Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΕλλάδα - ΥΠΑ: "ΟΧΙ" στην κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών

Ελλάδα – ΥΠΑ: “ΟΧΙ” στην κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών

|

Οι υπάλληλοι της Υ.Π.Α. σε Πανελλαδικό επίπεδο ξεκινούν διήμερες (07 και 08 Οκτωβρίου) προειδοποιητικές στάσεις εργασίας – Ποια είναι τα αιτήματά τους – Τι δηλώνει ο Δημήτρης Γάκης, Αν. Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α. και Αν. Αερολιμενάρχης Θήρας

“… Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, καταργούνται μεταξύ άλλων οι Αερολιμενικοί ως υπάλληλοι της εποπτικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και ο έλεγχος των  αεροδρομίων από την πρώην ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ( Γ.Ε.Α.) βρίσκεται στον αέρα ή περνάει στην ιδιωτική εταιρία της Fraport, ακόμη και σε καιρό σύρραξης σε ώρες εθνικά κρίσιμες, εξαιτίας της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας και του εφιάλτη της τρομοκρατίας, που αναβιώνει.

Όμως η  Fraport διαχειρίζεται και μεγάλα αεροδρόμια στην Τουρκία, όπως επίσης έχει και την πλήρη διαχείριση των αεροδρομίων της Σαντορίνης, της Μυκόνου , της Μυτιλήνης, της Σάμου, της Κω και  της Ρόδου που σε ελάχιστο χρόνο μπορούν να πληγούν από την τουρκική πολεμική αεροπορία και το τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Το ίδιο ευάλωτα είναι και τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων όπως της Σύρου , της Πάρου, της Νάξου και της Μήλου στα οποία  καταργείται η Κρατική Αεροπορική Αρχή….”

Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα σε ανακοίνωσή του ο Αν. Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α. και Αν. Αερολιμενάρχης Θήρας, Δημήτρης Γάκης σε ανοιχτή του επιστολή όπου προσπαθεί να εξηγήσει γιατί έχουμε την διήμερη προειδοποιητική στάση εργασίας που αλλάζει τα δεδομένα στην κίνηση των αεροπλάνων σε πανελλαδικό επίπεδο σήμερα και αύριο… 

110080867_283498622912607_1967652195714593273_n.jpg

Αναλυτικά η ανακοίνωσή του με τίτλο Απεργία στα Αεροδρόμια ΟΧΙ στην κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών   

Οι υπάλληλοι της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας και στις Κυκλάδες  με προειδοποιητικές στάσεις εργασίας την Τετάρτη 7 και  Πέμπτη  8 Οκτωβρίου από τις 8.00 π.μ. μέχρι και τις 15.30 π.μ. ζητούν την απόσυρση του  νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) το οποίο ουσιαστικά καταργεί τις Κρατικές Αεροπορικές Αρχές (  Γραφεία Αερολιμενικού Ελέγχου ) και τον κρατικό έλεγχο, στα 41 αεροδρόμια της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, με αποτέλεσμα να ενέχουν σοβαροί κίνδυνοι για την Εθνική Άμυνα της πατρίδας μας , την Ασφάλεια των πτήσεων , για τα Δικαιώματα των επιβατών/καταναλωτών  και την μείωση των κρατικών εσόδων με την μετατροπή της ΥΠΑ σε Ν.Π.Δ.Δ.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, καταργούνται μεταξύ άλλων οι Αερολιμενικοί ως υπάλληλοι της εποπτικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και ο έλεγχος των  αεροδρομίων από την πρώην ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ( Γ.Ε.Α.) βρίσκεται στον αέρα ή περνάει στην ιδιωτική εταιρία της Fraport, ακόμη και σε καιρό σύρραξης σε ώρες εθνικά κρίσιμες, εξαιτίας της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας και του εφιάλτη της τρομοκρατίας, που αναβιώνει.

Όμως η  Fraport διαχειρίζεται και μεγάλα αεροδρόμια στην Τουρκία, όπως επίσης έχει και την πλήρη διαχείριση των αεροδρομίων της Σαντορίνης, της Μυκόνου , της Μυτιλήνης, της Σάμου, της Κω και  της Ρόδου που σε ελάχιστο χρόνο μπορούν να πληγούν από την τουρκική πολεμική αεροπορία και το τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Το ίδιο ευάλωτα είναι και τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων όπως της Σύρου , της Πάρου, της Νάξου και της Μήλου στα οποία  καταργείται η Κρατική Αεροπορική Αρχή.

Έχουν γίνει ήδη επερωτήσεις από όλα σχεδόν τα κόμματα της Βουλής  και έγγραφα από τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου  προς την Κυβέρνηση που τονίζουν ότι τα ελληνικά αεροδρόμια στα παραμεθόρια νησιά χωρίς Κρατική Αεροπορική Αρχή δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν σε τυχόν έκτακτες καταστάσεις που μπορεί να ανακύψουν σε σχέση με τα εθνικά μας θέματα!

