίσουμε την παροχή ρεύματος και νερού, πρέπει να διασφαλίσουμε και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας, οι οποίες δεν είναι μόνο θέμα εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό».

Σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη «αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε πρώτη φάση θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε απόσυρση και πώληση των καλύτερων πλοίων τους που σήμερα διαθέτουν, καθώς με βάση τα στοιχεία το πρώτο πεντάμηνο του 2021 θα είναι χειρότερο από το αντίστοιχο του 2020». 

Και συνέχισε λέγοντας ” Αυτό, θα ήταν καταστροφικό και για τις νησιωτικές οικονομίες που στηρίζονται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις»… Και στη συνέχεια παρουσίασε στοιχεία, που όπως είπε ένα μεγάλο μέρος του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι γερασμένο την προσεχή δεκαετία ενώ επίσης ένα τμήμα του θα τεθεί «εκτός μάχης» λόγω των προβλεπόμενων περιβαλλοντικών κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ για τους ρύπους των πλοίων.

Τόνισε δε ότι η χώρα μας διαθέτει σήμερα 105 ακτοπλοϊκά πλοία που εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιών και από αυτά στο τέλος της 10ετίας, δηλαδή το 2030 τα 44, δηλαδή το 42%, θα είναι άνω των 40 ετών, ενώ 16 πλοία θα είναι άνω των 50. Σήμερα, τόνισε, κανένα πλοίο δεν είναι άνω των 50 ετών. 

Ποια είναι η λύση;  «Μονόδρομος αποτελεί η ναυπήγηση νέων πλοίων, μία διαδικασία η οποία έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν Εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε σχεδιασμό ναυπήγησης αλλά οι σκέψεις αυτές έχουν απομακρυνθεί, λαμβανομένης υπόψη της κρίσης που διατρέχουμε. Είναι σημαντικό ότι με πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του προέδρου κ. Γ. Πατέρα, σε συνεργασία με τον ΣΕΕΝ, τον Ιούνιο του 2019 εκπονήθηκε μελέτη σχετικά με την ανάγκη ανανέωσης του Ακτοπλοϊκού μας στόλου για την ενημέρωση των αρμόδιων διευθύνσεων της ΕΕ. Η μελέτη αποσκοπεί στη δημιουργία Ταμείου για τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης πλοίων για την ανανέωση του Ελληνικού Ακτοπλοϊκού στόλου, έχει θετική ανταπόκριση και από την ΕΕ αλλά και από την Κυβέρνηση και αναμένουμε εξελίξεις με την ολοκλήρωση του τρίτου σταδίου της μελέτης» ανέφερε ο κ. Σακέλλης που σημείωσε ότι ήδη ο κλάδος έχει καταθέσει και το πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο που θα υποβληθεί στην ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης μια σειρά προτάσεων.

Αναφερόμενος τέλος στις επιπτώσεις που είχε η ακτοπλοΐα από την πανδημία του κορωνοϊού, είπε ότι παρά την οικονομική ενίσχυση από το κράτος με 22 εκατομμύρια ευρώ καθαρά (μεταφράζονται σε 10 εκατομμύρια από επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και 12 από τις συμβάσεις για κάλυψη γραμμών δημόσιας υπηρεσίας) οι ζημιές για το 2020 θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ και δεν θα καλυφθεί ούτε το 50% των αναγκών.
 

seen-kampanaki-gia-ti-stirixi-tis-ellinikis-aktoplo-as0

Και ο κος Σακέλλης σημείωσε “Εδώ θέλω για μία ακόμα φορά να τονίσω τη μεγάλη προσφορά των πληρωμάτων μας, όχι μόνο στην καλή εκτέλεση των δρομολογίων σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες λόγω των ελλείψεων ή και πολλές φορές ανύπαρκτων λιμενικών υποδομών, αλλά και στην τήρηση των μέτρων υγιεινής προστασίας. Και συμπλήρωσε «Σε αντίθεση με το 2019, σε λίγες μέρες ξεκινάμε μία νέα χρονιά το 2021 με προίκα πολύ μεγάλες ζημιές, με τα ταμειακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό προς Τράπεζες και Δημόσιο να έχει αυξηθεί και να αυξάνεται συνεχώς.»

Επεσήμανε εξάλλου ότι τα τελευταία μέτρα περιορισμού των μεταφορών είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες σημειώνοντας ότι, παρά τα αισιόδοξα μηνύματα σχετικά για το εμβόλιο, ο τουρισμός το 2021 προβλέπεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2019.

Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

Οι ακτοπλόοι για τη στήριξη του κλάδου ζητούν να καθορισθούν τα απαραίτητα δρομολόγια μέχρι 31/5/2021 με βάση τα δρομολόγια του 2020 και να υπογραφούν Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας για την εκτέλεσή τους. Να καθορισθούν τα μισθώματα των πλοίων σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδά τους και να υπάρξει παράταση της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών προσωπικού θάλασσας και ξηράς, μέχρι 31/5/2021.

Επίσης ζητούν μείωση 50% των λιμενικών εξόδων εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των οχημάτων, εφαρμογή χειμερινών συνθέσεων πληρωμάτων και παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας των ναυτικών μέχρι 31/5/2021, καθώς και την επέκταση του μέτρου πληρωμής των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων σε 24 μήνες.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας