Στάσεις εργασίας των εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία το διήμερο 7 – 8 Οκτωβρίου λόγω του προωθούμενου νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών
Καθηλωμένα θα παραμείνουν τα αεροσκάφη στις 7 και 8 Οκτωβρίου, λόγω των στάσεων εργασίας που εξήγγειλαν η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚΕ) και η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ).
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) και οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ προκήρυξε δύο τετράωρες στάσεις εργασίας, την προσεχή Τετάρτη 7 και την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020 και ώρα 11:00 έως τις 15:00.
Τις ίδιες ημέρες η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚΕ) εξήγγειλε τετράωρες στάσεις εργασίας από τις 8.00 το πρωί έως τις 12.00 το μεσημέρι και η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ) από τις 12:00 έως και τις 16:00.
Οι στάσεις εργασίας γίνονται ως αντίδραση στη στάση πληρωμών των εργαζομένων τους και στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας».
Τα αιτήματα τους αφορούν:
1. Την απόσυρση του εν λόγω σχεδίου νόμου και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με τη συμμετοχή όλων των συνδικαλιστικών φορέων της ΥΠΑ στο ίδιο τραπέζι.
2. Την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων του συνόλου των εργαζομένων της ΥΠΑ, καθώς και την εύρεση μόνιμης λύσης προκειμένου να ομαλοποιηθεί η διαδικασία καταβολής τους και στο προσεχές μέλλον.
Κατά την διάρκεια της στάσης εργασίας θα παρέχει το παρακάτω έργο και θα εξυπηρετεί τις παρακάτω πτήσεις:
Α) Πολιτικών και στρατιωτικών α/φών, που υπερίπτανται και διασχίζουν το FIR Αθηνών – Μακεδονίας.
Β) Ελληνικών και ξένων στρατιωτικών α/φών, που συμμετέχουν σε προγραμματισμένες ασκήσεις.
Γ) Αεροσκαφών που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.
Δ) Νοσοκομειακές πτήσεις.
Ε) Πτήσεις στις οποίες επιβαίνουν αρχηγοί Κρατών – Πρωθυπουργοί.
Στ) Πτήσεις που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.
Ζ) Μεριμνά για την συνεχή και αδιάκοπη λειτουργία των συχνοτήτων κινδύνου, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτων της Υπηρεσίας και την πρόληψη καταστροφών ή ατυχημάτων.
Η σχετική αγγελία (ΝΟΤΑΜ) θα πρέπει να είναι σαφής και απαγορευτική για α/φη που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω και προς αποφυγή προβλημάτων που θα ανακύψουν στις υπηρεσίες εδάφους και λειτουργίας του αεροδρομίου, για τη διασφάλιση των οποίων και σύμφωνα με τα παραπάνω είναι αποκλειστικά υπεύθυνη η ΥΠΑ.
Ως προς την πυρασφάλεια αεροδρομίων έχοντας υπόψη την υπουργική απόφαση ΥΠΑ/ΓΔΑΜ/10719/51/12-3-01 επισημαίνουμε ότι:
«Κανένα α/φος δεν θα απογειώνεται ή προσγειώνεται στα Κρατικά Πολιτικά αεροδρόμια, αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενους υπηρεσίες πυρόσβεσης και διάσωσης», ως εκ τούτου : «Πυρασφάλεια θα παρέχεται μόνο για τις πτήσεις που προβλέπονται ότι θα εξυπηρετούνται από το προσωπικό ασφαλείας».
Επισημαίνουμε ότι αποτελεί ευθύνη της Διοίκησης της ΥΠΑ να μην επιτρέπει σε τρίτους (π.χ. προσωπικό αεροπορικών εταιρειών, προσωπικό ΥΠΑ που δεν απεργεί και δεν ανήκει στην ΟΣΥΠΑ κλπ.) να εμπλέκονται σε αντικείμενο έργου που αποτελεί αρμοδιότητα του προσωπικού που απεργεί. Οι δε επικίνδυνες καταστάσεις που θα δημιουργηθούν, σαν συνέπειες της εμπλοκής αυτής, θα βαρύνουν αποκλειστικά την Διοίκηση της ΥΠΑ και όχι βέβαια το προσωπικό ασφαλείας.
Προς τούτο, θα πρέπει η ΥΠΑ να ενημερώσει εγγράφως όλους τους εμπλεκόμενους για το θέμα αυτό, η δε παράληψη αυτή θα βαρύνει την Διοίκηση της ΥΠΑ με την ανάλογη ευθύνη. Το προσωπικό ασφαλείας βάσει του άρθρου 21 του Ν.1264/1982 θα οριστεί από τα πρωτοβάθμια σωματεία – μέλη της ΟΣΥΠΑ.