Εκπτώσεις στην ασφάλεια ξεκινούν από την υποβάθμιση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας. Πριν από την πλήρη κατάργηση της, μέσα στο νομοσχέδιο μειώνεται κατά 65% (από 487 σε 172) ο αριθμός των εργαζομένων . Την ίδια στιγμή συρρικνώνεται από μια Αρχή των 10 Διευθύνσεων σε μια των 5, με ευθύνη εποπτείας 41 αεροδρομίων, 70 πιστοποιημένων ελικοδρομίων, πεδία προσγείωσης, υδατοδρόμια, φορείς επίγειας εξυπηρέτησης κτλ. «Εκπτώσεις» που θα επηρεάσουν άμεσα την ασφάλεια των πτήσεων και κατά συνέπεια των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών και των πληρωμάτων. Η κυβέρνηση και με το νόμο θα εισαγάγει ανειδίκευτους υπαλλήλους σε έναν νευραλγικό τομέα ασφάλειας, οι οποίοι δεν θα γνωρίζουν απολύτως τίποτα από το πολυδιάστατο και επαγγελματικής εξειδίκευσης αντικείμενο.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που χρεώνει ένα από τα χαμηλότερα αεροναυτιλιακά τέλη (ο μέσος όρος πανευρωπαϊκά είναι τα 45 ευρώ). Το αεροναυτιλιακό τέλος στη χώρα μας είναι τα 30 ευρώ, με αποτέλεσμα τα αντίστοιχα έσοδα ετησίως να περιορίζονται στα 180 εκατομμύρια, αντί στα 280 εκατ. που θα μπορούσε να ήταν, αν η χρέωση ήταν της τάξης των 45 ευρώ.

Το αποτέλεσμα είναι να χάνονται τουλάχιστον 100 εκατ. το χρόνο από τα κρατικά ταμεία  και με μια μελλοντική ιδιωτικοποίηση ως Ν.Π.Δ.Δ. να χαθούν 280 εκατ.  ευρώ το χρόνο.

Μέχρι τώρα οι κατά τόπους Κρατικές Αεροπορικές Αρχές (Αερολιμένων Σύρου, Νάξου, Μυκόνου, Σαντορίνης  κ.λ.π.) δέχονται πληθώρα καταγγελιών από επιβάτες-καταναλωτές σχετικά με άρνηση επιβίβασης, ματαίωση ή μεγάλη καθυστέρηση πτήσης, διερευνούν κάθε καταγγελία ατομικά και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εκδίδουν πόρισμα, βεβαιώνοντας συχνά παραβάσεις σε βάρος των αερομεταφορέων.  Με παρόμοιο τρόπο οι Αεροπορικές Αρχές χορηγούν άμεσα  και επιτόπου βεβαιώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης της πτήσης και φροντίζουν άμεσα για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων επιβατών (π.χ. υποχρεώνει την εταιρεία στην άμεση παροχή γεύματος κ.λπ.). Σύντομα όλα αυτά όμως θα αποτελούν παρελθόν και πλέον ο καταναλωτής στα αεροδρόμια, δεν θα μπορεί να απευθύνεται στην Αρμόδια Κρατική Αεροπορική Αρχή του αερολιμένα για την προστασία των δικαιωμάτων του, αφού, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του προτεινόμενου νόμου, οι Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων καταργούνται!

Εάν το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών γίνει νόμος του κράτους τα δικαιώματα των επιβατών-καταναλωτών θα δεχθούν ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα. Σύμφωνα με το άρθρο 30 του νομοσχέδιου η νέα ολιγομελής και Αθηνοκεντρική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) θα δέχεται καταγγελίες από τους επιβάτες-καταναλωτές, για τις οποίες θα μπορεί κατόπιν αξιολόγησης της βαρύτητας εκάστης καταγγελίας να απαντήσει εντός τριών μηνών.  Η προθεσμία δε αυτή μπορεί να παραταθεί για άλλους τρεις (3) μήνες !

 Φανταστείτε δηλαδή να ματαιωθεί η πτήση του  στον Αερολιμένα της Σύρου  και ο επιβάτης να μην μπορεί να ζητήσει επί τόπου συνδρομή για τα νόμιμα δικαιώματά του από καμία αρμόδια Κρατική Αεροπορική Αρχή, να πρέπει να υποβάλει καταγγελία στην Αθήνα και να περιμένει έξι ολόκληρους μήνες για το αυτονόητο δικαίωμα για αποζημίωση.

Ο Αν. Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.

Αν. Αερολιμενάρχης Θήρας

Γάκης Δημήτρης

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Στις 30 Ιουνίου η 3η λογοδοσία της Δημοτικής Αρχής Νάξου & Μικρών Κυκλάδων

Τη Δευτέρα 30 Ιουνίου η ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου – Δυνατότητα συμμετοχής δια ζώσης ή με τηλεδιάσκεψη

Δήμος Θήρας: Ευχαριστίες στους καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Σαντορίνης

Αναγνώριση της προσφοράς εκπαιδευτικών και εθελοντών στην ενίσχυση των μαθητών του νησιού και της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση

Νάξος – Πυροσβεστική: Υπό πλήρη έλεγχο η φωτιά μεταξύ Μονής και Κινιδάρου

Άμεση και συντονισμένη αντίδραση από Πυροσβεστική, ΕΜΟΔΕ, Δήμο και εθελοντές απέτρεψε τα χειρότερα – Ευχαριστίες από τον αντιδήμαρχο Δρυμαλίας

Τήνος – Δήμος: Σε εξέλιξη η ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών με 22 ναυαγοσώστες (πίνακας)

Ο Δήμος Τήνου επενδύει σε ασφάλεια και πρόληψη με 22 ναυαγοσώστες, εξοπλισμένα σκάφη και κάλυψη σε 16 παραλίες του νησιού

Δήμος Ιητών: Έκκληση για την προστασία του έργου αναβάθμισης του δρόμου Κακόβολο-Σπιθάρα

Ο Δήμος Ίου ζητά τη συνεργασία των πολιτών για την αποφυγή πρόωρης χρήσης του ημιτελούς οδοστρώματος – Κίνδυνος φθοράς και ατυχημάτων

Πάρος – Δήμος: Τιμητική εκδήλωση για τον Νίκο Ε. Σαρρή, το Δημοτικό Ωδείο φέρει πλέον το όνομά του

Μια βραδιά αφιερωμένη στον άνθρωπο που καθόρισε τη μουσική ζωή της Πάρου για μισό αιώνα – Ιστορικό υλικό, ζωντανή μουσική και συγκίνηση στον λόφο της Αγίας Άννας

«SOS» για το ΕΚΑΒ στις Κυκλάδες: Μετακινήσεις, ελλείψεις και προσωρινές λύσεις το καλοκαίρι του 2025

Δύο διασώστες για ένα νησί, ένα ασθενοφόρο χωρίς βάρδιες και μια τουριστική σεζόν που αγγίζει τα όρια του συστήματος – Μια πραγματικότητα που δεν αλλάζει με ημίμετρα

Συνεχής Ενημέρωση: Μεγάλη Πυρκαγιά στην Ορεινή Νάξο, επίκεντρο τη Ράχη του Προφήτη Ηλία στη Μονή (video)

Εναέρια και επίγεια μέσα μάχονται με τις φλόγες στη ράχη της Μονής – Από όχημα που πήρε φωτιά η πιθανή αιτία της πυρκαγιάς (video)

Δώρο ζωής σε 13 συνανθρώπους μας από τα δύο αγόρια που χάθηκαν στον Άραχθο

Πράξη ύψιστου μεγαλείου από τις οικογένειες των Σπύρου και Σίνι – Όργανα των δύο παιδιών χαρίζουν ελπίδα σε συναθρώπους μας σε Ελλάδα, Ιταλία και Γερμανία

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στον Κυνίδαρο

Επιχειρούν επίγειες και εναέριες δυνάμεις – Συνδρομή από υδροφόρες των ΟΤΑ για την κατάσβεση της δασικής πυρκαγιάς

Συνεχής Ενημέρωση: Μεγάλη Πυρκαγιά στην Ορεινή Νάξο, επίκεντρο τη Ράχη του Προφήτη Ηλία στη Μονή (video)

Εναέρια και επίγεια μέσα μάχονται με τις φλόγες στη ράχη της Μονής – Από όχημα που πήρε φωτιά η πιθανή αιτία της πυρκαγιάς (video)

Κόρωνος (Λυώνας) – Αντώνης Παπακωνσταντής: Έφυγε ξαφνικά, αλλά θα μείνει για πάντα δίπλα μας

Μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια ανάρτηση του Γιώργου Κουφόπουλου για τον αγαπημένο φίλο, συνοδοιπόρο και πρώην πρόεδρο του συλλόγου

“O Χαρχαλιάς”: Η νέα ταβέρνα στη Μέση Ποταμιά που μαγειρεύει με καρδιά και μνήμες

Στην πράσινη καρδιά της Νάξου, μια αυθεντική ταβέρνα σερβίρει γεύσεις που μυρίζουν πατρίδα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση και ζεστή φιλοξενία που σε κάνει να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στον Κυνίδαρο

Επιχειρούν επίγειες και εναέριες δυνάμεις – Συνδρομή από υδροφόρες των ΟΤΑ για την κατάσβεση της δασικής πυρκαγιάς

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου: Η τελευταία κεντήστρα της παράδοσης στη Χώρα της Νάξου

Από τη Μικρά Ασία στη Νάξο, η κυρία Στέλλα υφαίνει με βελόνα και νήμα τις μνήμες, τις ρίζες και την ψυχή ενός τόπου που δεν ξεχνά.

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Νάξος: Μπήκαν τα θεμέλια της νέας πτέρυγας του Νοσοκομείου, ένα όραμα γίνεται πράξη

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της ουσιαστικής αναβάθμισης της δημόσιας υγείας στη Νάξο, με την τοπική κοινωνία να παρακολουθεί με ελπίδα και προσδοκία την πρόοδο του έργου.